Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Az az érzésem, hogy az itt aktívan megszólalókat kevésbé izgatják a technikumi randsorok, de hátha mégis. (A FB csopikba írtam ki eredetileg, ugorja át nyugodtan, aki már látta)
Szeretnétek támpontot arról, hogy az ugyanazon szakképzési centrumhoz tartozó technikumok közül melyik az erősebb/eredményesebb? Hol születnek magasabb kompetenciaeredmények, hol tesznek a diákok jobb érettségit? Budapestre elvégeztem egy szűrést a honlapunk segítségével.
Budapesti Gazdasági SZC
Budapesti Műszaki SZC
Budapesti Gépészeti SZC
Budapesti Komplex SZC
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy nem lehet az almát a körtével összehasonlítani. Viszont fontos tudnotok, hogy az érettségi és a kompetencia eredmények (forrásuk az OH) objektívan mérik a diákság tudását és képességét, így a sorba rendezés valós adatokon alapszik, nélkülözve minden részrehajlást, szubjektivitást.
Hatosztályosba inkább olyanokat.
8. után már sokkal heterogénebb a felvett gyerekenyag. de közös bennük, hogy okosak és önálló tanulásra, gondolkodásra motiváltak. A zárkózottak is.
42+35 az kiegyensúlyozott.
49+31 (lányomé) vagy ugyanez fordítva, az a féloldalas. Sztem elég érthetően írtam, de mondjuk legalább 15 pont különbség legyen a két sor között, és az egyik legyen kiemelkedően (de tényleg nagyon) jó. :)
Sztem azt sem értékelik, ha valaki egy adott területen zseni, és azt sem, ha kicsit autisztikus. Ezt úgy mondom, hogy lányom is az valamennyire. (Nem, nem SNI meg egyéb, de a skálán nem a nullán áll.)
Én se hittem a 10 percben. De amikor bementünk anno felvételire a lányommal (korábban nem jártunk az E5-ben) akkor éreztem a kémiát. Hogy ezek a gyerekek akik itt szembe jönnek, pont olyanok mint az enyém! Azonnal megértették egymást, volt közös megbeszélnivalójuk. Korábban egyik suliban se tapasztaltuk ezt. Sőt az áltsuliban sem.
Azzal az érzéssel jöttünk el hogy ez (lenne) az igazi. Ennek ellenére azt gondoltam hogy nem jut be mert ponthatárról került szóbelire. De maxos szóbelivel meglett.
A félodalit nem tudom nála értelmezni, 42+35 nem tudom minek minősül.
Szerintem nem feltétlenül. Valahol valamilyen véleményben/ tapasztalatban olvastam is, hogy zárkózottabb gyermek is befutó volt.
Az extrovertált típusoknál sem mindegy szerintem, hogy vezető, befogadó típus, vagy esetleg kirekesztő, sőt, parancsnokoskodó. Utóbbiakból nehéz lenne egy egész jó hangulatú osztályt összehozni. De 30-32 vezető is elég sok dudásnak tűnik egy csárdában még akkor is, ha abszolút komprumisszumkészek, befogadóak. Viszont az ilyen típusok remekül be tudják vonni egy közösség életébe a bátortalanabbakat is, ők is kinyílnak, még ha eddig esetleg egy rosszabb közegű általánosba is jártak. Azért a legjobb tanulók itt-ott még ma is hallgatják, hogy "stréber", hogy "ciki ötöst kapni", stb., és alapvetően ez is tehet sokakat zárkózottabbá, visszahúzódóbbá, de egy egészen más környezetben egészen ki tudnak virulni. Szerintem legalábbis. De nem felvételiztetek sem az E5-ben, sem máshol, úgyhogy nem biztos, hogy jól látom a célokat.
Nagyon örülök! Kijött végre a gödörből!
Hová mentek még?
Virgilius, Te mar jobban tudod, mimor hova felveteliztunk mint mi de en meg sajna nem ertelek felszavakbol :)
Mit jelent, hogy feloldalasakat? Marmint, hogy sokoldalu gyerekeket keresnek?
Szuper, akkor azért lesz itt miből válogatni a jelek szt :) Deák épülete talán nem csilivili, de a környék, Wekerle meg cukorfalat. Sztem tök jó lehet oda járni :)
Nagyon kíváncsi leszek a lányod álomsorrendjére :)
Köszönöm nektek, én is örülök, hogy a kezdeti sikertelenség után most sok jó élményt szerez, pozitív visszajelzéseket kap, ezért nagyon remélem, hogy ebből jó fog kisülni, ahogy Pangea írta.
Nagyon büszke vagyok rá, hogy talpra állt az elrontott írásbeli után és így végigcsinált ennyi szóbelit (egy felnőttnek is sok lett volna).
Még kettő, szerdán vége, onnantól már csak az izgulás és várakozás marad.
Ui: képzeljétek, tegnap este ránéztem a saját Krétánkra, mit kell majd pótolni, miről maradt le, a német tanárnő egész héten hiányzott. Remélem, nem mondott föl a diákoknak hála. :-(
EJG szobeli beszamolo:
Idoben hivtak be a gyereket, voltak segito hatodikosok a folyoson, keszsegesen beszelgettek.
Bent kellett huzni egy matekos feladatlapot, amiben volt egy szoveges resz is. Felkeszulesi ido utan felelet.
Matekbol a gyerekem az egyik elgondolkodtato feladat eseteben a megoldasi algoritmust irta le, nem a lehetseges megoldasokat. Itt volt egy kis szovaltas, a tanar jelezte, hogy nem ez volt a feladat. Ettol a gyerek leblokkolt, de gyorsan leirta a 8 lehetseges megoldast.
A beszelgetos resz nemcsak a trivialis kerdesekrol szolt, voltak olyan dolgok is, ahol belekerdeztek pl abba, hogy a jelenlegi iskoladban hogyan kezelik a tanarok a konfliktusokat stb.
Osszessegeben nem szeretett bele a gyerek az EJG-be, pedig tobb szalon is kotodik a sulihoz, ide jart felkeszitore, volt EJG bazaron es iskola bejarason is.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?