Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
A "top"-nak titulált gimikben az a veszély, hogy az elfogadás a gyermek fejében a teljesítményhez kötődik. Az ennek való folyamatos megfelelési késztetés lehet építő és romboló energia. Nagyon keskeny az a mezsgye, amely egészséges. Nagyon profi vezető képes csak arra, hogy megtalálja ez egészséges középutat. Ha "topgimibe" adjuk gyermekünket, akkor szülőként nagyon jelen kell lennünk abban, hogy a gyermek elfogadását ne a teljesítményéhez kössük. (ez nem könnyű, hiszen már a felvételi mechanizmus is olyan, amely ezt erősíti)
Ez egy rendszeres önismereti munka számunkra. Az intellektuális bullying által okozott feszültséget később a gyerekek sokszor oldják extrém alkohol, kábítószer, perverz szexualitás, illeve öngyilkossági kísérlet formájában. (sajnos mindre tudok példát) Szóval a gimit mi -szülőként- is végigjárjuk. A nagy gyermekkel már végigjártam. Érdemes tudatosnak lenni a folyamatra.
Mondjuk az EJG-ben is ezt mondta az igazgató, hogy néhány osztályban megy ez a harc és nem elég a kitünőség, a dícséretekben is versenyeznek a gyerekek. Es bizony van ahol ez szülői elvárás. Es arra kér minket(marmint a leendő szülőket), hogy ne legyünk ilyenek, mert nem egészséges. Vhogy úgy képzelem, hogy ez a “probléma” a hatosoknál erősebb lehet, ott még sokkal inkább jelen van a szülői ráhatás. És a legtöbb gyerek jött kitünővel, nyilván ezt várja a szülő továbbra is. Ahogy hallom a 7-8. tényleg nem megerőltető ott, simán lehet kitünőnek lenni.
Gyerekem sem ezt választotta, hanem az idejét beosztva ami érdekli abba tesz nagyon sokat ami nem abba…hát minimálisat😀 Mondta az öccsének, hogy most tanuljon, mert ezután 4 évig nem fog😀 Nyilván ez nem igaz, de tényleg van nem egy tárgy amiből nincs klasszikus dolgozat sem. Ez attól függ, h éppen ki tanít ott. De a leadott anyagmennyiség óriási mindenből..
Sajnos nem tudok segíteni, viszont jeleznék két apró hibát a comagnán:
1) pontszámoló: Csik média nem 4, hanem 1+4 évfolyamos
2) GYIK: a 4-esnél kimaradt egy "g" a "Szakimnázium"-ból
Hálás köszönet mindenkinek, aki részt vesz a projektben!
Igen, szokta ezt mondani, mi ezt a vonalat támogatjuk ezerrel. Persze van itt is aki kényszert érez a kitűnőségre, de az én gyerekemnek nincsenek ilyen vágyai.
inkább arra szokott panaszkodni hogy összetorlódnak a számonkérések, de ez sajna más sulikban is jellemző. Az E5-ben meg lehet beszélni hogy csúsztassanak egy-egy számonkérést (meg eleve kevés jegyük van).
E5 körbejárós du-ján az igazgató mondta ezt, h túlságosan meg akarnak felelni a diákjaik( pl a gimis top
rangsornak)szte túl nagy a nyomás rajtuk, pedig nem elvárás, sőt szeretné kérni a leendő Eötvösös szülőket, h ezt a vonalat támogassák.
Nem túlzás egy kicsit osztályátlagból megfeleléskényszerre következtetni?
Az Apiban szerintem jobban specializálódnak és amire ráfekszenek abban nagyon magas szintű tudást érnek el, a többit meg elengedik. Az E5 meg egy kicsit egyenletesebb, kevésbé specializált. Ebben másak, és ha a gyerek karaktere hasonló valamelyikhez akkor azt kell választani.
Hát igen, kémiából. De van azon túl is élet, ami meg talán a másik kettőben jobb. És a nyelv neki az Apiban nagyon kevés. + ahogy mondtam, a biosz-fizika árukapcsolás sem annyira ideális érettségi előtt.
Szóval én is csak kétségeket tudok benne ébreszteni mindegyik suli iránt és mindháromban el tudnám őt képzelni (már amennyi képem van ezekről az iskolákról).
Nekünk azt mondták anno a diákkísérők "Ha V. faktján kettes vagy akkor simán megcsinálod az emelt érettségit, csak azért a kettesért vért fogsz izzadni."
De mondom, élesben nem próbáltuk, szóval bármi lehet.
A diákok mindkettőben( sőt mindháromban, ha a Fazekast is beleveszem)mondták, h nem kell nonstop tanulni, simán bmi másra is van idő.🙂
De lehet, h mindben sokat tanulnak, csak nem tűnik fel nekik, mert nem nyűgként élik meg.
Melyik sulihoz passzol jobban a szabálykövető, melyikhez az önállóbb gyerek? Melyikben ilyen szuper közösségi élet, h 10-ig bent dumàlnak?
Melyik alterebb? Tényleg nincs semmi közelebbi infóm🙂
Hát én az Apiban V.-t nem ismerem, de a híre olyan hogy attól tuti megfutamodnék. Apisok úgy jellemezték hogy ha kémiából Őt kifogod akkor térdre imához. E5 tt: S.M. tanítja a lányomat, hát kemény. De amúgy jó fej, közösségi ember (lehet V. is az).
Az Api szerintem szigorúbb mint az E5, de nekem csak az egyikbe jár gyerekem így nehéz megítélni. Egy ismerősnek Apis gyereke van, szerinte az E5-ben nagyon sokat kell tanulni az Apiban meg alig. Vicces hogy mennyire nem lehet összehasonlítani.
Én a helyedben szimpátia alapján döntenék. Ha egyikhez sincs kötődés, akkor ahogy a felvételin érezte magát..
Milyen a személyisége, szabálykövető inkább v önálló és magától, belső indíttatásból tanul? Mennyire vonzza a rengeteg program, az hogy este 10-kor még a suliban dumálnak? :) Szereti e az alternatív órákat, altarnatív tanárokat. Szerintem sok különbseg van a 2 suli között, szóval simán el lehet dönteni h melyik illik jobban a gyerekhez:)
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?