Iskolakezdés - Leendő elsősök és akik már tapasztaltabbak (beszélgetős fórum)
Akkor csak nálunk rohannak ennyire?
Már a számokat írják...
Utána pedig már jönnek is a bontások.
Igen!
Nálunk már volt két matek dolgozat is.
Jobbulást a náthásoknak!!
Bogiék ma a 0-át tanulták.
Jövőhéten már bontanak 5-ön belül.
Ti is errefelé jártok?
Zétény is tiszta náthás.
Holnap,ha nem lesz lázas,azért elviszem a suliba a 3 tanórára.
Sziasztok!
Mi baja van?
Bogi is itthon van, holnap már mehet.
Köszöntök minden kedves Olvasót, Érdeklődőt, Szülőket, Kollégákat!
Pályámat gyógypedagógusként kezdtem, iskolában tanítottam. A tanítás és a gyermekek szeretete, a feléjük fordulás, megértésük igénye ebből a korszakból származik. Életadó korszak volt ez, ekkor születtek meg gyermekeink. Hálásak vagyunk értük, nagyon sok mindenre "megtanítottak" bennünket, és ez a folyamat megállíthatatlan.... Az egyetemi éveket is "együtt tanultuk" végig. (ELTE, pszichológia szak, 1990) Amikor óvodába kerültek -talán nem véletlenül -, óvodapszichológusként kezdtem dolgozni Csepelen, a Nevelési Tanácsadóban. A gyermekekkel és az óvónőkkel, valamint egyik Lélek-Mesteremmel, Porkoláb Kati nénivel végzett együtt munkálkodás "töltötte meg élettel" a pedagógiai szakpszichológusi tanulmányaimat (1993).
Az óvodapszichológia azóta is szakmai pályám egyik gyöngyszeme. Itt, az óvodai mindennapokban született meg az a terápiás forma, amit én Szocioemocionális Pedagógiai Terápiának (SZPT) neveztem el, s ami a képzeletet hívja segítségül a saját, belső, erősítő és gyógyító folyamatok beindításához. Ebből a munkából születtek meg a doktori disszertációk témái is. (ELTE, 1996, és DE, 2006) Mindeközben nagy segítségemre voltak ebben a munkában a terápiás megközelítések (hipnózis, autogén tréning, pszichodráma), valamint a klinikusi és pszichoterapeuta képzés elmét és lelket megmozgató tanulmányai. A másik „örök szerelem” a munka területén: a megéltek, a megtapasztaltak, a megtanultak átadása. Lett légyen ez egy egyetemi katedra (Zsámbékon, vagy az Iparművészeti Egyetemen (MOME), vagy akár a Nyugatmagyarországi Egyetemen, jelenleg a Semmelweis Egyetemen), konferencia, tanfolyam vagy beszélgetés, minden pillanat fontos, amiben Mások megajándékoznak érzéseikkel, gondolataikkal, és amiben átadhatom mindazt, amire a Másoknak szükségük van. Odafordulást, meghallgatást, tudást, hitből fakadó reményt…
Varázsjátékok I. - Mozgás a képzelet szárnyán
Varázsjátékok sorozat köteteit az óvodás-, és kisiskolás korú gyermekeknek, a leendő és a hivatásukat gyakorló szülőknek, és nem utolsó sorban az e korosztállyal foglalkozó szakembereknek, pedagógusoknak, pszichológusoknak ajánljuk.
A Mozgás a képzelet szárnyán című kötetben található fantáziajátékok megmozgatják a gyermekek belső erőit, magával ragadó módon segítik őket önmaguk megismerése, elfogadása, értékelése felé, harmonikusabb, nyugodtabb kapcsolatot segítenek kialakítani az őket körülvevőkkel. A játékok az érzelmi és a szociális intelligenciát formálják, gazdagítják, energiabázist teremtenek az értelmi fejlődéshez.
A könyv egy ötkötetes sorozat első darabja, mely Klaus W. Vopel ötlete alapján született meg, akinek képzeletjátékait az óvónőkkel és agyermekekkel együtt adaptáltam. Több, mint tíz éve szülők, pedagógusok, pszichológusok játsszák ezeket a játékokat, és biztatják a gyermekeket élményeik megosztására és lerajzolására. A kötetben található fantáziajátékok örömteli és tartalmas családi együttléteket jelenthetnek, de kitűnően alkalmazható egyéni és kiscsoportos terápiás foglalkozások keretében és az óvodai csoportokban egyaránt.
Dr. Kígyós Éva gyermek-pszichoterapeuta így ír a kötetekről:
"Régóta nélkülözi a pedagógiai irodalom azt a szemléletet, amit ez a mű képvisel. Varázsos játékaival olyan fejlesztő módszert kínál, amivel nem erőltetni akarja a gyerekeket az elérendő célok felé, hanem kreatív képzeletükre épít. Megteremti evvel azt a lehetőséget, hogy óvodások, kisiskolások saját fejlettségi szintjük alapján, egyéni úton haladjanak, és képességeiken túl egész személyiségük egészségesen érlelődjön. Ajánlom ezt a könyvet azoknak az óvónőknek, pedagógusoknak és szülőknek, akik már felismerték, hogy többet és jobbat tudnak adni a gyerekeknek, ha nem csak az intellektusukat szólítják meg."
Varázsjátékok II. - A fantázia tengerén
A fantázia tengerén című kötetet ajánlom mindazoknak, akik szeretnék a gyermekek csodálatos képzeletvilágát megmozgatni, segítségül hívni annak rugalmasságát, eredetiségét, a múltat a jelennel és a jövővel összekapcsoló erejét, humorát. A képzelet világában mindent lehet, a "józan ész logikáját" felváltja az újat, olykor egészen különleges egységet teremtő "gondolati szabadság".
Olyan játékokat találnak a kötetben, melyek ismerősek is lehetnek, óvodában, otthon is játszhatóak: pl. Rejtvényeket, melyekben a gyermekek bármivé változhatnak, de lehetőségük van arra is, hogy a felkínált szimbólum szárnyán utazzanak. Mindeközben megélhetik önmaguk jóságát, szerethetőségét, elfogadhatóságát, amivel belső erőt gyűjthetnek a mindennapi élet rájuk szabta nehézségeivel való megküzdéshez.
Varázsjátékok III. - Égig emelő légzés
Az "Égig emelő légzés" című kötet, a mozgásjátékok (I. kötet: Mozgás a képzelet szárnyán), és a fantáziajátékok (II. kötet: A fantázia tengerén) után most a légzést hívja segítségül, hogy a levegő és a képzelet könnyedségével adjon lehetőséget a gyermekeknek új utakat bejárni, erőt gyűjteni, saját magukat megismerni, és odafordulni a másikhoz. A játékok jól köthetők az anyanyelvi kezdeményezésekhez, a logopédiai munkában a helyes levegővétel ritmusának kialakításához, a különboző hangok gyakorlásához. Találhatunk a kötetben "téli, tavaszi és minden évszakos" játékokat, olyanokat, amik összekötik az eget a földdel. Az óvodás korban ez az egyik legfontosabb "életfeladat".
Varázsjátékok IV. A szív érintése
A Varázsjátékok IV. kötete az érintés tiszta szívű világába vezeti el az olvasót, és a játszó gyermekeket. A gyengéd, tapintatos, óvatos, finom érintés megváltoztatja a kapcsolatokat, az érzéseket, lehetővé teszi az egymás felé fordulást, a tartalommal, varázslattal teli érintést. Minden tiszta érintés gyógyít. Minden szép érintés feleslegessé tesz egy agresszív odakapást, marást, csípést....
A könyv játékai segítik a rég elfeledett érintés-kultúra kialakítását, a kapcsolatok mélyebbé, szeretet-kifejezőbbé válását.
sziasztok
kicsit zűrös 2 hetünk volt de most már meg nyugodtam
Ez tényleg nagyon sok pénz.
MIkor az első szülői volt nálunk, többen rákérdeztek az osztálypénzre. Azt mondta a tanár, hogy elsőben nem szednek osztálypénzt, felesleges. Mikor majd mennek valahova, akkor fogja kérni. Igaz, arra gondoltam, hogy majd csak max 2000 ftot fog szedni, ehhez képest 4000 ftot kellett vinni, jövő héten mennek az elevenparkba meg 3D s moziba. De aztán már csak év végén mennek. Igaz, ez sem volt kötelező, aki nem tudta kifizetni nem fizette be.
3000???????? Anyám, az durva sok.
Mit fogtok venni ennyi pénzből?
Sziasztok!
Nna kifizettem ma a kajcsit. 411 ft/ nap.
Nálatok mennyi pénzt szednek havonta?
sziasztok ma iskolai szünet van Gergő osztályzása van itt nálunk délután még egy jön
szép napot nektek
További ajánlott fórumok:
- Mennyibe kerül nálatok az iskolakezdés?
- Nehézkes iskolakezdés avagy mennyit tűrjünk a tanárnak?
- Honnan tudhatom meg, hogy az iskolakezdési támogatást igényelték-e a nevemben?
- Félek az iskolakezdéstől :(
- Hasznos még a leendő elsősöknek az Ablak Zsiráf, Gőgös Gunár Gedeon, Mosó masa mosodája?
- Tanítónénik, akik írni-olvasni tanítjátok az elsősöket, kérlek, jelentkezzetek! Milyen tankönyvet javasoltok?