Ilyen lehet egy iskolában? (beszélgetős fórum)
na itt álljunk meg egy pillanatra,
az autista gyerek nem hülye,
másképp látja a világot,mint mi állitólag ,,,normális,,,emberek,
és ezek a gyerekek sokkal okosabbak a korukbeli gyerekeknél,csak másképp viselkednek,
egy normális osztályban ezt tudják kezelni,
Sajnálom! Nem lehet könnyű így az élet.
Sajnos mi, "szerencsések" (azaz akiket egészséges gyerekekkel áldott meg a sors) sokszor bajban lehetünk atekintetben, hogy hol a határ az ADHD és a neveletlenség között. Én személy szerint azt tapasztalom, hogy vannak emberek, akik az ADHD-t "takarózásra" használják. (Nem Rád gondolok.)
Igen!
A gyereket elsősorban a szülőnek KELL nevelnie!
"Ha a pedagogus nem tud vele mit kezdeni, nincs rendben."
Igen, szerintem is itt a baj.
Mert egy tanító(nő)nek az a dolga, hogy rendet tartson az órákon, és ez régebben kisebb gond volt, mint manapság.
...És MÉG RÉGEBBEN - voltak 30-40 fős osztályok is, sőt, olyan is volt, hogy egyszerre tartott órát (pl. egy falusi iskolában) a tanító az elsősöknek és a 3.-osoknak, azután pedig 2. és a 4. osztálynak... (Abban az időben is voltak mindenféle gyerekek, lásd pl. Móra Ferenc "Kincskereső kisködmön" c. könyvét!)
Ne értsd félre! Nem azokat az időket tartom szerencséseknek! Cseppet sem lenne jó, ha nem lenne hehetőség ma sem iskolát, tagozatot választani, cserélni. Csak azért írom ezeket, mert tudom: nem mindig lehetséges kialakítani az ideális környezetet, bármennyire szeretnénk is. (És bármennyire volna is hozzá jogunk.)
Szerintem sem ilyen szintem kell tolaranciat oktatni a kisgyerekenek, mert egyesek nem fernek a borukbe.
Annyit kell a fejukbe kapalalni, hogy azert, mert masok helytelul viselkednek, te meg ne tedd azt; ha ugyanezt teszed masok mellett, nem lesz kevesbe helytelen.
Szerintem eleve keves a "hulye gyerek". Es ha hulye is, nem az o hibaja, hanem a geneke.
Egy idegen tenyleg hulye es vagy neveletlen gyerekkel lehet beszelni, ha valaki nem egy sudri bunko.
Na, egy felnottnel ez mar nem biztos.
Nem tudom, mi beszél belőled, és hogy mi köze a retinának a viselkedéshez.
Az ADHD nem nevelési probléma.
Ha a pedagogus nem tud vele mit kezdeni, nincs rendben.
Amugy meg a legjobbrol is el tudom kepzelni, hogyha egyszerre 5 ugral a feje tetejen 20 fele modon, akkor nem tud a masik 20-ra figyelni.
Kis koncentracioban eleg mas. Vagy tobb problemas kis csoportban. De igy?
Ha 5 van egy osztalyban? Es kisgyerekek.
Na, igen, ha a szulok nem szettarjak a kezuket, hogy ilyen a gyerek, hanem attol meg ugyanazt elvarjak, akkor mas a helyzet.
En tizeneves koromtol kezdtem szokatlanul erezni magam, aztan lettem hulye igazan :D De a mercem rendben van. Tudom, hogy nem vagyok epkezlab, es ezert 100-szor jobban meg kell gondolnom barmit, mielott kijon a szamon, vagy teszek valamit.
A rossz ot kezdodik, mikor egy gyereknek az ADHD-papir felmentes lesz.
"A mi idonkben" ez ugy volt, hogy volt nyugtalan diak, aki folyton magatott.
Ugy mondta fel a verset, hogy kozben felmaszott a padra meg leugrott. A vegen visszaullj, es csinlalt minden mast. Mindig a hatso padban kellett ulnie, es sokszor raszolt. Tanar, de nem akadtunk fenn.
Ha "rossz volt", fekete pontot kapott, vagy beirast.
Tok normalis felnott lett belole. Igazabol nem " notte ki", hanem kezeli, hogy folyton porog.
Meg en jo tanulo voltam, es a hulyek kezelesehez van valami belso erzekem, szoval a 12 iskolai evbol, amig a tanarok donthettek az ulesrendrol, mellem raktak a (bocs) hulyeket. Ami sokszor volt idegesito.
Es egyszer eleg varatlanra sikeredett, mert birka turelmem van. De egyszer az utolso szamitasnal tartottam, az elso 3 kaphatott otost, es mar volt aki megoldotta. Lacika meg azzal bszogatott, milyen mely nyomot hagy a kezen a grafithegy, majd megkerdezte, hanyas szamu peldat kelk megoldani. En meg egy csappanossal pofan vertem, mire o lefagyott, senki nem szolt semmit, beleertve a tanart, es Lacika kussban ult a masodik felevben, mig el nem lett tanacsolva a "dolgozoba". Hulyek iskoljaja.
Elotte par honappal egy otszazasert mutogatta a farkat az osztaly elott szunetben. Es nem letett kitenni, nem volt atvevo iskola.
A fele sem ADHD-s a neveletlen kolykoknek.
Hat, ezt a kérdést elsősorban az osztály tanítójától kellene szerintem megkerdezniuk teljesen őszintén, akár négyszemközt, akár a többi szülővel egyetemben,h.miert csak pont az ő osztályukba kerülnek ezek a gyermekek. Ha nincs érdemi válasz, akkor a szülői munkaközösségben érdemes lehet erről beszelni, hogy másnak is probléma e ez , es talán meg lehetne akkor interjuvolni az igazgatót is ez ügyben. En azt gondolom,h.ha az embernek kérdése van vagy vmi.zavarja, az a legegyszerűbb, ha kérdez, kommunikál, jelez. Főleg addig, míg adott ügyben higgadt tud maradni.
Aki meg azzal példálózik,h.ő mennyire multitalent,m.ezer ember es zaj között is tud koncentrálni, az legyen nagyon boldog vele, de én is azt gondolom,h.nem vagyunk egyformák es nem azt kell megtanulni egy iskolában,-nem is tanitjak-h.hogyan alkalmazkodjunk egy dührohamhoz vagy agresszióhoz, hanem odafigyelve irni es olvasni tanulunk. Ha a tanár sem tudja kezelni a helyzetet, akkor a gyerekek sem tudják mitévők legyenek...
Pedig két nagy büdös pofon egyből kigyógyítaná a hülye gyereket az ADHD-ból.
Kár, hogy a hülye fórumozót nem lehet így helyre tenni.
További ajánlott fórumok:
- Lehet fotózni az iskolában a szülő engedélye nélkül?
- Mit lehet tenni? Bántalmazás az iskolában...
- Szakközépiskolában hogyan lehetnék magántanulóként számontartott?
- Milyen érzés lehet iskolában egy olyan egyénnek, akitől mindenki tart?
- Hány órát lehet igazoltan hiányozni általános iskolában?
- Veszprémi SÉF Szakképző Iskolában milyen délután sportolási lehetőségek vannak?