Hogyan lehet kezelni egy bunkó eladót? (beszélgetős fórum)
Igen, az elég dühítő tud lenni, ha valaki, akinek az a munkája, hogy segítsen vagy kiszolgáljon kritikán alul viselkedik.
Nálam ha egyxszer fordul elő, akkor elnézem, én is ember vagyok. Nemtetszik, de túl tudok rajta lépni, mert ez legyen az élet legnagyobb gondja.
Ha viszont valaki rendszeresen kifogásolhatóan viselkedik, azt én egy idő után nem tudnám szó nélkül hagyni.
Maximálisan figyelve arra, hogy én magam ne legyek tiszteletlen, betartva a 3 lépés távolságot, udvariasan, de nagyon határozottan mondanám el, hogy (pl.):
- x ideje járok ebbe a boltba vásárolni, mert elégedett vagyok a kínálattal és általában a kiszolgálással
- éppen ezért nagyon bánt és elszomorít, hogy ő az egyetlen, aki rendszeresen, X hónapja nagyon nyersen, pökhendien és udvariatlanul viselkedik velem
- megkérdezném, hogy én magam mit tudok tenni annak érdekében, hogy legalább olyan tisztelettel forduljon hozzám, mint én őhozzá és amennyire ezt a munkaköre megköveteli (ekkor szoktak elhallgatni és habogni, mert váratlanul éri őket, hogy én szeretnék segíteni neki, hiába ő udvariatlan)
- ha azt mondja, hogy "semmit", akkor mosolyognék és megköszönném, hogy együttműködik :)
Ezt el lehet játszani 1-2 alkalommal.
Ha ettől sem változik semmi, akkor egyszerűen nagyon kedvesen mondanám neki, hogy egy nagy segítséget szeretnék tőle kérni :)
...hívja ide most azonnal a felettesét.
Mindezt visszafogottan, mosolyogva.
Természetesen ilyen apróságon nem érdemes hosszú ideig őrlődni, de én elvárom, hogy udvariasak és figyelmesek legyenek velem az eladók, ha én vevőként tisztelettudó vagyok.
Szép napot.
Nem, így nem szabadna viselkednie!
Egyszer "vágták" hozzám a kasszánál a túrórudit, amit mondanom sem kell, összetört.Erre visszaadtam, hogy ez nem kell, mert az előbb összetörte!
Nem fogok olyan árut venni, amit vki összetört, mert szar az élete, a munkája,stb....
Ő sem venne.Pont ezt mondtam neki,mikor kérdezte, hogy mi bajom.......
Ha pedig te, ennek ellenére még odajársz, v nem lépsz vele szemben valamit, akkor ne panaszkodj, mert magától nem oldódik meg ez a probléma!
Kb. egy évvel ezelőtt ő is beszólt, fizettem a kasszánál, már éppen összepakoltam és jöttem volna ki, amikor véletlenül majdnem egymásnak mentünk. És hallottam hogy a hátam mögött elkezdett rikácsolni mindenki előtt, hogy "Siessél, mert te dolgozol!". Nekem kissé pszichopatának tűnik, látszik rajta, hogy állandóan kapkod, és feszült.
Nem tudom hogy milyen magánéleti problémái vannak, de az biztos hogy nem a vevőn kellene levezetni. Ha meg kifejezetten velem van baja, arról én igazán nem tehetek, nem adtam rá okot.
Bunkónak lenni bunkóság. Meg butaság.
Ráadásul akkor mennyivel is vagy különb? Semennyivel.
Amennyiben lebunkozok valakit, ki a nagyobb bnk - o vagy en?? Ott helyben lenne ajanlatos megoldani a problemat, nem itt a hata mogott frocsogni.
Ez lenne a legrovidebb, legpraktikusabb es legegyenesebb ut.
Úgy viselkedni mint ő, képtelen lennék, de ez hogy ilyen lekezelő, eléggé felmérgesít minden alkalommal.
Ma reggel is hozta a szokásos formáját, leszaladtam mikulás csomagért, fizettem 2255 ft-ot, odaadtam neki 3 db ezrest, és fel volt háborodva, hogy nincs 255 ft apróm.
Az a baj, hogy a fesztivált sem akarom csinálni, üzletvezető meg panaszkönyv, mert jóba vagyunk velük, és ez mindkét félnek jó.
Hát nem tudom, lehet ha egyszer pont ideges leszek, majd megkapja a magáét :D
Írj a panaszkönyvbe....
Ha ilyen bunkó úgyse tudsz vele mit csinálni...a vezetőség meg max kirúgja ha több panasz is érkezik rá....
Viselkedj vele te is "tahó módon", de jó feltűnően, egy-két alkalom után általában észre veszik magukat. Amikor fizetsz dobd hozzá a pénzt, sürgessed, hogy haladjon stb.
Egy idő után észre veszik magukat, vagy kikérik maguknak, és ha akkor mondod el neki milyen sértő az ő viselkedése akkor hatásos.
Tapasztaltam, érdekes módon második-harmadik alkalom után kedvesebb lett. Nem mondom, hogy puszi-pajtás, de legalább nem vágja hozzám az árút.
Kérdezd meg,hogy esetleg valami rosszat tettél e,hogy ilyen modortalan.De tök kedvesen,és ha nem tök hülye,akkor észbe kap.Ha nem,akkor meg kérd el a panaszkönyvet tőle,és mondd is el,hogy azért írsz be,mert bunkó módon viselkedik.
/eladó vagyok:-)/
Gondolom mindenkivel ilyen, nem?
Biztos haragszik a világra.
A lakásunk mellett van egy bolt, általában odajárunk vásárolni. Több eladó is dolgozik ott, mindenki nagyon kedves, kivéve az egyik, már a kezdetek óta.
Flegma, dobálja az árut amikor fizetek.
A visszajárót vagy kiszórja a szalagra, vagy belenyomja a markomba, és semmi köszönöm, már mondja is hogy "Szia", pedig senki sem áll mögöttem. Minta azt akarná mondani, hogy "Húzzál már el minél hamarabb".
Olyan rossz ez, mert szeretünk abba a boltba járni, de már utálok lemenni, mert lehet hogy nála kell fizetnem.
További ajánlott fórumok:
- Ha meghal a magzat az anya meheben, miert kell az anyanak megszulnie? Nem lehet kimeletesebben kezelni a tragediat?
- A csendháborítást hogyan lehet kezelni?
- Magas intelligenciájú, agyilag hiperaktív, viselkedészavaros kisfiút hogyan lehet kezelni?
- Asztmát mivel lehet kezelni a szteroidokon kívül?
- Hogyan lehet kezelni a pánikbetegséget?
- Atópiás dermatitiszt ki lehet kezelni?