Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Első osztályos követelemények. Minden gyereknek zseninek kell lennie? fórum

Első osztályos követelemények. Minden gyereknek zseninek kell lennie? (beszélgetős fórum)


1 2 3 4
2017. okt. 27. 10:44

Köszönök minden hozzászólást, nagyon jól esik.

Lelkiismeretfurdalásom van, hogy nem foglalkoztam azaz kényszerítettem már az oviban, hogy rajzoljon és az ottani pedagógusokra hallgattam. Viszont jó tudni, hogy kb. 10 éves koráig fejleszthető és így talán nincs minden veszve.


Mi szülők igazából meg sem hallottuk, mikor az óvónők azt mondták, hogy esetleg ugorjuk át az első osztályt, mert tisztában voltunk vele, hogy az inkább a hátrányává válna.

Én egyébként azt az elvet vallottam, hogy a gyerek játszva tanul a legtöbbet és semmit sem szabad erőltetni. (Mivel hamarosan újra babám lesz, ezt az elvemet átgondolom.)

Soha nem olvastam vele vagy számoltam, ezt mind saját maga tanulta.

3 hét múlva költözünk, a házunktól 3 percre van ergoterápiás centrum, az lesz az első , hogy időpontot kérek.

2017. okt. 27. 10:38

Szerintem rossz oldalról közelíted meg.

Te is írod, hogy eddig nem foglalkoztatok ezzel a képességgel, készséggel, hanem inkább azokkal, amik sikerélményt okoztak neki. Ez ok. Én azt gondolom, a tanár is azért javasolja a terápiát, mert ott sokkal gyorsabban tud fejlődni, sokkal kevesebb ideig érheti ebből fakadó negatív élmény, stressz. És a tanítónéni valószínűleg azzal is tisztában van, hogy most talán még könnyebb kezelni, mint később, ha mégse fejlődik úgy, ahogy szeretnétek.

Az meg megint egy plusz dolog, hogy a tantervben is van ám bőven elvárás, ha az esze jó, kár amiatt lassabban haladni, mert a keze még nem tart ott, pedig akár tarthatna.

Az én Fiam másodikos, én is nagyon gondolkodom most, hogy valamit tenni kell. Mert okos, ügyes, jó eszű gyerek, de a külalakja borzalmas. És én is tudom, hogy sose szeretett rajzolni, írni se, de hosszútávon ez így nem lesz jó neki se. Le fog maradni óra közben is, és nem azért, mert buta!!

6. Hanna2017 (válaszként erre: 2. - Brandy85)
2017. okt. 27. 10:26

Én is úgy gondolom, hogy a gyerekek folyamatosan fejlődnek, de ezt a legjobban a tanítónőnek kellene tudnia. És nem 6 hét után úgy állítani be a dolgot, ha nem ír/ rajzol szépen a gyerek , akkor olyan nagy probléma van .

Szerintem az a lényeg, hogy helyesen írjon, pár év múlva senkit nem fog érdekelni a külalak, festőművész meg úgy sem lesz.

Mindenestre annyira szíven ütött , hogy sírni tudnék!

2017. okt. 27. 10:26
az utolsó részt szerintem te sem gondolod komolyan. pontosan tudod,hogy nem mondtál csődöt,és nem csináltál rosszul semmit,csak mert ezen a téren lassabban fejlődik a gyereked. megerősítést szeretnél? ok :D az én fiam sem rajzolt,színezett oviban, engem be is hivattak nem egyszer emiatt,hogy valahogy vegyem rá. hát nem vettem. ha utál rajzolni,akkor utál,csinál mást. most elsős. gond nélkül rajzol ha az a feladat,nem kell kényszeríteni. a kézírása nem szép,mert finommotorikában le van maradva, de senkit sem zavar,a tanárokat sem. még csak most kezdődött a tanév,rengeteg ideje van. fejben mindig is a kortársai előtt volt, eszünkbe sem jutott,hogy emiatt bármin is változtatni kellene. sőt, évvesztes, 2x volt nagycsoportos. és elsőbe sem azért járnak a gyerekek, mert egyik sem tud írni/olvasni,hanem mert egy szerintem szükséges lépcső az ovi és a 2. osztály között. az első lényege nem az az összesen pár nap alatt megtanulható tananyag, hanem az a 90%-nyi egyéb összetevő,amit csak ott és akkor tapasztalhat meg. szerintem :D
4. gribedli*** (válaszként erre: 1. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 10:26

A cím egy kicsit félreérthető, a képességeivel, mint írtad, nincs baj. Én elvinném terápiára, hogy felzárkóztasd a kézügyességét és a többit.


Aztán 7 évesen elég nagyocska már, èrthető, hogy könnyen megy az olvasás, a matek, stb.


Az én kislányom 5 és fél éves és így elsős, mivel januári, kérhettem, hogy egy évvel korábban mehessen és ő is tudott olvasni, számolni, ezért noha szóltak az oviban is, hogy majd muszâj lesz folyamatosan figyelni rá más dolgok miatt, nekem ez nem teher, mert ha még egy évet az oviban hagyom, akkor megunta volna elsősként egy évvel később, hogy kisebbekkel van..úgy gondoltam, jobb,ha ő a kisebb, felzárkóztatom és utána neki lesz jobb.


Épp ez az, hogy a mostani osztályban is sokan decemberiek, novemberiek, nincs akkora különbség.


Viszont korából adódóan még nem ír olyan szépen, és raccsol is. Mivel az itteni tájszólás is raccsolós és a családban is raccsolnak, ezt nem tartottam akkora hátránynak, viszont kiderült, hogy aki raccsol, nem mindig tudja megkülönböztetni az R-t és L-t hallás után írásban, ezért a tanár tanácsára már kértem időpontot a logopédusnál,előtte pedig fonetikai vizsgálat lesz. Minket amúgy egyáltalán nem zavar, hogy raccsol.


Azért írtam ezt le, mert így érthetőbb, hogy a fejlesztés nem azért kell, hogy mindenki zseni legyen, hanem mert 11 éves korig lezárul az idegrendszernek a fejlődése ami a koordinációt, kézügyességet illeti, és jobb, hogy most, 7 évesen viszed, mintsem utólag derüljön ki, hogy sokat tehettél volna ennek érdekében de esetleg késő. A koordináciò pedig nemcsak a szépírásban lesz előny, hanem később olyan dolgokban is, amiről nem is gondolnád, beszédfejlődés, stb.


Sőt, neked 6 hét után szóltak, nekünk az első héten. Plusz a guerekemnek a házit 3x kell megcsinálnia, hogy gyakoroljon. Ha a többieknek csak 6x kell leírnia egy mondatot a füzetbe, az egyémnek 18-20x. Tudom, hogy az ő érdekében csináltatnak vele többet és örülök, hogy ő szeret iskolába járni és nem teher neki a plusz feladat.

3. 4c1a787e8f (válaszként erre: 1. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 10:26

Semmit sem csináltál rosszul.


Ez egy ilyen világ, üdv a klubban.


Igen, 20-30 éve tényleg az volt, hogy majd behozza, és a legtöbben be is hozták. De csomóan nem, és még felnőttként, akár magas pozíciókban is alapgondokkal küzködnek. Volt olyan kiváló mérnök kolléganőm, aki szinte nem tudott olvasni (dislexia), olyan műszaki igazgatóm, aki kidugta a nyelvét félig, büngyörgette a haját, és betűzte a nevét aláíráskor.. Egyébként persze rendes volt és okos...


Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ma az van, hogy mivel a gyerekek kb. 9-10 éves korig fejleszthetők, ezért addig igyekszünk mindent megtenni, hogy abban, ami most látszik, abban segítsük.


Azt kellene minden szülőnek megérteni, hogy nem azon fog a gyereke jövője múlni, hogy elsőben mit mondanak, vagy kell-e külön foglalkozás, sőt, még azon se, hogy középiskola harmadikban mit mondanak.. Hanem azon, hogy felnőtt korára megszerzi-e azokat a képességeket, amik kellenek ahhoz, hogy önmaga legyen. És a finommotorika pont egy ilyen készség, meg úgy összességében e többi is.


Azt meg minden tanárnak és pedagógusnak kéne megértenie ugyanakkor, hogy nem mindenütt azonos a szülők felfogása és lehetőségei, és nem mindig mindent paráztatva a mi nyakunkba kéne kenni, hogy a lazábbja még jobban lecarja, a megfelelni akaró meg hetekig ne aludjon egy szülői után. Egyrészt elfogadni kéne a különbségeket, másrészt minél inkább házon belül fejleszteni, és magával a GYEREKKEL foglalkozni. Jó, jó, tudom 30 gyerek, meg stb.. De akkor is.


Szóval igazad van, de fejlesztésre azért menjetek, ha mehettek. Ma inkább az fogja megalapozni a későbbi jó életet, és nem az, hogy most éppen elsőben ki a látszatra mindenben tökéletes gyerek...


Én egyébként ezért vittem a 140-es IQ-jú fiamat nyújtott tantervű logopédiai osztályba.

Ketten vannak a 7 fős osztálylétszámból, akik átlag feletti matekosok. Velük azt csinálják, hogy az alapot ugyanúgy szép lassan végigtanítják nekik, mint bárkinek, de ezzel párhuzamosan a versenykönyvet is.


Vigyázz a májat zsibbasztó szép szavakkal. A nagyon okos gyereknél se lehet kihagyni az alapokat, mert ha tudja is, nem rendszerben tudja.. A lassú kezdés még a nagyon jóknál is szerintem kell, mert később aztán az állandóan pakolt gyerek összerogyhat a teher alatt. Nem egy Fazekasból jött műegyetemi évfolyamtársamnál láttam ezt. 12-13 évig bírta, aztán összeomlás, suli elhagyás, drog, betegségek.... A közepes vidéki gimnáziumból éppen felvett kislányka meg simán végigcsinálta...

2. brandy85 (válaszként erre: 1. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 10:16

Szia! A lányom(7) most kezdte az elsőt, ő már 5 éves kora óta ír, számol, olvas. Nekünk is azt mondták ugorjuk át az 1. osztályt, kezdjük a 2. osztállyal. Erre volt a válaszunk, hogy: szó sem lehet róla, kezdje csak úgy, mint minden gyerek,az, hogy ír, olvas, számol, még nem azt jelenti, hogy mindent tud, sőt...

De hidd el folyamatosan alakulnak, fejlődnek. Nálunk ha valamiből lemarad vagy nem megy neki, akkor van fejlesztésre lehetőség az iskolában.

2017. okt. 27. 10:07

Tegnap szülői értekezleten jàrtam és azóta ezen jár minden gondolatom.

Kisfiam jövő hónapban lesz 7 éves. Az óvodában volt róla szó , hogy esetleg át kellene ugrania az első osztályt, mert számolásban, memóriában jóval előrébb jár, azaz nagyon intelligens gyerek.

Viszont nincs jó kézügyessége. Bár gond nélkül összerakja már évek óta a legapróbb legót, a rajzolás, színezés egyáltalán nem érdekli.

Óvónéni azt mondta, ha nem akar rajzolni ne erőltessem, koncentráljunk az erősségeire, az a lényeg ami a fejében van és nem az, hogy milyen szépen ír vagy rajzol.

Most, hogy iskolába jár, látom a fejlődést. Magàtól rajzolgat és ír, egyre szebben.

Nagyon szorgalmas, jól akar teljesíteni az iskolában. A házifeladatot addíg radírozza, míg a betűket, szavakat szépen le tudja írni.

Olvasást csak 6 hete gyakoroljuk, de már az olvasókönyv felénél tartunk, hiba nélkül olvas. A matek neki olyan könnyű, hogy azt mondja ovisoknak való.


Tegnap tehát szülői...

A fiam finommotorikailag nagyon le van maradva, az írás- és rajz feladatoknál több időre van szüksége, mint a többi gyereknek.

Nagyon ambíciózus , szorgalmas és nagyon okos, az esze top.

Ergoteràpiát javasolnak.

Természetesen el fogom vinni, már ki is néztem egyet.

De nem értem, a mai gyerekeknek mindenben jól kell teljesíteni? Hat hét iskola után nem elhamarkodott a gyereket terápiára küldeni ? Ha látszik hétről- hétre a fejlődés, nem tudja a társait behozni?

Miért állítják ilyen korán a szülőt nyomás alá? Mit csináltam rosszul ? Hiába okos a fiam, úgy érzem, hogy csődöt mondtam, mert van valami amiben gyenge...

Nagyon szomorú vagyok.

Nektek mi a tapasztalatotok?

1 2 3 4

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook