Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Bicikis elé fordultam fórum

Bicikis elé fordultam (beszélgetős fórum)

1 2 3 4 5
55. Guruljka (válaszként erre: 53. - Gribedli***)
2017. okt. 3. 20:15
Mondjuk attól, hogy muszáj, még nem biztos, hogy telik autóvásárlásra és fenntartásra...
54. syria (válaszként erre: 47. - Sanyinak)
2017. okt. 3. 10:04

Biztosan van más is, amit nem értesz, ezt most megpróbálom megvilágítani a geometria segítségével. :)


Képzelj el egy egyenlőszárú háromszöget, melynek két alappontja balról jobbra D és B, a csúcsa C. Valahol D és B között van egy A pont, az alatt kicsivel, (nem a háromszög részeként) egy O pont, az otthonom.

OA távolság 500 méter, gyalog 5 perc alatt megtehető. A-ból B-be 20 perc az út busszal. Igen ám, de délután B-ből A-ba NINCS közvetlen buszjárat, csak két átszállással C és D pontokon keresztül. Ezért tart 3-szor annyi ideig a visszafelé út, míg autóval OB és a BO irányba is 25 perc az út.

Így érthető?

Tehát nem kifogás, hanem jelentős időmegtakarítás az autóval járás.


Kikérem a japán és a kínai közlekedési miniszter nevében, hogy egy lapon említsd az ő és a mi vonatjainkat, metróinkat! :D

Amúgy Japánban ha negyedórát késik egy vonat, lemond a közlekedési miniszter. De akkor is lemond az illetékes miniszter, ha olyan hülyeséget mond pl. a fukusimai földrengés után, hogy „Jó, hogy északkeleten történt a katasztrófa, mert ha Tokió körzetében következik be, akkor hatalmas károkat okoz.” Mintha nem okozott volna így is borzalmas károkat.

53. gribedli*** (válaszként erre: 47. - Sanyinak)
2017. okt. 3. 09:34
Mert a nagyobb városok felé mindig több busz, vonat, stb indul mint vissza. Ha be kell utaznod valahova, lehet hogy órànként több is van mindenből de visszafelé meg mondjuk csak óránként egy, mivel ahova mész,az nem egy fontos terület közlekedés szempontjából és nem indítanak annyi járatot, vágod? Ez mindig is így volt. Ezért ritkán lakott területeken az emberek kocsival járnak. Nem sznobságból, hanem mert muszáj.
52. globus (válaszként erre: 48. - Spann)
2017. okt. 2. 23:36
Hát, így meg lehet előzni, hogy ők ne gondolják rólad ugyanezt :)
51. globus (válaszként erre: 29. - Jozsi.38)
2017. okt. 2. 23:34

Körforgalom mellé festett zebrák a legveszélyesebbek. Egyrészt a bicajos baxik leszállni, másrészt a kihajtó autós nem jelez, vagy leginkább akkor, amikor már felesleges, inkább padlógázzal kifelé söpör. Ha baleset történik, többnyire mindketten felelősek.

Ilyen helyeket még gyalogosan is nagy ívben kerülök, ha mód van rá.

50. globus (válaszként erre: 33. - Spann)
2017. okt. 2. 23:32
Igen, de azon ne gyalogosok sétáljanak karöltve, kutyával pórázon stb... :D Csengetésre szanaszét ugrálnak, ha egyáltalán reagálnak. Biciklisek sajnos igazán sehová nem tartoznak.
49. sanyinak (válaszként erre: 48. - Spann)
2017. okt. 2. 22:03
Hát igen, nehéz élete van az elitnek a plebs társaságában. :)
48. spann (válaszként erre: 46. - Syria)
2017. okt. 2. 21:25
Meg az a sok büdös ember a buszokon! A sok visító kölyök, meg hogy végig kell hallgatnom mások beszélgetését stb. stb.
47. sanyinak (válaszként erre: 46. - Syria)
2017. okt. 2. 12:01

Nem nagyon értem, hogy hazafelé miért kerül több mint háromszor annyi időbe az út tömegközlekedéssel mint befelé irányba.


Indokot persze mindig lehet találni az autóval való közlekedésre.


Kelet-Ázsia tömegközlekedésével mi a gond? Nem elég pontosak Tokióban a vonatok? Vagy kevés Sanghaiban a 14 metróvonal?

46. syria (válaszként erre: 37. - Sanyinak)
2017. okt. 2. 07:43

Jó lenne, ha a tömegközlekedés nem kelet-ázsiai szintű, hanem normális lenne.


A trolik ráznak, gyomorforgatóan dülöngélnek, a metróval szinte naponta vannak problémák, a külvárosban, ahol a pestiek nagy része él, jó, ha félóránként jön egy koszos busz, stb. Az egyetlen elfogadható közlekedési eszköz a belvárosban a villamos. (Már ha nem zsebelnek ki, nem vernek meg rajta.)


Ahol élek, onnan 20-25 perc alatt bejutok tömegközlekedéssel a belvárosba. Ugyanaz az út visszafelé minimum másfél óra, autóval szintén 20-25 perc. Nekem ezért kell autót fenntartanom. Meg többek közt a külváros elégtelen közbiztonsága miatt.

45. syria (válaszként erre: 36. - Sanyinak)
2017. okt. 1. 09:20
Köszönöm, hogy felfrissítetted a KRESZ tudásomat. Ezek szerint ez is egy logikus szabály, aminek ösztönösen eleget tettem. :)
44. sanyinak (válaszként erre: 42. - Bichi)
2017. okt. 1. 09:18
Talán mert rossz állapotú, talán mert veszélyes.
43. jozsi.38 (válaszként erre: 42. - Bichi)
2017. okt. 1. 08:15
Közeli nagyvárosban egyik utcában most tűnt fel, hogy az út mindkét széle biciklis sáv. Eddig nem volt az, nekem is a felfestésből tűnt fel csak. Hogy miért nem tettek ki egy nyamvadt figyelmeztető táblát, nem értem. Azóta ott jobban figyelek és kihúzódom jobban középre
42. Bichi (válaszként erre: 34. - Guruljka)
2017. okt. 1. 03:08
A mi utcánkban (Pesten) ott a bicikliút, de a nagyja mintha ott sem lenne az úttesten megy. Persze egyébként meg sírnak, hogy nincs...
41. Guruljka (válaszként erre: 40. - Sanyinak)
2017. szept. 30. 22:42
Ó bizony. És körforgalomban is beszél, miközben csak egyik keze szabad...
40. sanyinak (válaszként erre: 38. - Guruljka)
2017. szept. 30. 22:36

Mármint a buszon ülve?

Még a sofőrnek is! :)

39. Guruljka (válaszként erre: 35. - Spann)
2017. szept. 30. 22:21

Nagyon!


Sose tellett autóra. (Igaz, nem is vakaróztam érte...)

38. Guruljka (válaszként erre: 37. - Sanyinak)
2017. szept. 30. 22:20
Ha jól vagyok kiokosítva, ilyenkor nélkülözhetetlen az okostelefon. :D
37. sanyinak (válaszként erre: 34. - Guruljka)
2017. szept. 30. 22:17
Jobb lenne ha többen választanák a tömegközlekedést. Inkább ülnek órákon át egyedül az autóban, a dugóban...
36. sanyinak (válaszként erre: 30. - Syria)
2017. szept. 30. 22:14
36. § (12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, - előre sorolás céljából - kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni.
35. spann (válaszként erre: 34. - Guruljka)
2017. szept. 30. 21:52
Annyira rendes vagy!
34. Guruljka (válaszként erre: 33. - Spann)
2017. szept. 30. 20:26

Azért páran autó nélkül vagyunk.

Inkább alkalmazkodom a menetrendhez, mint hogy megpróbáljak fenntartani egy autót és még féljek is.

33. spann (válaszként erre: 30. - Syria)
2017. szept. 30. 19:52

Szerintem a motorosok pont ezért választják ezt a közlekedési eszközt, hogy a dugóban araszoló autósorok között haladva tudjanak minket idegesíteni.


Az összevissza kacsázó, este kivilágítatlan kerékpárosokról jobb nem is beszélni. Csak a kiépített kerékpárút a megoldás, most már van is sok helyen, falvak között is.

Bár vidéken sajnos az autóhasználat nélkülözhetetlen.

2017. szept. 30. 09:52
És Elfoglaljâk az egész sávot. De ettől még nem minden bicajos ilyen
31. gribedli*** (válaszként erre: 30. - Syria)
2017. szept. 30. 09:51
Ez olyan mint az a jelenség, amikor potrohos urak elmennek bicajozni vasárnap és a 2 sávos úton ahelyett, hogy sorban mennének, egymás mellett hárman is mennek, cseverészve
30. syria (válaszként erre: 21. - Spann)
2017. szept. 30. 06:55

Általában egyet szoktam érteni veled, ez most kivétel. Nem tiltani kellene, hanem felelősségteljes motorozásra tanítani.

Szerintem több kerékpáros baleset történik, mint motoros, a kerékpárutak mennyiségéről és minőségéről meg jobb nem beszélni.

Folyamatosan nézem a visszapillantót, a lehúzódok, ha ARASZOLÁS közben motoros jön középen. Bár ez szabálytalan, mert mit keres a két sávban egy harmadik közlekedő, másrészt meg nyilván van, akit jobbról előz.

Mégis: tisztelem és így segítem őket. De nyilván én is frászt kapok, amikor találkozom egy- egy benzingőzös fejűvel.

29. jozsi.38 (válaszként erre: 28. - Fincsi5)
2017. szept. 29. 19:59

lehet, hogy nem figyelt eléggé, de az is könnyen meglehet, hogy amikor először szétnézett, még nem volt ott a biciklis, hanem épp akkor ért oda, és nem szállt le a bicikliről zebrán, hanem csak megállás nélkül ment volna tovább. Én nagyon sok ilyen biciklist látok városban. Hátrébb van öt méterrel, még amikor körülnézel, és kanyarodsz, elengeded azt biciklist, akit eleve láttál, addig odaér a másik.

Velem már fordult elő olyan, hogy egyszerre mentem át biciklissel egy kereszteződésen, egy irányba, ő a zebrán áthajtott, én a kereszteződésben egyenesen mentem tovább, majd ahogy átért a zebrán biciklivel, úgy gondolta, hogy akkor balra, előttem folytatja az útját, át a zebrán, egyszer sem szállt le a bicikliről zebrán való átkeléskor, pedig az nem véletlen van kitalálva szabálynak, csak ment mint a meszes biciklivel

2017. szept. 29. 19:45
Az a legnagyobb baj, hogy nem láttad.
2017. szept. 29. 18:17
idősekre, gyerekekre kétszeresen oda kell figyelni, ha biciklivel vannak. Örülj, hogy nem történt baj. Én ma egy biciklis mögött mentem autóval, aki nem figyelt eléggé, és kihajtott egy autó elé. Szerencsére nem lett baj, a másik autó sem ment túl gyorsan, így szépen lefékezett, és át ért előtte gond nélkül. Egyébként az autósnak lett volna elsőbbsége
2017. szept. 29. 17:46

A konkrét esetben a biciklis nem tudta, hogy a kanyarodó autós nem látja őt, és nem számíthat az elsőbbsége megadására.


A "puhatestű" jobb, ha kétszeresen óvatos.

1 2 3 4 5

Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook