Autizmus - Naná, hogy Esőember! (beszélgetős fórum)
Kedves anyukák.
Segítségeteket szeretném kérni 8 éves a kisfiam a szobatisztasággal nem igazán haladunk ráül a wc ré de visszatartja a pisilést:( szeretném a tanácsotokat kérni..
Az az igazság lányok, hogy szerintem, ahol ezt egyszer megtették egy gyerekkel, ott max a felszínen lehet változás. Mert arra lehet valakit kényszeríteni, vagy kérni, hogy ne ültesse külön, meg ne tegye el a fényképét, meg talán még arra is, hogy használjon napirendet, vagy jutalmazást..
De, ha valaki annyira silány lelkileg, hogy ezt eleve megtette, az akkor a felszín alatt fog silány maradni, és ugyanúgy rossz lesz a gyereknek. Legfeljebb mi nyugtatjuk meg magunkat, hogy minden látszólag rendben van.
Persze nyilván utolsó évben nem jó elvinni.
De akármennyire is azt mondták, az óvónők, én egy alig 6 éves érintett gyereket akkor sem vinnék iskolába, ha látszólag minden ok.. Még NT-t sem nagyon. Esetleg ha lány..
úgy érti -gondolom-, hogy mindenről készüljön feljegyzés írásban:
Írd le a problémád, kérj időpontot az óvoda vezetőjétől. A megbeszélésetekről, megállapodásotokról készüljön feljegyzés, aláírva . Minden legyen meg papíron is.
Én is így gondolom: a vezetőtől kell időpontot kérni egyéni beszélgetésre.
Drukkolok, hogy a vezető legyen olyan karakán és jó szakember, hogy az óvónénit megfelelően motiválja arra, hogy minden gyermek felé ismerje fel a kötelezettségeit és feladatait.
Egy gyerek se lehet megtűrt és parkolópályára állított. Az meg kifejezetten megalázó, hogy a fényképét külön teszi ki....ez igazán lelketlenség.
Kérj állásfoglalást a vezetőtől a kialakult szituációról.
Köszönöm a válaszokat!
Épp az a lényeg (többek között), hogy az én kisfiam is MEGY ISKOLÁBA!!! Folytassam? Ez az óvónő pár hónapja azt mondta, hogy iskolaérett és menjen iskolába!!! Még 6 éves sincs!!!
Hát elvinni épp nem akarom, mert ez a második ovink, és még egy éve van hátra. Nem tudom.
Remélem, hogy lehet hatni erre az asszonyra. Bár nem sok a reményem.
Az is baj ugye, hogy nekem nem szóltak, sőt azt hallom, hogy most nincs vele már semmi baj! Mondjuk így lehet, hogy nincs! :o(
Szóval ha kérdezte volna, hogy mit csináljanak vele, ha "zavarja" a többieket, akkor már tudtam volna reagálni. De ő nem is tutkolja ezt az egészet, azt gondolja, hogy ez az egész így teljesen rendben van!!!!! Sztem ez tragikus!!!
Azt tervezem, hogy délelőttönként, ha foglalkozás van, én is ott lennék, és segítenék a gyerekemnek (kártyákkal), hogy hogyan viselkedjen (szabályokkal). De nem tudom, ehhez van-e jogom, kérhetem-e. Napirendi kártyákat vittem be, de nem használják. Mondjuk ez valahol érthető, mivel nincs rá kapacitás, bár valószínűleg nem egy nagy erőfeszítés lenne...
Ellenőrizni is nehéz, hogy javul-e a helyzet. Mihez van jogom, hová fordulhatok, ha nem hajlandó az asszony együttműködni?
Előre is köszönöm szépen!
Szia!
Nekem ebből van elegem. Elértem javulást az óvónőknél, de még mindig kevés, még mindig sok atrocitás éri. Ő is enyhén érintett, (de persze vannak ilyesztőbb napok is).
Én lelki világa miatt döntöttem úgy, hogy elviszem egy olyan oviba, ahol hárman lesznek egy csoportba, és ahol van olyan pedagógus, aki ért az autizmushoz legalább alaptanfolyam szinten. Ott amikor bent voltam megbeszélni a dolgokat, ők örültek, hogy de jó, hogy lesznek napirendi kártyák, meg új dolgok, és de jó, hogy a fiam segítségével többet fognak tudni az autizmusról... Bár pontosan tudom, hogy itt bizonyos szempontból le fog egy kicsit épülni - úgy értem, nyilván kevesebb lesz a szellemi kihívás - de most első körben a lelkét, meg az én lelkemet kell helyrehoznunk. Majd aztán jöhet a tudomány építgetése is.. Mivel itt suli is van, arra gondoltam, hogy az elsőt itt járhatná, aztán meg átvinném egy normál suliba megint elsőbe...
Tudom, hogy legtöbben eröltetik, meg javasolják a teljesen egészséges közösséget, de én csak azt láttam, hogy valami bántás mindig van, amit ők sohasem felejtenek el, és halmozódik bennük..Ahhoz meg még korban is kicsik, hogy megértőek legyenek..
Aztán majd meglátjuk, mi lesz belőle..
Ha nagycsoportos, akkor ugyanazok a fejlesztések rá is vonatkoznak, mint a többiekre. Vagyis neki is ott kéne ülni és rajzolni, feladatozni, festeni...
Az nem megfelelő indok, hogy mert ő nem kezdi a sulit. És fel nem foghatom, mivel zavarja a többieket, ha amúgy rendesen ül az asztalnál, és hajlandó csinálni a dolgokat. Márpedig erre meg lehet tanítani, és akkor ő is tud haladni velük.
Nekem is nagycsoportos a fiam, Eddig szabadon választhatott, hogy a többiekkel tart-e kezdeményezéseken, és ő magától azért mindig ment, vagy egy kicsit noszogatták, de ő is részt vett a legtöbb foglalkozáson. Pedig ő is hangoskodik, kicsit elfekszik az asztalon, és biztos sok mindent folyamatosan dumál, meg lehet néha el is akad. Nálunk kifejezetten próbálják úgy kezelni őt, mint a többieket, kis engedményeket kap csak. Például elfekhet, mert sokszor fáradt.
Jó, hogy beszéltek majd erről, mert ezt a problémát sürgősen kezelni kell. Ez diszkrimináció. Kérd, hogy ha bármi gond van, akkor jelezze feléd, hogy mik a konkrét dolgok, amikkel zavar a gyerek, és azokra találj ki valami megoldást. De mondd az óvónőnek, hogy a segítségeddel minél hamarabb integrálni kell a gyereket a többiek közé a feladatozás idejében is.
A fiadon kívül mindenki megy iskolába?
Igazából erről annyi a véleményem, hogy az óvónők nem jól csinálják a dolgukat. Persze ez rajtad nem segít....
Ha nincs"papírja", akkor milyen címszó alatt kap fejlesztést?
Szurkolok, hogy sikerrel járj az óvó nőnél!!!
Szia!
Eddig TSMT-re jártunk és tavasz végéig logopédushoz. Nyáron volt egy hónap szünet. Most élesztjük és építgetjük újra a fejlesztéseket. Ma megyünk HRG-re / vízi tornára 15.30-ra. Első alkalom, egyelőre azon törjük a fejünket, hogy a többi alkalomnál hogyan oldjuk meg a munkahelyről való eljövetelt.Ma szabit vettünk ki. Tervben van még logopédia és az oviban szeretnénk kérni fejlesztést a gyenge finommotorika miatt (persze inkognitóban). Emelett viszik úszni az oviból és "focira" is beíratom, ott főleg a nagymozgásra mennek, így gondolom hátránya nem lesz belőle.
A BHRG-ben említettek még csoport foglalkozást, de oda csak akkor tudom vinni, ha reggel 8-kor kezdődik és ha látjuk értelmét.Ezek a tervek.
Nektek hogy hogy nem javasoltak semmit? Hol kaptatok dg-t?
ÜDv,
Kedves Anyukák!
A véleményeteket szeretném kérni.
A kisfiam nagycsoportos egy normál óvodában, enyhén érintett, értelmes, igazából a nagy zajt nem bírja, illetve néha "ok nélkül" hangoskodik. "Papírja" nincs, de az óvónők tudják, mi baja, és mindent megtettem, hogy legyen napirend, eszközök, stb., igaz, nem használják. Fejlesztő is járt ki az oviba.
Új óvónőt kapott a csoportjuk. A héten a szülőin azzal szembesültem, hogy egyedül az én gyerekem külön ül egy asztalnál, a többi gyerel 4 asztalnál együtt. Az én gyerekem fényképe nem kerülhet fel a 4 csoport egyikébe sem, külön van rakva (de ezt sem akarta ez az asszony felrakni egyáltalán). Közölték, hogy ő "külön" van (nem is titkolják), mert a többieknek készülni kell az iskolára, az én gyerekem azvarja őket!!! Teljesen félre van rakva! Ez az óvónő úgy gondolja, ez így teljesen rendben van!!!
Szeretném kérni a véleményeteket erről a dologról.
Egyelőre jövő hétre kaptam időpontot, hogy beszélhessek vele erről...
Nagyon-nagyon rosszul esik, és azt gondolom, hogy ezt nem lehet csinálni... Vagy igen?
Köszönöm előre is!
Szia, én is viszamentem dolgozni, már lassan két éve. Muszáj volt, meg akkor még nem tudtuk, mi a helyzet a gyerekkel. A napok bonyolultak, próbáljuk a fejlesztéseket a nap végére vagy elejére kérni. Vannak megvető nézések, mondatok, hogy miért nem maradok otthon. Mondjuk akkor nem lenne miből fizetni a fejlesztéseket.... Gyakorlatilag minden délutánunk foglalt. Szerencse, hogy a fiam egész nap elvan az oviban. Onnan viszik úszni, fog járni focira ovi időn belül, így a szakkörökkel nem kell foglalkoznunk. Kérdés,hogy mennyire lesz fáradt. Emelett van még egy kiscsoportos ovis is a családban, akit meg cipelünk magunkkal mindenhova.
Mindemellett öröm, hogy fejlődik a gyerek, ilyenkor elfelejtük, hogy fáradtak vagyunk...
Gizi, tényleg pici még a fiad, ha jól emlékszem fél-egy évvel fiatalabb az enyémnél! Simán beleférne még egy megkésett beszédfejlődésbe és a kiejtése is 100%!! hogy lassan de tisztulni fog. Én is nagyon türelmetlen vagyok, de ha azt veszem hogy 3 évesen kezdett el beszélni a 0-ról és az akkor micsoda elmaradottságot mutatottt a kortársaihoz képest. Azt kell mondanom hatalmas, amit ebben a 3/4 évben behozott abból a lemaradásából. Hihetetlen sebességel fejlődik és még ha mindig nagy is a különbség a többi NT-hez képest akkor is magához képest oly hatalmas a fejlődés, hogy elégedettnek kell lennem. A jól fejleszthetőség nagyon fontos,ezt nálunk is elmondták, már akkor mikor még beszélni sem tudott. A Te fiad szerintem enyhébb eset az emyémnél az elmondottak, korábban leírtak alapján. Kezdve onnan, hogy magától is beindult a beszéde, mert nekünk igenis egy eszköz, a pecs nyitotta ki a kis szemecskéjét.
Szerencsére nálunk szép fokozatosan tisztul már a beszéd és bár még most is előfordul hogy én sem értem amit mond azért napi szinten ez 1-2 max 3 alkalommal fordul elő. Én ilyenkor mondom neki, hogy Nem értem!
Eddig még ettől sohasem gurult dühbe, pedig a mi maszek logopédusunk ezt vetítette elő hogy majd begurulhat ha sorozatosan nem értjük a beszédét.
Még reflektálni akartam a munka vagy otthonmaradás kérdésedre: én még otthon vagyok, de várnak vissza a munkahelyemre, egyenlőre azt jeleztem, hogy attól függően hogyan bírja a gyerek az ovit megyek majd vissza előbb vagy később és akár 6 órás is lehetek. Viszont fél naposnál hosszabb ovislétet nem akarok még a fiamnak ez 6 órás munka mellett is csak úgy oldható meg, ha valaki elhozza és néhány órát vigyáz rá.
Tomger, köszönöm, hogy válaszoltál!!! Teljesen helytálló amit írsz, nálunk a számokra sokmindent tudunk építeni, amúgy azokat gyönyörűen tudja mondani. Egyébként TSMT tornában is olyan mondókákat választottam, amiben vannak számok, láthatóan motiválta a fiamat.:)(Bár most a tornára szimpla válasza az, hogy NEM!!!, ami erőteljesen hátráltat minket.:))
Amúgy igen, tudom, és látom is a gyerekemen, hogy egy szimpla logopédiai fejlesztés nem lenne elegendő és elképzelve, szerintem nehéz lenne úgy motiválni a gyereket, ahogy egyébként egy nem autistát szokás. Békés Megyében élünk, Pestről költöztünk. Nem volt lutri, mert alaposan körbeszaglásztunk a témában, hogy itt milyen lehetőségek vannak. Konkrétan autista specifikus intézmény működik a városunkban és a logopédus-gyógypedagógus egyben autista gyerekekkel is foglalkozik. Szóval, meg is kerestük, hogy magánban foglalkozzon a kisfiammal, de nem vállalta még, mert a jelenlegi fejlesztőnk kollégája és úgy vélte, a fejlesztésnek meg van a maga üteme, nem akart pluszban bekavarni.... Persze, a jelenlegi gyógypedünkben is megbízom, mert jó szakember és imádja a kisfiam, de úgy tűnik, mégis várnunk kell kicsit a logopédiai fejlesztéssel. Ma azt mondta a fejlesztőnk, hogy a diagnózishoz mérten baromi nagy szerencsénk van, mert meglátása szerint fiam jó prognózisra számíthat, nagyon jól fejleszthető. ÁMEN! Csak az a rossz, hogy én nem vagyok jelen a foglalkozásokon, mindig az ő elmondásaiból értesülök, hogy mennyire volt ügyes. Talán ezért is vagyok türelmetlen, mert nem látom, mi hogy zajlik. Jelenlegi állapotot tekintve azt tanácsolta, hogy a nem érthető beszédére is reflektáljunk, ha máshogy nem megy, halandzsázzunk vissza mi is, de mindenképpen legyen reakció. Próbálkozunk....:)
Gizi, még annyit, hogy logopédus nem szeret foglalkozni autistával, elképzelhető, hogy nem is tud vele. Ezért nem biztos, hogy elsőre sikerül találnod olyat aki megfelelő lesz, de ne add fel!
Mi is most kezdjük az ovit. Ma 3/4 órát beszélgettem az ovi logopédusával és talán foglalkozik majd a fiammal. Ő is elmondta, hogy nem foglakoznak autistával.
Ezt a hölgyet a nagyobb fiam miatt korábbról ismerem és tudom, hgy mint logopédus jó szakember. Szerintem tud olyan feladatot találni, ami kellőképp játékos, hogy ottmaradjon majd. Nálatok pl építsen a szám és betűmániára és azzal fogja meg a gyereket. Sajnos biztosn személyreszabottan kell foglalkoznia a gyerekkel, a szokásos logopédiai feladatokat, amik normál gyereknél működnek, mind át kell dolgozni..
Tényleg totál véletlen, hogy bekukkantottam, rég jártam erre, akkor egy talpmasszőrrel veszekedett a fél csapat:)
Emlékszem Rád Gizi én is, de nem követtem azóta mi történt itt, azóta tisztázódott a diagnózisotok?
Az érintett fiam 3 és3/4 éves és 3 évesen kezdett el totál magánhangzókkal beszélni.
ui = cumi
aa= apa vagy anya
Ezt is véleményem szerint a pecs indította be.
Ezzel a tisztán megánhangzókra redukálódott nyelvezettel szépen elkezdett építkezni szavak után tőmondatok és most már egyszerű bővített mondatokat is használ. Sajnos a furcsa kiejtés nem halad olyan iramban mint amilyen szépen építkezik a nyelvi szerkezetek terén.
Hozzánk jár maszekba egy logopédus, de kevés tipikus logopédiai feladatot csinál, leginkább megkésett beszédfejlődéssel kapcsolatos gyakorlatok mennek, pl szókincsbővítés, témakörök szerint. Nyáron vettem egy Képes beszédlottó nevű logopédiai játékot, amiben minden mássalhangzóra összegyűjtött képanyag van ez is nagyon jó, és néhány mássalhangzót tényleg meg is indított.
Nagyon nagyon naygon sokszor rakattam ki a gyerekkel, hihetetlenül megutálta, viszont jópár szóba belemondja most már a P K T M N és B betűket.
most már tisztán mondja, hogy apa és anga=anya:)
Ugyancsak emiatt a probléma miatt vittem el nyáron egy hallási tréningre (Tomatis)de hasonló a Berard is, talán az is segített a mássalhangzók megjelenésében, viszont a beszélőkéjét egyértelműen nagyon szépen beindította, amikor pihent, jókedvű, nagyon sokat tud beszélni.
Sajnos a repetíció beszédében is jelen van, nem csak a játékában.
Érdekes egyébként, hogy amikor már úgy látom valami meglendül észreveszek mindig valami más problémát, ami pedig addig is ott volt csak pl a nem beszélés miatt nem volt feltünő (nekem).
Ez nekünk most a MEREVSÉG. Borzalmasan merev..
Bizonyos hangok kiejtésére megfelelő érettségű idegrendszer szükséges. Ilyen pl az r, de az l és még más hangok is. (Zebracsikó biztos jobban elmondaná, én csak a mi logopédusunktól hallottam). Ezért pl 5-6 éves kor előtt nem is foglalkoznak a rossz r betűvel.
Ahogy fejlődik a kicsi, szerintem úgy halad majd ebben is.
De azért érdemes megkérdezni persze a nevelésit is.
Én amúgy úgy tudom, hogy nagyon ritka az a logopédus, aki hivatalosan ért az autizmushoz is.
További ajánlott fórumok:
- MMR oltás - autizmus. Lehet összefüggés?
- Ti megmondanátok egy ismerősnek ha a 3 éves fián az autizmus több tünetét észlelnétek?
- Láttok autizmus jelet az alábbiakból?
- Ezek az autizmus jelei lehetnek?
- Lehet autizmusom vagy Asperger-szindrómám ez alapján?
- Szerintetek lehetséges, hogy autizmusom van vagy mire gondolnátok?