Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Új tipusú lenyulás az EON Áramszolgáltató részéről? fórum

Új tipusú lenyulás az EON Áramszolgáltató részéről? (beszélgetős fórum)


7. moonlight13 (válaszként erre: 1. - Gyricsi)
2014. febr. 28. 20:05
Valamit nem értek: nálunk, ha egy csekket nem fizetek be, küldenek egy fizetési felszólítást és egy 2. csekket. Tehát Te ezek szerint már 4 db csekkről nem vettél tudomást, mire kikapcsolták az áramot. Akkor azért számíthattál valamennyire rá.
2014. febr. 28. 14:12

Nem nevezném ezt lenyúlásnak, csak sajnos mindig kitalálnak valamit, amivel a fogyasztók számára bonyolultabbá teszik az ügyintézést. Mert nekik csak az a lényeg, hogy ők minél jobban járjanak. Az ügyintézők meg sokszor maguk sincsenek tisztába a dolgok menetével. A rendszerükben sem jelenik meg időben az információ. Kb. úgy nézhet ki a dolog, hogy a szolgáltató adósságkezelési osztálya kiadja a behajtónak a tartozást, de az ügyintéző ezt csak akkor látja, ha az adósságkezelési osztályon dolgozók ezt felrögzítik a rendszerbe. Ha ez nem történik meg, akkor az ügyintéző simán félre tájékoztathatja az ügyfelet, hogy a követelés még náluk van. Na ebből vannak aztán jó kis galibák és a fogyasztónak meg még több ügyintézést, utánajárás, stb...

Akkora fejetlenség uralkodik ezeknél a cégeknél, hogy képtelenség, hogy a dolgozók 100%-ig megfelelően el tudják látni a munkájukat és ki tudják szolgálni a fogyasztóikat.

2014. febr. 28. 13:21

Nos ezzel az a helyzet, hogy mivelé a levél amit kaptam, minimum 4 napot töltött a postán, mire megkaptam, ergo ők már tudták a központban, hogy behajtásra átadták az adósságot, ergo erről értesíteniük kellett volna, ha másképp nem, akkor személyesen, legalábbis szerintem. Bár nem lep meg, mivel arról se értesítettek, hogy kikapcsolni készülnek, és hogy ezt hogy kerülhetem el.

Ergo az ügyintéző azt közölte velem, hogy amennyiben akkor ott 42000 HUF-ot leteszek akkor jönnek visszakapcsolnak, de ezek szerint már akkor behajtás alatt áll a 16000 HUF, és már uton a levél nekem erről a behajtótól, aki majd hülye lesz tudomást venni a panaszonról, mivel ő arra hivatkozik, hogy ők átvették az adósságot, azaz az eon részére már rendezték, tehát ha nem hajtja be, akkor az neki veszteség. Szóval nekem ezzel van a gondom, hogy teljesen mindegy mit csinálok, jelenleg felőlük mindkét helyre ki kell fizessem a pénzt. Valamint felvetődik a dolog hogy ügye az üzletszabályzatban benne van az értesítési kötelezettségük. Olyan posta értesítő másolatot mely szerint ők számomtra felszólítást küldtek többször is, hogy tartozásopm van nem tudnak mutatni. Azaz nincs róla semmi nekik, hogy ők eleget tettek a tájékoztatási kötelezettségüknek, és mivel minden nap nézem a postaládám, minden levelet átveszek, tudom, hogy ilyen nem jött, se normál, se ajánlott postai küldeményként.

Ami anno a 3 évvel ezelőtti dolgot illet, azt biróságon próbáltam rendezni. Jogerős itélet szerint megállapítást nyert, hogy a behajtó cég jogosan hajtotta be az adósságot, mivel azzal neki és nem a szolgáltatónak tartoztam onnantól, hogy ők azt átvették a szolgáltatónak. Kb. így működik közöttük a kommunikáció, pontosabban sehogy, mivel mi a frásért értesítenék egymást amikor valószínűleg a behajtó cég tuljadonosai is ugyan azok akik mint a szolgáltatóé. amiről egyébknt egyszerű ember nem szerezhet tudomást, hiszen zártkörű részvénytársaságról lévén szó, a tuajdonoson névsora egyszerű halandó számára nem nyilvános.

2014. febr. 28. 12:57

Az ő saját adósságkezelő osztályuk az, ahol újraszámlázzák a tartozásról a csekket. Ill. ahol továbbítják az adósságbehajtóhoz.


Nekem a tigáznál azt mondták pár éve, hogy a szolgáltatónak nincs joga, hogy levonassa a fizetésedből, ill. se energiája, se kapacitása ezzel foglalkozni, mert ha nincs jövedelem, évekbe telik, mire pénzt látnak.

Így inkább kiadják adósságbehajtónak, aki csak ezzel foglalkozik.

De elvileg ha vagy az egyiknél vagy a másiknál befizeted a tartozás, akkor értesítik egymást. Onnan már "csak" a visszakapcsolást kell kifizetni, de azt mindenképp a szolgáltatónál.

Ha mindkettőnek kifizetted, hát, bocs, de az a te hibád. Ettől függetlenül valahogy vissza kellett volna kapnod, de ezt nem tudom, hogy működik.

2014. febr. 28. 12:48

Értem. És egyébként akkor az ügyintéző kisasszon ezt 4 nappal ezelőtt miért nem tudta elmondani 30 perces monológja során? Ő ugyanis csak annyiról tájékoztatott, hogy ha most befizetek 20000 HUF-ot ami több mint a tartozás akkor se kapcsolnak vissza semmit. Azt egy szóval nem említette, hogy más különben az óra kikapcsolása előtt, behajtásra átadják az adósságot. Megjegyzem 3 évvl ezelőtt más szolgáltatónál jártam hasonlóan. Ott a fizetésemből kezdte el levonni az adósságbehajtó cég (birói, vagy bármilyen végzés nélkül a teljes adósságot), azután, hogy a szolgáltatónál kiegyenlítettem a teljes tartozást. Azaz duplán kifezettem a tartozásom és még csak azt se mondták, hogy bocsi, ellenben még jogszerűen is szedték be duplán az összeget.

Amugy úgytudom, mind az EON-nak, mind a Eni-nek saját adósságkezelő osztálya van. Legalábbis Az ő saját állításuk szerint.

2014. febr. 28. 12:26

adósságkezelésre átvettek!!

Ez azért van, mert a szolgáltató nem jogosult a tartozás BEHAJTÁSÁRA. Ezért ki kell adnia olyannak, aki jogosult.


Ez a legtöbb cégnél így működik.

Ha időközben befizeted az eredeti csekket, és bemutatod, akkor ők jelentkeznek az adósságkezelőnél, hogy az említett átvett adósság már megszűnt.

Ha az adósságkezelőnek fizeted be, akkor az adósságkezelő jelentkezik a szolgáltatónál, hogy behajtotta a pénzt.

A visszakapcsolási díjat mindkét esetben kérni fogják, az az adósságodtól ilyen szempontból független, azt azért fizeted, hogy újra legyen áramod. (A Tigáz 45 ezret számol fel az óra visszakapcsolásáért ilyen esetben!...)

2014. febr. 28. 12:20

Üdvözlet Mindenkinek!


Nem tudom tapasztalt-e valaki hasonlót, viszont számomra igen érdekes esettel szembesültem a minap.


Történt, hogy anyagi nehézségeim miatt 16000 HUF (2 hónap) elmaradásom keletkezett az áramszolgáltatónál az EON-nál.

Értelemszerűen gyorsan, persze előzetes értesítés nélkül jöttek le is kapcsolták az órát.

Ez eddig meár megszokott tőlük, bár sokszor nem volt részem ilyenben, mert nem túl gyakran adódik olyan, hogy nem tudom rendezni a számlát időben.

No de ami ezután történt, az már kicsit több mint érdekes...


Először is, némi nehézségek árán sikerült összekaparnom hó végére 20000 HUF-ot. Nosza gyorsan be is mentem az áramszolgáltató nyíregyházi kirendeltségébe, hogy kifizetném az adósságom. Itt közölték velem, hogy kifzethetem, de a +26000 HUF kikapcsolási díj befizetése nélkül továbbra se lesz áramom. Jó akkor nem kapnak 20K-t, mert nekik 42K kell addig ugyse kapcsolnak semmit vissza.


Aztán eltelik 4 nap és valami faktoring akármi cégltől jön egy levélke (természetesen nem ajánlva), hogy az EON Zrt.-től adósságkezelésre átvettek 16000 HUF adósságot, amik ők most majd behajtanak rajtam. No mondom ez érdekes. Az áramot alig 5 napja kapcsolták ki, máris el van adva az adósság, persze, az EON nem fogja visszakapcsolni az áramot csak ha a 16000 HUF-ot és a visszakapcsolási dijat neki kifizetem, közben meg egy adósságbehajtó cég, ugyanezen tartozást már be akarja rajtam hajtani, hisz ő azt megvette az EONtól, azaz már az EON valamikor megkapa a 16000 HUF-ot, amiért erdetile kikapcsolta 5 napja a szolgáltatást.


A következő a kérdésem, vajon hány ember adósságát adhatta el az EON úgy, hogy közben az dósságokat eladta, és annak tudatában kizárta a fogyasztókat a szolgáltatásból és követeli a visszakapcsolási díjjat, valamint a tartozás teljes összegét, hogy az adósság számára már nem is létezik, ugyanis ezen külső cégek, olyan adósságot hajtanak csak be állítólag, amit ők megvásároltak, azaz pénzt adtak azért, hogy majd ők azt beszedik a saját hasznukkal megspékelve?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook