Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Testkontroll tapasztalatok fórum

Testkontroll tapasztalatok (beszélgetős fórum)


1 2
márc. 18. 07:10

Úgy látom, jelenleg egyedül maradtam, csak egymagamban kuruttyolok itt. Pedig jó lett volna beszélgetni olyanokkal, akik ugyanezzel a módszerrel táplálkoznak, akár már hosszabb idő óta, akár most még csak gyakorló, mint én is.

Azért még reménykedek, talán lesz valaki, vagy lesznek valakik, akik csatlakoznak hozzám. Bízom benne!

márc. 17. 08:17
Mai vacsorának tervezem a tegnapról maradt krumplis tarhonyát hordós káposztával, ebédre pedig currys, fokhagymás sült májat, serpenyős vegyes zöldséggel.
márc. 17. 08:14

Nem tudom, olvassa-e valaki, de azért ide írom:

Tegnap megpróbáltam, szerintem egészen jól sikerült.

Reggeli 1 db. banán

Ebéd: hagyományos krumplis tarhonya kolbász nélkül, ahogyan én szeretem. Hozzá hordós káposztát villáztam.

Uzsonna: 1/2 narancs

Vacsora: sütőtök karikákat szeltem (a sonkatök nyeléből), egy pár percre bedugtam a mikróba, hogy felpuhuljon. Majd főtt tojást karikáztam rá, pici tejfölt (tudom, hogy nem való!) és egy kis reszelt sajtot. Így visszadugtam a mikróba, összeolvadt. Ha ettetek finomat!!

Utóvacsi: 1/2 narancs.

Ez nem igazán esett jól, már kb. 2-3 éve sikerült leszoknom a második vacsoráról. Lehet hogy megmaradok a mára már jól bevált módszeremhez: 3 dl vízben 2 szem pezsgőtabletta. Tökéletesen megfelel, és hiányolta is a gyomrom.

Egészen elégedett vagyok magammal :))

32. Lávli (válaszként erre: 31. - Hópihe14)
márc. 15. 11:03

Köszönöm, viszont kívánom!

És tényleg higgy nekem.

😘

31. hópihe14 (válaszként erre: 30. - Lávli)
márc. 15. 11:01

Értelek. Hát a plusz kalóriával nincs gond, mert már így is csak napi 900-1100 kcal körül eszek, ritkán szaladok túl az 1200 kcal-on.

De köszi, majd itt a hét végén alaposabban belemerülök, átnézem milyen zöldségek vannak a fagyóban, miket tudok azokból összehozni, és majd a jövő héten az szerint megpróbálok valamit alakítgatni.

Köszi a segítséget, no meg valóban a könyvet is el kell olvasni, mert "vakon" még a menü megtervezésében sem fogok előrébb jutni.

Jó étvágyat kívánok az ebédhez, legyen szép napod. Még 1x köszi a segítséget. :))

30. Lávli (válaszként erre: 28. - Hópihe14)
márc. 15. 10:54
A könyvben választ kapsz rá 😉 De leegyszerűsítve: amíg a fogyás a cél és nem a szinten tartás, addig nincs szükség plusz fölösleges kalóriára, ami pl. a tejfölben is van. Finom az a hús meg a káposzta tejföl nélkül is. :)
29. Lávli (válaszként erre: 26. - Hópihe14)
márc. 15. 10:47

Váljék egészségedre!

Nevezd ki a mai napot ünnepi napnak, amikor jókedvűen, jó étvággyal, megeszed azt az ebédet (jó időre) utoljára, ami nem a fogyásodat szolgálja :)

28. hópihe14 (válaszként erre: 27. - Lávli)
márc. 15. 10:45
Mondjuk rizst már ezer éve nem használok, a húsos káposztába a bulgurt sem szoktam. De a tejföl miért nem mehet? Az is fehérje!!
27. Lávli (válaszként erre: 25. - Hópihe14)
márc. 15. 10:43

Pontosan:)

De tejföl-rizs-bulgur stb nélkül!:))

márc. 15. 10:38
De ezt a mai napot még bebűnözöm: a körömpörköltet főtt krumplival még megeszem. :))
25. hópihe14 (válaszként erre: 24. - Lávli)
márc. 15. 10:36
Közben rájöttem, hogy ha a pörköltféléket hordós káposztával főzöm össze = húsos káposzta, azt úgy beveszi a gyomrom és máris szebb a világ. :))
24. Lávli (válaszként erre: 23. - Hópihe14)
márc. 15. 10:29

Köszönöm!:)

Tulajdonképpen itt is meg máshol is csak azt tudom elmondani, amit mindenki más is, akinek sikerült, hogy nagy titok nincs.

Elhatározás, majd végrehajtás.

Hát hogy mit szoktunk meg ... Az ilyenkor nem játszik ... :))

Siker nincs küzdelem nélkül.

Bármiben mernék fogadni, hogy ha belekuksizol a könyvbe, megérted a logikát, betartod a szabályokat, akkor 3 hónap alatt is lemegy a fele!

Én szurkolok!

23. hópihe14 (válaszként erre: 22. - Lávli)
márc. 15. 08:34

Az igen! Gratulálok, szép teljesítmény. Ha rólam 5 hónap alatt akár csak a fele is lemenne, írnám a listát, kinek kell verebet fogni. :))

Mondjuk a nyáron már megtanultam az u.n. serpenyős zöldségeket (hússal), tehát ott nincs gond, de a pörköltekhez a krumplit, nokedlit szoktam meg, és ugye vacsorára vajas kenyér szalámival, és egyéb ínyencségek... van még mit tanulnom. :))

22. Lávli (válaszként erre: 21. - Hópihe14)
márc. 15. 08:05

Én úgy 10 éve csináltam és 25 kilót fogytam 5 hónap alatt. Tartom azóta is, mert a Testkontroll alapjait megtartottam az étkezésemben.

Délig - kettőig csak gyümölcs, valamint pörkölt, rántott hús, sült csirke stb. nem teszta-krumpli körettel, hanem zöldséggel. Nem is esne jól már máshogy. Illetve a krumpli, tészta is csak zöldséggel, ha éppen azt kívánom.

21. hópihe14 (válaszként erre: 20. - Lávli)
márc. 15. 08:00

Köszi, akkor mégiscsak letöltöm és nekiállok olvasni. :))


Te mióta csinálod, és milyen eredményt értél el vele eddig? Persze, ha nem titok. :))

20. Lávli (válaszként erre: 19. - Hópihe14)
márc. 15. 07:52

Arról szól a könyv.

Az eleje a fontos tudnivalók és az elméleti rész, amitől simán át lehet kattanni, elég inspiráló.

Aztán étrendminták, receptek garmadája.

19. hópihe14 (válaszként erre: 18. - Lávli)
márc. 15. 07:42

Köszi, azt én is láttam a net-en, + alább a lényeget Bigu is leírta, nekem inkább az fog gondot okozni, miket, és hogyan süssek-főzzek, hogy meg is tudjam enni oda nem passzoló köretek, egyebek nélkül.

De talán majd lesznek ötleteim nekem is.

18. Lávli (válaszként erre: 16. - Hópihe14)
márc. 15. 07:34

Írják is, hogy "megreformált". Hát nem az igazi, az biztos.

Itt a könyv pdf-ben, le tudod tölteni.

Nehéz "letenni", ha belekezd az ember. :)


[link]

márc. 15. 07:28

Bigu!

Mi újság, hogyan haladsz, meddig jutottál?

Én ezt a 3 napot még elbliccelem, majd jövő héttől kezdve megpróbálok belerázódni. Ez a délelőtti gyümölcsevés már megy, csak a többit kell majd megtanulni.

Jó lenne azért, ha tudnánk tartani a kapcsolatot, talán többen is csatlakoznának, és több ember, egymást segítve, támogatva talán könnyebben haladna.

márc. 14. 07:41

Szevasztok!

Találtam egy heti "Minta-étrend"-et, hogy legyen egy kis fogalmam, ezek után mit-hogyan kellene, lehetne...


[link]


Bár az még rejtély előttem, ha délig csak gyümölcsöt lehet, akkor hogyan illik bele reggelire a zabkorpa, tízórára pedig a sajt.

Ettől függetlenül az ebéd-vacsora ötletek jónak tűnnek, ide rakom, talán másnak is segít.

15. hópihe14 (válaszként erre: 13. - Bigu77)
márc. 13. 07:01

Nagyon köszi, nem tudom, lesz-e hozzá erőm, kitartásom így csinálni.

Nekem is kb. 12-13 kg lenne még ideális, amit le kellene adni, de én már a fellegekben röpködnék a 6-8 kg leadása után is.

14. Bigu77 (válaszként erre: 12. - Hópihe14)
márc. 13. 05:54
Én is megkívántam! Nem fő szét, én soha nem raktam bele tojást. Én ma tejfölös, tojásos, sajtos brokkolit készítek ebédre, előfőzöm a brokkolit, tűzálló tálba teszem és ráöntöm a fenti keveréket, megsütöm.
13. Bigu77
márc. 12. 21:14

Egy részletesebb leírás!


A testkontroll diéta lényege az élelmiszerek, ételek megfelelő kombinációjában, összeállításában van. Nincs szükség kalória számlálásra, vagy az adagok csökkentésére, hanem elegendő megtanulnunk, hogy kedvenc ételeinket milyen összeállításban érdemes fogyasztanunk ahhoz, hogy azok összhangban legyenek szervezetünk természetes emésztési folyamatával.


A testkontroll diéta alkalmazásával szervezetünk automatikusan és természetes módon éri el a kívánt optimális testsúlyt, melyet ily módon képes lesz hosszú távon fenntartani.

Testünk 70%-ban vízből áll. Következésképpen akkor vagyunk leginkább összhangban szervezetünkkel, ha a magunkhoz vett táplálék szintén magas víztartalmú.


Noha a folyadék bevitele fontos, itt most nem a víz ívásáról van szó, hanem a táplálék minőségéről.


Egyedül a zöldség és a gyümölcs számít magas víztartalmú ételnek, vagyis, a táplálékunknak 70%-ban zöldségből és gyümölcsből kellene állnia.


A víz létfontosságú a táplálék részecskék szállításában, továbbá a salakanyagok, a mérgek kiürítésében, szervezetünk megtisztításában. Magas víztartalmú táplálék esetén elősegítjük a test méregtelenítését, ami elkerülhetetlenül zsírégetéshez vezet.


Az emésztés nagyon sok energiát igényel. Amikor többféle táplálékkal terheljük emésztőrendszerünket, nem marad elegendő energiánk a méregtelenítésre. Az ételek megfelelő társítása azt jelenti, hogy egy étkezés alatt, vagy fehérje vagy szénhidrát tartalmú ételt eszünk, magas víztartalmú táplálékkal (zöldséggel) kombinálva.


Helyes gyümölcsfogyasztás

Magas víz, vitamin és ásványi anyag összetevői miatt a gyümölcs az egyik legfontosabb táplálékunk. Mivel a legtöbb gyümölcs emésztése nem a gyomorban történik, a gyümölcs 20-30 perc alatt keresztülmegy a gyomrunkon, s emésztése nem igényel energiát. Ezáltal az energia nagy része felhasználható lesz a méregtelenítésre.


A testkontroll diéta szerint a gyümölcsfogyasztás legfontosabb szabálya, hogy csak üres gyomorral együnk gyümölcsöt. Ez a fenti adatokból következik; ha a gyomrunkban már van valamilyen táplálék, a gyümölcs útja el van zárva, s a gyors áthaladás helyett gyomrunkban reked, nem biztosítja a méregtelenítéshez szükséges plusz energiát és folyadékot, s ráadásul puffadáshoz, felfújódáshoz vezet.


Ha a gyümölcsöt nem a reggeli éhgyomorra esszük, akkor más ételek után bizonyos időt várnunk kell, amíg ismét üres nem lesz a gyomrunk a gyümölcs befogadására. Zöldségek után 2 órát, helyesen összeállított ételeket követően 3 órát (ha húst ettünk 4 órát), nem helyesen összeállított étel után pedig 8 órát kell várni, hogy gyümölcsöt ehessünk.


A test természetes ciklusai alatt a mindenki által ismert, noha "ciklusként" nem feltétlenül tudatosított testi folyamatokat értjük. Ide tartozik a táplálék felvétele (evés), ezt követi a táplálék felszívása és felhasználása, majd a salakanyagok eltávolítása.


Jóllehet, hogy ezek a folyamatok valamilyen szinten állandóan működésben vannak, mégis minden egyes folyamatnál megállapítható, hogy melyik napszakban fejti ki fő tevékenységét.


12:00 órától este 20:00 óráig: táplálékfelvétel


20:00 órától reggel 4:00 óráig: felhasználás


4:00 órától 12:00 óráig: kiválasztás, méregtelenítés


1. Délelőtt csak gyümölcsöt együnk

A testkontroll diéta legfontosabb szabálya, hogy délig ne együnk mást csak gyümölcsöt!


Ennek oka:

a gyümölcs a legnagyobb víztartalommal rendelkező táplálék (kb. 90%);

a gyümölcs emésztése nem kíván extra energiát;

déli 12 óráig, a kiválasztási folyamat részeként gyümölccsel lehet legjobban hozzájárulni a méreganyagok eltávolításához, s így a fogyáshoz.


2. Fehérje szénhidrát szétválasztása

Testkontroll diéta - Fehérje szénhidrát szétválasztó diéta A fehérje szénhidrát szétválasztó diéta lényege, hogy egy étkezés alatt ne keverjük a fehérjét a szénhidráttal. A fehérje emésztéséhez savas, a szénhidrát emésztéséhez pedig lúgos közeg szükséges. A savas és lúgos oldat semlegesíti egymást, melynek következtében egyik sem tudja az emésztési feladatát optimálisan ellátni; szervezetünk kénytelen lesz az emésztéshez újabb és újabb savakat mozgósítani.


Testkontroll diéta - Fehérje szénhidrát szétválasztó diéta Alapvetően semmi baj sincs azzal, hogy az emésztés - különösen a fehérje szénhidrát együttes emésztése - sok energiát igényel. A fogyás, a méregtelenítés szemszögéből viszont már nem érdemes e felett ilyen könnyen elsiklani. Ami energiát a szervezet "fölöslegesen" az emésztésre fordít, annyival kevesebb energiája marad a méregtelenítésre! A fehérje szénhidrát együttes emésztése igényli a legtöbb energiát.


Ha fogyni szeretnénk - nehezítés helyett - a szétválasztó diéta elveinek alkalmazásával inkább segítsük elő szervezetünk optimális működését!

12. hópihe14 (válaszként erre: 10. - Bigu77)
márc. 12. 08:35
Pont aktuális: mára paradicsomos húsgombócot terveztem. A rizs helyett már évek óta bulgurt használok, amit ha most nem kavarok közé a daráltnak, akkor a húsgombóc nem fog tojás nélkül szétfőni????
11. Bigu77
márc. 12. 08:15

A megszokott magyaros ételeinket egy kicsit újragondolva elkészíthetjük, nagyon egyszerű, csak egy kis fantázia kell hozzá, ezért is írtam, hátha valaki még csinálja és csatlakozna , ötleteinket, tapasztalatainkat megosztanánk egymással.

Pl. lehet enni bablevest csülök nélkül, a csülköt meg lehet enni vacsorára zöldséggel vagy savanyú káposztával. Főztem krumplilevest hús nélkül, besürítettem kókuszzsírból és zablisztből készült rántással, lila hagymával fogyasztottam, nagyon fincsi volt.

10. Bigu77
márc. 12. 08:05
A töltött paprikát el lehet készíteni rizs nélkül is. Én így készítem: 1/2 kg darált húst összekeverek egy fej reszelt hagymával, sózom, borsózom, megtöltök kb 6 db kisebb paprikát és a maradék húsból gombócokat formázok, félig felöntöm vízzel, félkészre főzöm, belekockázok egy kisebb zellert és beleöntöm a 100%-os paradicsomlevet, összefőzöm,a végén megszórom apróra vágott zeller- és petrezselyemlevéllel, nagyon finom, bátran lehet enni belőle két tányérral is.
9. hópihe14 (válaszként erre: 8. - Bigu77)
márc. 12. 07:40
Köszi! Ez így egyszerűnek tűnik, de akkor ez azt jelenti, hogy pl. töltött paprikát nem eszel, mert benne a rizs, ami egyáltalán nem fehérje, és hasonló összetételű kajákat kihagyod?
márc. 11. 20:45

A testkontroll lényege, hogy külön kell választani az élelmiszereket, vagyis a fehérjét a szénhidráttol,valamint délig csak gyümölcsöt lehet enni. Tehát cukron kívül mindent lehet enni. Zöldség mindennel ehető! Ha szénhidrátot eszünk, 3 óra mulva ehetünk, fehérje után 4 óra múlva, gyümölcs után 1/2-1 óra múlva.

Én így csinalom: délelőtt csak gyümölcsöt eszek, 12-12,30-kor fehérjét sok zöldséggel, 16 óra körül szénhidrátot zöldséggel, este 20 óra körül újból fehérjét zöldséggel. Hat nap alatt 2 kg-ot fogytam.

7. hópihe14 (válaszként erre: 6. - Bffddcea00)
márc. 9. 07:13
Mert te milyen módszerrel dolgozol?
márc. 8. 17:43

Ma jól teljesítettem de estére kicsit megszaladt a dolog.... De holnaptól ügyesebb leszek.

Úgy érzem használ a tabletta de az 1200 kalória kevés volt. Hirtelen kevés így 1400al indítok és fokozatosan adom lejjebb.

1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2019, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook