Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Tanulási problémás a gyermekem! fórum

Tanulási problémás a gyermekem! (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5
67. gerna
2011. márc. 14. 19:00
Ha nem kapja meg a szakvéleményben leírt fejlesztéseket, egyebeket, a szülő induljon a polgármesteri hivatalba, oktatási iroda, vagy a jegyzőhöz. Már úgy értem, az iskolaigazgató, óvoda vezető után.
66. eb11a53b33 (válaszként erre: 62. - Gerna)
2011. márc. 14. 19:00

Pesten a Prizma utazó gyógypedagógusokat küld ki a gyerekhez, órákra, hogy ott üljön mellette, és külön terv alapján dolgoznak.

Ilyenre gondoltam.

Vagyis ez is jó megoldás.


Az asszisztenssel az a gond, hogy ő nem írhat tervezetet, az a pedagógus dolga lenne, viszont egy más szakirányt végzett tanár, aki nem ért a gyógypedagógia területéhez, nem fog tudni speciális tervet csinálni.


Változás kéne ebbe az országba.

2011. márc. 14. 18:59
Sziasztok, majd még jövök. Köszönöm a segítséget!
64. c130f7eb3b (válaszként erre: 54. - Megryan)
2011. márc. 14. 18:59

Igen, így kellene ezt csinálni, de tudod, milyen kevés igazgató engedi ezt meg?! Mint azt is, hogy a fejlesztő órák ne a tanítási időn túl legyenek, hiába ez a törvény! (Gabrielnek: ismerem a törvényt is:))

Mert mutassatok olyan gyereket, akivel a 6.-7.-8. órában lehet érdemben foglalkozni! Naná, hogy a többség büntetésnek érzi! Főleg a nagyok...

63. andi.nagy (válaszként erre: 61. - Eb11a53b33)
2011. márc. 14. 18:57
Mondta, hogy beszél velük, volt is változás ideig-óráig :(
62. gerna (válaszként erre: 46. - Eb11a53b33)
2011. márc. 14. 18:57

Én láttam már "fejlesztési tervet", meg általános iskolai fejlesztő pedagógust is... igaz hogy nálunk a 4 önkormányzati általános iskolában csak 4-et. Pedagógiai asszisztensre gondolsz ugye, aki a magyar órán a gyerek mellett ül a padban, stb. Hát ilyet valóban nem sokat láttam, amikor mégis, akkor óvodában, személyre szólóan.

Pénz ezután sem lesz, sőt ahogy elnézem, még annyi se, mint eddig :(

61. eb11a53b33 (válaszként erre: 58. - Andi.nagy)
2011. márc. 14. 18:56

Mázli.


Nem mindenhol van ez így. Sőt....


Amúgy gyógypedagógus miért nem beszél a pedagógusokkal, akik tanítják? Neki azért nagyobb a szava (bár neked meg a jogod), igazán hathatna rájuk...

60. andi.nagy (válaszként erre: 59. - Eb11a53b33)
2011. márc. 14. 18:55
Igen, azt mondta, hogy még 3-4 testvért szeretne. Sajnos a koromból és anyagi okokból kifolyólag nem tudjuk teljesíteni a kérését.
59. eb11a53b33 (válaszként erre: 57. - Andi.nagy)
2011. márc. 14. 18:54

Ha megvan a stabil családi háttere, akkor óriási előnyben van :)

Szóval rendelt még tesót? :DDDDDD Annyira imádom őket :))))

58. andi.nagy (válaszként erre: 54. - Megryan)
2011. márc. 14. 18:54
Erre én sem szólhatok. Mátéék is ketten vannak a gyógypedagógusunknál.
2011. márc. 14. 18:53
Társasjátékozni viszont imád. Leginkább olyan játékokat szeret játszani, amiben minden részt vehetünk. Többször mondja, hogy imádja ha együtt a család. Még szeretne több testvért. Nagyon lelkis gyerkőc.
56. eb11a53b33 (válaszként erre: 54. - Megryan)
2011. márc. 14. 18:53

Most van az, hogy irigykedek :)

De gondolom az iskola igazgatójának a hozzáállása is rendben van...

55. andi.nagy (válaszként erre: 52. - Eb11a53b33)
2011. márc. 14. 18:52
Nem tudom. Már kérdeztem tőle, hogy miért nem legózik, de csak annyit mondott, hogy nem szereti. Nem panaszkodott még kézfájásra. Ceruzafogása, ollóhasználata rendben van.
54. megryan (válaszként erre: 39. - Eb11a53b33)
2011. márc. 14. 18:51
Ezt iskolája válogatja. Nálunk, az én sulimban maximum 3 gyerek van nálam egyszerre fejlesztő órán, de többször csak 2 vagy 1. Így igazán lehet velük előrelépni.
2011. márc. 14. 18:51
Hordtam pszichológushoz magánrendelésre, tőle kaptunk tornagyakorlat-sorokat, azokat is szoktuk gyakorolni :)
52. eb11a53b33 (válaszként erre: 51. - Andi.nagy)
2011. márc. 14. 18:50

A legózást miért nem szereti?

Finommotorikája (ceruzafogás, ollóhasznál például) rendben van?

Nem fáj annak a gyerkőcnek a keze írás közben?

51. andi.nagy (válaszként erre: 49. - Eb11a53b33)
2011. márc. 14. 18:49
Köszönöm a segítséget, a levélírás még nem jutott eszembe. Focizni, hintázni imád, szoktunk is sokat, igaz kosarazni jobban szeret, lett is volna lehetőség edzésre menni egy másik iskolába, de az iskola igazgatója nem engedte el előbb. (délután 3-kor kezdődött volna az edzés). Máté nagyon sírt, alig bírtam megvigasztalni. Legózni nem tudom rávenni sehogy sem, pedig a két kisebb öccsének kedvenc játéka és van belőle elég. Már a középső gyerkőcöm is próbálta rávenni, hogy legózzon velük, de nem hajlandó. Énekelni, táncolni szoktunk, tapsolni nem, ezt is kipróbáljuk.
50. eb11a53b33 (válaszként erre: 47. - C130f7eb3b)
2011. márc. 14. 18:47

Diszesek vannak, de hosszú leírni a dysgraphia-t, dyslexia-t, és dyscalculia-t, mint a motoros funkciók specifikus zavarának secunder tünetegyüttesét. :)


Ezért ők a diszesek és kész. :)

49. eb11a53b33 (válaszként erre: 45. - Andi.nagy)
2011. márc. 14. 18:45

Vidd ki focizni. Hintázni.

Hadd fejlődjön a nagymozgás, és vele együtt a motoros funkció.

Énekeljetek, tapsoljatok, hogy meglegyen a ritmusérzék.

Legózzatok, különböző sorokat kirakva, a szerialitás fejlesztésére.


Én nem szeretem, ha egy problémás gyerek még otthon is tanul.

Üljön le a gép elé, ha nincs Word, akkor ott az Open Office, és írjon levelet a télapónak, a nyuszinak, a fogtündérnek, és ha van benne hiba (mert biztos, hogy van), akkor egyenként javítsátok ki, és hangosan mondja is ki a gyerek a szót. Ha hibásan mondja, javítsd ki érthetően, és ismételje el.

48. andi.nagy (válaszként erre: 44. - Gerna)
2011. márc. 14. 18:43
Már ha elolvassa, mert a mi osztályfőnökünk még azt sem tette :(
47. c130f7eb3b (válaszként erre: 29. - Eb11a53b33)
2011. márc. 14. 18:42

Szia!

Gondolom, a hozzászólásod első része nekem szólt. Nagyon is tisztában vagyok a fogalmakkal, de mivel ezt a témát szülő-tanár fórumnak szántam, gondoltam, a köznapi megnevezést használom címként, és nem terhelem a beszélgetőpartnereket a szaknyelv használatával. Merthogy ez még a kollégákat is összezavarja időnként. Nem akarok kötekedni, de muszáj, ha már itt tartunk: olyan probléma sincs, hogy "disz." :))

Azért elfogadom a helyesbítést, és nincs harag. :)


A hozzászólásod 2. részével sajnos, teljesen egyetértek. És engem is kihoz a sodromból. Nekem vannak megoldási javaslataim erre is, de azok nem szülői fórumra valók...

46. eb11a53b33 (válaszként erre: 44. - Gerna)
2011. márc. 14. 18:42

És használják?


Láttál már olyan tanmenetet, amiben külön feltüntetik a papíros gyerekek oktatási tervét? Mert én még nem.


Ne vitázzunk ezen. Ők egyáltalán nem kapják meg azt, amihez joguk lenne.

Gyógypedagógusra nincs pénz, aki esetleg ott ülne a gyerek mellett egy magyar órán, és külön neki szóló óravázlat alapján tanítaná neki az anyagot (mert ez járna).


Sindelarra sincs pénz, sem idő.

Aryes terpáiára sem, sőt normál, egyéni fejlesztésre sem.

Semmire sem.

Mit kapnak? Beülnek mondjuk 8an egy kis szobába, és csóri fejlesztő, vagy logopédus egyszerre foglalkozik az eltérő fejlődésű gyerekekkel.

Én nem látom ezt jónak.

45. andi.nagy (válaszként erre: 42. - Eb11a53b33)
2011. márc. 14. 18:37
Már olyan sokszor voltam benn, de az osztályfőnöke csak azt hajtogatja, hogy nem lesz semmi gond Mátéval és mosolyog mellé, az igazgatónő úgyszintén. Most "mond" meg, mit kellene még tennem? A gyerkőccel itthon gyakorolok amennyit tudok, de őt sem akarom túlhajszolni. Nehéz.
44. gerna (válaszként erre: 39. - Eb11a53b33)
2011. márc. 14. 18:37

A papír elvileg megadja a lehetőséget... ha nincs a gyereknek szakvéleménye, még a lehetőség sincs meg.

És a 6-8 gyerek még mindig kevesebb, mint a kb. 30, akik az osztályban ülnek.

A szakvéleményben leírják a fejlesztési javaslatokat, a kedvezményeket, benne van a törvényi hivatkozás is, tehát: a papír nem dísz a tanítónéni kalapján, hanem tudni kell használni.

43. andi.nagy (válaszként erre: 39. - Eb11a53b33)
2011. márc. 14. 18:36
Egyetértek. Még a kitűnő tanuló középső gyerekemnek is gyors a tempó. :( Csütörtök-pénteken már hulla fáradtak a gyerekek, pedig az enyém 8-kor már ágyban vannak és reggel 6 óra körül maguktól kelnek.
42. eb11a53b33 (válaszként erre: 40. - Andi.nagy)
2011. márc. 14. 18:35

Egy nagyon komoly és hivatalos papír van a kezedben. Csak hogy tudd....


Ez kábé olyan, mintha az APEH küldene neked egy felszólítást, aminek eleget kéne tenned.

41. eb11a53b33 (válaszként erre: 38. - Andi.nagy)
2011. márc. 14. 18:34

Akkor ő SNI-A-s.

Pláne költözz be az igazgatói irodába.

Ezt a szülőnek kell kiharcolnia, mert a pedagógusok nem állnak készen az ilyen gyerekekre.


Az enyémmel is vannak gondok. Ő is ebben a státuszban van.

Én halál pofátlanul bírálok felül minden egyest, amit kap, és huzatom ki a naplóból, megindokolva a szakértőis papír létjogosultságával.

2011. márc. 14. 18:34

Még ráírták, hogy kérjük pedagógusait:

számonkérésnél és feladatvégzésnél biztosítsanak több időt (nem biztosítanak)

részesítsék előnyben a szóbeli számonkérést (nem részesítik)

a tanulmányok végzése során tegyék lehetővé segédeszköz használatát (számológép, számítógép-Word) (nem teszik lehetővé)

a tanítás-tanulás-számonkérés folyamatában részesüljön méltányos elbírásában (nem részesül) :(

39. eb11a53b33 (válaszként erre: 35. - Gerna)
2011. márc. 14. 18:32

Szerintem te is tudod, hogy nincs meg ma a lehetőség. A fejlesztő pedagógusok és a logopédusok nagyon túlterheltek. Egy fejlesztő órán 6-8 gyerek van, az pedig piszkosul sok.


Ha végre nem akarnák a gyerek fejébe tömni már az első évben azt, amire 2-3 év kéne, akkor nem lenne probléma. De az oktatási rendszerünk túlhajszol mindenkit.

38. andi.nagy (válaszként erre: 34. - Eb11a53b33)
2011. márc. 14. 18:32
Szakértőis.
1 2 3 4 5

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook