Tanulási problémás a gyermekem! (beszélgetős fórum)
Pesten a Prizma utazó gyógypedagógusokat küld ki a gyerekhez, órákra, hogy ott üljön mellette, és külön terv alapján dolgoznak.
Ilyenre gondoltam.
Vagyis ez is jó megoldás.
Az asszisztenssel az a gond, hogy ő nem írhat tervezetet, az a pedagógus dolga lenne, viszont egy más szakirányt végzett tanár, aki nem ért a gyógypedagógia területéhez, nem fog tudni speciális tervet csinálni.
Változás kéne ebbe az országba.
Igen, így kellene ezt csinálni, de tudod, milyen kevés igazgató engedi ezt meg?! Mint azt is, hogy a fejlesztő órák ne a tanítási időn túl legyenek, hiába ez a törvény! (Gabrielnek: ismerem a törvényt is:))
Mert mutassatok olyan gyereket, akivel a 6.-7.-8. órában lehet érdemben foglalkozni! Naná, hogy a többség büntetésnek érzi! Főleg a nagyok...
Én láttam már "fejlesztési tervet", meg általános iskolai fejlesztő pedagógust is... igaz hogy nálunk a 4 önkormányzati általános iskolában csak 4-et. Pedagógiai asszisztensre gondolsz ugye, aki a magyar órán a gyerek mellett ül a padban, stb. Hát ilyet valóban nem sokat láttam, amikor mégis, akkor óvodában, személyre szólóan.
Pénz ezután sem lesz, sőt ahogy elnézem, még annyi se, mint eddig :(
Mázli.
Nem mindenhol van ez így. Sőt....
Amúgy gyógypedagógus miért nem beszél a pedagógusokkal, akik tanítják? Neki azért nagyobb a szava (bár neked meg a jogod), igazán hathatna rájuk...
Ha megvan a stabil családi háttere, akkor óriási előnyben van :)
Szóval rendelt még tesót? :DDDDDD Annyira imádom őket :))))
Most van az, hogy irigykedek :)
De gondolom az iskola igazgatójának a hozzáállása is rendben van...
A legózást miért nem szereti?
Finommotorikája (ceruzafogás, ollóhasznál például) rendben van?
Nem fáj annak a gyerkőcnek a keze írás közben?
Diszesek vannak, de hosszú leírni a dysgraphia-t, dyslexia-t, és dyscalculia-t, mint a motoros funkciók specifikus zavarának secunder tünetegyüttesét. :)
Ezért ők a diszesek és kész. :)
Vidd ki focizni. Hintázni.
Hadd fejlődjön a nagymozgás, és vele együtt a motoros funkció.
Énekeljetek, tapsoljatok, hogy meglegyen a ritmusérzék.
Legózzatok, különböző sorokat kirakva, a szerialitás fejlesztésére.
Én nem szeretem, ha egy problémás gyerek még otthon is tanul.
Üljön le a gép elé, ha nincs Word, akkor ott az Open Office, és írjon levelet a télapónak, a nyuszinak, a fogtündérnek, és ha van benne hiba (mert biztos, hogy van), akkor egyenként javítsátok ki, és hangosan mondja is ki a gyerek a szót. Ha hibásan mondja, javítsd ki érthetően, és ismételje el.
Szia!
Gondolom, a hozzászólásod első része nekem szólt. Nagyon is tisztában vagyok a fogalmakkal, de mivel ezt a témát szülő-tanár fórumnak szántam, gondoltam, a köznapi megnevezést használom címként, és nem terhelem a beszélgetőpartnereket a szaknyelv használatával. Merthogy ez még a kollégákat is összezavarja időnként. Nem akarok kötekedni, de muszáj, ha már itt tartunk: olyan probléma sincs, hogy "disz." :))
Azért elfogadom a helyesbítést, és nincs harag. :)
A hozzászólásod 2. részével sajnos, teljesen egyetértek. És engem is kihoz a sodromból. Nekem vannak megoldási javaslataim erre is, de azok nem szülői fórumra valók...
És használják?
Láttál már olyan tanmenetet, amiben külön feltüntetik a papíros gyerekek oktatási tervét? Mert én még nem.
Ne vitázzunk ezen. Ők egyáltalán nem kapják meg azt, amihez joguk lenne.
Gyógypedagógusra nincs pénz, aki esetleg ott ülne a gyerek mellett egy magyar órán, és külön neki szóló óravázlat alapján tanítaná neki az anyagot (mert ez járna).
Sindelarra sincs pénz, sem idő.
Aryes terpáiára sem, sőt normál, egyéni fejlesztésre sem.
Semmire sem.
Mit kapnak? Beülnek mondjuk 8an egy kis szobába, és csóri fejlesztő, vagy logopédus egyszerre foglalkozik az eltérő fejlődésű gyerekekkel.
Én nem látom ezt jónak.
A papír elvileg megadja a lehetőséget... ha nincs a gyereknek szakvéleménye, még a lehetőség sincs meg.
És a 6-8 gyerek még mindig kevesebb, mint a kb. 30, akik az osztályban ülnek.
A szakvéleményben leírják a fejlesztési javaslatokat, a kedvezményeket, benne van a törvényi hivatkozás is, tehát: a papír nem dísz a tanítónéni kalapján, hanem tudni kell használni.
Egy nagyon komoly és hivatalos papír van a kezedben. Csak hogy tudd....
Ez kábé olyan, mintha az APEH küldene neked egy felszólítást, aminek eleget kéne tenned.
Akkor ő SNI-A-s.
Pláne költözz be az igazgatói irodába.
Ezt a szülőnek kell kiharcolnia, mert a pedagógusok nem állnak készen az ilyen gyerekekre.
Az enyémmel is vannak gondok. Ő is ebben a státuszban van.
Én halál pofátlanul bírálok felül minden egyest, amit kap, és huzatom ki a naplóból, megindokolva a szakértőis papír létjogosultságával.
Még ráírták, hogy kérjük pedagógusait:
számonkérésnél és feladatvégzésnél biztosítsanak több időt (nem biztosítanak)
részesítsék előnyben a szóbeli számonkérést (nem részesítik)
a tanulmányok végzése során tegyék lehetővé segédeszköz használatát (számológép, számítógép-Word) (nem teszik lehetővé)
a tanítás-tanulás-számonkérés folyamatában részesüljön méltányos elbírásában (nem részesül) :(
Szerintem te is tudod, hogy nincs meg ma a lehetőség. A fejlesztő pedagógusok és a logopédusok nagyon túlterheltek. Egy fejlesztő órán 6-8 gyerek van, az pedig piszkosul sok.
Ha végre nem akarnák a gyerek fejébe tömni már az első évben azt, amire 2-3 év kéne, akkor nem lenne probléma. De az oktatási rendszerünk túlhajszol mindenkit.