Tanulási problémás a gyermekem! (beszélgetős fórum)
Ezért próbálj ki egy vitaminkúrát! De még egyszer mondom: előtte kérd ki a gyerek orvosának tanácsát! Ez nálatok különösen fontos, már csak azért is, mert a különböző készítményekben is lehetnek pl. stabilizáló anyagok, és az orvos tudja, mire allergiás a kisfiad, tehát olyat elvileg nem fog javasolni.
A vitaminok mindenképp hasznára vannak a szervezetnek.
Igen, vannak emberek, akiknél az egyes szerek ellenkező hatást váltanak ki. Azért annak örülj, hogy az általad említett "gyógyszer" nem vált be, mert a szedése súlyos és maradandó következményekkel jár. Ha körülnézel a neten, azt is megtudod, mit értek ez alatt.
Az nagy szerencse, hogy látod, mi az, amiből sokat tud. Erre már lehet jövőt építeni.
Egy hiperaktivnak nevezett gyereknél nyugtatót nem lehet, erősiti a tüneteket.
Mi Ritalint kaptunk, amikor elsős volt. kb. 2-3 hónapig adtam neki, mint jóhiszemü, segiteni akaró anyukat. Megváltozott. Nem adtam tovább.
Nem tesz neki jót az adalékanyag. Viszont nagyon nehéz kikerülni. Rosszul hangzik, de jót tesz neki a cola és a kávé ( ha megissza) és a tea, az élénkitőszerek. Nem tesz jót a csokoládé, kakaó. Nálunk még most is észreveszem rajta ha nutellát eszik. Igy ezeket az édességeket mi a minimálisra csökkentettük.
Én ezt figyeltem meg.
IQ-ja elég alacsony, de vannak dolgok, amiket nagyon tud, sőt sokat tud. Csak nem tudja előadni. Nem tudja kifejezni magát. Pl. nagyon alacsony a szókincse. Nem figyeli meg, nem jegyzi meg. Nem tartja fontosnak.
Egyszemélyes gyerek. Állandó őráfigyelést igényel, méghozzá ugy hogy szemkontaktussal.
Nekünk most a picivel nagy szerencsénk van. Mikor 3 évesen bekerült az óvodába jóformán nem is beszélt. Mondtam az óvónőknek, hogy sajnos a nagyobbik gyerkőcöm is ilyen volt. Egyből elkezdett vele foglalkozni heti 1x a logopédus. Sokat fejlődött, itthon is sokat gyakorolunk. Most 2010 őszén megkérdezték az óvónők, hogy beleegyezem-e, hogy a nevelési tanácsadóból kijövő gyógypedagógus megnézze a gyerkőcömet. Örömmel egyeztem bele. Először velem beszélgetett el, aztán Milánnal foglalkozott. Javasolta a fejlesztést. Most heti 1x logopédus, heti 2x pedig fejlesztő pedagógus (kiderült, hogy az óvónénink az) foglalkozik vele. Sajnálom, hogy Máté nem kapta meg ugyanezt a fejlesztést... :(
Úgy látszik sok múlik az óvodán.
Igen, a legfontosabb a korai felismerés. Minél előbb vesszük észre a problémát, annál nagyobb eséllyel korrigálható. Már egy rendellenes terhesség, egy komplikált szülés vagy koraszülés is oka lehet a későbbi zavaroknak. És ezt az édesanya látja meg legelőször, és az első időszakban ő tehet a legtöbbet. Mégpedig azzal, hogy segítséget keres.
Nem védem az óvónőket, pedagógusokat, hisz nem is bántottátok őket, de azt tudnotok kell, hogy tényleg nem tanulnak semmit erről, és ha látják is az elmaradást, nemigen tudják, mit kell tenni. Ezért volna jó, ha a képzésbe (én még a középiskolai tanárokra is vonatkoztatnám), beépítenék a gyógypedagógiai alapismereteket. Hogy legalább azt tudják: a gyerek nem nem akar, hanem nem tud bizonyos dolgokat. És máris kevesebb lenne a konfliktus az iskolában.
Más: a gyerekek fejlődését és képességeit nagy mértékben befolyásolja a táplálkozásuk. A mai élelmiszerek mellett szinte biztosan állíthatom, hogy alultápláltak vagyunk. Ez nem azt jelenti, hogy nincs mit ennünk, és nem jelent feltétlenül soványságot sem. Lehetünk 100 kilósan is alultápláltak. Mert a szó azt jelenti, hogy a szervezetünk nem jut megfelelő vitaminhoz és ásványi anyaghoz (minden tele van adalékanyaggal, állományjavítóval, ízfokozóval, térfogatnövelővel, meg mittomén mivel). Ez kihat az egész szervezetre, így az agy működésére is. Ha a gyerek ráadásul még válogatós is, még nagyobb veszélyben van.
Ezért célszerű az ORVOSÁTÓL tanácsot kérni, és valami vitaminkészítményt beiktatni az étrendjébe. Hangsúlyozom: a gyerekorvos javaslatára!!! Nem pedig a mindenféle reklámok befolyására.
Az én esetem: hiperaktívnak nyilvánított tanítványomnak a pszichiáter nyugtatót javasolt. Mondtam a szülőnek: NEM. Még az iskolaorvoshoz is elmentem... ő sem javasolta, és a szülő sem akarta. Mondtam az anyának, kérjen az orvostól javaslatot vitaminokra. Megkapta. A gyerek azóta folyamatosan szedi, és szemmel láthatóan lenyugodott.
Miért macerás?
Kérni kell a területi nevelési tanácsadóban egy vizsgálati időpontot, és kész.
Az nem macerás.
Bizonyos IQ határ alatt, amit egy komplex vizsgálattal mérnek fel....
Ha az kimondja, hogy értelmi fogyatékos, akkor az a gyerek értelmi fogyatékos, bármit is akar hinni a szülő.
Sajnos olyan könnyen kimondják egy "problémás"gyermekre,hogy értelmi fogyatékos!
Ezzel egy életre meg is bélyegezve!!!
Sajnos ebben a cipőben járok én is a fiammal és ennek már 16 éve!!:((((
". először biztosítaná a tanárképzésen keresztül a megfelelő személyi feltételeket. . ."
Ez lenne elóször is a legfontosabb.
kb. 15 éve, amikor a fiamnál a problémát észrevettem, ő még ovódás volt.
Szóltam az óvónőknek, hogy én egy ujságcikket olvastam, és szerintem ez a problémája a fiamnak.
Azt mondták nem, csak lassabban fejlődik.
Aztán 1 év mulva közölték, értelmi fogyatékos a fiam. Tudtam, nem az.
Szerencsénkre, városunkban müködött egy alapitványi óvoda, és szerencsénkre befoagadták a fiamat. És azt mondták igazam van. Nagyon sokat köszönhetek nekik. Többet értek el 1 év alatt a fiamnál, mint a másik ovi 3 év alatt. Ők kerestek iskolát neki, ugy hogy letárgyalták a leendő tanitónénikkel a gondokat...
Később, pár év mulva az első ovódából egy ovónő bevallotta, most voltak továbbképzésen és akkor hallott konkrétan erről a problémáról. Most már tudja, hogy igazam van. De ehhez kellett pár év...
Nekünk későbbiekben is szerencsénk volt.
A törvény nem védi a problémás gyerekeket. Csak pénzt ad néhány papírhoz... Ha védené, akkor leverné az iskolákon a restanciákat... Nem... nem is azt először... először biztosítaná a tanárképzésen keresztül a megfelelő személyi feltételeket... aztán ellenőrizné, hogy az emelt normatívából futotta-e a tárgyiakra, meg gyógypedagógusra.
Mert milyen törvény az, ami a tanítási órákon felül írja elő az amúgy is fáradékony meg figyelemzavaros gyereknek a fejlesztést?! Aztán milyen törvény az, ami azt mondja, 8 gyerek legyen benn egyszerre a foglalkozáson, és nem számít, ha elsőstől 8.-ig jön ki a létszám. Aztán milyen törvény az, ami azt mondja, na jó, legyen 2 tanáros rendszer, de egyszerre legyen benn az osztályban mind a kettő. De kivinni óráról??????? Aaaaaaaaaaaazt tilos!!!!!!!!! Sztereóban tanítani? Aaaaaazt lehet!...
Amíg legalább ezek a visszásságok meg nem szűnnek mindenhol, addig a szakvélemény nem lehetőség a gyereknek, hanem bélyeg!!!
Ha rám gondoltál, biztosíthatlak, hogy nem sértődtem meg. Sőt!!! Nagyszerűen szórakoztam a diszes hozzászólásodon (hogy disz márpedig van) :)).
Aztán eljátszottam azzal a gondolattal is, mi lett volna, ha azt adom a topic címének, amit helyesbítésként írtál. Na, ez még mulatságosabb lett volna (a terjedelme miatt).
És én is várom a változásokat. De itt már nem segítenek a reformok, csak a forradalom.
Vita ebben a témában mindig van :( Például finanszirozás: a szakértői bizottságok egyre kevesebb SNI státuszt adnak, mivel azzal pénz is jár. A BTM vélemények száma pedig növekszik, ide kerülnek a régebben SNI-sek is... ámde ezzel pénz nem jár, csak feladat, legfeljebb a tanulói létszámba számít be kétszeresen a gyerek.
És vajon melyik körből kerülnének ki a 15 éves korig tartó tankötelesség által a tankötelezettségből kikerülő gyerekek? akik ugye mennek a munkaerőpiacra???
Éppen ezért menni kell, menni a papírokért, a lehetőségekért, addig amíg a törvény még a problémás gyerekeket védi.
És tényleg mentem....
Kicsit visszanéztem, láttam hogy ismerős is beírt, de most már tényleg megyek.
És nem vitatkozni akartam, pláne nem kollégákkal.
Egyetlen soromban sem volt sértés.
És még mindig változásért epedek :)))
Igen sikerülni fog!!!!
Bármi lesz én mellette vagyok és támogatom!!!
Nagyon sok felnőt megszólja,mert 17 éves és még csak hetedikes.Nagyon szomorú,hogy ítélkeznek felette miközben nem is ismerik!!!
Ezeknek a gyerekeknek nagyon sok értékük van!!!!
A 6-8 gyerek is törvényi előírás "eredménye", amivel az igazgatók nagyon is szívesen élnek - anyagi megfontolásból. Magyarul: az iskola is a gyereken akar spórolni... tovább is van, de nem mondom...
Ezért le a kalappal az előtt a néhány igazgató előtt (mint pl. az enyém), aki szabad kezet ad a fejlesztésben és a csoportalakításban, és ha azt mondom, XY-nal csak akkor tudok előrelépni, ha egyedül van a foglalkozáson, akkor XY egyedül van a foglalkozáson, és fejlődik is. És ha azt mondom, max. 2-3 gyerekkel tudok érdemi munkát végezni, akkor annyi van benn egyszerre.
És az igazgatók ne hivatkozzanak pénzhiányra, főleg sni-a gyerekeknél, mert rájuk emelt normatívát kap az iskola. Hát költse is rájuk...
Az én fiam most éretsségizik.
első diagzózis: Sulyos figyelemzavaros hiperkativ. ennek 12 éve.
második: diszlexiával bővült.
Harmadik: diszgráfia
Negyedik: a törvényváltozás hatására diszlexiából kigyógyult.
most már végleges: kevert specifizkus zavar
Foglalkozott vele gyógypedagógus. 8 éven keresztül, egyedül. Aztán a középsuliban ( egy direkt ilyen tipusu gyerekeknek való gimibe került) havonta talán 1 alkalommal, ahol többen voltak. Aztán ezt az iskolát beolvasztották a hagyományos gimikbe. Átkerült egy másik iskolába.
Itt hetente foglalkozik gyógypedagógus vele és még másik kb. 10 gyerekkel.
Amikor ide átirattam, akkor derült ki az iskolák számára, hogy a gyereket idegen nyelvből ugy osztályozták hogy felmentve. MErt az általános alatt csak angol óra alatt tudták elvinni, igy kellett a felmentés.
És a papirjai, mert ugye kigyógyult a diszlexiából, nem engedélyezték a felmentést, csak a helyesirás értékelés alól.
Több időt mindenre, humán tárgyaknál szőbeli számonkérés. stb. a szokásosak.
Végül, azért hogy érettségizni tudjon, méltányosságból az országos szakértői bizottság megadta neki a felmentést.
Reál tárgyakbók ir is. Humán tárgyakból csak szóbeli tételei lesznek. Megkapja a nagyobb felkészülési időt.
Vele alsó tagozatban nagyon sokat próbáltunk tanulni. De nem tudott figyelni, nem ragadt rá semmi.
Rájöttem, haladjon a saját tempójában, a suliban házi mindig kész volt. Nem voltam hajlandó sem magunkat sem Őt idegileg kikésziteni.
Ritkán eljár korrepetálásra, rikán, de Ő is korrepetál más gyerekeket.
Ritkán tanul. Ha igen akkor számitógépen. PowerPointban szedi össze a vázlatokat. Mire azzal kész, már tudja is, mert meg kell keresnie a lényeget. Ezt Ő dolgozta ki saját magának.
A 12 év alatt soha nem bukott meg. Pedig most 36 fős osztályba jár, és 11. osztályba csatlakozott hozzájuk, és erős gimi.
És le fog érettségizni. És főiskolára szándékozik menni. És sportol. És egy csodálatos gyerek.
Nem szabad elkeseredni. Igen több mindere lenne joguk ahhoz, hogy fejlődjenek. Igen, az iskoláknak nincs rá pénze, hogy biztositani tudják nekik.
Igen, a szülőknek saját gyerekeiket ismerve kellene megválasztani a helyes módszert.
Mert mindegyikük más. Mindegyikük másképpen fejleszthető, mindegyiküknek mások az elvárásai, igényei. Van akinek az tesz jót ha állandóan mellette ülnek, van aki ettől csak stresszel és rosszabbul teljesit. Az enyém a második variáció volt.
Csak ugy kikivánkozott belőlem....
Mennem kell.
Reméljük Andi kisfia épségben és egészségben nő fel, és nem rossz emlékekkel fog a suliból távozni.
Még mindig változás kéne ebbe a rendszerbe....
További szép estét.
Azért hoztam fel a Prizmát, mert ismerem :)
Ültem gyerek mellett órán :)
De hadd ne kelljen már bizonygatnom a tapasztalataimat....
De Andi írta, hogy volt az igazgatónál.
Nincs változás.
Ezért írtam neki, hogy mehet a jegyzőhöz nyugodtan, érvényesíteni a gyerek jogait.