Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Stabil futócipőtől miért fájdul meg a lábam? fórum

Stabil futócipőtől miért fájdul meg a lábam? (tudásbázis kérdés)


13. emagdi (válaszként erre: 11. - 4f7996facc)
2017. ápr. 11. 16:48

neten nézzél edzésterveket, van sokféle (attól függően, hogy mennyi idő van a versenyig, illetve hogy heti hány alkalommal tudsz edzeni menni).


ha stabilan tudsz futni tizenX kilométereket, akkor 3-4 hónap alatt simán fel tudsz készülni egy jó félmaratonra (úgy, hogy nem halsz bele, és nem vállalod túl magad) kb heti 3 edzéssel.

nézz konkrét tervet a neten, de általában úgy szoktak felépülni a heti edzések ezekben, hogy van egy rövidebb tempós nap, egy lassú hosszú (esetleg terepen), és egy intervall jellegű. ezekben a tervekben általában a heti össz kb olyan 20-25km között szokott lenni (de az minden héten:))

12. eandi78 (válaszként erre: 11. - 4f7996facc)
2017. márc. 27. 13:27
Nem úgy sikerült a felkészülés, ahogy szerettem volna. Heti 3 futás 2 rövidebb 8-10 km közötti és hétvégenként mindig nagyobb táv. Most hétvégén volt 16 km. A tervezett félmaraton tempónál kicsit gyorsabban futottam a 16-ot is, de úgy érzem versenyen 7km-enként megállok kicsit inni, pihenni és úgy futok tovább. A lassú futás nem vált be, inkább tartok pihenőt, ha úgy érzem. Kajára nem igazán figyelek rövidebb versenyek előtt. Illetve 3 órával előtte eszek utoljára rendesen. Ha verseny előtt éhes vagyok müzliszelet vagy gél. Folyadék a fontosabb előtte és utána izotóniás ital, nekem víz nem vált be. Csak szomjasabb vagyok tőle. Félmaratonon is inkább cipelek bébipalackban izót és lesz segítőm is, aki ad. Félmaraton nekem is első lesz, a következő előtt már okosabb leszek:)
11. 4f7996facc (válaszként erre: 10. - eandi78)
2017. márc. 22. 18:33

Ez nagyon érdekelne: a félmaratonra hogy készülsz? Milyen távokat futsz előtte és mennyi ideig készülsz rá? Lefutod előtte a félmaratoni távot? És van még kérdésem :) Mit eszel futás előtt és mennyit? És mennyivel előtte eszel utoljára?


Nekem a max. amit lefutottam, 13 km volt. Egyszer jó lenne a félmaratont.

10. eandi78 (válaszként erre: 9. - 4f7996facc)
2017. márc. 20. 21:19
Nem mernék rendelni, de mikor Asics cipőt vettem próbáltam a rendelt Nike-t. Tudtam milyen méret kell. Asics 42-es, Nike 41-es. Utcai cipőm 39-es:)Én kevesebbet futok, heti 30 km kb. és félmaratonra készülök. Inkább rövidtávú versenyeken (4-6 km) vagyok jó, hosszabb táv a teljesítésről szól.
9. 4f7996facc (válaszként erre: 8. - eandi78)
2017. márc. 20. 20:22

Nekem is Nike volt az előző, valahogy sokkal könnyebb volt és ez a mostani tényleg párnázottabb. Még furcsa. Rendeltél Nike-t? A méret miatt kérdezem. Próbáltam Nike-t, és abból az Asics-nél egyel kisebb méret volt a futásra pont jó. Asics-ből nagyobb kellett. Én is gondoltam rendelésre, de emiatt nem is tudom, mekkora méret kellene. Meg ez a formájától is függ. De nem vagyok annyira tapasztalt.

Nem indultam még versenyen, kb. heti 4-szer futok 8-10 km-t.

8. eandi78 (válaszként erre: 7. - 4f7996facc)
2017. márc. 20. 13:46

Futópályán el se tudnám képzelni a párnázott cipőt. Bár attól függ milyen a borítás. Nálunk salak van, azon talán jó.

Lehet, aki hozzászokott már egy cipőmárkához annak szokatlan lesz az új márka. Első cipőm egy kitaposott nike volt, utána egy drágább nike. Egyik sem volt szokatlan. Újabb nike-t szerettem volna venni, de megnéztem milyen 50e-ért az Asics és nagyon kényelmes volt, így nem is volt kérdés, hogy ezt választom nike helyett. Futásnál is megvolt, a mintha lekváron állnék érzés, de mégis szoktlan volt. Ma már csak annyit érzek, hogy kicsit lassít a cipő, de edzésen nem kell rohanni. Versenyre megrendeltem az akkor asics miatt meg nem vett nike-t. Asics óta olyan a nike, mintha mezítláb futnék, pedig régen olyan párnázottnak éreztem:) De 5-10 km versenyekre teljesen jó:)

7. 4f7996facc (válaszként erre: 6. - eandi78)
2017. márc. 18. 06:45

Köszi! Pár hónap? Az nem kevés. Valószínű, hogy az sem volt mindegy, milyen talajon futottam benne, mert a futópálya után csak a vádlim durrant be úgy, ahogy még soha, a beton után meg teljesen más része a lábszáramnak. Egy darabig rövidebbeket futok benne csak pályán innentől.

Az előző Nike volt, tényleg sokkal könnyebb volt benne futni, viszont azt csak úgy megvettem, nem kifejezetten a lábamra való volt.

2017. márc. 17. 20:45

Milyen cipő konkrétan? Márka? Típus?

Teljesen más a talajra érkezés egy párnázott cipőben. Más az izmokra ható erő. Mellesleg sok energiát elnyel, így versenyre nem a legjobbak. Legalábbis profiknál:) Nálam nem volt ilyen hatással a minőségi cipő, de azért egy jó minőségű nike lunarglide után eleinte "kényelmetlen" volt a még jobb és kényelmesebb asics gel kayano. Szerintem csípőgondjaim is a cipő miatt (más oka is lehetett) voltak, így viszont kellett pár hónap, hogy hozzászokjak. Versenyeken inkább Nike-ban futok, mert könnyebb és gyorsabb. Asics tökéletes hosszútávú edzésekre, de érzem, hogy lomha vagyok benne.

5. 4f7996facc (válaszként erre: 4. - emagdi)
2017. márc. 17. 19:29
Köszi! Ez megnyugtató. Jó lenne, ha elmúlna, mert nagyon kellemetlen a járás is. Mindig csak ilyen akciós egyszerű cipőim voltak, futócipők ugyan, de semmi speckó nem volt bennük, mint ebben. Majd írok, hogy alakult a történet :)
2017. márc. 17. 16:51
ez hasonló lehet ahhoz, mint amikor hagyományos, párnázottabb cipőről az ember áttér "mezítlábas", vékony talpú cipőre. nekem csak ilyen jellegű tapasztalatom van, de nekem is hasonló tünetek voltak az elején, mint amiket leírtál. aztán hozzászokik a láb hamar :) (csak az elején szoktatni kell kicsit, rövid távokkal)
3. 4f7996facc (válaszként erre: 2. - emagdi)
2017. márc. 17. 16:51
Köszi! Akkor ez izomláz lehet. Ott még sosem volt izomlázam. Megfogadom a tanácsodat, rövid távokon szokom a cipőmet :)
2017. márc. 17. 16:49

szerintem csak annyi, hogy ebben másképp áll a lábfejed, az izmok másképp dolgoznak.

hiába futottál eddig is sokat, most másképp dolgoznak az izmok, ezért lehet esetleg izomlázad.


én a helyedben most gyakrabban futnék rövid távokat, és így elvileg hamar meg kell, hogy szokja a lábad az új cipőt.

2017. márc. 17. 16:36

Van egy kis gondom, és kérdésem. Az a helyzet, hogy most életemben először megnézték szakértő szemmel a lábamat, amikor futócipőt vettem, és egyértelműen megállapították, hogy a lábfejem befelé dőlő és nekem pronáló cipő kell, stabil cipő. Vettem egy cipőt, a mérete tökéletes, azaz kb. egy számmal nagyobb, ahogy az elő van írva. A márkája jó, nem volt olcsó.

Amikor először futottam benne, már érezhető volt, hogy máshogy tartja a lábamat, jó volt benne futni, viszont megfájdult a vádlim. Nem szokott fájni, sokat futok. Akkor, először csak futópályán futottam, ahol maga a talaj is kímélő. Másodjára betonon is futottam, és ekkor nem a vádlim fájt futás után, hanem a lábszáram elől, a lábfejem felett mindkét lábamon. Mitől lehet ez?

Az biztos, hogy ilyen cipő kell, ketten nézték meg, és egyébként nagyon stabilan tart, és jó benne futni.

Van valakinek ilyen tapasztalata? Köszi.


Minden jog fenntartva © 2005-2018, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Sitemap | Facebook