Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Sorban állás a pénztárnál! fórum

Sorban állás a pénztárnál! (beszélgetős fórum)

1 2
2010. szept. 17. 11:22

Sziasztok! Én egy ilyen szupermarketben dolgozom, ez az ötödik hetem, új munka, managernek tanulok be. A városunkban 4 ilyen bolt van, ez a legnagyobb, olyan 4-szer akkora, mint a többi. Nálunk összesen 5 kassza van. Mindig van egy ember, aki az első kasszás, az mondhatni folyamatosan bent ül. Ha nincs vendég, akkor neki is pakolni kell, de ez ritkán fordul elő. A többi ott dolgozó embernek bőven van feladata, rengeteg teendő van egy ilyen boltban. Viszont nálunk az a követendő szabály, hogy ha 3 olyan embernél, aki nagybevásárlást csinált több ember sorakozik, akkor újabb kasszát kell nyitni. Ilyenkor megnyomjuk a csengőt és jön a következő kasszás. Ezzel a módszerrel a vevők nagyon gyorsan végezhetnének - ami lassít, az az, hogy lassan pakolnak el a vásárlók és irtó lassan adják oda a pénzt vagy a bankkártyát. De épp ez az, ami végett ha több mint 3 ember áll, akkor nálunk új kasszát kell nyitni. Persze a vezetőség sosem örül, ha állandóan csengetve van újabb pénztárosért, mert akkor a többi munka csúszik és ha 9-kor zár a bolt, akkor nem tudunk az előírt idő szerint végezni, azaz 9:30-kor, hanem csak jóval később, 10-11-12 körül. És ennek a még feljebb állók nem örülnek, ugye a sok embernek fizetni kell a túlórát. Szóval igazából ez a probléma. Nem hajlandóak felvenni annyi embert, akik elegek lennének, pedig általában plusz egy ember elég is lenne. És ugyanakkor nem örülnek annak sem, ha záráskor tovább maradnak az ott dolgozók, ha nem végeznek időben, ezért sok esetben inkább azt a módot választják a managerek, hogy csak egy ember legyen a pénztárban, a többi meg a többi munkát csinálja. Viszont hosszú távon ez mégsem megoldás, mert a vevő olyan boltba szeret járni, ahol nem kell várnia, ahol a bolt fel van töltve, szóval szerintem még mindig az a legjobb megoldás, ha hívva van a következő kasszás. Így sokkal nagyobb bevételre tehet szert az adott bolt és bőven tellene arra is, hogy plusz egy embert alkalmazzanak, hogy időben lehessen végezni és ne kelljen túlóra pénzt fizetni.

Szóval nem egyszerű, megoldható a helyzet, csak sok manager nem lájta be, hogy az ők és az ott dolgozók fizetése az ott vásárlóktól van, szóval rendesen kéne/kell viselkedni a vevőkkel.

Én igaz nem Mo-on élek, ezért itt másabb a felfogás, mikor hazalátogatok én is a hajamat tépem, hogy fél óráig sorakozni kell...

39. lackó-zsanett (válaszként erre: 19. - 95a0f7ade3)
2009. szept. 4. 10:35
Igen, ismerős!
38. lackó-zsanett (válaszként erre: 29. - 8559ed0e1b)
2009. szept. 4. 10:33
Köszi, hogy te is úgy gondolod, hogy normális hangnemben írtam ki a kérdésemet. Semmi rossz indulat nem volt bennem az eladók, pénztárosok iránt. Nem is általánosítottam, csak azt kérdeztem, hogy ez másol is így van-e, ugyanis nálunk abban az egy márketbe minden nap ez van.
37. lackó-zsanett (válaszként erre: 21. - 6b9378941a)
2009. szept. 4. 10:31

Szia!


De igen is tudom! Ugyanis anyukám 19 éves kora óta, szóval már elég régóta eladó! Volt az elmúlt 20-25 évben legalább 4-5 munkahelye! És hidd el sokat mesélt! Ezért is tudom, hogy hogyan mennek a dolgok!

Én nem általánosítottam a pénztárosokat, eladókat! Egyáltalán nem! Itt az én kis városomban a Sparban mindig az van amit írtam!

Egy eset ami tegnap történt: ugy egy pénztárt ment. Sor áll, legalább 10 emberrel, mindenki mormog. A sortól két méterre az egyik eladó az újságokat pakolja, szeme sarkából lesi a sort, de úgy tesz, mintha nem látná. Eltelik egy perc jön a főnökasszony! A vásárlók előtt hívta fel a figyelmét arra, hogy be kellene ülni a kasszába.

Szóval ne vedd magadra, leszögezem nem általánosítottam minden eladóra. Nálunk ez megy abba a Sparba. Ennek már visszhangja van a városban.

36. 78826dc958 (válaszként erre: 33. - Niki1)
2009. szept. 3. 06:30
Igaz!
2009. aug. 24. 10:25

Van úgy, hogy otthagyom az egészet a fenébe.

A hülye szakosítós időhúzó kipakolósokon pedig szénné röhögöm magam.

34. Niki1
2009. aug. 24. 09:28
Ha bunkó az eladó akkor én sem igazán térek vissza abba az üzletbe. Olyankor tudok morogni, hogy mi a francért dolgozik ott, ha nincs türelme. Ennek hangot is szoktam adni.
33. Niki1 (válaszként erre: 21. - 6b9378941a)
2009. aug. 24. 09:27
Ha nincs türelmed az emberekhez akkor miért olyan helyen dolgozol ahol velük kell foglalkoznod. Gondolom nem a saját üzleted, megkapod a havi kis "szar" fizetésed. Ha a sajátod lenn meggondolnád, hogy beszélsz a vevővel, hogy visszatérjen hozzád, ne másik boltban vegye meg a termékeket.
32. Niki1 (válaszként erre: 17. - 9f8e6b2378)
2009. aug. 24. 09:24
Krisztinnek igaza van az eladó van a vevőért és nem fordítva. ha tetszik ha nem a morgolódó vásárlókkal is szépen kell bánni. Legalábbis nekem annó ezt tanították a kereskedelmi iskolába. Sajnos sok olyan eladó van akinek nem a boltban lenne a helye mert bunkók. Ha nem tetszik neki, hogy emberekkel kell foglalkozni akkor válasszon más hivatást. Anyukám már fiatal kora óta üzletben dolgozik, én annó a nyarakat ott töltöttem, elején kötelező gyakorlatként, a többi hetet szorgalomból. A vevőkhöz türelem kell. Persze vannak azok között is akikhez már nehéz türelmesen szólni, de vissza kell fognia magát az eladónak.
31. 2cb29de033 (válaszként erre: 22. - 8559ed0e1b)
2009. aug. 21. 21:15
Ez így van! Mindenben egyetértek. :)
30. 9f8e6b2378 (válaszként erre: 29. - 8559ed0e1b)
2009. aug. 21. 19:31
megkövetlek.....
29. 8559ed0e1b (válaszként erre: 28. - 8559ed0e1b)
2009. aug. 21. 19:26

Ha megnéznéd a 21.hszt akkor látnád hogy arra ment fel bennem a pumpa..

A topik indító szerintem normális hangnemben írt,és mi volt rá a válasz?!

Arrogáns hangnem,meg hogy ne menjen oda vásárolni-na erre írtam amit írtam!

28. 8559ed0e1b (válaszként erre: 27. - 9f8e6b2378)
2009. aug. 21. 19:23

jah ha vissza olvasnál akkor látnád mi a probléma!

És nem hordtam le senkit sem,tudod akinek nem inge...

Amúgy én is dolgoztam anno boltban és tudom hogy vevőböl is van ilyen is,meg olyan is.

27. 9f8e6b2378 (válaszként erre: 26. - 8559ed0e1b)
2009. aug. 21. 18:59
Mondtam 1szóval is hogy zavarna?Csak nem nézel a dolgok mögé,úgy hordtad le boltosokat!
26. 8559ed0e1b (válaszként erre: 25. - 9f8e6b2378)
2009. aug. 21. 18:51

Én egy ingatlan irodában dolgozom,hozzám is emberek járnak be,nem keresek sokat mégsem vagyok bunkó!

Nekem is vannak rossz napjaim ,mégsem verem le az ügyfeleimen.

Én a véleményem írtam le,de úgy néz ki van akit ez zavar.

25. 9f8e6b2378 (válaszként erre: 22. - 8559ed0e1b)
2009. aug. 21. 15:37
Mondod ezt te,aki mit is dolgozik??
2009. aug. 20. 23:17

Részben van a boltos a vevőért, de nem mindenáron!

Ez nagyon kölcsönös dolog! Bunkó ember lehet eladó és vásárló is.

Arról nem tehet a boltos, hogy az adott vásárlónak éppen nem megy jól az élete, vagy éppen a feltűnési viszketegségét akarja vakargatni. Sokan kimondottan azért mennek a boltba, hogy az eladón töltsék ki a haragjukat, mert akinek kéne, annak nem merik elmondani a bánatukat...mondom, mint eladó.

Viszont, ha bemegyek egy boltba, akkor elvárom, hogy normálisan viselkedjenek és köszönjenek...ez vásárlóként mondom.

Szerintem nem csak az eladó dolga a köszönés, mert sokszor a vásárlók is csak elvétve köszönnek.

Valakinek nincs is konkrét panasza, csak kötekedni akar és azt élvezi, ha firkálhat a panaszkönyvbe.

2009. aug. 20. 10:10
Ja és a "szegény boltosoknak" nem lenne állásuk ha mi vevők nem mennénk be a boltba.
2009. aug. 20. 10:08

Szerintem mindenkinek megvan a problémája a munkahelyén,mégsem viselkedik így..:(

Sokan dolgoznak "szarért-hugyért" mégsem ilyen a hozzá állásuk:(

Szerintem a BOLTOS van a VEVŐÉRT és nem fordítva..

Az nem megoldás hogy "menj máshova" mer a vevő a bunkó ugye..

Azért tart itt ez az Ország mert ilyen az emberek hozzá állása...

Tisztelet a kívételnek!

21. 6b9378941a (válaszként erre: 1. - Lackó-zsanett)
2009. aug. 19. 23:24
Ne menjél boltba ha nem birsz sorban állni!!!!Vagy menj másikba! Vagy vedd meg a kaját előtte való nap! Mit tudttok ti vevők arról ,hogy szegény boltosok mit szivnak miattatok! Ja és szarért hugyért!
20. 8559ed0e1b (válaszként erre: 17. - 9f8e6b2378)
2009. aug. 18. 16:50

Ebbemn igazat adok DE! attól még nem kell(ene) a vevővel rondán beszélni!

Amit leírtam esetet azt a kisfiamnak is végig kellett hallgatnia...pedig csak a közértbe mentünk vásárolni:(



És megint a köszönés: azelött a pénztáros köszönt,én mindig köszönök válasz csak elvétve jön...biztos ez is a fáradság tünete:(

19. 95a0f7ade3 (válaszként erre: 1. - Lackó-zsanett)
2009. aug. 18. 16:02
Az egyik ismert hipermarketben egy éve még azzal hírdették a gyorsaságot, hogy "ha több, mint 3 vásárló várakozik ön előtt, új kasszát nyitunk". Ismerős? Nevet nem írok. Fél éve a legtöbbször min. 8-an várakoznak előttem, új kassza sehol...:(
18. ad96793c81 (válaszként erre: 17. - 9f8e6b2378)
2009. aug. 18. 15:21
Igen. Nekem is van ismerősöm, aki kasszában ül. Volt olyan, hogy min. 10-12 ember állt a sorban, a többség rajta vezette le a dühét. Mire odaértem hozzá, már könnyes volt a szeme. Csoda, hogy képes szó nélkül tűrni. És jó pénztáros, 17 éve csinálja, tehát nem azért hosszú a sor, mert ő a lassú.
2009. aug. 18. 15:14
Azokkal értek 1et akik védik a "mi" fajtánkat,mert mikor az 5fős személyzetből 2en,3an vagyunk akkor elég terhelő még a vevők panaszait is hallgatni.Ezt azok úgysem értik meg,akiknek a levelet írogatjátok,mert azok nem látják a dolgozóikat csak évente 3x!
16. ad96793c81 (válaszként erre: 15. - VESZÉLY FILOZÓFUSA)
2009. aug. 18. 14:23
Sajnos egyet kell értenem. Én már (karöltve még néhány nővel) több alkalommal írtunk levelet ilyen ügyben az egyik hipermarketnek. Udvarias elnézést kérő levelet kaptunk minden alkalommal... De változni semmi nem változott. Egyébként mindent félretéve: hangosan morogni szerintem bunkóság. Csak a nyomorult pénztárost hozzuk zavarba, aki semmiről sem tehet.
2009. aug. 18. 11:21
változtatni a kedvedért nem fognak!
14. VESZÉLY FILOZÓFUSA (válaszként erre: 1. - Lackó-zsanett)
2009. aug. 18. 11:20
ha nincs más alternatíva, akkor ezt kell elfogadni!
13. Tóth Ádám (válaszként erre: 7. - 8559ed0e1b)
2009. aug. 18. 10:20
Akkor kell írni még egy levelet. Ha nem hagyod magad lerázni, az az egyetlen megoldás.
12. Vigyorex6 (válaszként erre: 5. - Andi6020)
2009. aug. 18. 10:16
Nah...igen...ezt írtam az előbb! Az a baj, hogy ezek az emberek, mind senkiházi alkalmazottak, mint én. Ugyebár mindenki stresszel a főnöke miatt+még nagyon fáradt is 8-12óra munkavégzés után+senkinek nem egyszerű az élete. A kereskedelemben dolgozóknak még rájönnek a vásárlók és igaz, hogy a vásárlókból élünk, de azt hiszem mindenki találkozott már olyan esettel, amikor már-már sajnálta az eladót, pénztárost, mert úgy beszéltek vele....
11. lackó-zsanett (válaszként erre: 3. - 8559ed0e1b)
2009. aug. 18. 10:12

Igen ezt a "nem muszály ide jönni" dolgot már hallottam!


Nekem az van legközelebb a lakásomtól a munkahelyem fele. Ha lenne rá időm persze, hogy a másik helyre mennék, de nincs. MIndkettő egy időben nyit 7.00 órakor, persze, hogy a közelebbibe ugrok be,mert 7.30 - kor már az irodámban kell ülnöm és kezdeni a munkát. Ha távolabbi helyre kimegyek az autózás vesz el , legakább 10-15 percet (a távolság , a lámpák, a nagy forgalom).

1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook