Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Segítsetek! Szívbetegség és fogyás... fórum

Segítsetek! Szívbetegség és fogyás... (beszélgetős fórum)


13. Nanaki
2011. okt. 4. 12:32

Kedves Melinda.

Én már a szívműtéten is túl vagyok, a tüdőm is károsodott, ezért néha fulladok.

Feltétlen konzultálj orvossal. A szobabicó azért jó és a séta is, rendszeresen keveset. (pl. kerékpár 5 km, de nem hegymenetben). Ne vidd feljebb, mert terhelni fogod a szívedet. Sokat legyél jó levegőn. (nem néztem, hogy milyen helyen laksz, mert a főváros belterületén a séta nem olyan, mint az én pici falumban) Ha elfáradsz, pihenj, lélegezz nagyokat.

Kell fogyni, ha úgy érzed, mert minél kevesebb súlyt cipelsz, annál könnyebb a szívednek. Nem kell mindenáron drasztikus diétát tartani.

A folyadékfogyasztásra valóban fordíts nagy gondot, de ezt feltétlen beszéld meg a kezelőorvosoddal, mert a gyenge szívműködés miatt nagy a vízvisszatartás és attól még jobban fulladsz.

Elsőre nehéznek tűnik, de beépülhet a mindennapokba.

Ezek jó tanácsok voltak.

Ne rólam vegyél példát, mert sajnos és sem vagyok kitartó, ráadásul stresszevő is vagyok.

Sok sikert, jobbulást.

12. Basset (válaszként erre: 9. - Melinda085)
2011. szept. 28. 20:38
Egyébként mindig ilyen testalkatú voltál? Mert én a 20-as éveim végefelé kezdtem el hízni. Azelőtt szinte kórosan sovány voltam. Mondjuk, kevesebbet is ettem és persze mozogni is jobban tudtam - persze akkor sem nagyon sokat, de ennél sokkal többet, mint most.
11. Basset (válaszként erre: 10. - Martini64)
2011. szept. 28. 20:36
Meg attól is, hogy milyen szívbetegsége van. Mert van, amikor egyszerűen nem bírom el a saját testem... - pedig egy átlagos embernek az nem lenne sok.
10. martini64 (válaszként erre: 9. - Melinda085)
2011. szept. 28. 20:09
Kedves Melinda, szerintem pedig a 68 kiló nem is sok. A csontoktól is függ.
2011. szept. 28. 18:07

Bocsánat,hogy csak most reagálok, de nem mindig jutok gépközelbe, így egyből nem tudok válaszolni.

Minden esetre én köszönöm a tanácsokat, igyekszem megfogadni. A szobabiciklizést is szerintem hétről étre növelni fogom, azaz: egyik héten 20 perc, másikon 25, stb stb. csak tényleg igyekszem óvatos lenni, de mindenképpen konzultálok előtte az orvosommal is.

8. martini64 (válaszként erre: 6. - Basset)
2011. szept. 28. 16:19
Más... Ha öt lépcsőfokkal kezded a mozgást, az is több, mint a semmi. Nem kell sokat sétálni, csak annyit és olyan gyorsan, amennyitől nem fulladsz. Ezt magamnak is mondom, mert annyi lenne az egész, hogy hazasétálok a munkából ahelyett, hogy a Páromat riasztom: jöjjön értem :)
7. martini64 (válaszként erre: 6. - Basset)
2011. szept. 28. 16:15
Az én diétámban az a lényeg, hogy egy (két) bűnözős nap még belefér, mivel nem túlságosan korlátozzák szabályok. Ha egy többhetes diétát megsértesz egy bűnözős nappal, úgy érzed, nem volt értelme az egésznek és hagyod a fenébe. De itt pont az a lényeg, hogy ha karácsonykor becsúszik a töltött káposzta, akkor nem fogod elkeseredésedben végigzabálni a két ünnep közét azon búsulva, hogy bedőlt a diétád. Egyél töltött káposztát, de ha eddig két tölteléket ettél volna, akkor most csak egyet. No és egy FÉL szelet tortát stb.
2011. szept. 28. 16:08

Engem érdekel! :)

Én is szívbeteg vagyok. És sajnos türelmem és kitartásom sincs...

Már a hetvenedik 90 napost kezdem, a tizedik bécsi diétát, most a káposztalevesessel próbálkozom majd (talán), de mindig közbejön valami (általában kerti party vagy baráti találkozó, ahol zabálni lehet). Biztos, hogy ezzel a kitartósdival kellene valamit kezdeni, de nehéz.

Ja és az is nálam a baj, hogy én még sokat sétálni se tudok vagy tornázni se itthon, mert nem jól működik a tüdő, így a legkisebb megterheléstől is fulladok.

Szóval csak a kajával lehet machinálni valamit.

2011. szept. 28. 15:54
No, ez a fórum is behalt, még a fórumindító se kíváncsi a tanácsainkra. Nem értem, akkor miért indított témát.
2011. szept. 27. 21:39

Szia. Zsókának igaza van. Szerencsés lenne dietetikushoz fordulnod.

A felezős diétát tudom neked is ajánlani, ami abból áll, hogy mindennek csak a felét eszed, mint amennyit eddig. Nem jó, ha teljesen megvonod a csokit, nasit, de nem egy tábla csoki, csak egy csík, és nem egy zacskó csipsz, csak egy marékkal, pattogatott kukorica korlátozás nélkül ehető :). Felkelés után és minden evés előtt igyál egy nagy pohár vizet vagy teát, ha lehet, cukor nélkül. NE szokj rá az édesítőre, inkább próbáld meg fokozatosan csökkenteni a cukrot, míg végül már egyáltalán nem is kell majd a teába, kávéba.

Egyél sok gyümölcsöt, zöldséget, a húsokhoz is inkább salátát, mint krumplit vagy rizst.

Barna vagy félbarna kenyeret, magos zsemlét vegyél, sokkal később fogsz megéhezni. Főzelékekhez egyáltalán ne egyél kenyeret, meg lehet szokni.

A mozgást pedig csakis fokozatosan vezesd be. Sétálj, ha gondolod, biciklizz, de először csak "lejtmenetben" :)

Nem gyors és nem látványos, de nekem sikerült 16 kilót leadni ezzel a módszerrel egy év alatt.

2011. szept. 27. 21:26

Inkább a kezelő orvosodat kellene megkérdezni.

Ebben a helyzetben személyre szabott diéta lenne a célravezető... Ne mindenáron...

2011. szept. 27. 21:24

Szia!


Szerintem ha a napközbeni "fogyasztás" mennyiségére és milyenségére, meg persze a sok folyadékra is figyelsz, akkor igen :)


Sok sikert az életmódváltáshoz!

2011. szept. 27. 21:19

Sziasztok!

Sajnos szívbeteg vagyok, ezért keveset mozoghatok.

167 cm vagyok és 68 kiló. Ez nagyon sok. 7 kilót leszeretnék adni, méghozzá úgy,hogy 6 után nem eszek, és minden nap 20 percet szobabiciklizem. Csoki süti likvidálva. /noha soha nem voltam nassolós/. Szerintetek ez eredményhez vezethet?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook