Rossz csoport feladatát írta a gyerek, erre elégtelent kapott (beszélgetős fórum)
Teljesen világos példa, igazad van.
A házifeladatoknál is az adottat kell megoldani. Ha rosszul írja fel a gyerek, persze, hogy megdorgálják, miért nem figyelt oda jobban. Adott esetben kaphat is érte, rossz pontot/jegyet, mert nem készítette el.
Mi ösztönzi, hogy legközelebb odafigyeljen?
Elég rémisztő, hogy ezt így gondolod...
Egyébként mindig részpontokat adnak, ha véletlen vmit elszámol az ember, de a logikája jó. Nem csak veled kivételeztek.
Szia!
Szerintem 10 évesen el kell engednünk azt, hogy a gyerek mindenáron jó jegyet szerezzen. Ez görcsöt okoz benned és benne is. Nyilván azért nem írta újra, mert reménykedett benne nem lesz ebből semmi és nem okoz neked csalódást. Ezekből a hibákból, ha helyesen kezeljük csak tanulhat. Az nem jó, ha azt látja, hogy hibázott és te próbálod ezt megoldani. Neki kell ezt javítania, nem neked. Arra kell bíztatni, hogy ha tényleg ennyire jó matekból, hogy félévig, évvégéig még bőven van ideje kijavítania.
Üdv: egy 10 éves fiúgyermek anyukája
Szòlt neki a tanár az óra felénél és átjavíthatta volna, nem lett volna fele annyi idő alatt ötös de biztos nem kapott volna egyest.
Olyan ez, mint amikor szólnak, hogy rossz sorban állsz a gyógyszertárban de a másik sor hosszabb, te nem akarod elveszteni azt az időt amit már a rossz sorban vártál,hát maradsz ott vègig, hátha a pénztárnál valaki mégis előreenged (de tudod, hogy a rossz sorban állsz, mások segítőkészségère lottózol). Vagy bejön, vagy nem.
Egy 10 éves fiú vállalhatná a felelősséget, hogy nem figyelt oda, nemhogy a tanár figyelmeztetése ellenère makacskodik, hogy inkább mégis azt a feladatot csinálja.
Meg ahogy kivettem, csak vele történt ez, a többiek tudtak figyelni, akkor meg velük szemben igazságtalan lenne, hogy plusz időt kapjon vagy ötöst. Mert egy felmérésnél nehogymár a gyerek válassza, hogy milyen feladatot akar csinálni.
Emlékszem az előző fórumára, ahol macskakaparással írta a gyerek a nevét a füzetre és akkor is a tanár volt a bunkó a fórumindító szerint.
Gondolom ketten vagy hárman ülnek egy padban. Az én időmben legalább is ez így volt szokás.
A tanárnő, feltehetőleg azért szólt neki, mert azt írta, mint a mellette ülő tanuló.
Ezért az elégtelen is jogos, mert gondolhatta a pedagógus, hogy a gyerkőcöd a mellette ülő tanulóról másolta a dolgozatot.
Egyébként ilyen mindenkivel előfordul és nem is diák, aki nem kapott valaha elégtelent. Amennyiben tényleg csak tévedés történt, az ismétlő dolgozatban javíthat.
Igen, jogos.
Főleg, hogy szólt a tanár, és nem váltott csoportot.
Megírja újra.
Persze, mert a szülő mindent megcsinál helyettük, nincsenek rákényszerítve a gondolkodásra sok esetben. Ez is tanulási folyamat, most egy eggyessel.
Az érdemjegy meg tartalmaz mindent: tudást, órai munkát, a tantárgyhoz való hozzáállást, stb. Ennyi erővel az se igazságos, hogy hiányos felszerelésért előbb-utóbb szintén jár az egyes...
És ne haragudj, de remélem most nem hiteleket intézel, mert "pár 0" ide vagy oda rohadtul nem mindegy...
Én úgy veszem észre, hogy egy 10 év körüli gyereknél nem elegendő, hogy szóljunk neki, hogy pl. rossz csoportot írsz, hanem konkrétan el kell nekik mondani, hogy akkor mit tegyen.
Persze, lehet így is csinálni, elfogadható így is, épp azért mondom, hogy felesleges idegeskedni rajta, de ha a tanár nem ilyen lenne, akkor lett volna más megoldás is.
Mi, mások voltunk 10 évesen. Mi már tudtunk máshogy gondolkodni, de a mai gyerekek, akármilyen okosak is legyenek, még nagyon gyerek...
Hát de szólt neki a tanár.
Felső tagozatról beszélünk, nem elsőbe járnak.
Én azért annyira nem tartom jogosnak az egyest. A tanár, ha észrevette, hogy nem jó csoportot ír a gyerek, akkor konkrétan mondhatta volna neki, hogy kezdj bele a másikba csoprt feladataiba, vagy ülj át ide és akkor jó a csoport leosztás, vagy esetleg még azt is megtehette volna, hogy értékeli a dolgozatot rendesen, majd a tévedésért levon valamennyit, hogy annyira ne rontsa le az átlagát, főleg ha tudja, hogy a gyerek amúgy jó matekból. ez általános iskola és nem főiskola vagy egyetem, ahol valóban így kell működnie.
Nálam volt olyan főiskolán is, hogy a végeredmény nem lett tökéletes pl. annuitásos hitel számításánál nem lett jó a végeredmény, mert mindenhez hozzáírtam 3 db 0-t. A tanár egyesre értékelte, beszéltem vele, hogy a feladat megoldásom jó, csak mindenhez hozzáírtam véletlenül a nullákat. Megnézte és ráírta az ötöst.
Tehát, jobb értékelést adhatott volna, de úgy tűnik ez a tanár nagyon ragaszkodik mindenhez, nem tud rugalmas lenni. Sok tanár képtelen erre. Nem az ő hibájuk, ezt látták, ezt tanulták.
Azt is tudjuk, hogy sok tanár, csak akkor értékeli jónak a feladatot, ha pont úgy van levezetve valami, ahogy ő elmondta, pedig van, hogy máshogy jut el az ember a helyes eredményhez. Ilyenben is volt részem, de nálam pl. nem rontotta le a jegyemet, hanem a tanárom boldogan mondta, hogy mennyire tetszik neki, hogy én nem bebiflázom a feladatok megoldását, hanem kilogikázom, és ő még akkor is ad nekem pontot a feladat megoldására (csak nekem), ha az eredmény nem jó, mert végre látja, hogy valaki gondolkodik, ami a feladatok levezetéséből kiderül.
Na, az ilyen tanár ritka, de kár rajta idegeskedni, mert úgy sincs mit tenni. Már az is valami, hogy újra írhatja....
Képzeld, ugyanez történt velem a napokban, kisebb gyerekkel. Én bocsánatot kèrtem a tanártól. A lányomnak meg amikor panaszkodni akart, csak annyit mondtam, hogy a történtek után mostantól lapítson mint szar a fűben és figyeljen oda.
Földrajz doga volt. 2 kèrdés. Az anyagot nagyon jól tudta, jó földrajzos és jó tanuló. Gondolom, trécselt amikor figyelni kellett volna és a mindössze 2 kérdésből csak az egyiket írta le a szeleburdisága miatt.
Még rendes volt a tanárod, hogy az óra felénél szólt, mert a lányom tanára (akit jó tanárnak tartok) nem mondta el kétszer és nem ellenőrizte a doga alatt, hogy ki mit ír. Egyest kapott a lányom (vagyis ötöst mert nálunk 5-10ig van az osztályzat) Egy olyan anyagból, amit szuperül tud és utólag látta, hogy mi volt a kérdés és azt is tudta volna ötösre(vagyis tízesre).
Aki nem figyel, az megérdemli. Majd legközelebb odafigyel. A fiadnak meg plusz időt adni nem lett volna igazságos a többiekkel szemben, már így is kapott annyi előnyt, hogy figyelmeztette az óra közepén,ha átìrja, lehetett volna egy kettes és nem egyes.
Jogos. Írigylésre méltó tanára van!
Nem tudom értelme van e, de leírom.
Képzeld el, hogy a fönőköd neked A feladatot adja muntársadnak B-t. Rosszul értelmezed és a B-t kezded csinálni. Főnököd félidőben szól, hogy nem jó feladatot csinálsz. Nem baj csinálod tovább, mert biztosan nem tudod a másikat befejezni. Nem kérdezel vissza, ha bizonytalan vagy, csinálod. Végzetek, jön a főnök és csodálkozol ha kiakad, hogy nincs a munkád elvégezve, pedig szólt is..... Levon a fizudból, mert veszteséget okoztál. Sírva bemegy anyukád, de most ezt miért???? Semmi gond anyuka, elvégezheti újra a munkát és adok plusz pénzt, ha kész. Anyukád indít egy fórumot, hogy ugye milyen k.cs.g a főnököd....
Na jó a vége vicc lett.:D
Szóval nem kisgyerek már. 10 éves nagyfiú. Segíts neki megérteni, hogy ez a következménye, ha figyelmetlen. Nem kell pátyolgatni!
Nem tudom hol éltetek eddig, de az élet igazságtalan! Jobb ha ezt megtanítod neki. És felelősségre neveled, mindennek következménye van!
Sajnálom, hogy nem ért veled senki eggyet és remelem belátod, hogy ezt nem kezeled jól! Nyugi, ennél nagyobbat sose hibázzon!
Szerintem teljesen jogos. Főként, hogy a tanerő szólt, hogy nem a saját feladatait csinálja, de a gyerek meg sem próbálta megoldani azt, amit kellett volna. pedig még ott olt az óra fele!
ha ugyanazt a csoportot írta, mint a mellette ülő, mi a biztosíték arra, hogy egyéni munka? Értem én, hogy a fiad jó matekból, meg minden, de szakállas megoldás, a "jajj, véletlen a másik oszlopét írtam"-dolog, és így össze lehet dolgozni a padtárssal.
Mi lesz meg a kozepiskola vegeig?
Mindig szalad anyuci kimosni a kicsi fiat?
Lepjetek ezen tul.
Az a probléma, hogy Te, mint felnőtt sem érted a miérteket.
Örülj neki, hogy a tanárnőt, nem lehet megvenni egy libáért. Következetes. Ne húzd ki a gyufát nála. Fogadd el, hogy hibázott a gyerek. Ne veregesd meg a vállát, hogy okostojásom, a tanár egy fax, hanem beszélj vele. Mond el neki tudom fiam, többre vagy képes, figyelj legközelebb jobban!!!
További ajánlott fórumok:
- Párkapcsolatból elégtelen?
- Ti mit tennétek, ha a gyermeketek csoportjába lenne egy agresszív gyerek is?
- Méhnyak elégtelenség
- Az ovis csoportban az egyik gyerek skarlátos, szerintetek mennyi az esélye, hogy elkapja a lányom?
- Egy óvodában két gyerek, de külön csoportban
- Jár valakinek a gyermeke vagy ismerős gyerek a Bp. XIII. ker. Ákombákom óvoda Sárgarigó csoportjába?