Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Szépség & Egészség témák » Premenstruális szindróma - PMS cikk

Premenstruális szindróma - PMS


Sok nő életét negatívan befolyásolja a menstruáció előtt jelentkező testi és lelki panasz. Ennek az állapotnak a hátterében a magas prolaktin hormon koncentráció áll.
Premenstruális szindróma - PMS

Ugyanakkor ehhez társulhatnak még különböző más okok is, pl. a vízháztartás zavara, a stressz, és a mozgásszegény életmód.

Ahhoz, hogy megakadályozzuk a PMS létrejöttét, helyre kell állítani a hormonális egyensúlyt.


A tünetek a menstruációt megelőző két hétben jelentkeznek, nagyon különbözőek lehetnek, az egyes nőknél eltérőek súlyosságukban. A tünetek sokszor a mindennapi tevékenységet, munkavégzést is korlátozhatják, bizonyos esetekben lehetetlenné teszik a napi feladatok ellátását.

A premenstruális szindróma nagyon sokféle tünetet produkálhat, melyeket három csoportba sorolhatjuk:


1. Testi tünetek:

- fejfájás

- súlygyarapodás

- mellfeszülés

- alhasi görcsök

- bőrproblémák


2. Lelki tünetek:

- hangulatváltozások

- ingerlékenység

- sírásra való hajlam megnő

- szorongás


3. Viselkedési zavarok:

- koncentrációs zavarok

- alvászavarok

- megnő az étvágy

- egyes ételek megkívánása

- szexuális vágy csökken/nő


Annak, hogy e panaszok csökkenjenek, vagy elmúljanak, nagyban részesei lehetünk.

Fontos, hogy időt szánjunk magunkra!

Legyen minden nap egy kevés idő, amikor csakis mi vagyunk a fontosak, csak magunkkal és a vágyainkkal foglalkozhatunk.

Érezzük, hogy élünk! Sokat segíthet egy jó könyv, zene, illatos fürdő is.

Változtassunk étkezési szokásainkon, együnk több gyümölcsöt és zöldséget.

Fontos a tejtermékek fogyasztása, mivel a PMS-ben szenvedő nőknél nagyobb a kalciumvesztés aránya.

A testmozgás, könnyű torna beindítja az endorfintermelést, hosszú távon pedig normalizálja a kortizol nevű stresszhormon szintjét, amely nagyban befolyásolja a kedélyállapotot.

Így nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak leszünk. Ez nemcsak nekünk lesz jó, hanem hatással lesz a családi, párkapcsolati életünkre is.


Amennyiben mindezek nem segítenek a tünetek, panaszok csökkentésében, ne szégyelljünk segítséget kérni!

Gyógyszertárakban már recept nélkül kapható készítmények vannak, amelyek sokat segíthetnek, hogy átvészeljük ezeket a napokat.


Mindegy milyen állatod van


Írta: ppiiccii, 2009. november 6. 10:03
Fórumozz a témáról: Premenstruális szindróma - PMS fórum (eddig 79 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Unatkozol? Gyere játszani!
Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook