Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Szépség & Egészség fórumok » Pajzsmirigy túlműködés mellékhatásai fórum

Pajzsmirigy túlműködés mellékhatásai (beszélgetős fórum)

szept. 14. 19:55

Nem vagyok egyedül a problémámmal. Nekem is pajzsmirigy túlműködésem van. Hozzáteszem márt évekkel ezelőtt volt egy műtétem ugyan ebből az okból kifolyólag. Évekig szedtem gyógyszert, jártam orvostól

-orvosig és mégis műtét lett a vége. Nem is volt semmi gondom nagyon-nagyon sokáig. Három évvel ezelőtt voltam szívkatéterezésen /harmadszor/, mivel panaszaim voltak. Akkor a katéteres orvos azt mondta nekem, hogy szerinte pajzsmirigy gondom lehet. Megnézettem teljesen jó volt a vérképem. Most mint derült égből villámcsapás úgy jött. Az első tünetem azt volt, hogy áprilisban elkezdtek elgyengülni a lábaim. Napjában többször minden erő egy pillanat alatt kiszállt belőle. Ha leguggoltam, nem tudtam felállni. Nem gondoltam, hogy ez lehet pajzsmirigy.

Aztán nagyon-nagyon hirtelen elkezdtem fogyni. Nagyon sokat. 14-15 kg. Más tünetem nem volt. Mikor kijött a hirtelen nagy meleg, akkor tudtam, hogy ez csak ez a fránya pajzsmirigy lehet, mivel úgy izzadtam, de csak a fejem, mintha leöntöttek volna. Mikor laborba kerültem már olyan eredményeim voltak, hogy a főorvosnő megkérdezte, "a lábán jött be a laborba?" Na azóta csak szenvedés a minden napom. Methotyrint kezdtek el velem szedetni, napi 1. Aztán felemelték napi 3 x 1-re egy hétig. Utána ismét napi 1. Mire egy hónap múlva mentem kontrollra addig már kezdet átmenni alul működésbe. Hízni két kg híztam. A doktornő azt mondta, hogy ő nagyon nem híve a második műtétnek. Mikor elmentem ultrahangra egyértelműen kijelentette, hogy ezt csak műtéttel lehet megoldani. Nagyon csúnya, gyulladt, megnagyobbodott, elmeszesedett, tele göbökkel. Mit mondjak nem vagyok nyugodt. Most meg vasárnap valószínű begyulladt a bal oldala, mert sem enni, inni, nyelni nem igazán tudtam egészen a mai napig. Hozzányúlni abszolút nem lehetett, annyira fájt.

Nem tudom hogy lesz a továbbiakban, de nem igazán biztató a helyzet. Hozzáteszem, hogy én az oltásra gyanakodtam, hogy azóta kezdődött. Elmondtam az orvosoknak, mindegyik azt mondta biztosan véletlen egybeesés. A kardiológus azt mondta: Még mindig jobb, mint a covid. Na most az endokrinológus leírta, hogy az oltás után kezdődtek a panaszaim. Igaz először ő is azt hajtogatta, hogy egy betege van, akinek oltás után pajzsmirigy gyulladása lett. Na sajna nekem is lett. Hát én most így állok!!!!!Mindenkinek jó egészséget és mielőbbi gyógyulást. ui. a körmeim annyira törnek hogy borzalom.

6. Channa* (válaszként erre: 5. - Haripapa)
szept. 12. 15:03

Nézessetek újra TSH-t.


Egyébként a methotyrin szedése mellett az elején 2 naponta lenne szükséges a vérvétel, utána pedig hetente....

szept. 12. 14:56
Tavaly december óta. Az orvos júniusban emelte az adagot.
4. Channa* (válaszként erre: 3. - Haripapa)
szept. 12. 14:55

És mióta szedi a gyógyszert?

Szerintem csökkenteni kellene az adagot.

szept. 12. 14:47
A TSH augusztusi.
2. Channa* (válaszként erre: 1. - Haripapa)
szept. 12. 14:37

A TSH érték mikori?


Én pm. túlműködő voltam (autoimmun), a methotyrin szedése előtt anorexiás súlyra fogytam, így én örültem a plusz kilóknak;)


Kb. 1 évig szedtem a gyógyszert, majd megműtöttek, így a problémám megoldódott.


Volt egy időszak, amikor nagyon hullott a hajam, az ekkor mért TSH épp csak meghaladta a normál értéket, de a hajam több, mint fele kihullott. Azt hittem, hogy megkopaszodok. Szerencsére sok hajam volt, így igazán látványos sem volt a ritkulás, de kétségbe voltam esve.


A methotyrin csökkentésének hatására rendeződött a TSH-m, azaz újra túlműködtem, így elállt a hajhullásom.


Sajnos a súlyra nagyon kell vigyázni, ilyenkor. Nem a gyógyszertől hízunk, hanem megszokásból sokat eszünk, mert a túlműködés alatt hozzászoktunk.


Tehát, azonnal egy pm hormon sor nézetés, utána szerintem gyógyszercsökkentés, és nagyon kontrollálni kell az evést!

szept. 12. 14:20

A páromnak pajzsmirigy túlmüködése van tavaly december óta. Az orvos Methotirynt írt fel neki. Sajnos a gyógyszer miatt a súlya elkezdett gyarapodni és szinte állandóan éhes. A másik probléma hogy elkezdett hullani a haja ami egyre rosszabb. A TSH 0,005 a ts3 és ts4 értékek közel vannak a normál értékekhez.

Azt szeretném megkérdezni, hogy valaki járt-e hasonló cipőben és volt-e megoldás ezen problémákra?

A válaszokat előre is köszönöm.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook