Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Munkába Bringázók Baráti Köre fórum

Munkába Bringázók Baráti Köre (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... ❯❯
399. Dodi44 (válaszként erre: 397. - Sanyinak)
2017. nov. 22. 06:30

Csinaltal mar hatarozatot, hogyan fogod megoldani a bicaj kihivasodat?

En mindjart a kezdetol fogva csalok, mert a Schimano 105 csomagot vettem a bicajjal, es eddig meg huen szolgalt engem, kulonosebb problemak nelkul, csak az elvarhatok fordultak elo.

Mint peldaul a fekpofak betetei cserei, es a kulso gumik cserejei. Igaz rajta tartom a szemem, es ha eszreveszek rajta valamit, mindjart korrigalom, centorozom a kerekeket, alitok a beallitasokon, teszel vastag olajat a Bowdenokra, a lancvalto karocskak meg mindig kattanasra valtanak, lancokat is olajozom vallasosan...

Lehet, hogy szerencsem van?!

A kis computerom meg a regi drotos fajta, de az elem csereken kivul, meg nem romlott el. (Igaz mar gondolkodtam azon, hogy kicserelem drotnelkulire, de meg nem vitt ra a lelek mert mar tiz ev ota szolgal, es problema nelkul...)

398. Dodi44 (válaszként erre: 396. - Leoborta)
2017. nov. 22. 06:19
Orommel lattam, hogy bekukkantotal ide a forumra, kerlek, gyere be maskor is!
397. sanyinak (válaszként erre: 395. - Leoborta)
2017. nov. 21. 22:04

No igen, talán 4 km-t ki lehet bírni szakadó esőben.

Én 10 km-t tekerek a munkahelyemig Budapest belvárosán át.

De ezek szerint te nem csak közlekedsz, hanem élvezkedsz ezért kell a sok kerékpár :)

Én azért jobb véleménnyel vagyok az autósokról, szerintem kisebb arányban retardáltak :)

2017. nov. 21. 21:57
5 fok alatt símaszkban tekerek.
2017. nov. 21. 21:57

Van esőruhám, meló 4 km, addig kibírja, mindig szárazon maradok.

Van 3 bicóm: melós, terep, országuti. :D

A melósat most kaptam vissza teljes felújítás után. Már csak az imádság tartotta össze. A másik kettővel nagyon törődök. Magam tisztítgatom, kenegetem, a kopó alkatrészeket időben cseréltetem.

Szabályosan közlekedek, ha nem, akkor biztonságosan. :D Csak sajnos 10 autósból min. 1 retardált, és gyakran az életemre törnek. :( Szerencsére kisvárosban élek, lehetne sokkal rosszabb is.

394. sanyinak (válaszként erre: 393. - Leoborta)
2017. nov. 21. 21:10

Akkor egész télen le sem fogod rakni.

Tavasztól őszig én is csak azzal járok dolgozni (eközben párszor persze bőrig ázik), de télen, fagypont alatt tömegközlekedem, mert azt már nem tartom egészségesnek.

És hol tekersz, merre élsz?

Sokat költesz a gépre, vagy csak nyomod, amíg bírja?

Szabályokat betartva közlekedsz, vagy gyorsan?

2017. nov. 21. 20:59

Hát közben akad más dolgom is. Pölö kilométereket gyűjtögetni biciklin, dolgozni, főzni, stb...

Amúgy egy biciklis terminátor vagyok, hó, fagy, sár nem számít, tekerek. Nem is tartanak normálisnak az ismerőseim.

392. sanyinak (válaszként erre: 389. - Leoborta)
2017. nov. 21. 20:41
Csak beköszönsz és már mész is?!
391. sanyinak (válaszként erre: 387. - Dodi44)
2017. nov. 21. 20:41

A használt hátsó kerékkel az a baj, hogy ha külön árulják, akkor nem tudom ugye kipróbálni (és nem is sok van). Újonnan túl drága, illetve, akkor kerékagyat adnak, amit még be kell fűzni, az sok meló.

Arra gondoltam, hogy a régi bicaj jó lesz majd donornak a másik bicajhoz :). Csak keresem most a megfelelőt. Mondjuk tavaszig most már van időm. Ha addig netán nagyon bicajozni akarok, akkor előveszem a tartalék bicajomat.

390. sanyinak (válaszként erre: 388. - Dodi44)
2017. nov. 21. 20:39
Nem hiszem, hogy neki kéne állnom a javításnak, ugyanis óva intenek ettől a web-oldalakon. Már is intő jel, hogy miután az egyik dícsért kerékpár szervizt felhívva, közölték, hogy ők is csak specialistához küldik tovább az agyváltót. Kevés ember van, aki ért hozzá sajnos. Azt sem tudom, milyen szerszám kéne a bontásához. A működését meg főleg nem ismerem - csak annyit tudok, hogy bonyolult bolygóművek vannak benne. Talán még egy háromsebességesnek nekiállna az ember, de egy hétsebességes még sokkal több fogaskerékből, meg "tolattyúból" :) áll össze.
2017. nov. 21. 11:56

Jé! Egy bicós fórum! És még él!

Puszi srácok!

388. Dodi44 (válaszként erre: 386. - Sanyinak)
2017. nov. 21. 09:49

Termeszetesen te tudod es ismered a korulmenyeidet, de egyolyan tobb finomabb es erosen igenybe vett alkatreszbol osszeallitott darbot szerinted erdemes hasznaltan megvenni?

Ha figyelembe veszed, hogy a te kerekagyadnak menni volt az elettartama, erdemes e megkockaztatni egy masik mas altal hasznalt agyat venni?

Ha mar elromlot ugyis, es mashoz talan elvini arban eros javitasi arat felszamolnanak, akkor talan erdemes lenne e neked megkiserelni a megjavitasat, ha otthon erzed magad egy kisse mechanikailag komplikaltabb feledat megoldasara?

387. Dodi44 (válaszként erre: 386. - Sanyinak)
2017. nov. 21. 09:36

Talan, egy uj hatso kerekre gondoltal e?

Alltalaban, minnel komplikaltabb egy szerkezet, anal nehezebb olyann embert talalni, aki tenyleg, tartosan meg tudja javitani.

Manapsag ahasznalati dolgokat ugy alitjak elo, hogy ne legyen erdemes javitani, mert az alkatresz arusitasban kevesebb a haszon, mintha egy uj darabot vasarolnal. Az egyszerubb alkatreszu reszeket, csak a jozan logikaval, mi is tudjuk korrigalni,

Szerintem, mindennek van elonye es hatranya,,,

2017. nov. 21. 05:52

No az amerikai városokhoz nem tudok hozzászólni.


Mindenesetre a bicajos szezon csúfos véget ért számomra. :(

Tegnap a bicajom legbonyolultabb része adta meg magát, az agyváltó úgy beállt, hogy a hátsó kerék meg sem mozdul - autóval kellett hazahozni. Még nem tudom, van-e értelme javíttatni, mert nem biztos, hogy van hozzá alkatrész és a végén lehet olyan összeg jön ki, amennyiért egy másik használtat tudok venni.

385. Dodi44
2017. nov. 21. 01:55

( "a Tenky-knek" = Yenky

- erdekes az allamokban volt egy meghuzott vonal, az eszak -del kozott amit a Mason-Dixon line-nak hivnak. A deliek az eszakiakat Yenky-nek hivjak, mig a Mexicoiak, azok meg mindenkit USA-bol Yenkinek hivnak)

384. Dodi44
2017. nov. 21. 01:45

Szerintem, mindennek van jo oldala es rossz oldala, es mi ugy biraljuk el, ahogy eppen a sors nekunk azt osztotta... Legorosszab volt nekem vezetni, San Francisco-ban, es Los Angeles-ben. Ott aztan vegkepp soha nem bicajoznek, meg ha lehetne is, mert ugy vannak epitve, hogy meg a varos egyukreszet a masik reszevel is gyorsjaratu utak kotik ossze, es raadasul a kozbiztonsag torvenyei szerint meg ra sem lehet hajtani bicajjal. Nagyon kell ott a tablakat figyelni, mert ha rossz savban talalod magad, nem tudsz a lejaratan lejonnirola, es neha 25-35 merfoldet is el kell menni, ha nem jo savban haladunk. De leg em;lekezetessebb volt nekem San Frisco-nak hivjak de csak azok akik nem ott laknak! Az a varos jobban dombos resz, es van egy utcajat Lombard utcanak hivjak, amely annyira meredek, hogy az utca nem egyenesen jon le, hanem mint a kigyo! Allandoan forgatni kell a kormanykereket rajta!

California-ban a legdelibb nagyvaros az a San Diego, a legtobb nev nagyon erosen mar Mexico-bol eredo nevek. Onnan mae ugy 20 merfolgnyure sincsen a Tujuana, Mexico. San Diegoban van egy hatalmas Navy tengeresz kikoto es tamaszpont, amely rengeteg tengeresszel jar, es azoknagy igen nagyresze a Tijuana-i kocsmakba jar at mert ott egy huszas sokkal messzebre eltart mint a hatar innenso reszen. Igan sok "tarsadalmi betegseget is hoznak vissza a "kinti Bordello-kbol" Eleg sokan sebesulten jonnek haza es penz nelkul... A "Chicanok" alacsonyak de sokan vannak, es gyorsan verekedni szeretnek, mert a Tenky-knek tobb penzuk van mint alltalaban nekik, es ugy hivjak ha egyedul, vagy ketten vannak a matrozok szorakozni odaat, hogy "Rolling" ami azt jelenti, hogy osszefogva, jol elverik a matrozokat es elszedik toluk mindenutt amik van! Neha a hatarra is gyalog jonnek vissza a sebesultek, es a hatar innenso oldalan mar ott varjak oket a MP (Military Police" mert meg a hatar atlepoje sincsen meg, csak az egyenruhaja, neh az sem minden resze, persze cipovel sem mindenki jon vissza... :DDD Nekem meg nem volt ingerenciam, hogy atmenjek megveretni magamat!!! :D

2017. nov. 20. 05:53
Bár az sem rossz, ha üres a város. A múltkor éjjel 2-kor tekertem haza, csodás volt a nyugalom, a fények. És persze, hogy nem kellett kerülgetni az autókat, meg a jó levegő.
382. sanyinak (válaszként erre: 380. - Dodi44)
2017. nov. 20. 05:51
Én szeretek a városban közlekedni. Nemcsak bicajjal, autóval is. Persze az utóbbival csak akkor, ha nincs nagy dugó.
381. Dodi44
2017. nov. 20. 00:45

1254-os mocimmal

a negyes nem oda valo,

csak a 125ccm.

380. Dodi44 (válaszként erre: 379. - Sanyinak)
2017. nov. 20. 00:43

Van kurazsid ott bicajozni!

Ahogy talan ti ott engem ugy hivnatok: videki.

Egy pici faluban noltem fol, es kesobb kultoztek szuleimmel egyutt be szegedre, es ott laktunk eleg sokaig.

Egyszer, Bpestre latogattunk a 1254-os mocimmal, meglatogatni a felesegem noverehez, Budara. Hazafele jove, nem neztem szet es befordultam egy egy iranyu utcaba, es egy meterre sem ertem beljebb, mindjart ott termett egy rednor es mar irta is a buntetest! Nem ismerve BPestet, hat megkaptam a magamet, (tudod, az akkori E5-oson jottunk fol es azt hiszem a Soroksari utnal kerultunk be, es hazafele meg a nagykoruton indultunk haza, es elkeveredtem.

Azt tudtam, hogy a Soroksari utra kell rakerulnom, de az ut amelyen voltam, mar emelkedett is felfele valamelyik hjdra (a nevet mar elfelejtettem) felvezetve, es az utolso utcanal le kellett fordulnom, hogy ne keruljek at Budara! No az volt az egyeniranyu utca, ahol a rendor az ajandekomat adta, amit ott mindjart ki is kellett fizetnem. Maskor mar a Nyugatiba vonatortunk. Ott azon mar nem kaptam buntetest! Hi Hi HI

379. sanyinak (válaszként erre: 378. - Dodi44)
2017. nov. 19. 20:27

No egy faluban nehéz is lenne elmenekülni. Ott nincs akkora forgalom és ráadásul mindenki ismer mindenkit.

Én viszont Budapest belvárosában "vagánykodok" :)

378. Dodi44 (válaszként erre: 377. - Sanyinak)
2017. nov. 18. 22:47

Az egyik del alfoldi nagyfaluban, amit ott mar varosnak mondanak, ott nagyon haraposak a zsaruk.

Meg nappal is ellenorzik, megallitjak a bicajokat es buntetnek, nappal is ha nincs meg a ket mukodo lampa es a csengo a bicajon majd huszonot ezerre.

377. sanyinak (válaszként erre: 376. - Dodi44)
2017. nov. 18. 22:12

Nem a rendőrok miatt világítok, hanem azért, nehogy elüssenek! :)


A rendőrök még sosem akartak megállítani, pedig néha előttük megyek át a piroson. A városban egy bicajos egyébként is el tud lépni a rendőrök elől.


De azért ésszel megyek át a piroson, olyankor nagyon figyelek. Persze máskor is, sokszor nem adják meg az autósok az elsőbbséget.

376. Dodi44 (válaszként erre: 375. - Sanyinak)
2017. nov. 18. 20:50

Igazad van!

Ellenallobba tesz !

Mar a hidegek kezdete elejen ellen tudok allni a bicajozasnak!!! :DDD


Erre fele nem erdeklik a rendoroket a lampa a bicajokon. van e, nincs e?

Ha bicajon vagy, itt nem allitanak meg sehol sem, beken hagynak. Volt mar, hogy a csapattal kint voltunk jocskan a periferian, es mar jocskan alkonyodott, elment mellettunk a rendori cirkalo, megfordult es hatulrol kovetett, utannunk jott, hogy biztonsagban lehessunk.

De azert lampakat az enyemekre mindre tettem, a villogasra is allithato LED lampakat, pirosakat a hatuljara es a regularissat az elejere.

Ugyan is, most mar csak a "mukedvelo" varosi bicajosok clubbjaba tartozom, igy minden kedden megyuk ugy 2-3 orat tekerni,(mindig masfele) es kulonosen osszel es tavasz elejen, amikor a csapat osszegyulik, akkor mar jocskan alkonyodik, mire visszaerunk. A Biztonsag erdekeben, jo a villogo lampak figyelemkeltese az utakon. Ugy annyira, hogy eddig meg nem volt balesetunk soha sem, hogy belenk szaladt volna valaki kocsival, Kopogjuk le kemenyfan...

Olcso "biztositas" A clubbunk csinalt egy megallapodast, megvettunk az elso-hatso lampa kittekbol 100 darabot, es ugyan csak ugyanannyit a bivajokra a mini computereket, es jo arat kaptunk ra. (nekem mar volt, kisse "tobbet tudo" computereim a bicajon, ami meg a percenkenti pedalozas szamat is mutatja, mert a fama azt mondja, ha versenyezunk, akkor idealis cadence az 80 percenkent, de inkabb az folott lenne. De manapsag mar osszevissza csamborgok a skalan vele... Ugy annyira, hogy a "B" banda elejen tekerek, eddig meg csak az "A" csoportban nem ott tekerek :-)

De ennek a lonak a fejere, mar nem kell a bokreta...

2017. nov. 18. 09:41

Kerékpározás közben az az optimális,ha az ember folyamatosan tud vetkőzni. Az elején télen még hideg van, később egyre izzasztóbbá válik a helyzet :)

No meg még a világítással is kell foglalkozni - mindenképpen nehezebb a nyári bicajozásnál. De ellenállóbbá tesz.

374. Dodi44
2017. nov. 17. 00:15

Tegnap delutan meg azert felpattantam az acel paripamra, es korul tekertem eyg aranylag kissebb kort, igaz, csak begy kilometer volt.

De az is jobb mint egy nadragba billentes, kulonosen ha az a nadrag eppen rajtam van! :DD


Meg sem kozeliti az alltalad megtett utaidat, de mar az egesz nyaron megtett kerekezeseid utan mar biztos falod a kilometereket!!

Remelem az uj csomagtartod jo szolgalatot fog tenni neked utjaidon!

Emlekszel a mondasra? Sar a hideg selnelkul!

Engem mindig az haborgatott, ha a szel hidege attudott hatolni a keztyumon es a ruhazatomon.

De ha tulsagosan zart volt, akkor meg a kerekezes kozben elkerulhetetlen az izzadas. Ket elu kard.

373. sanyinak (válaszként erre: 372. - Dodi44)
2017. nov. 15. 20:38

De a réz jóval drágább is! :) Meg hát a többi rész is acélból van.


1000 Ft-ert vettem egy új csomagtartót valakitől. Egyszerűbb mint kemény forrasztót keresni...


Ma reggel már motoros maszkban tekertem, csak a szemem látszott ki ;) Még egy kis lehűlés és már dupla nadrág is kell.

Csak a levegő ne lenne ilyen téliesen szmogos!

372. Dodi44
2017. nov. 14. 23:47

"Miért keresnék keményforrasztást, ha hegeszteni is lehet?"

A rez az elobb hajlik, mint torik az acelok fajtai meg az ellenkezoje.

De te tudod a te szituaciodat.

Errefele is neha hidegebb, van majd ujra enyhules egy par napra. Meg igazi tel nincsen.

Nekem a kocsiban most kellett a radiomnak bedoglenie, es a kiszedeset elegge megnehezitettek, hogy az esetleges tolvajoknak sem legyen az konnyu. Azt hiszem varok vele, mig ujra jobb ido fog lenni, talan meg tavaszig is...

2017. nov. 14. 08:44

Miért keresnék keményforrasztást, ha hegeszteni is lehet? Ez utóbbi azért csak gyakoribb eljárás. De nekem nincs egyik sem. Legfeljebb lágyforrasztani tudnám :), de az semmit nem érne.


Nálunk is lassan hűl a levegő, lassan jönnek a reggeli fagyok. már a sima bőrkesztyűt is síkesztyűre váltottam, mert az előbbi már kevés a menetszélben. Motoron volt rosszabb, mert azon hideg szél még élesebben vágott, azon bundás bőrkesztyűm volt :)

370. Dodi44
2017. nov. 14. 02:39

Egy fel eves hasznalatonkent erdemes megnezni a lanc nyulasat, mert a munka fazisa az a felso reszen fejti ki erejet, es ha mar tobb lanc is elkopik rajta, a katso fogaskerek "kihegyezodik" es akkor meg kulonosen kegyetlen az uj lancal, mert a hatso fogaskerek ugy 16 fog koruli szokott lenni mig az elso, a meghajtott az kozel 50 fogu szokott lenni, ami 1 : 3.1 aranya lesz.

Persze ezek a szamok nem konstansak, tulajdonkeppen a fogak szama nem mervado, csak az aranyuk csak az eroatadasi aranyuk az..

Ha mododban van egy forrasztotol megerdeklodni, az eltorott csomagtartot rezzel is erdemes lenne megforrasztatni, mert az is nagyon teherbiro es nem lesz parazs az anyaga a forrasztasa utan.

Csak egy otlet...

❮❮ ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook