Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Munkába Bringázók Baráti Köre fórum

Munkába Bringázók Baráti Köre (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... ❯❯
429. sanyinak (válaszként erre: 428. - Leoborta)
2017. nov. 30. 12:57

Síbotot nem vittél magaddal? :)

Csizmában nem lehet könnyű tekerni. Viszont lovagolni remek... :)


Mindenesetre az ilyen túrák nem tesznek túl jót a kerékpárnak sem, sűrűbben kell ápolgatni.

2017. nov. 30. 07:39

Hull a hó és hózik-zik-zik...

Természetesen ma is biciklivel mentem munkába. Kicsit csúszkált, hordta az arcomba a havat, 2x beterítettek az autók, de itt vagyok szárazon, melegben. Símaszk, szemüveg, síkesztyű, síkabát, hócsizma, 2 nadrág. :)

427. Dodi44 (válaszként erre: 425. - Leoborta)
2017. nov. 28. 05:12

Jatekokbol, vagy hivhatjuk ugy is mint a kozepkori invizicio "kinzoszerszamainak" is attol fugg, "mennyi az az annyi!"

Amikor az abban az idoszakomban eltem, akkor fontos volt, hogy "a beerni az elso akarok lenni!" De miutan egy fel ciposdobozt edesanyam mar osszegyujtott az ermeimbol, utanna mar nem kellett magamnak bizonyitani semmit sem, csak akkor szerettem magam teljesitmenyet, amikor meg fel tudtam allni a nyeregrol, es a hatsokereket megtuttam forggatni egy parszor annalkul, hogy elore haladtam volna... De azok az idok elmultak.

Ahogy a holdtoltek szaporodnak a hatammogott, egyre tobb por gyulik a bicajok nyerge tetejen. Az talan a legnagyobb bajom, hogy tulsagosan sok vas van a kovacskoho tuzebe teve...

De a nosztalgia, neha neha meg elobukkan, es abban a szezonban gyulnek a tavolsag jelzok a kis kormanyon levo computereimben.

Bicajokbol tobb van mint kellene, nem is beszelve arrol, hogy "szuksegem lenne ra"... Valahogy nekem sosem smakkolt a hegyi bicajok, inkabb az orszagutiak kecsessege, konnyusege nyerte meg a figyelmemet, abbol volt negy, de az egyiket odaadtam a fiamnak, koptassa O! Az egy erdekes dupla nagyfogaskereku, mert olyan kisse elipszis alaku a nagy fogaskereke, tehat minden pozicioban lehet vele egyforma erot kifejteni. Ezeken mar nem a legmodernebb 11 fogaskereku meghajto racsnis fogaskerek grup kerek van, csak nyolcas. De nekem az is eleg, mert mar a motorom majd hogy pruszkol, kohog, dohog, de nem szereti mar a 11 fogas hatsora teszem a lancot... -nem is beszelve ha a dombra fol az ut irany! :-)

Mindegyiknek "kosszarvu" a kormanya, kivetel egyet, amelynek nem.

De a kenyelmet azert szeretem es mindegyiken van egy alltalam szilardan beallitott es kivaloan mukodo alkatreszei, amely a Shimano 105 csomaggal az atlagosnal kisse jobb sulycsoportu.

Szeretek rajtuk allitgatni, javitgatni, zsirozgatni, olajozni, a kezi valto is szepen valt, egyen van a fekkarral valthato lanc terelo, a tobbieken meg a vazra vannak csavarozva.

A vazak is valtozok, egynek van carbon kerekei es vaza, kettonek van aluminium, es haromnak van molibden acel vaza.

Van egy sebesz, akivel eleg jo ismeretsegben vagyunk, a bicajokon keresztul. No hat O nem egy kerkedo ember, de tudott volna mire pedig, amikor meglattam az O bicaj gyujtemenyet, egybol beindult a Pawlovi reakciom! :-) 10 db, volt szepen sorban, mindegyik kulon csigasorral a garazsaban a menyezetre felhuzva! De meg jo is mert fel kellett rajuk neznem, maskulonben a nyalam elcsurrant volna utannuk. Szep es konnyu bicajai vannak mar dekakkal meri a koztuk levo suly kulonbseget. A vilaghiru Lance Armstrong a Tour De Franc gyoztese Californiaban tartott Tavasszal es osszel egy haromhetes bicaj trening-tanfolyamot. Azon az en sebesz baratom mindig reszt vett, es azokra mindig a megkivant bicajokat szerrezte be maganak, es amelyik mar nem fer fol a garazsa fuggoire, azokat elajandekozta.

Sajnos nekem nem volt annyira kozeli baratom! :-) hi hi hi. De emlitettem neki, ha valamelyik hianyozni fog reggelre, hat nallam keresse... :DD

A kozelunkben van egy nagyobb park, Emerald nyalkancnak hivjak, jo hosszu is, es annak a lejaroja felenk, egy eleg meredek lejto. Azzal merem magamat, hogy tavasszal a kezdetben, melyik fogaskerek attetellel tudok megallas nelkul feltekerni, es az oszi fogaskerek valto attetel a mertekem, mire jutottam a kondimmal oszre. :-) :-)

2017. nov. 27. 15:06

Nekem fogalmam sincs, hogy milyen gumim van, akkor néztem meg, mikor cseréltem, azóta sem tudom :).


Hajdanán a kosaras klipszek idején én is használtam, szerettem, mert nagyon lehetett vele tekerni. Aztán egyszer mikor lépcsőn mentem lefelé lassan és elkezdtem dőlni, majd nem tudván kivenni időben belőle a lábamat, ráestem egy beton élre... no akkor leszoktam róla :) Mázlim volt, nem tört el a bordám, de az érzés sokáig olyan volt.

Aztán mivel nem sportolásra, hanem közlekedésre használom a bicajt, fel sem merült bennem a spéci kötés. Nem áll jól nekem a "magassarkú" :)


Nekem 3 bicajom van, egy veterán Favorit, amit csak ritkán használok (lóg a garázsban), mivel gyenge már szegényke :), egy szorzóváltós trekking, ami viszont eléggé lepusztult és most egy az agyváltós is lepusztult. De erősen keresem az utódot a jofogas.hu-n.


Kilométereket miért kell gyűjtögetni?


Én inkább már úszni voltam hétvégén. Ott meg egy jó úszószemüveg hiányzik :)

425. Leoborta (válaszként erre: 423. - Dodi44)
2017. nov. 27. 14:11
Városi közlekedéshez sima cipőm van egyszerű pedállal. A hobbi bicajaimon van SPD, ahhoz cipő. Nem egy álom benne járkálni. Kopog, mint a magassarkú. :D Orszáutimon is SPD van, egyesek szerint ez szentségtörés, de nem vagyok versenyző, 1 cipővel 2 biciklit tekerek felváltva.
2017. nov. 27. 12:07

Helló srácok! Megint erre vetett a szél. Hétvégén nem sok időm jut netezni, vár a házimunka, családi programok, meg kilométereket is kell gyűjtögetni.

Nektek hány bicajotok van?

423. Dodi44
2017. nov. 25. 21:04

Nem tudom, ti hogy vagytok a dedicated cipokkel?

Szamomra sokkal kezenfekvobb a regimodi clipszes pedalok, mert ahhoz egy jobb tenisz cipot is lehet hasznalni, es a specialis pedalokhoz a cipok talpa a kozonseges hasznalatra nem kenyelmes viseletek.

Errol jut eszembe, hogy a franc a dolgukat, mindig ujabb es ujjabb variaciokat csinalnak a mar bevalt formakkal az alkatreszekbel, peldaul az en pedaljaimra illo "toe clips"-szek, felcsavarozasara megint mar megoldast talaltak, de manapsag meg mar nem kaphatok az uzletekben, es azt hiszem uj pedalokat kell beszereznem amire az uj toeclips-ek jol illenek... Mindig van valami uj "problema, ha az egyik vagy masik clips meghibasodik...

Neked milyen meretu kulsok vannak a kerekeiden?

az enyemre 700 x 23-ast szeretek hasznalni.

Volt mar 700 x 19-eseim is de azokkal ha keresztul mentem az egyforintoson, hat a hatsoreszemmel megtudtam erezni, hogy fej vagy iras van felul!

(egy megint mas nyomas meresi valtozat, itt olyan a mertek egysege hogy 1 negyzet inch-re hany atmoszfera nyomas jut. Az en 700 x 19 -es kerekeimet max 120 PSI-ra lehetett pumpalni, de igencsak 100 PSI -nal megalltam...)

Meg tudnad nekem magyarazni az en tradicionalis fejemnek, mi volt a rossz a mar megszokott es elfogadott "atmoszfera" beosztasu nyomas meresi technologiaval es annak a bevevel?

Ha masnak az nem volt jo, akkor hasznaljon mast, mi nem vagyunk birkak, hogy nekunk kulfoldrol diktaljak, hogy a mi orszagunkban hogyan beszeljunk, hogy ne...

Ugyan csak borzenkedek, az orak at allitasaert.

Egy indian torzsfonok azt mondta: Csak a feher ember az annyira "okos", hogy azt hiszi, ha a takaroja egyik vegebol levag egy darabot, es hozza varrja a masik vegehez, akkor hosszabb lesz a takaroja!

Egyet ertek vele.

Itt is van par allam, amelyek nem tologatjak az ora mutaokat, Pl. Arizona... en sem allitgatom...

422. Dodi44 (válaszként erre: 421. - Sanyinak)
2017. nov. 25. 20:41

Igazad van!

Az is egy valid szempont!

Nem kifelejteni azt sem, aki kivancsi, az hamarabb oregszik!!!

Ha a robbantott rajzat megzezhetjuk, attol meg nem is lesz zsiros / olajos a kezunk sem...

:DD

421. sanyinak (válaszként erre: 420. - Dodi44)
2017. nov. 25. 11:49

No én ennyire nem vagyok kíváncsi, mással is el tudom tölteni az időmet :)

Ha szétszedem és nem tudom összerakni, akkor utána csak egy csomó helyet fog foglalni :)

420. Dodi44 (válaszként erre: 419. - Sanyinak)
2017. nov. 25. 10:21

Erdemlegesen nem tudok hozzaszolni, mert meg sosem bontottam ki egyetlen egy agyvaltos rendszert, es amiket meg lattam, azok csak rajzok voltak rola.

De lehet, hogy helytelenul gondolkodom, engem a kivancsisag furdalna, hogy hogyan oldottak meg a belso attetel aranyokat? Autok sebesseg valtoit mar tobbet javitottam (sikerrel) de az automata sebvaltot meg sosem kornyekeztem meg, mert be kell vallanom, hogy egy automata kocsit meg egy majom is tudna hasznalni, De a kenyelmet es a tudas hianyossaga nem ingyen van, mert minden automata sebvaltos kocsi olajnyomassos alapon mukodik, legalabb amiket en lattam, es azok mindig nagyobb a fogyasztasuak mint a kezi valtosak.

De amint mar fontebb emlitettem, azert ha mar ugy sem mukodik csak szet szednem, mert kinoz a kivancsisag, hogy hogyan is mukodik a mechanikaja. Persze, minden kimozditasi lepese felcentimeterenkent mozditanam, es minden alkalomkor eggy egy kepet csinalnek, hogy es mint jon ki a hazabol, megjelolve filctollal hogy milyen alasban is voltak a fogaskerekek es az oszes belso alkatresze. Mert amit a rajzon lattam, az bolygo fogaskerekes volt, gondolom, akkor lehet, hogy minden attetel lehetosegehez mas bolygo fogaskerek attetelt hasznalhatnak...

Arra nem e gondoltal, hogy egy ugyan azt a modelszamu uj agyat venni, es csak a belsejet kicserelni, beletenni az uj mukodo mechanikat a regi hazaba. persze jol megvizsgalva, nehogy a kulso haza belsejeben is lehet esetleg tores, vagy repedes... De ha nem erzed otthon a fogaskerekek komlexumaban, akkor jobb ha mas szenved meg vele...

A hatso diszk korong fekeket lattam az interneten egy par rajzon.

Ugy nyolc-tiz fele markat lattam a listakon a modelok bemutatasakor keresesem kozben.

Igaz, tavaszig meg van eleg idod hatarozatodat meghozni, es biztos szamitasba veszed azt is , ami idot a javitonal fog lenni a bicajod.

419. sanyinak (válaszként erre: 414. - Dodi44)
2017. nov. 24. 18:46

Nem is tudtam, hogy csak a kilencvenes évek végén fejlesztették ki a 7 sebességes agyváltót.

Ha megnézed az "egyszerű 3 sebességges" :) agyváltó robbantott rajzát, láthatod, miért nem akarom azt szétbontani.

Tárcsafékkel szerelt agyváltós kerékpárt még nem láttam.

Az újabb agyváltókat már a meghajtó tengely agyába szerelik, optimalizálva a tömegelhelyezést. Van már automata váltós és CV fokozatmentes váltó is.

418. sanyinak (válaszként erre: 413. - Dodi44)
2017. nov. 24. 18:36

Benne van a kontrafék is az agyban. Az is lehet, hogy az romlott el. Vagy összeházasodott a váltóval :)

Nem azonosak az alkatrészek, a szerelő mondta.

A láncváltónál sokkal kényelmesebb a városban az agyváltó.

2017. nov. 24. 07:59

Ilyenem se lesz egyelőre. :/ De ajándékba elfogadnám. :D

Nemrég a garminokat nézegettem, annak is rendesen megkérik az árát. Olyanom se lesz. Elég a sigma computer.

416. Dodi44
2017. nov. 24. 05:17

Bizonnyara ismeritek ezt a kutyut, de azert veszem a batorsagot es megemlitem: Fit-Bit-nek hivjak egy kis karora, amelyen a modeljainkent valtozo "thing of a Jig" valasztasu lehetosegek vannak, mi szem szajnak ingere. egy fekete teglalap, amelyen mint egy kepernyon jelennek meg a kivalasztott , beallitasatol fuggo kivanalmaink kijelzesei. Amit erdekesnek talalok, hogy a mukodtetesehez szukseges elemet nem kell cserelni, hanem ujra toltheto egy kis adapterral...

Van azon sziv veres mero tol kezdve majd hogy csak minden, termeszetesen a karora osszes funkciojam es a modelszamatol fuggoen ami a penztarca melysegevel van szabalyozva... Olyan a kisertese, amely a jozan esz logikajat felfuggeszti, de nekunk lenne az elso a miutcanka, es nagyon erdekes lesz, esetleg egy negyed evig...

415. Leoborta (válaszként erre: 411. - Dodi44)
2017. nov. 23. 22:13
Óvatosabban kerülgetnek az autósok is sötétben, ha villogok. Hosszabb úton, városon kívül elöl-hátul kettőt használok.
414. Dodi44
2017. nov. 23. 20:54

Ezen a helyen talaltam egy par infot az errefele ismeretes es hasznalt markakrol. Ha erdekel kukkantsal be oda. van egyrol belso rajz is.


[link]


Rohloff SRAM/Sachs Shimano Sturmey-Archer

14-speed 3-9-speed 3-9-speed 3-9-speed

413. Dodi44 (válaszként erre: 408. - Sanyinak)
2017. nov. 23. 20:34

Az elromlott hatso kerekedbe a kontra fek is bele van epitve, vagy egy tarcsa fek van a ball oldalan?

Nezegettem azt a fajta hatsokerekeket, de meg belso rajzot nem lattam roluk.

Kulonbozo gyartmanyok vajon ugyan azt a mukodesi elvet hasznaljak es ossze cserelheto alkatreszeket?

Ne e olcsobb lenne, ha a kulso valtoz megoldasra gondolnal? Eleg borsos arakat lattam a valtos agyakra ra tuzve!!

De az is igaz, ha azt szereted, akor az ara nem egy donto faktor.

412. Dodi44
2017. nov. 23. 19:59

Az en bicajommal, minden tavasszal van egy mentalis kozelharcom, ugyanis a kis computerjaban a 44-es szamu kis gomb elemek mindig lemerulnek, es amiutan kicserelem, ujra be kell rakni a kerekmeretet, hogy pontosan tudjon dolgozni. Mindig elfelejtem a bealitasi lepeseket! Miutan nagykinlodasom utan kifiguralom, jovo tavasszal ugyan abban a cipoben allok!!!

Termeszetesen a kis hasznalati utasitasat, meg mar Isten tudja hova tettem!!! :DD

411. Dodi44 (válaszként erre: 409. - Leoborta)
2017. nov. 23. 19:52
A villogo lampak, forgalmas helyeken az egy olcso eletbiztositas!
410. Dodi44 (válaszként erre: 407. - Leoborta)
2017. nov. 23. 19:49

Van egy mondas,:

"tudod mi valaszja el a gyerekeket, a felnottektol?

- csak az ara a jatekaiknak!"

(angolban meg rimel is..)

2017. nov. 23. 19:42
Világítottam, mint a karácsonyfa. :D
408. sanyinak (válaszként erre: 407. - Leoborta)
2017. nov. 23. 18:52
Ködlámpát bekapcsoltad? :)
407. Leoborta (válaszként erre: 405. - Dodi44)
2017. nov. 23. 08:24

Jók ezek a kütyük, csak marha drágák. Garminnak vannak jó cuccai.

Ma reggel csepegett a ködpára a szempillámról, mire melóba érte. (meg a bajuszomról is) :))))

406. sanyinak (válaszként erre: 405. - Dodi44)
2017. nov. 22. 22:28

Volt már ilyen mellkaspántos órám, de tönkrement itthon állás közben :)

Addig érdekelt, amíg megvettem, de azt is terjednek éreztem hordani.

405. Dodi44 (válaszként erre: 404. - Sanyinak)
2017. nov. 22. 21:27
Nem regen lattam a fiamnak is es a lanyomnak is van egy fajta karoraja, amely meri a pulzusukat is, es a lepeseiket is, talan erdemes lenne belekukkantanod a lehetosegebe, ha erdekel.
2017. nov. 22. 21:13

Nekem is volt régen komputer a bicajon, de idegesítő volt mindig lekapni, visszatenni. Ha van világítás, kulacs, netán valami szatyor is nálam, levetett ruha, akkor túl soká tart ezeket mind összepakolni, mikor be akarok menni valahová.

Én nem szoktam külön sportolni a bicajjal. Közlekedem és közben mozgok is, de nem versenyük önmagammal. Ezért nem kell műszer hozzá. Ha már valamit, akkor pulzusmérőt vinnék inkább magammal.

403. Dodi44
2017. nov. 22. 20:57

"Én bizony nem szoktam túl sok energiát fordítani a kerékpár karbantartására. Akkor csinálok vele valamit, ha az már rossz. "

valamikor azt mondtak: "egy deka megelozes, tobbet er mint egy kilo orvossag"

A bicaj computereken, a modeltol fuggoen (az enyem egy karoranak a ketszeres merete) kulonbozo valasztasi lehetosegeik vannak, amely meri az atlag sebessegedet, a max sebessegedet, a ma megtett tavolsagot, az osszes megtettt tavolsagokat, annak az atlag sebesseget az az napi maximumat, a pedalod fordulatszamat, a datumot es az orat is mutatja. ha ezeken rajta akarod tartani a szemed, akkor nagyon jol jonnek ezek a datak.

Az a kulonbseg, amikor egyedul bicajozol es nem tartod allandoan a figyelmedben az elore meghatarozott teljesitmenyed elereset, vagy csak tekergetunk, majd oda erunk ahova indulunk, ot tiz perc kulonbseg nem szamit...

De ha egy verseny csoportba, ahogy monjak Paletonban tekerunk, akkor viszont jo, ha van energia tartalakunk, az odafigyelt computerjeink segitsegevel akkumulaltuk, hogy ne maradjunk le es legalabb a paleton kozepeben tudjunk haladni a tobbiekkel egyutt, ne a vegen lihegve kovessuk a tobbieket. Pl, a testunk legjobban ad atlagos pedal fordulatunk szama a 78-82 a leg kedvezobb a faradtsag es az energia feljesztesunk hasznosotasara. Persze itt az atlagra gondolnak, nem az emelkedore felfele kapaszkodva.

A kis computerecskek egy kis konnyen lehuzhato szankocskara vannak erositve a kormanyra, es egy kis gomb nyomasaval konnyen lecsusznak , hogy a zsebunkbe tudjuk tenni, amikor mashol parkoljuk a bicajunkat.

De akar hanyan vagyunk annyifele elgondolasunkat kovetjuk. Nincsen eloirva, hogy a must have dolgok koze tartozzon.

Nekem van az ulesem ala egy tepozaras kis taska erositve, amelyben benne van a kis "segitseg" dolgaim, + egy kis elsosebely csomagocska, +

Valamikor regen lehetett kapni, egy "Dio kulcsot" amely ugy ~9cm hosszu szaru kulcs, amelynek a vegen, ket dio nagysagu gombok vannak, es azon a gombokon ot kulonbozo nagysagu hatszogletu kulcsok vannak mind ket vegen, belso tartalek gumik, egy kis dobozkaban harom gumi folt, egy kis kerek krumpli reszelore hasonlito gumi tisztito es harom pici fogpaszta tubusra hasonlito kis adag egy folthoz valo ragaszto, egy rovid szaru pumpa, ket kulso gumu leszedo szerszamocskaval, es egy kullo kulcsocska, ha esetleg a kullo kiszakad, hogy az atellenes anyakat meg tudjam lazitani, hogy a kerek eltudjon fordulni a pontosra szabalyozott felni a fekpofak kozott.

Csak amik egy utra kellenek, szukseg eseten..parszor mar megmentett attol, hogy tolni kellene vagy a vallamon vinni a bicajomat, hogy ne en vigyem, hanem az vigyen engem.

Ennek a taskacskanak a kulso szebebe teszem a computerocskat magammal vinni...

2017. nov. 22. 13:25

Kerékpár computer? Az meg minek?!? :) Még gyermekkoromban használtam ilyen kütyüket. A google maps-en ki tudom számolni, hogy mennyit tekertem (ha akarom), a sebességemet meg a többi közlekedőhöz mérem. Egyébként meg mindig vinni kéne magammal még a kijelzőt is, amikor lelakatolom valahová a bicajt.


Én bizony nem szoktam túl sok energiát fordítani a kerékpár karbantartására. Akkor csinálok vele valamit, ha az már rossz.

Mondjuk az agyváltóval egyébként sem tudtam volna mit kezdeni korábban sem - azt bontás nélkül nem lehet karbantartani.

Nyáron cseréltettem hátsó lánckereket, meg láncot, miután az már többször leugrott menet közben.

2017. nov. 22. 08:01
Nekem azt mondták a szerelő barátaim, hogy láncot 1500-2000 km után kell cserélgetni. Mindig viszem beméretni a nyúlását, aztán ha kell, lecserélik. Attól függ, hogy tekered, mennyire kened, stb... A legtöbb, amit kibírt egy láncom, az 3200 volt. De azt csak szárazban, aszfalton nyúztam. 3-4 lánc után már hátsó sort is csrélni kell. :(
400. Leoborta (válaszként erre: 399. - Dodi44)
2017. nov. 22. 07:53
Nekem van egy profi drót nélküli computerem, de az összes többi drótos, nincs azzal semmi baj. A drót nélküliben 2 elem van, nem egyszerre merül le. Ha nincs jel, akkor lehet variálni, mitől nincs. A jeladó a villán túl nagy, nekem egyszer letört, szerencsére sikerült megragasztanom. Szóval csak drótosat veszek.
❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook