Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Mivel szüntethetném meg a minden sportolás alkalmával jelentkező görcsöt? fórum

Mivel szüntethetném meg a minden sportolás alkalmával jelentkező görcsöt? (beszélgetős fórum)


19. 388b941089 (válaszként erre: 4. - 9ba1034c54)
2015. márc. 10. 05:53
Sajnos ilyen sok idot nyujtasra sehol nem forditanak. Tessèk otthon nyújtani jó sokat;) ès magnèzium, calcium, ahogy irtáka tőbbiek
2015. márc. 10. 04:50
mg tartalmu etelekkel/pl,banan,dio stb
17. eandi78 (válaszként erre: 1. - Porkkala)
2015. febr. 21. 11:52

Nekem is ez volt a gondom. Illetve időközönként előjött. Kizárólag lábfejem görcsölt edzés közben. Úszás, kerékpár. Ilyenkor jött az 1 hónap magnézium, majd 1 hónap kalcium pezsgőtabletta. Ez helyretett mindig, de fél-háromnegyed év múlva ismét jöttek a görcsök. Háziorvos mondta, hogy minden edzés előtt vegyek be 500mg magnéziumot. Igaz csak 250-et szedek, de azóta nincs ilyen gondom. Izotóniás italt csak hosszú edzésekre fogyasztok. De azokban nincs is sok ásványi anyag.

Folyadék: Nálam ez napi 1 liter kb. akkor se több, ha 5-8km-t futok. Előfordul, hogy futás után érzek némi dehidratáltságot, ilyenkor többet iszok, de akkor is napi 2 liter a max adag. Kánikulában is kb. 2-2,5l. 30km kerékpáredzés alatt kb. fél-háromnegyed kulacsnyi fogy (7dl egy kulacs). 100km felett viszont sokat tudok inni, olyankor 2-3 kulacsnyi biztos elfogy és féltávnál egy boltban vett literes hideg ásványvíz lemegy egyszerre. Erre normál esetben nem lennék képes:) Ilyen folyadékfogyasztás mellett teljesen jól vagyok, nem érzem, hogy többet kellene innom, sőt nem is tudom erőltetni, csak akkor megy ha szomjas vagyok. Nálam szomjúságérzés és dehidratáltság nem ugyanaz.

16. kriszta773 (válaszként erre: 10. - Porkkala)
2015. febr. 18. 20:11
nem másfél liter vizet, hanem minimum 2-2,5 liternyit kéne mindennap meginnod, ennyi folyadékot veszítesz kábé, amit pótolnod kéne. de hogy csak a lábfejed görcsöl, annak szerintem nem ásványianyag-hiány lesz az oka
15. bowie (válaszként erre: 14. - Porkkala)
2015. febr. 18. 20:06

azt nem tudom. az én házidokim "hótbunkó", de ő meg olyan, hogy inkább egyből továbbküld szakrendelésekre, mint, hogy ő foglalkozzon a beteggel..:D

Elmondod mi a problémád, meg, hogy miket szedtél és nem javul, lehet még ő is meg tudja állapítani. Mondjuk nekem ultrahangozta is az ortopédus, h nincs e gyulladásban ott valami.

14. Porkkala (válaszként erre: 13. - Bowie)
2015. febr. 18. 19:57

Hmmm köszönöm a tanácsot.


Az ortopédiára kell beutaló, a házidoki nem fog furcsán nézni rám, ha "csak" emiatt megyek?

13. bowie (válaszként erre: 11. - Porkkala)
2015. febr. 18. 19:54
igen, nekem is úgy kezdődött. aztán lehúzódott a talpamba pár hónap alatt a görcs, egy ideig ott görcsölt. utána meg egy idő után úgy éreztem, h a csontom fáj.
12. bowie
2015. febr. 18. 19:53
nálam csak a jobb lábfejemnél jött elő, majd a görcs lehúzódott a talpamba. ahogy keresgettem neten, hogy mi okozhatja, úgy jött fel meg nem mondom, hogy R.R vagy Norbi oldala, ahol javasolják, hogy mielőtt edzésbe kezd az ember, menjen ortopédiára, mert ha van egy kis bokasüllyedés, akkor fájdalmas lehet a lábnak az edzés. totál át is léptem a cikket, mert nekem nincs bokasüllyedésem, de mikor már alig bírtam járni a bal lábammal, csak elmentem. és de, azt állapították meg. :/ Mondjuk még nem volt vészes a helyzet, adtak egy gyakorlatsort, h azt csináljam, és valahogy egyszercsak már nem fájt tovább, mikor tornáztam sem.
11. Porkkala (válaszként erre: 8. - Bowie)
2015. febr. 18. 19:50
Hát tulajdonképpen a lábujjaimban van a görcs. Mikor rámjön szanaszét állnak a világ minden tája felé:)
10. Porkkala (válaszként erre: 4. - 9ba1034c54)
2015. febr. 18. 19:48

Köszönöm a válaszokat:)


C-vitamint szedek illetve magnézium+kálciumot.

De a folyadék bevitelem lehet kevés nem mindig tudom meginni a másfél litert (van hogy egyet se).


Nyújtásra figyelek, de volt már pl. hogy pont aközben kapott el a görcs mikor már azt hittem megúsztam.

2015. febr. 18. 19:48
Nálam ezt számomra is meglepő módon káliumhiány okozta, nem kalcium, vagy magnézium.
2015. febr. 18. 19:48
ha a lábfejed, akkor menj ortopédiára. lehet van egy kis bokasüllyedésed. az kegyetlen tud lenni edzés közben. meg sokszor utána is egyre hosszabb ideig.
2015. febr. 18. 19:47
Alaposan streccsingelj-lazíts,nyújts mozgás előtt.
2015. febr. 18. 19:45
Bemelegítéssel.
2015. febr. 18. 19:37
magnézium
4. 9ba1034c54 (válaszként erre: 1. - Porkkala)
2015. febr. 18. 19:33
bemelegítés,nyújtás megvan? alaposan? nyújtásnál minden nyújtó mozdulat legalább 15 mp-ig ki van tartva? bemelegítés minimum 5 perces? szedsz valami multivitamint? iszol elég folyadékot? ezekben keresendő a hiba / fájdalom.. :)
3. kriszta773 (válaszként erre: 1. - Porkkala)
2015. febr. 18. 19:26
szerintem dokival :) kérdezz rá, mert ha ez folyton előjön, az nem normális
2015. febr. 18. 19:22
magnézium
2015. febr. 18. 19:21

Sziasztok!


Remélem valaki tud hasznos tanácsot adni:)


Elkezdtem mozogni, főként csoportos órákra járok, viszont akármire megyek (zumba, pilates, hasburning, step-aerobic stb.) közben beleáll a görcs a lábfejembe. Nagyon idegesítő, mert nehezen szűnik meg, sokszor már az óra fele előtt előjön. Ilyenkor nem tudok koncentrálni és helyesen csinálni a gyakorlatokat annyira fáj. Régebben futásnál is előjött ez a probléma.


Nem tudom mitől van, bár ha sokat pipiskedek hamarabb előjön. Magnéziumot+kalciumot már szedtem de akkor sem volt jobb.


Szerintetek mivel lehetne tenni ellene?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2022, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook