Miért fontos, hogy foglalkozzunk a babánkkal, nem egyszerűbb csak hagyni? (beszélgetés)
Tudtam, hogy félreérthető lesz a fórum, ezért nem írtam le egyből a véleményemet, mert akkor nem lett volna miről beszélni. :) Nem vagyok hülye, és fogalmazni is tudok.
Annak viszont örülök, hogy itt példaértékű anyukákkal beszélgetek egytől egyig :)
Akkor ez az anyuka a nagyon liberális kategóriába sorolható :-DDD
A gyerek csinálhat mindent, ami neki jólesik...anyuka is csinálja ami neki jólesik...?! :-))
NEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.... Na ez így már tényleg gáz. Mondjuk itt nem a nevelési elvekkel van a baj, hanem anyuci intelligenciahányadosával, ha jól látom...
Már bocsánat, most nagyon rohadék leszek.
Azért egy teljesen neveletlen, szocializálatlan embertől ne várja el senki, hogy kulturált, normális gyereket neveljen...
na most megnyugodtam...
akkor értelek, te most érveket próbálsz gyűjteni valakinek, aki épp az ellenkezőjét állítja, magyarul hogyan győzzük meg a másikat, hogy az elhanyagolt gyerek nem ugyanaz, mint akivel foglalkoznak?
hát erre akár pszichológiai kísérleteket is lehetne mondani, hogy nem mindegy mikor és hogyan foglalkozunk egy gyermekkel.
Persze, igazad van. De vannak akik szerint ez mindegy. A végeredmény ugyan az.
Amikor adott személytől megkérdeztem, hogy "és, milyen kis mondókákat mondtok T-nak?" A válsz: még semmilyet, mégnem óvodás.
:)))
látom te is kikészültél :D én is nagyon :))) nagyon kesze-kusza nekem ez a fórum, nem tudom te hogy vagy vele :D
Nem is akartalak lehülyézni ám. :)
Miért nem azzal az emberrel? Mert konkrétan az ő véleményét ismerem, érdekel,hogy olyanok, akik nincsenek begyöpösödve mint én, mit gondolnak ezekről a dolgokról.
Elárulom, én hülyét kapok mindezektől, amiket leírtam. El se tudnámképzelni, hogy a kisfiammal ne foglalkozzak, egy hetes kora óta ne mondókázzak, tornázzunk,énekeljünk,és mindent megbeszéljek vele. Hülyét kapnék ha az első mesét az óvónőtől hallaná, ahogyan akkor is ha szopná az ujját, hogy azzal nyugtassa meg magát. Hogy ne tudjon helyesen írni, az szóba se jöhet, szerintem az alap, hogy tanuljon meg normálisan írni és bezsélni is.
ezt írtad: Ismerek olyan gyereket, aki először olvasott mesét az oviban hallott, és kb. egy mondókát nem ismer."
de nem értem a kérdésedet, hoygan gondolhatod, hogy ez a gyerek egyenlő azzal, akivel foglalkoznak(normális szinten?)? a gyereknevelés nemcsak a meseolvasásból áll, megtanítani alapvető dolgokra pl kézmosás evés előtt, után, Wc-t lehúzzuk, hogyan kell enni szépen, ceruzafogás, sorolhatnám. Gondolod az a gyerek, akit hagynak nőni, mint a dudva, az ezeket tudja?
hogy lenne ez egyenlő azzal a gyerekkel, aki mindezt megtanulja otthon(mert megtanítják neki!!!!!!!!!!)
Én erre gondoltam, mikor a gyerek személyiségéről írtam, nagyon nem mindegy, bár én még csak közvetett tapasztalatból beszélhetek.
:)
Nem annyira egyértelmű a kérdésed, ha kifejted többen reagálnak érdemben.
Nyugalom.
Erre mondjuk teljesen rácáfol az én gyerekem :-)))
3 éves de alig mond pár szót, pedig mesevilágban nőtt fel, non-stop beszélünk vele, hozzá, tesó is....
Nekem két gyerekem van, egy 2 éves és egy 3 hetes fiúcska. Szerintem nagyon sok minden gyerekfüggő és nem szülő. Te kapsz egy személyiséget amit max formálni tudsz de átalakítani nem!!! A nagyfiam soha nem volt hajlandó máshol aludni csak a saját ágyába- még mellettünk sem!!! A kicsi bárhol elalszik és bármekkora zajba-és ez nem nevelés mert a nagy pl minden szösszenésre felébredt pedig mindkettőt ugyan úgy nevelem! A nagy minig is elvolt magának-most is a szobájában játszik, néha magárazárja mert egyedül akar lenni! Picinek is mértékkel igényelte a babusgatást míg a kicsi 3 hetessen is bújos és társaságigényes. A beszéd: 2 éves de nem beszél.. Tud!!! Mert ha azt ki tudja mondani, hogy szeretlek akkor mást is de nem akar! Nem erőltetem mert nincs értelme. A bilit sem kedveli még eléggé. Szépen elmutogatta hogy ő a földre akar WC-ni,, bár adig már eljutottunk, hogy ráül de aztán megunja és saját magát bepelusozza. Nagyon értelmes gyerek, kiviszi a tányérját a mosogatóba, maga után kitakarít, feltöröl, kistesót pelenkáz de pl sose játszott olyanokkal mint pl ted a kockát a kockába stb játékok.
Minden gyerek más és más igényekkel és nekünk alkalmazkodni kell a gyerekeinkhez! Két egyforma nevelésből is két külön személyiségű felnőtt lesz!
A lényeg,, hogy a gyerek boldog és kiegyensúlyozott felnőtté válhasson de ezt mi alapozzuk meg azzal, hogy nem kényszerítjük őket semmire haanem felmérjük a képességeiket-igényeiket és ahoz mérten alakítjuk a nevelést!
Ha jobban megfigyeled őket meglátod mesterek ők! A mi kis mestereink akiktől nagyon sokat tanulhatunk:)