Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Lélek & Szerelem fórumok » Mennyiben segít az étrend a szorongás, pszichés betegségek enyhítésében? fórum

Mennyiben segít az étrend a szorongás, pszichés betegségek enyhítésében? (tudásbázis kérdés)


10. Lévai Ildi (válaszként erre: 8. - Pteri)
ápr. 2. 03:44
A nyugtató teák közül csak olyanokkal próbálkoztam, amik a menses előtti "hisztit" befolyásolják. Nálam legalábbis még fokozottabban kijönnek mind a betegség tünetei, mind a "szokásos" hangulat ingadozás, ami ilyenkor pár nőre jellemző. Nekem sem segítettek. Ezen kívül levendula teát próbáltam. Kellemes, de csak az íze miatt veszem. Viszont olyan ismerősöm van, akinek nagyon jól beváltak a változó kori problémáira.
ápr. 2. 03:39

Köszi Mindenkinek :)


Kicsit pontosítok; mint írtam a sport mindig is része volt az életemnek. Sok ágát kipróbáltam. Ha valaki túlságosan komolyan veszi az ilyesmit, képes a végletekig elmenni, hogy megfelelő izomzatot építsen és főként, hogy megőrízze a súlyát. (Természetesen nem állítom, hogy minden sportoló ezt teszi és nem is támogatom (most már). Illetve, ha normális edző kezei alatt dolgozik, akkor nem is eshetne meg ilyesmi.) Nem írom le a teljes sztorit, a lényeg, hogy annyira egészséges, és "jó" akartam lenni, hogy végül sikerült megbetegíteni saját magamat. Sok olyan egészségügyi problémám volt, amiről kiderült, hogy szimplán az étrendem okozta.

Ebből annyit szerettem volna kihozni, hogy a saját káromon okulva megtanultam, mennyire fontos, hogy mindenből mértékkel fogyasszak, amire szükségem lehet. Ahogy nem kell kiakadnom azon sem, ha megeszek egy szelet sütit pl.

Viszont sok olyan táplálkozási szokást felvettem ez idő alatt, amit azóta sem iktattam ki, mert hasznosnak tartom és szívesen eszem ezeket az ételeket. Saláták, rengeteg nyers zöldség, gyümölcs. Rengeteget teázunk, de "igazi" citromot és mézet használunk hozzá, nem forralom a teavizet, hogy megőrizzék a hozzávalók a vitamin tartalmukat.

A cikkek, amiket a szorongással kapcsolatban olvastam, listába szedték a hasznos ételeket; főzeléknövények, krumpli, gombafélék, olajos magvak, tengeri halak, alga, aszalt gyümölcsök, illetve kinoa, lenmag és chia mag (utóbbi hármat nem ismerem). Bár krumplit és főzelékeket, esetleg gombát eszek, nem hiszem, hogy többször tenném mint bárki más. A többi ételt viszont egyáltalán nem próbáltam még.

márc. 31. 13:02
Nekem pánikzavarom van. Amikor még elutasítottam a gyógyszeres kezelést, próbálkoztam én is . Eredmény nagy 0! Egyedül azt tapasztaltam, hogy jót tesz, ha elhagyom a kávét. De a nyugtató tea( többfélét kipróbáltam) csak a szomjamat csillapította.
7. Amaunet (válaszként erre: 1. - Lévai Ildi)
márc. 31. 10:24

A nyers zöldségfélék fogyasztása rengeteg energiát ad. Amellett nem lehet depresszióba süllyedni.:)

És persze fontos a mértékletes evés.


Szerintem nagyban összefügg az étrend és a pszichés megbetegedések. Ha fizikailag rendben van egy test könnyebben győzi le a mentális problémákat. Ezért is van ott minden ajánlásban az életmódváltás, aminek sarkalatos pontja az étkezés, majd a mozgás.

márc. 31. 09:10
A citrusfélék feldobnak. :D Szerintem nagyon fontos a tiszta étkezés.
márc. 31. 08:48
mindenfele betegsegen segit hisz doktorok is azt mondjak,hogy lehet enni-inni mindent,mert kell a valtozatos etrend cask semmitsem tulzasba vinni!
márc. 29. 10:41
munkatársam fia asperger szindrómás, nekik sokat segített a "diéta"
márc. 29. 09:45
szerintem nem sokban
2. PöttyösPanka (válaszként erre: 1. - Lévai Ildi)
márc. 29. 09:23

Nincs saját tapasztalatom, de itt azt állítja, hogy nagyon szoros a kapcsolat a táplálkozás és a depresszió közt. Ha kipróbálod, és használ, oszd meg velünk!


[link]

márc. 29. 02:12

Sziasztok,


Azzal kapcsolatban szeretnék érdeklődni, hogy valóban befolyásolja-e a napi életminőséget a megfelelő táplálkozás szorongás, depresszió, bipoláris zavar esetében, esetleg egyéb, hasonló tüneteknél. (Természetesen rendszeres pszichiátriai kezelés is része az életemnek. Ezzel kapcsolatosan az orvosom tanácsát is ki szeretném kérni a későbbiekben. Tisztában vagyok vele, hogy a bipolaritás nem gyógyítható, csak kezelhető. Illetve, hogy vannak olyan aspektusai, amelyek csak gyógyszerek segítségével enyhíthetőek.)

Az utóbbi időben kezdtem el utána olvasni annak, hogy léteznek-e olyan "praktikák" amelyek segítségével én magam is tehetek valamit annak érdekében, hogy minél kiegyensúlyozottabb legyen az életem. Illetve, hogy a gyógyszereken túl mi adhat még több segítséget-lökést. A sport és a szabadtéri tevékenységek mindig is részei voltak az életemnek, ahogy az állattartás is, ezek nem is mondtak újat.

Ugyanakkor (ami számomra új volt) sok cikk említi, hogy a vasban, magnéziumban, B6-ban és omega 3-ban gazdag ételek, ill nyugtató teák nem csak a hétköznapi, "átlagos" stresszt enyhíthetik, hanem kimondottan hatásosak bipolárisok esetében is. Itt nem a kapszulákra gondolok, hanem a tudatos étrend kialakítására. Érdekelnének azoknak a tapasztalatai, akik akár bipoláris zavar, akár más probléma miatt igyekeznek minél több ilyen élelmiszert fogyasztani.

Előre is köszi!

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2019, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook