Melyik a jobb? (beszélgetős fórum)
Tanító néni vagyok, és azt mondom, hogy gyereke válogatja, hogy melyik a jobb.
Egy olyan gyerkőcnek, aki mozgékony, nehezen megy a hosszú ideig való koncentrálás, annak az iskolaotthon az ideális. Ugyanis a tanórák egész napra vannak elosztva, és köztük a szünetek, szabad foglakozások stb. megkönnyítik a feltöltődést a következő órára. Egyenletesebben oszlik el a teher a nap folyamán.
De egy nyugodtabb, terhelést jól bíró gyerkőcnek, aki délután megy még néptáncra és furulyára, annak a napközis oktatás a megfelelőbb. Ugyanis az iskolaotthonban a délutáni tanítási órák miatt igen nehéz megszervezni, hogy különórákra járjanak a gyerekek. Hacsak nem 4 után viszi a szülő.
A lányom napközis osztályba jár, de ők is csak hétvégén hozzák haza hivatalosan a felszerelésüket. Én viszont kértem, hogy a matematika könyvet, az írás mf.-et és az olvasókönyvet hozza haza minden nap. És nem volt gond belőle. Szerintem ez csak rugalmasság kérdése.
A napköziben el kell készíteni a házi feladatot, mert azért van a tanulási idő. Az iskolaotthonban ezt önálló foglalkozásnak hívják. De a lényeg, mindkét oktatási rendben úgy kéne haza engedni a gyerkőcöt, hogy kész a házi feladat. 1. és 2. osztályban mindenképp.
Nálunk egy lehetőség van 8-16-ig suli az első 3 évben. Egyik héten matek van délelőt és irodalom délután a következő hét fordított plusz emelt szintű nyelv oktatás. Leckét nem hoznak haza vagyis írásbelit, mert olvasnia otthon is kellene.
Mért kell ennyire leterhelni egy 7 éves gyereket nem értem?
Mi itt még nem tartunk, de szerintem én az elsőt választanám. Mert elég az szerintem, ha a gyerek reggeltől délutánig tanul, és ott olyanok figyelnek oda hogy megcsinálja a leckét akik tudják, hogy jól is csinálja, minthogy hazavigye a talán nem hozzáértő szülőhöz, és még az otthoni pihenőidejét is a tanulással töltse.
Szerintem ezt is mérlegeljétek, hogy még gyerek, szóval nem szólhat az egész napja csak a tanulásról.