Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Szerintem az a jó, ha egy kicsit kapaszkodnia kell a középiskolában. Az sem jó, ha csak a lábát lóbálja, még akkor sem, ha így is a legjobb az osztályban. S még rosszabb, ha végigküzdi és szenvedi a 4-5 évet. Ezért nehéz a gyereknek megfelelő iskola kiválasztása.
Lehet, hogy ez a titka az Eötvös vagy akár a Városmajor rendkívüli népszerűségének, hogy a színvonal meg a jó hangulat nem zárja ki egymást. :)
Látom többekben felvetődött, hogy mennyire egészséges olyan helyen tanulnia egy gyerkőcnek, ahol szinte csak a teljesítmény a fontos. Én is ezen agyalok és ezért írtunk be közepesen erős sulikat is. Egy serdülőnek, akivel sok izgalmas dolog történik és kell is, hogy történjen (nem az ivásra stb. gondolok természetesen)sok esetben kedvét szegheti ez a légkör. Az egyetemre való készülés időszakában pedig ugyanúgy lesznek hozott pontok, tehát nem lesz mindegy az átlag. Fontos a tudás, de mellette élniük is kell kicsit szerintem.
VMG este 8-tól lekérdezhető.
Nos ,itt nem igazán van "hozzá adott érték" Más gimnáziumról is van hasonló tapasztalat?
Pedig az odafigyelés szárnyakat adhat a gyereknek.
Az István már a honlapján kiírta, hogy csak jó tanulókat akar. Ezen a ponton döntöttünk úgy, hogy nem is próbálkozunk a 4,8-as átlaggal...
Ez viszont nagyon nagy baj, hogy így rendezik ezt. Pedig lehetne szépen is.
Istvánban ,konkrétan tapasztaltuk ,hogy 3,8 as volt az átlaga a nagyobbiknak 8 ban és jelezték ,hogy ez kevés .és nem kedvesen ,mire a gyerek már elég furcsán reagált egyre rosszabb lett a magatartása is és pszihológushoz kellett vinnünk. Aki javasolta ,hogy ne kínozzuk a gyereket inkább váltsunk iskolát. Másik iskolában végig 4,6 felett volt az átlaga és megcsinálta 10 ben a nyelvvizsgát. Most a műszaki egyetemre jár.
Istvánt csak nagyon erős gyereknek ajánlom .
Azért nagyon nem mindegy, hogy x átlag alatt szólnak, hogy nem idevaló a gyerek, vagy csak elkezdenek odafigyelni rá. Szólnak a szülőnek, beszélnek a gyerekkel, hogy mi lehet a háttérben, mit lehet tenni a javításért.
Az első gáz, a második odafigyelés.
Persze, nem túl magas, tanuljon a büdös kölök, csak ne felejtsük már el, hogy kamaszokról beszélünk és ha egyszer gond van, akkor nem belerúgni kellene hanem esetleg megfogni a kezét.
De szomorú ez így...
A Trefortban elmondták, hogy a felvett gyerekek átlaga jelentősen romlani fog, de felsőbb években újra jobb lesz, mert addigra megszokják a terhelést.
Azért ez az eltanácsolás durva...
Mondjuk önmagában a 3,5 nem túl magas átlag, éppen nem baj, ha emelkedik...főként, ha minden feltétel biztosított ahhoz, hogy emelkedhessen (jó hangulat, motiváció, és nem büntetés)
Pedig nem is klasszikus élvonalbeli iskola...
Könyvesben a szülői értekezleten konkrétan elhangzott az igazgatótól, hogy 9. osztályban 3,5 majd évente 2 tized az emelkedés az elvárt tanulmányi átlagban.
Az Istvánról el is tudom képzelni. A szóbelin anno ilyesztően ridegnek találtuk a légkört. annyira, hogy a gyerekem ragaszkodott hozzá, hogy adjunk be sorrendmódosítót és tegyük a sulit a 3. helyről a 7.-re, "büntetésből".
Valójában nem osztott-szorzott a módosítás, mert minden megjelölt suliba bejutott volna (az istvánba is), de akkor is.
:-( Ez nagyon csúnya. Hol van még ilyen??
Nos pont ehhez hasonló gondolatok cikáztak a fejemben az ideiglenes lista után,hogy vajon melyik iskola felé terelgessem a gyereket.Nem akarom hogy esetleg egy erős gimiben nem tud majd teljesíteni mert oda a legjobb gyerekek járnak akik országos versenyen bizonyítanak stb..és nem biztos hogy ő tudja hozni azt a szintet,és még az általad leírtak is előfordulhatnak.Vagy vigyem egy közepes gimibe ahol biztosan megállja a helyét,sajnos nem vagyok tapasztalt ezen a téren.
A legkönnyebb úgy jó statisztikát produkálni, hogy ha a gyerek átlaga 4 vagy 4,5 alá megy, akkor mehet a szülő meg a gyerek az igazgatóhoz "beszélgetésre", hogy ejnye-bejnye, nem lesz ez így jó, nem való az iskolába, stb.. Konkrét esetek Könyves és István. Aztán eldöntheti a kedves szülő, hogy beleáll a dologba, vagy inkább hagyja a francba a dolgot és elviszi a gyereket egy másik iskolába. Csak nem könnyű úgy dönteni erről, hogy ott ül veled szemben az igazgató, mondja a magáét, mellette az osztályfőnök meg lelkesen bólogat, akiről azt gondoltad Te is meg a gyerek is, hogy azért a gyerekekért is osztályfőnök, nem csak az iskoláért, szóval eldöntheted, hogy beleállsz a dologba, mert ez az eljárás konkrétan tilos, tanulmányi eredmény alapján nem lehet elküldeni a gyereket. Eldöntheted, hogy ha ez az iskola ennyire nem akarja a gyereked, akkor ne is erőltesd, csak ezzel meg aztán abba a rengeteg kamasz önértékelésbe csöppet beletaposol páros lábbal, sebaj, az iskola statisztikája jó lesz, ez a fontos. Uff.
Hát igen.
Nálunk a második gyerek maradt, nem akart a suli miatt utazni.
Jött szerencsére egy jó gyerek, de a többség...
Kémiából 77 pontos dolgozatra ő írt 70-et, a következő 44-et... rendszeresen ő segít nekik a dolgozatok alatt több tárgyból. persze a szociális készségei fejlődnek, meg megtalálja a hangot mindenkivel, szóval próbálom a jó oldalát nézni. De azért gimiből egy erős kellene már, most már fejlődjön a tudása is. :-D
6 osztályos felvételi mellett döntöttünk pont mi is ezért. 4 jó tanuló van a 19 gyerekből. A többinek cél a 2-3-mas jegy, a tempó is hozzájuk igazodik. 5. év végén lazán kimaradt a töri könyv utolsó fejezete (Géza fejedelem + Árpádház végéig), hogy nem jutott rá idő. 6. év elején új tanerő másfél hét alatt lenyomta... és kezdték is a következő könyvet...
Egyik délután hallgattam két jómadár osztálytársat, akik arról értekeztek, hogy a matek 1,3 és 1,6 között óriási a különbség, és majd rendőr gimibe jó lesz. Kerekedett a szemem, mert szerintem még oda se, és semmi közöm hozzá. Én gyerekeimnél meg az a szokás, hogy tanulnak, mert már elsőben így lett bevezetve, ha a lecke és tanulás kész, minden más utána jön. Szülőin ufo-nak néznek, de ez van.
A tanárokkal nem volt probléma soha,mindegyiket nagyon szereti,lelkesek is, de tanulni és haladni csak akkor lehet ha a gyerekek is felveszik a tempót.
Mi pont ettől szenvedünk a lányom 8.os és azért közösítik ki az osztálytársai mert ő mindig tud mindent a délutánjait nem csavargással tölti a többiekkel.Nagyon nehezen viseli és már alig várja hogy elballagjon végre, 6.ban kezdődtek a problémák és csak egyre erősödtek.
Mi is megbántuk hogy nem váltottunk korábban.
Igen, ez így van. Nálunk az volt az elsődleges szempont hatosztályos gimi mellett, hogy bekerüljön egy motiváló közegbe. Ahol tényleg "sikk" tanulni. Az általánosban is jó osztályuk van, de egyre inkább úgy látom kevesebbet akarnak tanulni, tudni. Egy olyan gyerektől aki majd szakmunkásba megy azt nem is várhatjuk el, hogy tényleg tanuljon. A jobb képességűek meg talán kicsit lemaradnak, elkallódnak.
Valaki tudja esetleg a leendő osztályfőnökök nevét az Apáczai 6 osztályosba?
Ha egy iskolát felkapnak, akkor viszont nem is tudja megtenni, hogy ne a legkiválóbbakat vegye fel. :)
Persze, hogy feljesztenek. A különbség inkább az sztem, hogy vannak sulik, akik hisznek a saját hozzáadott értékükben, és erőfeszítéseket tesznek az ügy érdekében, és vannak, amelyek "megúszósabbak" ebből a szempontból, és (szinte)csak a kiválóságok adottságainak köszönhetően kívánják a színvonalukat tartani/növelni.
[link]
Van egy olyan lista is, ami a hozzáadott pedagógiai értéket nézi. Ezen pl előkelő helyen áll a Szinyei.
Ez azért jelentősen függ attól is, hogy mennyire motiváltak a gyerekek az adott osztályban. Azok a sulik, ahová hagyományosan a tanulni vágyó, okos és szorgalmas gyerekek kerülnek be (mert szerencséjük is volt a felvételi napján, és a képességszintjüknek megfelelő eredményű dolgozatot produkáltak), lehet, hogy nem fejlesztenek látványosan sokat, de fejlesztenek. Aki a fenti képességekkel, de rontott írásbeli miatt közepesebb suliba kerül, bár egyénileg fejlődhetne és akár húzhatná felfelé a többieket, sokszor maga is belesimul az átlagba, ha az osztályközösségben nem trendi eminensnek, strébernek lenni. Nem egyszerű helyzet.
További ajánlott fórumok: