Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Ezen a télen az E5-ben sem.
Miért is kellene "ledolgozni" azt, ami amúgy téli szünet?!
Igazad van. Ez egy ördögi kör, és most, hogy terelnék át a szakképzésbe a gyerekeket, még inkább megnő majd a nyomás. Aki teheti, próbálja a gyerekét felturbózni, hogy gimibe mehessen. A felvételi feladatsorokra viszont az iskola nem készít föl (10 feladat 45 perc alatt, magyarból fogalmazással együtt).
A fiamnak is van osztálytársa, kifejezetten jó képességű, szorgalmas kislány, akihez már alsóban is különtanár járt; most, a felvételi előtt meg hetente többször is, és már másodszor megy végig a teszteken.
Ehhez képest a mi hatodikosunk a féléves összesen 8 alkalomnyi különórával meg a maga választotta szakkörrel egész laza. (Na jó, a nyáron nyögvenyelősen megcsinált 10 magyar felvételit és 3 matekot, meg most a szünetben állítólag még 2-3-at fog).
Nem tudom, mi lenne az a megoldás, ahol a gyerekek sem lennének így meghajtva egy félév erejéig, de az iskolákba is a megfelelő képességű és érdeklődésű diákok kerülnének.
Nagyon köszönöm a válaszaitokat! Bocsánat, hogy csak most reagálok, kissé zűrös volt az elmúlt pár nap.
Kicsit megnyugtattatok. A mi sulinkban kezdenek egyre jobban meghülyülni a szülők. Egyre többen vannak, akik tantárgyanként 2-3 alkalommal különtanárhoz viszik a gyerekeket, emellett a suliban is van előkészítő.
Az az igazság, hogy nagyon sajnálom a gyerekeimet, annyira sok van rajtuk, nagyon el vannak fáradva. Szörnyű, hogy a hétvége szinte csak a tanulásról szól, pedig pihenniük is kellene. Alighogy végeznek a leckével vehetik elő a felvételi feladatokat. Jó lenne már végre túllenni rajta.😐
Szia,
3db 6-os és egy 8-os felvételi alapján.
Szept-től hétvégenként írtuk a korábbi évek tesztjeit, 2-3. után már időre. Téli szünetben végeztünk.
Matek alapműveleteket netes tesztekkel gyorsítottuk. De az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a problémásabb feladatokat otthon el tudtuk magyarázni.
Magyarhoz szólásgyűjteményt a suliból kaptunk, ezt tanulta mindegyik gyerek. A helyesírást volt nehéz gyakorolni, a legidősebb kivételével ez meg is látszott többiek eredményén.
Átszámítva a feladatsorok nehézségéből adódó különbségeket, mindegyik írásbeli 80 körül sikerült, kinek kicsit alatt, kinek kicsit fölötte. A "gyerekanyag" különbségét jelzi, hogy volt 49 potnos magyar és 49 pontos matek is. Értelem szerűen a másik tantárgy ennyivel rosszabbul sikerült.
Ez az eredmény csak pár elit gimi speciális tagozatára nem volt elég.
Idegen nyelvi írásbelire a választott iskola nyelvi előkészítőjére jártunk. Nyelvi szóbelire pedig 9x60 perc magánórát vettünk, tétel gyakorlásra.
Tantárgyi szóbelire egyedül tanultak, mi csak kikérdeztük, hogy kiderüljön, mit kell még áttanulmányozni.
Nekünk az egyéni felkészülés vált be. Tavaly a nyolcadikos fiam minden héten megoldott 2 komplett (magyar+matek) sort időre, utána részletesen átnéztük/átbeszéltük és kijavítottuk. Magántanárhoz és külön előkészítőre nem járt, itthon a férjemmel szakosodtunk:-) én magyarra, apa matekra.
Mivel a magyar nagyon jól ment a gyereknek (és a választott humán irány miatt az volt fontosabb), az utolsó egy hónapban már hanyagoltuk a teljes feladatsort, inkább a problémásabb területeket gyakoroltuk, pl. szólások, helyesírás, mondatelemzés. 87 pontot írt. ezzel bekerült oda, ahova akart.
Az enyém is járt (hatodikosként) a gimi saját szervezésű előkészítőjére, heti 1x1 óra, magyar is, matek is. A matekkal nem volt gond, a magyarnál inkább a szólásokra mentek rá, illetve a mondatelemzésre, sajnos a fogalmazásra nem annyira.
Ezen kívül otthon csináltuk a régebbi sorokat, hétvégén mindkét nap egyet-egyet, időre, javítással, elemzéssel.
Nekünk az volt a gond a P. - nál, hogy a csoportba sok motiválatlan és gyenge gyerek került. Ők a "mi a fenének kell idejárnom" flusztrációt az óra zavarásával, rendetlenkedéssel vezették le. A tanár a foglalkozás jó részén fegyelmezett.
Otthagytuk is ezt az előkészítőt, ífy nem ért sokat.
Sajnos lurti ez is.
Két gimis gyerekem, magyarból járt csoportos előkészítőre, ott írták. Jól átnézték az anyagot, de az egyéni hiányosságokat nem pótolták. Volt két próbafelvételi is, de ott a fogalmazást nem javították. Pedig az lett volna a lényeg.
Az egyiknek emellett nagyon gyenge magyartanárja volt, ővele sokat készültem otthon. Végignéztük a témaköröket, rengeteg mondatot elemeztünk, stb. A másikkal is írattam sorokat, azokat átbeszéltük, ha kiderült hiányosság, megtanulta.
Matekból az suliban a tanár készítette őket, heti egy nulladik óra, minden hétre feladatsor. A végén már naponta kellett vinniük, nem győztem itthon nyomtatni. Emiatt a matekkal nem foglalkoztam.
Véleményem a magyar magántanárokról: figyelni kell a tanárválasztásnál, hogy középiskolai tanár legyen a felkészítő. Más szempontokat néznek, más pontszámra javítják ki, más tudást várnak el egy gyerektől. Ismeretségi körben voltak rossz tapasztalatok.
Szia
Nekem 2 éve a nagyobbik nyolcadikos lányom a Pitagorászba járt + a suliban megcsinálták a régebbi teszteket. 80 pontot írt ,ezzel felvették a Majorba.
Most a hatodikos lányommal próbálkozunk,Ő szeretne gimibe menni,tehát a motiváció megvan. Ő is jár a Pitagorászba,de nála nem látom olyan eredményesnek. A Pitagorászban ugye sok tanár tanít és szerencse kérdése is,hogy olyat fogjunk ki,aki passzol a gyerekhez. Így most itthon is gyakorolunk,ha van rá módja,akkor vasárnap időre megír egy régebbi tesztet és átbeszéljük. Most úgy gondolom,hogy majd a téli szünetben fogunk intenzívebben gyakorolni,de ehhez az is kell,hogy Ő is partner legyen ebben.
Szia,
2 középiskolás gyerekkel:
Az első kinézte magának a specmatot a Fazekasban. Oda járt magyar és matek felvételire, és 4 alkalommal még külön magyartanárhoz is elment. Tanév közben csinálta a felvételi tezsteket, együtt javítottuk.
Fölvették, jó helyen van, jól teljesít.
A második hatodikban nem akart elmenni, így csak megírta a felvételit készülés nélkül. Hasznos volt neki visszajelzésnek: 7. után a nyáron megírta a felvételi teszteket (2x45 perc, modellezve), együtt javítottuk. Utána ősszel 2x8 alkalommal elment magántanárhoz még. Ő nem járt felvételi előkészítő csoportos kurzusra.
Nagyon jót írt, ő válogatott a sulik közt, végül egy kéttannyelvű mellett döntött. Szereti, jól teljesít, mellette jut ideje zenélni, ami a hobbija. (Most persze el van havazva, eddig 4 fellépést számoltunk decemberben a hozzá tartozó próbákkal, ilyenkor jönnek Tiborc panaszai).
Azt gondolom, a tesztek megírás, átnézése, az időre gyakorlás mindenképp fontos, mert megismerkedik az elvárásokkal, megszokja őket, talán nyugodtabb is lesz a vizsgán.
Nagyon felturbózni tényleg nem érdemes a gyereket.
Pitagoraszra járunk szombat reggel 8-11 között ... ha nem járnánk akkor délig aludna ...:-)
Pitagoraszban mindig összeszedi a tanár mit csináltak ezért nem tudom követni hogy mi történik... ami idegesítő. Emellé biztos kell még az otthoni gyakorlás (mi csak azért járunk a Pitagoraszba hogy gyakoroljuk a magyar kifjezeseket, mert a gyerek eddig csak németül tanulta a matematikát)
Az én gyerekem járt magyar és matek előkészítőre egy gimibe. Teljesen felesleges volt. Szerintem a régi tesztek otthoni gyakorlásának és átbeszélésének van értelme. Először időkorlát nélkül, később időre célszerű gyakorolni.
Ha ez nem elég, akkor nem vagyok meggyőződve róla, hogy érdemes a gyereket 8. előtt felvételivel terhelni.
Szia, nekünk a magántanár jött be. Heti egy magyar, egy matek. Kizárólag olyan középiskolai tanárt javaslok, aki már rutinos a felvételi felkészítésben.
Matektanárnál mindenképpen jó, ha nemcsak a felvételi feladatokat, hanem olyan teszteket is csinálnak, amelyek versenyekre készítenek (anélkül, hogy versenyen indulna). Így változatosabbá teszi az órákat.
Egyébként heti 3-4 tesztet mindenképpen érdemes végignézni.
Szia,
Az én gyerekem októbertől járt előkészítőre heti 2x45 perc (1 óra matek, 1 óra magyar), megírta az ott kapott házit,dec közepétől hétvégenként írt egy tesztet. (Javítás után a hiányosságok pótlása) Elég volt. Nem volt külön tanár. Jóképességű, motivált gyerek, de nem zseni. 😀 Erős gimibe jutott be. Szerintem a túlzott készülés önbecsapás, egy átlagos képességű gyereket fel lehet készíteni a top gimikre, csak utána nem lesz ideje egy tantárgyra 2-3 órát tanulni naponta. Szóval ne aggódj!
Andi köszönöm az infokat!
Olyan sulit keresünk ahol jól is érzi magát a lányom hiszen elsősorban erről szól a középiskola !
Rozi
Két ismerős lány is tanul ott. A szülők szerint jó az oktatás általában is, értéke van a tudásnak, jó a társaság. Ha összefutok velük, kérdezek részleteket.
Bár az igazi az lenne, ha valaki első kézből nyilatkozna itt a fórumon.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?