Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Középiskolai felvételi fórum

Középiskolai felvételi (beszélgetés)


46380. Karott (válaszként erre: 46376. - Virgilius)
2019. ápr. 8. 11:10
Nálatok ez mennyire működött? Mert nálunk nem sikerült úgy megcsinálni, hogy mindenki odategye magát. Voltak ugyan projektfeladatok, de az osztály jelentősebb része megúszásra játszott, s csak nagyon kevesen csinálták meg rendesen. Így a többség számára értelme nem sok volt.
46379. Sütanapocska (válaszként erre: 46371. - Márta3)
2019. ápr. 8. 11:10
Nálunk különböző helyekre viszik a srácokat. Ezen a héten 2x Space Week pl., a tavaszi szünet is már hétfőtől indul....úgy látom a tanárok is elfáradtak 😁
46378. ridamama (válaszként erre: 46371. - Márta3)
2019. ápr. 8. 11:09
Nekem az a tapasztalatom, h ugyanúgy, mint eddig. Eddig se érdekelte nagyon a sulit, h menni akarunk és a gyerekek előrébb vannak, mint a többség. Matek tanár konkrétan azt mondta hogy ő nem tud ennyire differenciáltan oktatni, mert egyes gyerekek az ötödikes anyagot sem tudják, mások akár a nyolcadikossal is boldogulnának. Plusz feladat nincs, így matekból marad a tömény unalom. Magyarból jobb a helyzet, ott a tanár is örül a gyerekek sikerének, azt mondta, h ha van fontosabb dolog, mint pl. a Toldi megtanulása, ami a sikeres szeptemberi sulikezdéshez kell, akkor ő eltekint a verstanulástól, használják ki a gyerekek az időt. Amit én a saját gyerekeimen látok az az, hogy a szóbelik óta folyamatosan "betegek" (kb nagycsoportos koruk óta nem voltak azok), egy kis köhögés, egy kis hasfájás, így próbálnak néha 1-2 napot kicsikarni, h otthon maradhassanak.Baromira unják az egészet és nulla motivációjuk van....
46377. virgilius (válaszként erre: 46368. - Kicse)
2019. ápr. 8. 10:55
Az is van, vitakultúra témahét. Mindkét gyerekem sulijában van ilyen minden évben.
46376. virgilius (válaszként erre: 46366. - Eleonóra123)
2019. ápr. 8. 10:54
De, most van egy életvitel nevű tanegység, nálunk egy témahét volt rá, az egész évfolyam együtt hallgatta, voltak ilyen adózásos, meg egyéb praktikus ismeretek.
46375. Márta3 (válaszként erre: 46374. - Rozalinda)
2019. ápr. 8. 10:51

Akkor ezt nálatok nagyon okosan megszervezték.

Nyelvtagozatos iskola, hogy már nyolcadikban nyelvvizsgáznak? Vagy manapság már ez az átlagos?

46374. rozalinda (válaszként erre: 46371. - Márta3)
2019. ápr. 8. 10:47
Nálunk nyelvvizsgaznak a nyolcadikosok 2. félévben, meg projektek vannak cserediák, környezetvédelem meg ilyenek. Tanulni nem nagyon tanulnak már
46373. Márta3 (válaszként erre: 46370. - Kgyk)
2019. ápr. 8. 10:39

Itt mindent megtalálsz:

[link]

2019. ápr. 8. 10:39

Én is rengeteg kritikát tudnék megfogalmazni a tantervekkel kapcsolatban. Hihetetlen, h az internet világában még mindig adatokat magoltatnak a gyerekekkel. Pl. nem értem miért kell fejből megtanulnia egy 10 éves gyereknek környezetből az ország összes nemzeti parkjának nevét, címerét, az ott élő jellegzetes állatokat és a növényeket. Persze csupa olyat, mint pl. bajszos sármány, amiről elsőre azt sem tudja senki, hogy repül-e vagy úszik?? És miután megírja belőle a dolgozatot, 2 napon belül el is felejti az összeset. Vagy pl. miért kell a földrajz oktatást hetedikben kőzetekkel kezdeni, mikor sok gyerek még a térképen sem tud tájékozódni. Ez igaz az összes többi tantárgyra is, pl történelemből nyolcadikban meg kell tanulni a II. világháborúhoz kapcsolódóan kb. 30 évszámot/dátumot, az eredmény pedig az, hogy a többség a kezdete-vége dátumokat sem tudja pár hónap múlva.


Általános iskolában a gyerek érdeklődését kellene felkelteni, a történelmet, irodalmat meseszerűen tanítani, kémiát, fizikát a mindennap megtapasztalt dolgokhoz kötni. Soha nem magoltatnék definíciókat 10-14 éves gyerekekkel.


Kevesebb adatot kellene tanítani, de azt sokkal alaposabban és ahogy valaki előttem írta összfüggéseiben kellene a dolgokat megmutatni a gyerekeknek.

És igen, olyasmikről is kellene beszélni nekik, h mi az a a rezsi, hitel, adóbevallás, adásvételi vagy lakásbérleti szerződés, hogyan és hol kell hivatalos ügyeket intézni...


Arról pedig még nem is beszéltünk, hogy a tanítás és a tananyag alig változott az elmúlt 50-70 évben, miközben a világ körülöttünk óriásit fordult, a technika szinte követhetetlen sebességgel fejlődik és a gyerekeinknek egy megváltozott világban kell már megállniuk a helyüket.

A mai gyerekek nem rosszabbak mint a korábbi generációk, nem is butábbak, egyszerűen csak teljesen mások. Pici koruktól kezdve más impulzusok érik őket, akkor hogyan várhatjuk tőlük ( vagy várják a tanmenetek kidolgozói), hogy ugyanúgy reagáljanak és ugyanúgy viselkedjenek a hagyományos iskolában mint mi 30-40 évvel ezelőtt.

46371. Márta3
2019. ápr. 8. 10:37

A felvételi utáni időszakban hogyan zajlik a gyerekeiteknél az oktatás 4. és 6. osztályban? (Egy nyolcadikos osztályt el nem tudom képzelni, mivel lehet motiválni ilyen megmérettetés után -a serdülőkor idején.:) )

Van az iskolátokban differenciálás (külön feladat a felvételit írt gyerekeknek), hiszen számukra matekból és magyarból már nem sok meglepetést okoz ez a tanév.

Esetleg van jó ötletetek, mivel lehet és érdemes kihasználni a kisgimiig hátra lévő pár hónapot?

46370. kgyk
2019. ápr. 8. 10:20
Sziasztok, jól látom, hogy a Trefort honlapján már nem szerepel a felvételi rangsor? Nem mentette le valaki véletlenül?
46369. Miett74 (válaszként erre: 46366. - Eleonóra123)
2019. ápr. 8. 10:14
Adóbevallás, ne viccelj, találkoztam olyan frissdiplomással, aki képtelen volt kitölteni egy konferencia jelentkezési lapját. :(
46368. kicse
2019. ápr. 8. 10:14
És miért nem tanulnak/gyakorolnak olyan készségeket, amire a mindennapokban mindenkinek szüksége lenne? Hogyan kell érvelni, vitázni valamiről kultúrált formában? Hogyan kell egy csapatban egymásra odafigyelve hatékonyan dolgozni, kihasználva a különböző kompetenciákat? Hogyan kell egyénileg a feladatokat beosztani, menedzselni? Hogyan tervezz előre, hogyan módosíts a tervem, ha változik a világ? Felelősségvállalás, projektmunka és még sorolhatnám...
46367. Karott (válaszként erre: 46366. - Eleonóra123)
2019. ápr. 8. 09:29

többek között az zavar a mai tantervekben, hogy nem kapcsolódnak egymáshoz, s a gyakorlati hasznát sem mutatják meg. Így a töredezett tudáshalmazok lesznek, amit nem lehet használni.

A másik gondom, hogy a tananyag megtanulása túl gyors, nincs idő a szemléltetésre, saját megtapasztalásra. De mély berögződésre, elegendő gyakorlásra, ismétlésre sincs. Így fontos dolgok is kimaradnak. Kicsit szelektálni kellene a kevesebb több alapon.

46366. eleonóra123 (válaszként erre: 46364. - Rozalinda)
2019. ápr. 8. 09:16

Jó cikk. Sajnos tényleg nem az iskolában tanuljuk meg az ami igazán lényeges, pont ezért van akkor jelentősége a családoknak.

Engem régóta zavar hogy kötelező és elméletben jól oktatható dolgokat se tanítanak meg. Nekem minden évben stresszes napokat okoz az adóbevallás. Kötelező, de soha nem tanultam hogyan kell, valahogy senkinek nem volt dolga megtanítani. Pedig sokat koptattam az iskolapadokat.

Ma van már napi tesi, hittan, tervezik a honvédelmi oktatást, napi énekórát, ki tudja még mit. De adóbevallást készíteni, na erről egy hang sincs.

46365. Krisztasz1 (válaszként erre: 46359. - Besti)
2019. ápr. 8. 09:05
Dettó és dettó. :)
46364. rozalinda
2019. ápr. 8. 08:07

A magyar oktatási rendszer 10 sötét bugyra

[link]

46363. Aquarius76 (válaszként erre: 46357. - Borian)
2019. ápr. 7. 22:40

Nekem is rossz emlékeim vannak a tesiórákról, ezért mondom gyerekeimnek, hogy csinálják ahogy tudják és kész. Lányom aki alacsony és nem hosszú a lába, rövid távú futásból, távolugrásból, talajgyakorlatokból ( pl. kézenállás, mérleg) üzembiztosan 4-es, 5-ös, de pl. kislabdadobásból mindig kettest kap. Kötélmászás, kézi-, kosárlabda általában hármas, de ő tojik rá. Azt vette zokon, mikor mérlegállás és kézenállás volt és a tanár közölte, hogy ötös ad, de neki könnyű, mert szertornázik. Pedig soha nem jár olyanra. :) Csak mikor szabadfoglalkozás van, állandóan a híd-kézenállás-állóspárga kombót csinálja, mert azt szereti.

Fiam tojik mindenre, csinálja amit kell és ha nem kap jó jegyet tesiből, arra is tojik.

46362. *kisdarázs* (válaszként erre: 46359. - Besti)
2019. ápr. 7. 12:24
Igen, természetesen!
46361. akinomuj (válaszként erre: 46359. - Besti)
2019. ápr. 7. 12:08
Igen, igen, nagyon érdekelne, hogy néz ki ez a szakember szempontjából.
46360. Sütanapocska (válaszként erre: 46359. - Besti)
2019. ápr. 7. 11:19
Tedd azt! 😁
46359. Besti
2019. ápr. 7. 11:15

Hihi ! Tesi tanár vagyok (eredetileg) !


Másképp látom egy kicsit , mintahigy írjátok!


Kifejtsem? ;-)

46358. Bogi11
2019. ápr. 7. 10:15

Nálunk( Fazekas) a 2 óra felmentés megjár mindenkinek, aki igazolást visz egy egyesülettől.

A fiúknak a tesióra bemelegítés után focizást, vagy kosárlabdázást jelent. A csapatba a tesitanár is beáll. A lányoknál úgy tudom még lazább a helyzet.

De ez csak és kizárólag tanár és nem iskolafüggő szerintem.

8-ban a kisvárosi általánosunkba jött egy fiatal tesitanárnő, aki totálisan kikészítette az osztályt. Gyűlölték az órákat, osztogatta az egyeseket,a szaktanárikat, és alázta a hátrányos testi adottságokkal rendelkező lányokat, fiúkat. A válogatott triatlonos , napi 2 edzésen részt vevő srác is épphogy 4-es lett évvégén. Fiamnak eltört az ujja az egyik órán a kikényszerített pókjárás miatt. Amire azt mondta, ne kényeskedjen, nincs semmi baja. A rtg mást mutatott. :( Azóta is rémes emlék az egész.

46357. Borian (válaszként erre: 46323. - Sütanapocska)
2019. ápr. 7. 09:37

Szerintem itt rontották el a versenysportoló szülők. Én csak kinevetném a tanárt, ha az OB bajnok gyerekemnek 3-ast vagy 4-est adna tornából, de biztos nem foglalkoznék vele.

De egyébként nem jellemző, hogy a valóban sportolók (nem a sakkozókra gondolok :-)) ne tudnának bármit megcsinálni. Én inkább a sok nem sportoló, "bénát" sajnálom, hogy gyötrik őket. :-( Én is béna voltam mindig, kiröhögött a tanár, az osztály, a mai napig rossz emlék minden egyes tornaóra.

2019. ápr. 7. 09:15

Irigykedve olvasom, milyen máshol a testnevelés oktatás. Nekem két gyermekem van, két véglet ez a tantárgy. A fiamnál nincsenek gyakorlatok, osztályozásra készülés és még a szülő által kért óráról való felmentést is elfogadja a tanár szó nélkül. Ellenben van rengeteg zúzódás, komoly ficamok és előfordult már törés is. Ja igen! Agyrázkódás is. Ugyanis a tanár fütyül, elkezdődik a foci- vagy kosár meccs, leül a padra és onnantól kezdve nem fúj semmiért. Ez pedig azt eredményezi, hogy a 13/15 éves fiúk, szabályok híján, mennek, mint a tank. Az elmúlt években 3 kéz/zúzódás, 3 boka/ficam (a feküdni kell vele típusú) csak a mi mérlegünk. Ebben a tanévben november végén megírtam a tanárnak, hogy a felvételi eljárás lezárásáig kizárólag abban az esetben engedem a fiam testnevelés órán részt venni, ha ott tanterv szerint valamilyen gyakorlatot vesznek és osztályoznak.

A lányomnál más a helyzet. Sosem fogom megérteni, hogy egy tanárnak, aki ezt a pályát választja hivatásának, miért jó, ha a diàkok már az első hónap után erős ellenszenvvel viseltetnek mind a tantárgya, mind a személye iránt. Mint említettem, nincs felmentés. Nincs játék sem. Szigorúan a tanterv. Rengeteg gyakorlás, hogy a bénáknak is menjen valahogy, hogy a tanárnőt idézzem. A lányom a bénák közé tartozik. Nem veszi a szívére a gyakorlatai bemutatása közben kapott véleményem szerint minősíthetetlen minősítéseket, egyszerűen azért, mert ‘szerencsére’ van nálunk jócskán béna. A fiúk sem jártak jobban. Az egyik 45 perces esőben tartott testnevelés óra után a szülők azt a választ kapták, hogy annyira nem is volt rossz idő. Meg hogy ne neveljünk pipogyákat. És mivel ez még csak az első évünk a hatból, úgy látom senki sem heveskedik és nem megy ‘bemutatkozni’ se a szaktanárokhoz, se máshoz. Én pedig minden reggel ugyanúgy indítom a lányom iskolába: Leszarni!

46355. Sütanapocska (válaszként erre: 46351. - SzappanbuboRéka)
2019. ápr. 7. 08:44
Nem tudom mikortól vezették be, nekünk már a 0., azaz a júniusi ismerjedő szülőin volt fontos része a megbeszélésnek.
46354. Borian (válaszként erre: 46352. - Borian)
2019. ápr. 7. 08:34
Látom, túl korán írtam. :-) Szóval: napi 3, heti 15 óra edzése van a vizityúkoknak. :-)
46353. ridamama (válaszként erre: 46347. - Aquarius76)
2019. ápr. 7. 07:59
Persze, én is egyet értek vele! Ezzel csak azt akartam sugallni, h szerintem az sem baj, ha egy szekrényugrásban nem jeleskedő gyerek - aki heti 12-15 órát kemény sportolással tölt - ötöst kap tesiből, még akkor is, ha esetleg a kötélmászás sem megy neki. Mert van olyan része a sportnak, amiben viszont kiemelkedő.
46352. Borian
2019. ápr. 7. 06:43

Nem mindig jövök, mert mostanában elég zűrös a munkahelyemen a helyzet (épp beolvadunk, átszervezünk, minden nap új helyzet áll elő, közben a munkáknak is haladni kellene), de most láttam, hogy a versenysportról van szó, ebbe "muszáj" beleszólnom. :-)

Egyetértek azzal, aki azt írta, hogy a suliknak is nyűg a heti 5 óra tesi, nem is tudják mindig megoldani. A mi sulinkban (13 évfolyamos, tehát 26 osztályról beszélünk!) 1 db. tornaterem és egy pici baletterem van. Amíg az idő megengedi, az udvaron tartanak tesiórákat, vitték őket úszni, korizni, síelni tanulni vmi nműanyag izé pályára, de így is nehéz a helyzet, ezért a fiamék télen, amikor nagyon hideg volt, elsétáltak a közeli CBA-ba és itt vehettek vmi nasit, majd visszaséta és mondta nekik a tesitanár, hogy a maradék időben inkább tanuljanak. Amikor enyhült az idő, akkor hosszabb úton sétáltak el a CBA-ba. :-)

Amúgy meg a másik gyerekem szinkronúszik. Az heti napi 3, hetente 15 óra edzés, sőt, verseny előtt vasárnaponként is mennek. Ezek után igazán fölösleges neki a heti 5 tesi, pláne, mikor a dupla tesiórán úszni jártak, hiszen mind a négy úszásnemben tökéletes úszik. A tanulásra viszont a sok edzés miatt nehéz időt szakítani, ezért nagyon jól jön az a plusz két óra is.

A fiam, ha minden igaz, gyakorlatilag fel van véve a ászlóba, így többet bogarásztam már a suli honlapját. Ha jól értem, a heti tesiórák egy része kiváltható kb. negyedévente egy lászlós túrával, ami szombatra esik. Szerintem ez zseniális ötlet és ő is örült neki, mert túrázni szeret, ami nem mondható el a szekrényugrásról, kötélmászásról, labdajátékokról. Egyedül a futás és úszás megy neki jól, ha korábban elindult volna ez az irányzat, lehet, őt is le kellett volna vinni szinkronúszni. :D

46351. SzappanbuboRéka (válaszként erre: 46319. - Sütanapocska)
2019. ápr. 7. 01:41

Ez valami új...

A Trefortban ezelőtt még a 7-8.-os tanulók is kaptak felmentést sportegyesületi igazolással. A 9. évfolyamtól jelenleg is ki lehet váltani 2 tornaórát sportegyesületi igazolással vagy az iskolai sportkörök (pl. kosárlabda, röplabda...) foglalkozásain való részvétellel, de akár néptánccal is.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook