Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Na az oroszlános szólást azt mi sem ismertük. És a manógyáras kérdések között volt pár nagyon gonosz, most megnéztem. :(((
6.os pót
HALADÓ tagozaton nem, egy nemzetiségi iskolában az "anyanyelv" nem a magyar. Az ilyen helyen kapott bizi is kétnyelvű, de a német nyelvű van előbb.
Amúgy benne van a tájékoztatóban. A kezdőknek nyilván igen, a magyar számít hisz nem tudnak németül.
Sziasztok!
Hivatalosan lehet tudni amúgy valahonnan, hogy az egyes középiskolákban mennyik voltak a ponthatárok? A listában nem szerepel az összes iskola, pont a minket érdeklő technikum pl. nincsen benne. Nem értem miért nem nyilvánosak ezek, mint az egyetemi felvételiknél. Fogalmam sincsen milyen esélyekkel indul a gyerek.
A gyerekem nem volt még középsős, amikor kiolvasta az első boribonját, azóta csak a könyvespolcain lett 700+ könyve, a könyvtáriakat nem is számolom. Ma a kincskereső kisködmön/Rab ember fiai-kombót vitte magára felvételire mert még csak négyszer olvasta, és hát muszáj ötödjére is.. Aztán az oroszlános-szamaras közmondásba beleakadt (én sem hallottam még, meg még hárman a környezetemben) , és a mozisból is volt egy pont, amire nem egyértelmű logikus válasz. Emiatt mire a korábban szintén tucatszor olvasott manógyár-részlethez ért, teljesen szétesett, amilyen kis aspergeres. Tegnap még 46 pont volt a realitás, bőven nem lesz annyi. Szóval kívánom, hogy a közmondás-feladat készítőjének döglött oroszlánját rugdalja össze egy csapat fickós szamàr, így koronaszezonban, pótló időpontban, az alapműveltség szent nevében.
Elnézést a ventillációért.
Ha már kötelező olvasmány.
Lányom egykori általános iskolai ofője középkorú, fiamé max. 30 éves. Felsőben 3 könyv kötelező a tanév során. Lányoméknak a "klasszikus", viszonylag klasszikus kötelezők voltak, a fiaméknál többször van kortárs pl. Az emlékek őre (idén, hetedikben), Egy fiú a csapatból, Az osztály vesztese; ezek tavaly. Ezekből ugyan nem fog régies kifejezéseket megtanulni, az biztos.
Nem akarod közzétenni ezeket a felvételi előkészítőket?
Állítom, még fizetne is érte sok szülő.
Nem légből.
Olvass utána, mi történt az Igazgyönggyel vagy a MET-tel.
Nem azt állítom, hogy nincsenek olyan kitüntetett szervezetek, amiket az állam kirakatba téve támogat, hogy segítsenek a felzárkóztatásban. Hangzatos programokkal, komoly hírveréssel.
Hanem azt, hogy vannak olyan régóta jól működő, többszörösen bizonyított formációk, amiket igyekszik ellehetetleníteni, vagy olyan feltételekkel gúzsba kötni, amiket nem vállalhatnak.
De ez nem ennek a fórumnak a témája.
4.
A Fasoriról írt valaki egyik nap, hogy sok 200%-ot érő dolgozat van és ha bejön egy rossz jegy, nehéz kijavítani. Talán emiatt is próbálkozhat hatodikban másfele.
Aki lányoméktól elment a Fasoriba, ő aztán elment (lehet, hogy nem felvételivel hanem átvétellel) a Lónyai Refibe, de tavaly nyolcadikban is megírta a felvételit. Szerintem valamelyik topgimibe pályázott, de nem tudom.
8.
Az előbb már elküldtem, de azt most töröltettem is, mert revideáltam az álláspontomat.
Vagy a matek nem volt annyira nehéz mint ahogy sokan(?) érezték (szerintem egy picivel nehezebb volt a tavalyinál)és így párban jól kiegyenlítik egymást a 2 tárgy eredményei.
Tavaly azt mondták, hogy az akkori matek mennyivel könnyebb, mint a '19-es. Igen, viszont a magyarral pont fordítva volt és így történhetett, hogy az összeredmények ugyanolyanok lettek.
Viszont a statisztikában még nincsenek benne a budapesti "nagy nevek" ahol magas átlagok szoktak születni.
Nem vagyok elemző, csak megérzés (lehet, hogy rossz is) de országos átlagban 1 esetleg 2 pontos emelkedést sejtek. Persze, hogy adott intézménybe jelentkezők esetében ez mit jelent, na az jó kérdés.
Tudom, már írtad. De ettől még nálunk ez a helyzet. Nemrég módom volt behallgatni az órákra (online oktatás előnyei) és sajnos igaza van a gyereknek, én is utálnám a kémiaórákat.
Fiaméknál ahogy hallom elég kevesen szeretnének kémiából emeltezni, ezért írtam hogy akinek a természettudományok hangsúlyosak az ne elsősorban a DNG-ben gondolkodjon. Nem állítom hogy nem lehet, csak vannak sulik ahol sokkal élvezetesebbé tanítják.
8.
Az idei nyolcadikos matek tényleg könnyű volt. Igazán nagy csavar egyik feladatban sem volt, így a nagyon jó matekosokat nem tudja szórni. Nekünk ez egyébként most jól jött, mert a kisebbik lányom nem kiemelkedő matekos. A szombati sorban nem volt olyan feladattípus, ami nem fekszik neki, így várhatóan elég szép eredményt fog elérni (holnap tudjuk meg, már tövig rágtam a körmömet - persze csak képletesen:-))
A mai matek ennél nehezebb volt. Egyrészt neki mindenképp nehezebb lett volna, mert ebben van sebességes feladat, és azokat valahogy sosem tudta jól megoldani, másrészt a többi feladat között is vannak olyanok, amelyek talán logikusabb gondolkodást igényelnek, mint a szombatiak. Nem azt mondom, hogy a mai olyan rettenetesen nehéz lenne, de a szombatiból szerintem könnyebb volt 45+-ost írni egy közepes matekosnak.
A magyar viszont tényleg nem volt egyszerű, pedig mi abból jobb eredményt vártunk előzetesen. Iszonyat mennyiségű feladatot gyakoroltunk magyarra, és nem csak a feladatsorokat, de én gyártottam neki legalább 70 oldalnyi feladatot a típusfeladatokból. Azon az elven gyakoroltunk, hogy megcsinált egy-egy ilyen általam készített lapot, azt kijavítottam, majd újabb feladatlapokat készítettem azokból a feladatokból, amelyek nem mentek. Így pl. egy csomó helyesírási hibát kiküszöböltünk. Aztán 121 db közmondást gyűjtöttem össze, ezekre mindegyre kitaláltam az eredeti jelentésükhöz nagyon közeli két másik megoldást (ez ugye összesen 242 db kamujelentés kiötlését jelentette), valamint 1-1 szót kihagytam a közmondásokból. Be kellett helyettesítenie a kihagyott szavakat és ki kellett választania a megfelelő jelentést. Egy rakás helyesírási hibás mondatot kellett kijavítania (százas nagyságrend), hasonló alakú szavak között kellett megéreznie a különbséget (pl. sarkall-sarkall, por-pór...), és ezekkel mondatokat írnia. És még sok-sok más típusfeladat... Nem túlzok, ha azt mondom, hogy nekem is több szám munkaórám van ebben, és a gyerek is tényleg készült becsülettel.
Hát, hogy őszinte legyek, azokat a csavarokat, amiket a matekból kihagytak, szépen belecsempészték a magyarba.
Hozzá tartozik, hogy én abszolút reálos vagyok, a matek a nagy szerelmem, így hát matekból is rengeteget gyakoroltunk. És mivel a nővére is totál matekagyú, ő is sokat segített. Ezzel a támogatással jól fel tudtuk készíteni erre a matekra, holnap kiderül, mennyi is az annyi:-) Viszont a magyar - az ő szavaival fogalmazva - gyászos lett.
Ami miatt nem keseredtem el, az az, hogy összességében remélhetőleg tudja hozni azt a pontot, amit vártunk, csak épp totál fordítva.
Persze minden lehetőséget meg fogunk ragadni, nekünk szerencsére egy egész hétvégénk lesz a fellebbezésen agyalni, ez a pénteki megtekintés nagy előnye:-)
Még jó, hogy nem nekünk kell felvételizni. :-D
Most már megnéztem a felvételit, azért a gelencsérre is simán rá lehetett jönni a szövegkörnyezetból. Eltört a köcsög, korongoz egyet.
Persze csak annak, aki tudja, hogy miből van a köcsög és hogyan készítik.
Megeszem a kalapom, ha a normál magyarórákon a gyerekek rendszeresen találkoznak hasonló típusú feladatokkal.
Komolyan kérdezem, hogy minek szerepel a tananyagban az a rettenet sok elmélet meg bemagolandó, ha utána ilyen a felvételi?
Mert tök jó lenne, ha ilyemsiket, készségeket tanítanának.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?