Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Közmondásokat a gyerek már utálja :D...meg a mássalhangzó törvényeket.
Nekem se nagyon olvas, csak azt, ami érdekli, általában "kutyás szakkönyvek", de nem aggódom, mert tájékozott abban ami érdekli és amerre tovább akar menni.
Belegondolok én se voltam/vagyok könyvmoly.
Most az Egri csillagok miatt megy a harc (nem mondtam neki, hogy én nem olvastam el végig, mert nem érdekelt) Megnéztük múltkor a filmet, nahát az meg egy büntetés.
Tavaly ugyanez a noszogatás ment a PUF miatt.
A kötelező olvasmányoknak sem sok értelmét látom, meg annak sem hogy A vagy B könyv valaki szerint az alapműveltség része. Akkor olvassa ő.
Mindekit más érdekel én pl a földrajzi vagy tudományos dolgokat tartom "alapműveltségnek", zene , irodalom, képzőművészet nem igazán érdekel..
Mikor valaki szerint Ljubljana Ukrajna fővárosa az mély nyomot hagy az emberben:D..és lehet ő meg elolvasta a kötelezőket anno.
Ezt az egész begyepsedett személelet kellene megváltoztatni, mondtam gyereknek, mikor hőbörgött, hogy írjon emailt az Oktatási Hivatalba.
Igen, az tényleg rossz, hogy "duplán" nehéz a közmondásos feladat mert közmondás és mert ritka/ismeretlen közmondás.
Viszont most elgondolkodtam, hogy megéri-e 2-3 pontért közmondásozni rengeteget. Persze tudom, ha pont annyi hiányzik pl. egy szóbeli behíváshoz akkor utólag verhetem a fejemet a falba.
Valahogy nekem se tűnik természetesnek, de a négy vagy hány pont érdekében érdemes lehet megpróbálni. :)
Nálunk az alsós tanító néni nagyon igyekezett. Bosnyák Viktóriának van is ilyen jellegű könyvecskéje.
Beszereztem az Activity közmondásos-szólásos típusát, ha a fiamhoz jön osztálytárs, 20 percet azzal játszunk (csak úgy ki, ismeri, az elteheti a kárytát, isten őrizz, hogy még mutogatni is kelljen, így is kihívás).
De a mindennapokban egyszerűen nem jellemző, hogy használnák. A szókincs nyilván korrelál az olvasással, de amiket szívesne olvasnak, azok modernebb szerzők, nincsenek tele ilyen fordulatokkal. Úgyhogy bizony, marad a célirányos tanulás.
Nagyon tetszik nekem az ötletetek, pammi, bár egyelőre magamat sem tudom elképzelni, amit minden helyzetre közmondások után kutatok az agyamban. :-D Pedig sokat ismerek, csak nem használom aktívan, nem természetes népi bölcsességekkel fűszereznem a társalgást.
Nem is lenne, ezzel baj, hogyha tényleg ismert közmondások lennének, ami egyáltalán előfordulhat a hétköznapokban vagy könyvekben.
Na de az idei hatodikosban, hogy a döglött oroszlánt a szamár is megrugdossa...soha nem hallottam még, nemhogy a gyerek:-))). Aztán lehet, hogy a mi készülékünkben van a probléma:-).
Sziasztok!
Mi különösebben nem készültünk a felvételire, egyedül a közmondásos résszel voltam úgy, hogy azzal kezdeni kell valamit.
Kigyűjtöttem az elmúlt talán 5 év összes közmondásos feladatát a régebbi felvételikből (4, 6, 8 osztályos). Gondoltam ha ezeket megcsinálja majd az segít. Persze nem csinálta. Mentő ötletként az jutott még eszembe, hogy a felvételi előtt kb 2-3 héttel megbeszéltük, hogy beépítjük itthon a beszélgetéseinkbe a közmondásokat, szólásokat. Nagyjából működött is. Ha neki nem jutott eszébe közmondás az adott helyzetről pl, akkor én mondtam.
A felkészülés nálunk a felvételire az annyi volt, hogy itthon megoldott szerintem kb 10 feladatlapot az elmúlt évekből, a közmondásos rész sosem sikerült. Élesben viszont csodák csodájára mindet sikerült eltalálnia. Lehet szerencse, mert jól tippelt, lehet tudta...
De ha tehetném én is kivetetném a felvételiből ezt a részt...
A felvételi óta egy közmondás sem hagyta el senki száját itthon :D
Majd jövőre, mikor a másik gyerek megy...
Ez igaz és ez csak ráerősít arra, hogy az, hogy milyen családból jössz, predesztinálja a továbbtanulási esélyeidet.
A másik, ami elgondolkodtatott, de tegnap nem volt kedvem belemenni: az, hogy "jól szór" a matek és magyar felvételi, ezért nem kell annyi gyereket szóbelizni hívni, szerintem nem feltétlenül jó. A fiam TT osztályában van egy szerintem kicsit asperger gyanús) fiú, aki mindent, de mindent tud a biológiából, de nem feltétlenül jó, csak erős közepes a többi tárgyból. Neki a szóbeli adta az esélyt a bejutásra egy olyan gimibe, osztályba, ami számára lett kitalálva. Lehet, hogy ez szélsőséges példa, de akkor is csak két (igaz alap) tárgyat mér a felvételi, ami hátrány a már kialakult érdeklődésű gyerekek számára.
Ott van pl. a fiam is, aki szuper töriből, mindig is az volt, de a nyelvtant utálta, utálja, az irodalommal "elvan". Egy ennyire nehéz magyar felvételit lehet, hogy nem tudott volna megugorni, ezért esélye sem lett volna ilyen irányra, pedig nyolcadikban még az is a tervei között volt.
A belinkelt qubit-os tanulmánycikkben, ha elolvastad (többen is linkelték), pont az írják, hogy ez a konkrét feladat nem volt jól belőve. A linkelt cikk pontosan mutatja, hogy egyre többet kell dolgozni egyre kevesebb pontért, és egyre gyorsabban. Ez miért is jó?
Általános műveltség: bizony kérnek olyant, ami NEM része már annak. Csak szeretnék, hogy az legyen, mert anno - talán - az volt. Ahogy Chelsey is írja, ezekre ugyanúgy készülnek a gyerekek, mert NEM részei a mindennapjaiknak. (Most már lehet magolni a piktogramokat is, hiszen jó párat nem ismernek a gyerekek a mindennapi életben.)
Nincsenek nagy illúzióim a gyerekeimmel kapcsolatban, és mivel nem csak egy van, már csak ezért sem lehet mind a legokosabb és a legügyesebb :-D. Mivel eddig mindegyik oda ment középiskolába ill. egyetemre, ahova akart, végképp nincs okom panaszra. Szóval egyáltalán nem a savanyú a szőlő esete forog fenn. Tényleg úgy gondolom, hogy ez a felvételi most nem volt jól megcsinálva. Ennyi.
Köszi, de mi itt Budapesten inkább bejárósra készülünk. ;)
Én is kíváncsi vagyok, mert ahogy már írtam, fiam sötét ló. Szerencsére ez még véletlenül sem az eszére tett utalás a részemről.
Dátumokról általában a 2020/21-es tanévbn:
A Középfokú iskolák:
Április 14-ig elkészítik a KIFIR iskolai rangsoroló programban a jelentkezők sorrendjét tartalmazó ideiglenes felvételi jegyzéket, majd azt − a Hivatal által meghatározott módon − megküldik a Hivatalnak.
Az Oktatási Hivatal:
Április 23-án a hozzá beérkezett igazgatói döntések (ideiglenes felvételi jegyzékek) és a jelentkezők továbbtanulási szándékai (a tanulói adatlapon a jelentkezők által meghatározott sorrendek) alapján elkészíti az egyeztetett felvételi jegyzéket (a felvételi eljárás végeredménye), és azt a KIFIR rendszeren keresztül elküldi a középfokú iskoláknak.
Gondolom idén is kb. úgy lesz, hogy némelyik iskola 23-án közzéteszi a honlapján, némelyik meg 24-én (lehet, hogy később) teszi közzé.
2021. április 23.
Egyeztetett felvételi jegyzékek kialakításának határideje.
A Hivatal kialakítja a végeredményt az igazgatói döntések és a tanulói adatlapok egyeztetése alapján, és elküldi azt a középfokú iskoláknak.
2021. április 30.
A felvételt hirdető középfokú iskolák megküldik a felvételről vagy az elutasításról szóló értesítést a jelentkezőknek és az általános iskoláknak.
Szia!
Én csak azt láttam hogy "A végleges felvételi jegyzék kézhezvételét követően 2021. április 30-ig értesítjük a tanulókat és iskolájukat."
Hol keressem azt az infót hogy mikor kapja meg az adott suli? Mert én mindenütt csak ennyit látok :/
Köszi-köszi előre is!
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?