Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Kicserélik a cipőt, ha kicsi? fórum

Kicserélik a cipőt, ha kicsi? (tudásbázis kérdés)

1 2 3
2012. ápr. 18. 13:32
én is cipőboltban dolgozom, de hát ha kicsit is látszik rajta, hogy hordva volt, akkor nem vesszük vissza. teljesen olyan állapotba kell visszavinni, hogy el tudjuk adni. Az hogy 1-2 órát a lábadon volt, már teljesen látszik, hogy nem új cipő. Akár hiszed-akár nem. Cipő sarka kopik, nem javítjuk meg, se nem cserélük ki másra. gondolj bele, a cipősarok milyen hamar kopik? :)
2012. ápr. 18. 05:42
persze ha megvan a szamlad!
60. Naposcsibe (válaszként erre: 59. - Erdei gyümölcs 13)
2009. máj. 12. 21:42
Sajnos ez nem így van.Méretbeli problémára nincs,csak minőségire van garancia.
2009. máj. 12. 21:05
Ha a blokk megvan, kötelesek kicserélni.
58. Naposcsibe (válaszként erre: 56. - Cb82b220ce)
2009. máj. 12. 10:43
Erre a legtöbb kereskedő 3 napot ad,ha bármi probléma felmerül,és eredeti állapotában viszik vissza a terméket.De ez sem kötelezi a visszavételre a kereskedőt,ez csak egy plusz a bolt részéről,ha felajánlja.
2009. máj. 12. 10:41
A jótállás feltételeit Rita nagyon jól leírta.Nagyon nem tudok mit hozzáfűzni.A lényeg közérthetőbben:az első 6 hónapban a boltnak kell bizonyítania,hogy a meghibásodás oka feltételezhetően megvételkor benne volt a vásárolt termékben,a 6 hónap letelte után viszont a fogyasztónak kell bizonyítania.(Fogyasztóvédelem-de a vizsgálat költsége a vásárlót terheli ilyenkor már)
56. cb82b220ce (válaszként erre: 53. - **Rita**)
2009. máj. 12. 08:37
arra még nem gondoltál h 1.5 hét alatt talán nem hordtam?úgy jött ki a lépés h nem vettem fel 1.5 alatt csak 1-1 alkalommal,ennyi,de tudod mit?hagyjuk...
55. **Rita** (válaszként erre: 54. - **Rita**)
2009. máj. 12. 08:33
vagyis a kereskedő nem köteles kicserélni a kicsi, vagy nagy, vagy mégse tetsző árucikkeket.
2009. máj. 12. 08:31

Korm. rendelet (jótállási igények intézéséről)

( Főoldal >> FAQ (GYÍK) >> Alapkérdések )

A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet intézkedik, amelyet itt olvashattok el.


49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet



a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről



A Polgári Törvénykönyv módosításáról és egységes szövegéről szóló 1977. évi IV. törvény hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1978. évi 2. törvényerejű rendelet 22. §-ában foglalt felhatalmazás alapján - az igazságügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:



1. § A fogyasztói szerződés (a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény, a továbbiakban: Ptk. 685. §-ának e) pontja) hibás teljesítése miatt, vagy jogszabályon alapuló jótállás keretében érvényesített kifogás intézése során e rendelet szabályai szerint kell eljárni, azoktól a fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet.



2. § Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.



3. § (1) A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:


a) a fogyasztó nevét, címét,


b) a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,


c) a vásárlás időpontját,


d) a hiba bejelentésének időpontját,


e) a hiba leírását,


f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,


g) a kifogás rendezésének módját.


(2) Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.


(3) A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.


(4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.



4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.


(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.



5. § Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.



6. § (1) Ha a hiba ténye, jellege, illetve a vásárlást követő hat hónapon túl érvényesített szavatossági igény esetén a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges, a fogyasztó a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségtől (a továbbiakban: Főfelügyelőség) szakvéleményt kérhet. Erről a lehetőségről a forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni.


(2) Ha a fogyasztó az (1) bekezdés alapján kíván eljárni, a forgalmazó a szakvéleményezés lehetővé tétele érdekében fokozott együttműködésre köteles. Ennek keretében köteles a fogyasztó részére (a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot adni.


(3) A Főfelügyelőség köteles a szakvéleményt az áru és a vizsgálati díj beérkezésétől számított tizenöt munkanapon belül elkészíteni, és azt a feleknek megküldeni. Indokolt esetben a határidő tíz munkanappal meghosszabbítható.


(4) Ha a szakvéleményhez szükséges vizsgálat az áru roncsolása nélkül nem végezhető el, a vizsgálat elvégzéséhez a Főfelügyelőség a felek előzetes hozzájárulását köteles kérni.


(5) A vizsgálat díjtételeit a Főfelügyelőség közleményben teszi közzé.


(6) Ez e §-ban szabályozott eljárás nem érinti a feleknek azt a jogát, hogy a fogyasztói szerződésből eredő igényeiket bírósági eljárás keretében érvényesítsék.



7. § (1) Ez a rendelet 2003. szeptember 1-jén lép hatályba.


(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a vásárlók minőségi kifogásainak intézéséről szóló 4/1978. (III. 1.) BkM rendelet, valamint az azt módosító 4/1993. (III. 26.) IKM rendelet, 47/1995. (X. 6.) IKM rendelet, 37/1996. (VI. 28.) IKM rendelet és 54/1999. (X. 6.) GM rendelet.


(3) E rendelet 6. §-a 2004. június 30-án hatályát veszti.

53. **Rita** (válaszként erre: 49. - Cb82b220ce)
2009. máj. 12. 08:28

-Tegnap amikor azt írtam ,ha nem látszik hogy hordtad kicserélik ,akkor az persze tetszett.Akkor nem osztottam az észt?

-Nem szívügyem

-Fogalmam azért van hiszen leírtad, hogy sikerült egy számmal kisebb cipőt venned amit 1,5-2 hét után szerettél volna kicseréltetni

52. **Rita** (válaszként erre: 51. - Cbc7d5fe99)
2009. máj. 12. 08:19
persze
51. cbc7d5fe99 (válaszként erre: 38. - **Rita**)
2009. máj. 12. 08:18
na jó de ott kell megnézni nem???
50. **Rita** (válaszként erre: 48. - Cb82b220ce)
2009. máj. 12. 08:15
Minőségi hiba esetén 2 évig kijavítják a cipőt.Ha nem lehet javítani kicserélik
49. cb82b220ce (válaszként erre: 45. - **Rita**)
2009. máj. 12. 08:14
Ennyire szívügyed lett,hogy itt kell osztani az észt?Én tegnap segítségért jöttem.Fogalmad sincs a körülményekről tehát ne is nyilatkozz úgy mintha te élted volna át!Köszönöm!
48. cb82b220ce (válaszként erre: 46. - Naposcsibe)
2009. máj. 12. 08:13
Igen majd írd le légyszi akkor mire vonatkozik az a 2 év,szavatosság értem,tehát gyakorlatilag semmire se jó.
47. cb82b220ce (válaszként erre: 42. - Naposcsibe)
2009. máj. 12. 08:12
Azt már vissza is adtam,kicserélik.Persze amikor mondtam hogy ez azért van mert rossz minőségű a cipő akkor természetesen nem értett velem 1-et,pedig 2 órás viselés után,hogy valaminek így lekopjon a sarka.Nekem semmi bajom az eladókkal,az is ugyanolyan szakma mint a többi,a stílusát nem tudtam elfogadni,úgy beszélt mintha ő lenne az atya úristen...Panaszt tenni a viselkedésére akkor kellett volna,utólag szerintem már nem ér semmit...
2009. máj. 12. 08:11
Ha van kérdésed,szívesen válaszolok,de csak később,most el kell mennem,délután leszek majd.Szia
45. **Rita** (válaszként erre: 40. - Cb82b220ce)
2009. máj. 12. 08:11
Talán ha nem másfél hét után viszed vissza azzal hogy kicsi,simán kicserélték volna
44. Naposcsibe (válaszként erre: 40. - Cb82b220ce)
2009. máj. 12. 08:10
Ilyenkor kérd az üzletvezetőt.Sokszor az is segít.
43. cb82b220ce (válaszként erre: 41. - **Rita**)
2009. máj. 12. 08:10
na bumm....de hülye vagyok,ez h nem jutott eszembe?nyilván letöröltem de száradás után icipici nyoma látszódott,ugyan annyira mintha a boltban járkáltam volna vele.
42. Naposcsibe (válaszként erre: 39. - Cb82b220ce)
2009. máj. 12. 08:09

Nem jól mondták.

A viselkedéséről meg sztem tegyél bejegyzést a panaszkönyvbe.Sajnos nem mindenki termett erre a szakmára.Viszont a sarok kopást másfél hetesen nyugodtan visszaviheted,kérd h javítsák meg.Jegyzőkönyvet kötelesek felvenni,és van 15 mnapjuk arra,h megjavítsák.

41. **Rita** (válaszként erre: 39. - Cb82b220ce)
2009. máj. 12. 08:08
Ha csak por nyom látszott akkor azt miért nem törölted le?
40. cb82b220ce (válaszként erre: 38. - **Rita**)
2009. máj. 12. 08:08
Semmi se látszódott rajta,szószerint semmi.Az egyiken igen,azt nem is vártam volna el h cseréljék ki,de a másikon semmi se látszódott,se gyűrődés se talpkopás,semmi...ez már csak a jó indulatán múlott ami nem volt meg neki.
39. cb82b220ce (válaszként erre: 35. - Naposcsibe)
2009. máj. 12. 08:06
Köszi!A csicska kifejezést azért írtam mert szerintem ő se engedhette volna meg magának,hogy így beszéljen velem...ő mégis mit képzel magáról?és mégis milyen reklám a boltnak ez?mivel a hátam mögött mások is hallották és elképedve mondták,hogy basszus ha náluk is lesz baj akkor velük is így fognak viselkedni?Engem abban a helyzetben már nem a cipő kicserélése érdekelt,tudom,hogy nem az eladó tehet arról,hogy kicsit választottam,ezt neki is megmondtam!!!-csak h mindenki tisztán lásson.Engem a hangneme zavart a legjobban,és nem csak én furcsáltam.Azok után amit ő mondott,hát had engedjem meg magamnak,hogy úgy nevezzem ahogy akarom!Teljesen egyetértek azzal,hogy nem kötelesek kicseréni!Amúgy nem vette át a lábformámat 1 órás viselés után csupán látszódott a talpán pár por nyom,ennyi.Én felfogtam,hogy nem cseréli ki,mégis ő bunkózott.Már bocsika de ott maguk mondták minden alkalommal,hogy a garancia ezekre a cipőkre 2 év!
38. **Rita** (válaszként erre: 37. - Cbc7d5fe99)
2009. máj. 12. 08:05

Deichmanban is kicserélik,ha kicsi,csak nem szabad hordani.

Te se vennél meg egy olyan bőrcipőt aminek a lábfején pl látszanak már a kis "begyűrődések"

2009. máj. 12. 08:02
nálunk mindenütt kicserélik legalábbis én megszoktam szoktam kérdezni hogy kicserélik e..
36. **Rita** (válaszként erre: 34. - **Rita**)
2009. máj. 12. 08:01
Nem azt mondom, hogy megkopott, de lehet hogy pl. átvette a lábformádat
35. Naposcsibe (válaszként erre: 33. - Cb82b220ce)
2009. máj. 12. 08:01

Szia Javasoft!

A garancia a lábbelikre nem 2 év,hanem 6 hónap.A szavatosság a 2 év..És minőségi hibára vonatkozik,nem pedig arra,hogy nem megfelelő méretet választ valaki.Ha eladható állapotban van,a legtöbb helyen kiszokták cserélni a cipőket.

A "csicska eladó" szerintem erősen durva kifejezés volt.Arról nem ő tehet,ha a nagyon kedves felnőtt vásárló nem tud magának megfelelő méretet választani..

Kereskedelemben dolgozom,tehát ismerem az erre vonatkozó jogszabályt.(Még ha a csicskás eladók közé tartozom is)Ha lakásban,szőnyegen próbálják a lábbelit,és letakarítva visszahozzák,speciel mi mindíg kicseréljük,visszavesszük,igény szerint..

34. **Rita** (válaszként erre: 33. - Cb82b220ce)
2009. máj. 12. 08:01

Sajnálom

Nem védem a boltot, de a sarok kopása miatt nemkell kicserélniük a cipőt.

Telefonfon mondták hogy vidd be és megnézik.

A kicsi cipőn elképzelhető hogy tényleg látszott hogy hordtad :(

2009. máj. 12. 07:44

Sziasztok!Hát mindenki tévedett de legfőképpen én!Nem cserélték ki,eszük ágába se volt,egyiket se...akkor tudnám miért mondták,hogy vigyem be?-mert mindent megoldunk...hát persze...Az egyiken látszódott h hordva volt,bár nem normális h egy óra járkálás után már lekopott a sarka,erre mondtam h rossz minőségű,de persze az eladó csaj mondta h megjavítják.A másikon semmi se látszódott,egyáltalán nem volt kopott de szerinte igen,ezért azt se cserélték ki...mert nem tudja vissza tenni a polcra.Ugyan már...nem akarták,kamu az egész 2 év garancia is.Mondtam az eladó csajnak,hogy legalább az egyiket cserélje ki,erre ő azt mondta,hogy nem piacon vagyunk...bánom h nem kértem a panaszkönyvet,mégis hogy képzeli kis csicskás eladó,hogy beszól,amikor én teljesen normális voltam vele?Egy tuti,én abba a boltba be nem teszem újra a lábam,a cipőt oda tudom adni valakinek és tuti fél évet se adok a cipőknek,hogy tönkre fognak menni és akkor majd viszem vissza,végül is arra van a 2 év garancia nem?A boltnak meg írni fogok emailt és panaszt teszek az eladóra,már nem érdekel a cipő se de úgy kezelt mintha nem tudom mi lennék...

Egy biztos,most is ott vagyok ahol a part szakad,nincs cipőm...

1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook