Ki határozza meg hogy milyen tantárgyak legyenek az iskolában? (tudásbázis kérdés)
Ilyen alapon elvárod, hogy a matekon kívül a földrajzhoz, kémiához, biológiához, történelemhez, stb., vagyis minden tantárgyhoz értsen a szülő? Akkor mi a fenének vannak a szaktanárok?
A banki (és egyéb) szerződés külön téma. Nem kevés idő, türelem kell, hogy az ember eljusson úgy az apró betűs részhez, hogy azt és az előtte olvasottakat értelmezni is tudja. Ha ez netán sikerül, még akkor is merülhetnek fel kérdések. Legalábbis annak, aki nem szeretne csőbe kerülni.
Azért egy általános iskolai alsós felad az nem atomfizika, egy átlagos értelmi képességű embernek illene tudnia.
Ha ezt se érti, hogy boldogul pl. egy banki szereződéssel?
Teljesen mindegy, mikor képezték. Minden szakmában létezik továbbképzés, nem értem, az az ember az elmúlt pár évben hogy nem bukott meg; miért hagyják neki, hogy kapitális hülyeségeket beszéljen.
A szülőnek nem az fő dolga, hogy értsen a feladatokhoz a szaktanár helyett.
Ma már a tanárszakra bárkit felvesznek, mert örülnek, hogy jelentkezik valaki olyan szakokra, ahol valaha túljelentkezés volt és lehetett válogatni.
Örülök, hogy képes vagy optimistán látni az értelmes beszélgetéseket. Én sajnos csak pusztába kiáltott szónak vélem, bár tudom: nem szabad feladni!
Igen, és ezeket a tanárokat jó pár éve képezték.
De mikor a szülő a harmadikos szöveges feladatot sem érti, az is szomorú.
Ha nincs értelmes beszélgetés, akkor nem is lesz változás. Ez azért tetszett, mert politikamentes volt, és a problémákról szólt.
Ez pedig sose felesleges.
Azért hiába, mert semmi pozitív változás nem történik, inkább az ellenkezője. (Ld. pl. CEU.)
Igen, többek közt a gyenge szövegértés miatt mumus pl. a szöveges matekfeladat.
”Egy háromszög legkisebb szöge harmada a másik szögnek, és 3 fokkal kisebb, mint a harmadik szög negyede. Mekkorák a háromszög szögei?” feladatból külön-külön értenek minden szót. De a szöveg lényegét képtelenek összerakni, hogy a végén fel tudjanak írni egy sima, egyismeretlenes egyenletet. S ez még hagyján. Amikor a gyerek segítségkérés után leírja, hogy 21, 63, 96, akkor jön a tanár, nem fogadja el az eredményt, állítja, hogy a helyes megoldás: 71,25 fok, 63,75 fok és 45; ráadásul nem vezeti le, hogy szerinte miért ennyi. És az ilyenek „tanítanak”, mert az értelmesebbje már elhagyta a pályát.
Miért lenne hiába?
A gyakorlatot ismerem, 10 és 15 éve is siralmas volt, és a mai 40-es, 50-es korosztályt nézve, régebben is elég alacsony volt az átlagszínvonal.
A matematika helyzete is siralmas, de pl. az nem jutott eszembe, hogy ehhez a gyenge szövegértésnek is sok köze lehet.
Hiába a sok értelmes beszéd, ha a gyakorlat elképesztően siralmas. ld.:
90 óta minden variációt kipróbáltunk, eddig egyik sem jött be.
Sajnos maradt az, hogy magad uram, ha szolgád nincs. Szerencsére a lehetőség megvan, hála az internetnek.
Fél évszázad alatt nem volt annyi névváltozás, mint az elmúlt 7 évben, ember nem tudja követni. Nem kérnék semmilyen havi összeget, csak egyben azt a pénzt, amibe az értelmetlen átszervezések, átnevezések adminisztrációs díjai kerültek. Borítékok, pecsétek, új „arculatok”, utcanév-, út táblák, stb, stb. És a repülőtér azóta is Ferihegyi, a neves tér azóta is Moszkva, ahol a rusnya új óra hol működik, hol nem. S még lehetne sorolni. Az összegből évtizedekig élnék, mint Marci Hevesen.
Erőminisztériuméknak volt 7 évük, hogy javítsanak, de ők inkább klikkesedve rombolnak.
Jogos, nem követem a névvaltozásokat. Köszönöm a pontosítást.
Egyébként az oktatás 10 éve is pocsék volt, rég dögrováson van.
"Lövöldözés helyett pedig hivatásos rettegést fognak oktatni, nehogy kihaljatok."
Ezt mi okból írtad nekem?
Ezt Matolcsi (y?) javasolhatná.:(
Amúgy a Balogh Z. ötletei, vagy mikor ki álmodik nagyobbat.
:D
Csak ne adj nekik javaslatot, mert még megvalósítják!!!
Amúgy gimnáziumban mi is mentünk lőtérre, kötelező volt. Mehettem volna én is versenyezni, de nem vágytam rá.
Egyszerûbb lenne katonai és rendészeti átalános- és középiskolákká összevonni az általános iskolákat a középiskolakkal;
Jobb lenne a katonaságunk, mint Izraelnek.
Küzdősportok és lövészet jöhet a tornaórákra
Bevezetné a kormány a küzdősportoktatást és a lövészetet a mindennapi testnevelésórákon. Kevesebb atlétika és labdajáték várható az iskolákban.
Pontosítok: Hittan vagy erkölcstan már benne van.
Lövöldözés helyett pedig hivatásos rettegést fognak oktatni, nehogy kihaljatok.
Hahaha!
Te melyik elefántcsont toronyban élsz??? :(
Hallottál már a Nemzeti alaptantervről?
Abban hittan, erkölcstan, újabban tán lövöldözés is lesz!
Pénzügyi ismeretek meg minek? :((
Szülők nem kérhetik az iskolától, pl??
Szakkörök nem a diákok igénye szerint vannak??
( kinőttünk az iskolás korból, de érdekelne engem is )
Nálunk van 1 szem zeneiskola. Az összes suliból oda járnak tanulni a jövő kis zenész palántái...
További ajánlott fórumok:
- Pofátlan buktatás általános iskolában
- Csúfolódás az iskolában
- Katolikus iskolában kötelezhetnek-e templomba járásra?
- Ilyen lehet egy iskolában?
- 18 éves lányom élettársi kapcsolatban él, iskolában sok hiányzása van, azt szeretném tudni jár-e neki ellátás?
- Főiskolán, ha egy tantárgyad nincs meg, akkor a ráépülőkkel mi a helyzet?