Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Kétnyelvű kisbaba nevelése fórum

Kétnyelvű kisbaba nevelése (beszélgetős fórum)


2011. dec. 9. 09:28

Kedves Szülők, Fórumozók!


Harmadéves pedagógus hallgató vagyok és segítségre lenne szükségem. Szakdolgozatom kapcsán a kétnyelvűséget vizsgálom családon belül és szívesen hallgatnék ezzel kapcsolatban tapasztalatokat, élmémyeket.


Előre is köszönöm a segítő szándékot!

21. Shila
2011. máj. 21. 09:08
Szerintem tanitsd a babat,de ne akard majd neki ugymond "bemagyarazni" h te francia vagy(erted h hogy ertem)! Akarhogy is nezzuk,a kiejtesed nem lesz sosem francia,.. ez olyan,mintha valaki Magayrba koltozik es elkezd magyarul tanulni,...szerintem erezni lehet rajta h o nem magyar,ha belegebed is. Tanitsd a babat,de ne akard gorcsosen,mert neki az lesz a jo.
2011. máj. 10. 10:08
Köszönöm mindenkinek, aki elmondta a tapasztalatait és a véleményét.
19. Derya (válaszként erre: 74. - Gilmore girl)
2011. máj. 9. 11:55

nem két anyanyelvű bébiről szólt a kérdés, ha így értetted a kérdésedet.


a topicnyitónak nem anyanyelve a francia, csak arra szeretné tanítani majd.


az én személyes véleményem az, hogy ez nem jó dolog, sőt káros is, ha nem beszéli anyanyelvi szinten.

anyanyelvként csak csak a szülők anyanyelvét kéne tanítani.

ha mindkét szülő magyar, akkor a magyart és később lehet idegen nyelveket tanítani neki.

nálunk két anyanyelve lesz a gyereknek, mert a férjem nem magyar, de csak ezért.

2011. máj. 9. 07:12
Én is megértem mindkét nyelvet, de akislányom azonnal nyelvet vált ha velem beszél. rögtön magyarul szólal meg ha a z apjához beszél akkor pedig azonnal szerbül. Ha tévzik, akkor meg kommentálja nekem magyarul mit mondanak a német mesében mintha nem értettem volna. :-)
17. kiralylany1018 (válaszként erre: 14. - 413cb9b9c9)
2011. máj. 9. 04:07

a gyerekek elég bonyolultan,és érdekesen gondolkodnak!mármint nekik valószínűleg egyszerű,csak nekünk bonyolult!:)