Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Júniusig szeretnék leadni 5 kg-ot, illetve életmódot váltani, hogyan fogjak hozzá? fórum

Júniusig szeretnék leadni 5 kg-ot, illetve életmódot váltani, hogyan fogjak hozzá? (beszélgetős fórum)


1 2
jan. 7. 23:43
Balogh Rita, Fittalak. Nem tudom van-e Facebook oldalad, de ott van egy külön csoportja, ahol recepteket, tanácsokat oszt meg. Az oldalán pedig (netes) klassz videók vannak fenn, ha nem akarod megvenni a DVD-jét. Csak ajánlani tudom őt. :)
43. Guruljka (válaszként erre: 42. - M.Amália)
jan. 6. 20:14

Figyelni kell a zsírtartalmat a sajtoknál.

én sajnos halhoz nem jutok hozzá, a garnélarákhoz pláne nem, de az nem is izgatja a fantáziámat.


Néha sikerül vennem zsírszegény túrót. Sem az állaga, sem az íze nem tér el a félzsírostól.


A tojás közel annyi fehérjét tartalmaz, mint zsírt. A közhiedelemmel ellentétben a tojásfehérje csak 11% fehérjét tartalmaz.

42. M.Amália (válaszként erre: 41. - Szantina)
jan. 6. 20:04
Esetleg hús helyett próbálhatod még a túrót, sajtokat(light mozzarella,feta sajt), halak, garnélarák.
41. Szantina (válaszként erre: 40. - Unom)
jan. 6. 19:47

Igen, tojást szoktam gyakran enni mert laktat de azt se lehet minden nap.


Furcsa, mert régen, még úgy kb. 25 éves korom előtt (most 38 vagyok) húst hússal ettem és nádszál karcsú voltam.

Aztán leszoktam a húsról merthogy szegény állatok meg már akkor is azt hangoztatták hogy a sok hús ártalmas, mostanra meg már nem is kívánom.

Valójában azóta vannak súlyproblémáim, erre most jöttem csak rá, lehet magamra kéne erőltetni a több húsevést?

40. unom (válaszként erre: 39. - Szantina)
jan. 6. 19:37

Lehet finom fehérjéket kapni, a BioTechnek nagyyon jók vannak.

De a sajt, tojás se rossz.

39. Szantina (válaszként erre: 36. - Unom)
jan. 6. 19:30

Hát nem finom : )))))

íme amit vettem: [link]


most lemértem, amit beleteszek a turmixomba az kb. 5g... hát nem valami sok... és így is képes elrontani a fincsi epres ízt :D :D :D


Azt nézem viszont, hogy a fehérjefogyasztásom gyászosan kevés... mivel lehetne felturbózni? Gondolom hússal, de azt egyáltalán nem kívánom!

38. unom (válaszként erre: 37. - Guruljka)
jan. 6. 17:56

Csokissal én is próbáltam ☺

Nem epres van, banános, az is jó lesz.

A csokis por sütikbe is jó, krémnek.

37. Guruljka (válaszként erre: 34. - Unom)
jan. 6. 17:48
Az enyémmel tűrhető. (Csokis BioTech protein Power.)
36. unom (válaszként erre: 35. - Szantina)
jan. 6. 17:40
Borsó fehérjepor? Az milyen?
35. Szantina (válaszként erre: 34. - Unom)
jan. 6. 17:38
Én borsó fehérjeport vettem, ha beleteszek a turmixba egy kanálkával már akkor is elrontja az ízét :(
34. unom (válaszként erre: 32. - Guruljka)
jan. 6. 17:32

Az előre csomagoltakban van csokis, és finom ☺

Most jut eszembe, fehérjeporral milyen lehet? Azt hiszem, epres van itthon, reggel kipróbálom.

33. unom (válaszként erre: 30. - Szantina)
jan. 6. 17:30

Nekem annyival könnyebb, hogy a párom cukorbeteg, ez engem is kordában tart kicsit.

És egyre több sütireceptet találok, amiben kevés a CH, mégis finom.

A kristálycukrot pedig csak élesztőhöz használom.

32. Guruljka (válaszként erre: 28. - Unom)
jan. 6. 17:29

Lehet, azért, mert én eleve csak alkalomszerűen eszem édességet.

Azért kipróbáltam, a tejbezab kis kakaóval nekem egész csokis fíling.

31. Guruljka (válaszként erre: 29. - Szantina)
jan. 6. 17:28

Nem muszáj, az áztatás is jó. Azt olvastam, a legjobb anyagait a szervezet vagy a vizes felpuhítással, vagy savanykás közegben éri el.

Van, aki simán beleszórja a joghurtba, de úgy azért nem az igazi.

Én azért főzöm fel, mert sose tudom, mire lesz gusztusom később. :D


Próbáld meg felvert tojással elkeverni, no itt azért tényleg kell állni hagyni. Kisütni. Olyan vastag lepényke lesz belőle.

30. Szantina (válaszként erre: 23. - Unom)
jan. 6. 17:26

Szuper hír, kitartok :)

Nem tudom hogy én mikor fogom elérni a 180g körüli mennyiséget...

29. Szantina (válaszként erre: 27. - Guruljka)
jan. 6. 17:24

Igen és imádom is :)

Amúgy a zabpelyhet muszáj főzni/forrázni? Én néha csak sima langyos vízbe áztatom 10-15 percig.

Amúgy nálam a zappehely - víz - fél banán - 2-3 szem eper (télen a fagyasztott verzió) - pici méz kombó jött be de még így is simán beleilleszthető a keretembe. És igen, édességként eszem-iszom.

28. unom (válaszként erre: 27. - Guruljka)
jan. 6. 17:08

Szerencsés vagy, hogy neked enyhíti☺

Szoktam enni én is, de sajnos az édességet ugyanúgy kívánom.

27. Guruljka (válaszként erre: 25. - Szantina)
jan. 6. 17:05

A zabkását kóstoltad már?

A zabpelyhet kell legalább leforrázni, én kicsit felforralom vízzel vagy tejjel. Gyümölcstől kezdve bármit tehetsz bele, én reszelt almát és kis joghurtot szoktam, a vízzel felforralt változatba. Ha van otthon, narancsot is darabolok bele. Diót is, ha van. Akár egy kanál lekvárt.


Az édesség iránti vágyadat kicsit enyítheti, és egészséges.

26. Guruljka (válaszként erre: 25. - Szantina)
jan. 6. 16:59
Szerencsémre én nem így vagyok ezzel.
25. Szantina (válaszként erre: 22. - Guruljka)
jan. 6. 16:50

Igen de ha mindent megvonnék magamtól egyszerre, akkor az már a lelkiállapotom kárára menne.

Ez a kb. 200-250g CH / nap már az, amikor visszafogom magam. El lehet képzelni mi volt eddig.

Lépésről lépésre szoktatom át magam egy egészségesebb életmódra, a probléma az hogy engem az ízek, az evés éltet :(

24. Guruljka (válaszként erre: 20. - Szantina)
jan. 6. 16:49

Én pedig azt ajánlom, hogy azért nézesd meg magad orvossal (labor), nincs-e valami olyan ok a háttérben, amiről nem tudsz.

És ha ajánlgatod, akkor tedd hozzá, hogy te eleve nem szeretnéd azt követni, amit sok orvos és táplálkozási szakértő javasol, a fehér lisztes dolgok kiiktatását. Csak hogy teljes körű legyen az információ, mert senkinek nem akarunk szándékosan rosszat tanácsolni.

Én a magvas kenyereket kifejezetten szeretem, csak a lakóhelyemen nem jutok hozzá, de mint tudjuk, ízlések és pofonok...


Megsúgom, az egy hét még nem idő, és nem írtál arról, milyen lassú felszívódású szénhidrátokkal támogatod az életmódváltásodat.

23. unom (válaszként erre: 20. - Szantina)
jan. 6. 16:47

Szerintem jól csinálod.

Nekem sok év után így ment le a felesleg.

Naponta a normál kajával 180g körül viszek be, de van, hogy kevesebbet.

Viszontt belefér a süti, a fagyi, vagy ami épp adódik.

Amit sajnálok, hogy nem sportoltam rendesen, ezt próbálom most helyrehozni.

22. Guruljka (válaszként erre: 21. - Szantina)
jan. 6. 16:44
Bizony jócskán! Persze függ a magasságodtól és egyebektől is.
21. Szantina (válaszként erre: 16. - M.Amália)
jan. 6. 16:41
200 és 250g között mozog a napi "adag", a számláló szerint kb. 180g-nyit vihetnék be ahhoz hogy havi szinten egy kilótól (tartósan) megszabaduljak, szóval azért jócskán túllépem.
20. Szantina (válaszként erre: 17. - Guruljka)
jan. 6. 16:36

De ajánlgatom, mert többet értem el ezzel egy hét alatt, mint sima kajabevitel lecsökkentése (amikor nem néztem CH-t) + sport egy fél év alatt.

Amúgy tuti recept nincs és szerintem aki itt tanácsot kér annak ezzel tisztában kell lennie és képesnek lenni arra hogy a javaslatok közül kipróbálja mi az ami neki bejön.

Én imádok enni és inkább megpróbálok a CH kereten belül maradni, a fehér kenyeret is szeretem nagyon nem is tervezem kiiktatni mert a mindenféle "egészséges" kenyerek számomra ehetetlenül íztelenek :( A melegszendvics pl. nagy kedvencem, de most már tudom hogy ha eszem egyet a nap során akkor aznapra már tuti elfelejthetem a főtt kukoricát vagy egy szelet csokitortát vagy azt a sok baromságot amit eddig napi szinten majszolgattam.

19. Guruljka (válaszként erre: 12. - M.Amália)
jan. 6. 16:10

Ennyit általában mozgással szoktak leadni, illetve ezt inkább formásítani kell.

Lehet persze úgy is, hogy sovány zsíros maradsz, választás dolga. Akkor a sovány csontokon lötyög majd kis zsíros bőr.

18. Guruljka (válaszként erre: 13. - Szantina)
jan. 6. 16:06

A zt otthoni 15 perces mozgást nem kell lenézni, én ezekkel fogytam le olyan állapotból, hogy eleinte csak 4-5 perces gimnasztikára voltam képes. Igaz, régen sportoltam, és tudom, milyen a mozgékonyság érzése, meg az az érzés, hogy edzettem.

Az akkori hízásomnak volt néhány oka, én nem fogom rá semmire, de magamon azt tapasztaltam, hogy megváltozik az ízlésem, ha valami lelki problémám van. Aztán leadtam, de két vé után, amikor az addigi kis életem megrendült, olyan tíz-tizenöt kiló visszajött.

Most befejeztem egy másfél éve halasztgatott dolgot végre, és anélkül, hogy bármit elhatároztam volna, kevesebbet eszem.

Mivel nem vagyok oda a húsokért, a zsíros ételt sem szeretem, valamit mégis ennem kell... én megeszem a vegyes étrend napi szénhidrát-keretét, de igyekszem csökkenteni a gyors felszívódású szénhidrátok arányát.

17. Guruljka (válaszként erre: 13. - Szantina)
jan. 6. 15:59

Ha nincs nagy tapasztalatod, akkor ne tuti tanácsként ajánlgassad.


Nálam is volt puffadás, de csak a kenyérfélék csökkentésével ez visszament, és ez rendben is van, sok helyen figyelmeztetnek a finomított liszttel készített, kelesztett pékáruk puffasztó hatására.

Három makrotápanyag van, a szénhidrát, a zsír és a fehérje. Tény, hogy nagyobb túlsúlynál a fehérjét érdemes növelni, de szénhidrátot is kell bevinni, mert az agy fő tápanyaga is. A rostokra is szükség van.

Úgy beszélsz a szénhidrátról, mint aki nincs tisztában azzal, hogy nemcsak az édesség a szénhidrát. Pedig biztosan tudod.

16. M.Amália (válaszként erre: 13. - Szantina)
jan. 6. 15:53
Mennyi szénhidrátot veszel magadhoz egy nap alkalmával?
15. Bözsi néni (válaszként erre: 12. - M.Amália)
jan. 6. 15:51

Ha fogysz, nem csak onnan fogsz fogyni, ami SZERINTED túl vastag.


Inkább sportolj.

1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2019, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook