Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Diéta & Fitness témák » Juanita étrend cikk

Juanita étrend


Régóta kínlódom túlsúllyal, amit kisebb nagyobb módszerrel 5-10%-kal sikerül csökkentenem, alkalmanként. Sok-sok emberrel beszéltem már, sok anyagot elolvastam és az a meglátásom, hogy valami nem jól működik nálam. Már vezettem étkezési naplót arról mit eszek, iszok, és hozzá mennyit mozgok! Mégsem fogytam annyit, amennyit szerettem volna!

Kiderült, hogy az anyagcserém nem működik megfelelően, túl sok savas dolgot eszem, és nemhogy fogynék, hanem túl sok minden elraktározódik a szervezetemben.

Ezt a diétát anyagcsere gyorsító diétaként kaptam. Kipróbálom, mert nem tűnik rossznak és nehéznek. Megosztom veletek is!

Aki ismeri és bevált neki, kérem írja meg!


JUANITA ÉTREND


HÉTFŐ

Reggeli: grapefruit (piros)

Tízórai: 1 pohár gyümölcsjoghurt + 2 szelet puffasztott rizs (natúr) v. tejeskávé

Ebéd: kelkáposzta-főzelék* + pulykamell roston (fűszerezve, kevés olívaolajon pirítva)

Uzsonna: idénygyümölcs

Vacsora: görög saláta + 1 szelet puffasztott rizs


KEDD

Reggeli: ananászszeletek (ne konzerv, ha mégis, akkor saját levében legyen eltéve) v. grapefruit

Tízórai: 1 pohár gyümölcsjoghurt + 2 szelet puffasztott rizs (natúr) v. tejeskávé

Ebéd: fahéjas almaszósz*

Uzsonna: 1 kis üveg KUBU

Vacsora: gombakrémleves* + 2 szelet puffasztott rizs (natúr)


SZERDA

Reggeli: 1 grapefruit

Tízórai: 1 pohár kefir + 2 szelet puffasztott rizs v. tejeskávé

Ebéd: párolt zöldség (ízlés szerint fűszerezve, pl. szójaszósz, só, bors ) + tengeri hal roston

Uzsonna: gyümölcssaláta*

Vacsora: krumplifőzelék (joghurt + rizsliszttel habarni) + 1 szelet puffasztott rizs


CSÜTÖRTÖK

Reggeli: 1 grapefruit

Tízórai: 1 banán

Ebéd: csőben sült brokkoli*

Uzsonna: 1 kis üveg KUBU

Vacsora: roston hal + nyers saláta (salátalevél, sárgarépa, uborka, fehér paprika, póréhagyma, vagy amit szeretsz)


PÉNTEK

Reggeli: 1 db grapefruit

Tízórai: 2 szelet natúr puffasztott rizs + 2 szelet mozzarella sajt

Ebéd: zöldséges rizs (zöldborsó, zöldbab, répa, hagyma, kelkáposztacsíkok)

Uzsonna: idénygyümölcs*

Vacsora: brokkoli krémleves* + 2 szelet puffasztott rizs


SZOMBAT

Reggeli: 3 dl ananászlé vagy grapefruitlé (100%)

Tízórai: 1 pohár gyümölcsjoghurt + 2 szelet puffasztott rizs / tejeskávé

Ebéd: pirított csirkemáj (olívaolajon, hagymán pirítva, sózod, borsozod) zöldsalátával

Uzsonna: 1 nagy alma

Vacsora: póréhagyma krémleves*


RECEPTEK


Kelkáposzta főzelék

1 fél fej kelkáposzta zöld leveleit csíkokra vágjuk, és a két kanál olívaolajon pirított vöröshagymához keverjük. Ízlés szerint fűszerezzük (só, bors, őrölt kömény, 1 gerezd fokhagyma). Kevés tejjel + vízzel felöntjük, és megvárjuk, míg forrni kezd, majd habarjuk (1/2 dl tejhez 2 evőkanál rizsliszt – ha sűrűbbre szeretnénk, akkor a tej helyett használjunk egy pohár natúr joghurtot).


Csőben sült brokkoli

A brokkolit forró sós vízbe tesszük fejjel lefelé, és addig főzzük, amíg a szára is meg nem puhul (vagy a fagyasztott brokkolit puhára pároljuk). Leszűrjük, tálcán hűlni hagyjuk (kb. 1 fej brokkoli /2 fő). 3 tojást, 1 pohár joghurtot, 10-15 dkg reszelt mozzarellát, kb. 2-3 evőkanál rizslisztet, összekutyulunk, és jól borsozzuk. Kivajazott tűzálló tálba sűrűn egymás mellé pakoljuk a brokkolit, ha fér, akár két sorban is, a masszát ráöntjük, és a tetejét megszórjuk még mozzarellával. Kb. 15 percig sül.


Fahéjas almaszósz (2-3 fő részére)

(de készíthetjük meggyből, körtéből és barackból is)

1 kg pucolt almát tökgyaluval vékony csíkokra reszelünk. Egy edénybe pici sót, 1 evőkanál mézet vagy szőlőcukrot, 2 evőkanál olívaolajat teszünk, erre a reszelt almát, és a tetejére egy evőkanál őrölt fahéjat. Feltesszük a tűzre, amíg fel nem forrósodik (4-5 perc), hagyjuk, hogy az alma jól megbarnuljon és összeessen. Ez után felöntjük vízzel, hogy ellepje, forrás után pedig behabarunk egy joghurtot 2 evőkanál rizsliszttel, majd ezzel is megrottyantjuk.


Gyümölcsrizs

Sűrű tejberizst főzünk 0 v. 1,5%-os tejből, édesítővel és pici sóval ízesítjük. Langyos állapotban hozzá keverünk különböző gyümölcsöt idénynek megfelelően (vagy fagyasztott gyümölcsöket félig fagyott állapotban adunk hozzá) – alma, banán, meggy, ananász, ribizli stb. A masszát hűtőbe tesszük, hidegen fogyasszuk!


Gombakrémleves (2 főre)

Két fej vöröshagymát karikára vágunk. A1/2 kg gombát megtisztítjuk és felszeleteljük Két kanál olívaolajra, feltesszük a hagymát, majd a gombát, sózzuk, borsozzuk, és puhára főzzük kb. 3-4 dl víz hozzáadásával. Ha kész, merülőturmixszal összepépesítjük, és behabarjuk a rizslisztes tejszínnel v. joghurttal (2 dl tejszín v. 1 pohár joghurt + 2 evőkanál rizsliszt). Ha szükséges, felöntjük még vízzel. Összerottyantjuk. Mikor kész, friss petrezselymet aprózunk bele.


Gyümölcssaláta

Lehetőleg a vércsoportnak ajánlott gyümölcsökből állítsuk össze (görögdinnye, meggy, banán, szőlő, málna, alma, grapefruit, kivi – lehet válogatni). Ananászt mindig tegyünk bele. Konzerv esetén a levéből is adhatunk hozzá, de csak akkor, ha az nem cukrozott, hanem az ananász saját leve. Kevés facsart citromlével is megöntözhetjük a salátát, hogy a fehér gyümölcsök ne barnuljanak be. Hűtőben hagyd összeérni az ízeket.


Brokkoli krémleves

Sós vízben megfőzzük a brokkolit, majd összeturmixoljuk. Ízlés szerint beízesítjük (fokhagyma, só, bors). Tejjel felöntjük, és joghurt + rizsliszttel habarjuk.


Póréhagyma krémleves

2 nagy szál póréhagymát megmosunk, vékony karikára vágunk, és üvegesre pirítjuk egy evőkanál margarinon vagy vajon. Felengedjük annyi vízzel, hogy ellepje. Sózzuk, borsozzuk, és puhára főzzük. Ha kész, összeturmixoljuk, és visszatesszük a tűzre (karikázhatunk még bele egy pici pórét még, mire elkészül a leves, megpuhul). Felforraljuk, hígíthatjuk még tejjel, és habarjuk az 1 dl tejbe vagy tejszínbe kevert rizsliszttel.


ALAPELVEK:


- Az étrend mellett szénsavmentes ásványvíz és zöld tea (vagy aloe vera tea) fogyasztható korlátlan mennyiségben. Ha gyümölcslevet iszol (pl. tízóraira vagy uzsonnára a gyümölcs helyett), azt mindig vízzel hígítva tedd. A szénsavas üdítők nem megengedettek.

- Az étkezéseket szigorúan 3 óránként kell tartani (csak így fog átállni az anyagcseréd, és nem leszel éhes!). Ha mégis éhes vagy, ne egyél, inkább igyál egy nagy pohár vizet.

- Étkezést soha ne hagyj ki!

- Repeta nincsen!

- Az első pár napon előfordulhat puffadás, de ez természetes (ekkor áll át az anyagcsere, és indul be a tisztulás).

- A sűrítés mindig 1 pohár joghurthoz vagy kevés tejhez adott két evőkanál rizslisztet jelent.


Sok sikert Mindenkinek!




Írta: tina68, 2008. március 20. 17:03
Fórumozz a témáról: Juanita étrend fórum (eddig 8 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook