Hogy tudna még oviban maradni a gyermekem? Tud segíteni valaki? (tudásbázis kérdés)
Kérd el a vizsgálati szakvéleményüket!!!!
Az alapján keress valaki képzett pedagógust a fejlesztéséhez.
A Lexivel egy baj van:
vannak feladattípusok, melyeket a szülő nem tud jól megtanítani, elmagyarázni.
Például: hol van egy bizonyos hang helye a szóban: elején, belsejében, végén. Ezt a feladattípusra nagyon nehéz laikusként rávezetni a gyermeket.
Meg a zöngés-zöngétlen differenciálás is ilyen.
Úgyhogy én nem szeretem csak szülői feldolgozásra javasolni a Lexit.
Hát ezt mondtam én is! a kis létszámú 1. osztállyal jobban jár, mint ha óvodában maradna.
A fejlesztéshez ajánlom Csabay Katalintól a Lexi I. és a Lexi iskolás lesz könyveket. Itt biztos megkapod:
Én emiatt(is) nem kaptam az alkalmon mikor azt mondták keresek diákot akár aki hasonlókat tanul.....Könyveket tudok én is venni és megtanulni ami le van irva:((
A szakvéleményben le van irva ha nem kaptatok kérd ki bár az ovinak kellett küldjön a nev tan,de nálunk ennek átfutási ideje 4-5-6 hónap:((
Igaz kell némi utánnanyomozás "megfejteni" melyk fogalom mit takar pontosan és arra milyen feladatok jók,de ha rendesek a nevtanban vag akár az oviban biztos elmagyarázzák neked nagyjábol mit gyakoroljatok.
Most azt nem tudom ptosan,ti jártatok a nevelsi tanácadóban valami fejlesztésen?Biztos irtad már,de most nem emlékszem.
Kaptatok részletes vizsgálati véleményt a fiadról a Nevelési Tanácsadótól?
Abban le van írva, mely területeken és mekkora elmaradása van.
Célzottan ezeket fejlesztve a megfelelő módszerekkel, eszközökkel sokat lehet segíteni.
mi a szakmája, vagy mit tanul?
A tanítóknak más irányvonalú, más mentalitású a képzési formájuk, mint pl. a gyógypedagógusoknak, diagnosztizálni is nehezebben tudnak sokmindent, először nyilván ismernie kell azokat a részlépességeket, amik a kisfiadnál gyengébben fejlettek és célirányosan fejleszteni őt.
A célirányos fejlesztés pontos vizsgálat nélkül nem valósulhat meg.
Én saját bőrömön látom hogy kevés akkor is ha napi szinten csináljuk és nekünk "csak" a beszédet kellene fejleszteni,minden másban átlagon feletti,csak a beszéd és hozzá kapcsolódó dolgok nem mennek,pl számolás....kitesz annyit amennyit kérek,szóval tudja pl mennyi a 10 de hangosan nem tudja végigmondani...stb....Ha azokbol könyvekböl is foglalkozok vele mint a szakember,akkor is kevés kell mellé egy szakemberi kontroll és segitség...vagyis kellene rendszeresen....
Mindenkép segít az otthoni fejlesztés de bizonos esetekben nem elég sajnos:((
nagyon sokra tartom az otthon a gyermekkel sokat foglalkozó Édesanyákat, de bizonyos esetekben ez kevésnek bizonyul.
Valami szakszerűbb fejlesztési formát igénybe venni nics lehetőségetek?
A mi esetünkben, biztos én jobban félek a sulitól mint Bálint. Jogos de lehet jogtalan a félelmem, majd az idő megoldja.
Fejlődésbeli lemaradásai is vannak, én úgy látom 4-5 éves szinten van a 6 éves fiam, ehhez társul a nyelv hiánya, és a makacssága, hogy nem akar tanulni.
Sajnos az a gond, hogy az oviba azt mondták, hogy kevés neki az ovi. Külön fejlesztést nem írnak elő neki, mert nem beszéli a nyelvet. Menjen iskolába és majd ott megtanul, de ha nincs olyan szinten, akkor hogy lehetnek kevesek?!
Nem tiszta az R betűje, semmilyen nyelven sem. Mondta az ovónő gargalizáltassam, erre Mo-n mondták, isten őrizz, hátra csúszik az R betűje!
No most legyek okos...
Bárkivel beszélek mindenki azt mondja menjen suliba. Én nem vagyok ennyire biztos benne, de abban sem, hogy tényleg jót teszek azzal ha kiharcolom az ovit neki. Az iskolában úgy köszöntünk el, hogy júniusban menjünk be, és majd közösen eldöntjük, mi a jó neki.
tudom, ez eddig is nyilvánvaló volt előttem.
Megértem, hogy dühös vagy, de hidd el, nem lehet egyénileg várni ki tudja mennyit egy-egy gyermekre, csak mert eltérőek a fejlődési ütemeik.
Ez nem vezetne sehova!
Én a magántanulóságot sem forszíroznám, mert korántsem biztos, hogy neki jó lenne. Ismerek olyan gyereket, aki aki hasonló jellemvonásokkal ment iskolába, azt hittük, feje tetejére állítja majd az iskolát és nem tart majd tempót, aztán kiderült, hogy annyira elbájolta a suli légköre, a tanító, a többi gyreek, hogy első perctől kezdve beilleszkedett, normál feladattudata volt, jó hozzáállása.
Lehet, hogy Te sokkal jobban félsz az iskolától, mint ő maga.
Én keresnék (már most ) mellé fejlesztő tanárt vagy logopédust, nyárra is (tudom, pénz!).
Vagy járjatok el a GEKKO-ba (ez is pénz, de minden pénzbe kerül), ott sok gyerekkel szembesülhet, akik szintén "tanulni" járnak oda, és szerintem simán felveszi a fonalat. Bővül a figyelme és sok képessége fejlődik.
A gyereket be kell íratni az iskolába és írásban kérni a magánatnulóságot.
Általában jár heti 4 vagy 6 óra az iskolában, tanárral. Nagyobbaknál félévenként osztályozó vizsga. Ha a gyerek otthonmaradó beteg, akkor a tanár kijár hozzá.
Magántanuló lehet az iskola (nevtan, orvos) javaslatára, ilyenkor az iskola finanszirozza a fentieket. Ha a szülő kérésére lesz magántanuló, a szülőnek kell megoldania a tanítást, vizsgázni pedig bejár az iskolába.
További ajánlott fórumok:
- A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok
- Miért nem tudja elsős gyermekem a számokat?
- Zongorázni tanulna gyermekem! Tud valaki pár kérdésben segíteni?
- Gyermekem diszkalkuliás. Van, aki tud segíteni?
- 5 éves gyermekemnek keresek egy lelkiismeretes kedves fűl orr gégészt Érden vagy a környékén.Tud valaki segíteni?
- Ikreimből lassan ovis lesz, mikor kell jelentkezni, nem lehet lefoglalni az oviban a helyeket? Remélem tudtok segíteni!