Fundamenta, tapasztalatok? (beszélgetős fórum)
segítséget kérek, mivel sem a fundamenta telefonos ügyfélszolgálata, sem a fundamentás üzletkötőnk nem segít érdemben.
Nálunk a folyósítással van probléma. Ingatlant vásároltunk 08.17-én, a döntés gyorsan megszületett. A biztosítás engedményezéssel volt némi időhúzás, mivel az ALLIANZ-nak 1 hónap alatt sikerült a biztosítás engedményezést produkálnia. Nem baj - gondoltuk, mivel az adásvételi szerződés szerint 11.30-ig kell fizetnünk. 10.26-án elküldtük a komplett csomagot a fundamentás hitelszerződéssel és az összes teljesített folyósítási feltétellel egyetemben. Azóta semmi... A fundamentás üzletkötőnk annyit mondott, hogy várjunk...aztán hogy hívjuk a telefonos ügyfélszolgálatot. Tegnap másfél órát töltöttünk a fundamentás telefonálgatással és kiderült, hogy a fundamenta több mint 3 héttel a csomag beküldése után küldte el a földhivatalnak a jelzálogjog bejegyzési kérelmét!!! Annyi kiderült még, hogy 10.29-én fogják lekérni a földhivataltól a tulajdoni lapot, hogy megnézzék, hogy válóban széljegyre kerültek -e, majd ezután 15 napon belül folyósítanak! Ha jól számolom az 2016.12.14! eddigre mi elveszítünk 12 millió forintot a teszetosza ügyintézés és az elégtelen tájékoztatás miatt! Én ezt nem fogadom el. A Fundamenta által a szerződéscsomaggal együtt küldött tájékoztatóban az szerepel, hogy a folyósítási feltételek teljesítését követően 15napon belül folyósítanak. Igen ám, de a folyósítási feltételekben szerepel egy tétel (földhivatali ügyintézés), amit Önöknek kell intézni. A MEGFELELŐ ÉS TISZTESSÉGES TÁJÉKOZTATÁS megkövetelte volna, hogy ebbe az irományba belekerüljön, hogy A fundamenta meddig ülhet a papírokon! Az üzletkötő is azt mondta, hogy küldjük be a teljes csomagot és 15 napon belül folyósítanak. ez nem igaz! becsaptak minket - és nem fogadom el azt a választ, hogy a több tíz oldalnyi szerződés és miegymás között volt egy mondat, ahová pont beleírták!
Ügyfélkiszolgálás és a tisztességes tájékoztatás szempontjából is megbuktak! Ha Valaki tud bármiben segíteni, azt várom :(
csatlakoznék... lehet, hogy tényleg a média a járható út. ha elég nagy figyelmet/balhét kap, talán foglalkoznak a problémával.
Sok ügyfelük most épp milliókat bukik, mert képtelenek fenntartani az üzletmenetet valamilyen informatikai átállásra hivatkozva.
Azon gondolkodom, hogy ilyen esetben be lehet-e perelni a fundamentát, mert mi is jópár milliót bukhantunk, ha nem teljesítik.
Undorító egy társaság...
Valószínűleg elég nagy probléma van az IT rendszerrel és sikertelen volt az átállás, csak ezt nem merik kommunikálni.
De, sajnos hazudik.
Mikor hívtam, azt mondta, hogy minden ok és azt látja a rendszerben, hogy megvan a bírálat és már a szerződést készítik össze. Valami gyanús volt és felhívtam a központot is, ahol azt az infót kaptam, hogy még semmi nincs meg, a bírálat határideje több kint egy hete lejárt, nem tudnakmsemmit mondan,ígérni.
Nagyon sajnálom, bánom hogy a fundamentát választottam, remélem senki más nem lesz ennyire buta a jövőben és keres valami normális bankot, ahol érdekük a hitel kihelyezés és az ügyfél.
Egyszóval, ha ezt olvasod és gondolkozol a fundamentán:NE!
A lentiek vannak,bármennyire is igyekeznének az ügyintézők.
Sajna rajtuk a legkevésbé sem múlik semmi...
Valószínűleg nem hazudik,hanem várja az eredményt ő is. Annyit tud mint te,ha felhívod a központi számot.
(Mert jelenleg onnan kap infót ő is csak...)
Lehet már bárhol,bármikor.
De az nem okoz csúszást,mert azonnal megvan.
Célszerű megvárni a csomagot,mert abban van leírás,hogy milyen feltételek szerint kell a fundát beleírni,nehogy el legyen rontva,mert az viszont csúszást okozhat.
Nálad mikorra lett meg a bírálat? Mennyi volt a bírálat időtartama?
Kis támpontot jelentene, ha meg tudnád osztani velünk ezeket az infókat :)
Nekünk sem érkezett meg, már 1 hete lejárt a határidő és semmit nem mondanak.
Ez így nagyon gáz. A "tanácsadó" csak hazudozik és ígérget.
Kedves Firpo!
Sajnos a bírálat még mindig nem született meg. a 31. napban járunk.. :(
Viszont lenne pár szakmai kérdésem, hátha az a továbbiakban segít a gyorsabb ügyintézésben.
Először is, ugyebár biztosítást kell kötni az ingatlanra. Azt én megköthetem most is előre, hogy ha megjön a hitelcsomag akkor ne kelljen vele időzni, vagy csak a közjegyző után?
Illetve, ha ezt meg lehet oldani, akkor van valami kikötés arra, hogy melyik szolgálatónál kell/lehet a biztosítást megkötni?
Köszönöm előre is!
A rendszer működik tökéletesen. Az 1 hetes leállás okozta feltorlódás feldolgozása van folyamatban.
Dolgoznak a központban hétvégén is,utólérik magukat hamarosan.
Én is nagyon szurkolok,hogy minél előbb lezáródjanak a folyamatban lévő ügyek! :)
(Tudom a jelenleg érintetteknek nem vigasz,de az új rendszer célja pont az,hogy az elkövetkezendőkben gyorsabban,átláthatóbban menjenek az ügyek.)
Illetve ha 2 hetet ügyintéző ígért(!),az hiba volt.
Mindenki azon van a cégnél amennyire tudom,hogy rendben kifussanak minél előbb a folyamatban lévő ügyek.
Nem lehet tapasztalat még,mert most fognak csak lejárni a 30 napok azoknál az ügyleteknél,amiket érintett az átállás.
2 hetet nem ígért senki (maximum az ügyintéző mondta,mint gyakorlatot),30 nap van minden dokumentumban,amit az ügyfél aláírt.
(2 hét volt a gyakorlat az tény a bírálatnál,ha semmi gond nem volt.)
Köszönöm Firpo! Nem túl biztató, hogy még nincs tapasztalat, de legalább infó... :(
Ha jól számolom most kezdenek 30 naposak lenni azok az igények, melyeket nem sikerült a rendszerátállás előtt lerendezni a korábbi gyakorlat szerinti, és a legtöbb esetben be is ígért 2 hét alatt. Nem csodálkoznék rajta, ha napokon beül megjelennének a médiában a rendszerátállás "sikeréről" szóló hírek. Bízzunk a legjobbakban!
A rendszerátállás miatt vannak hosszabb válaszidők,de a hivatalos kommunikáció szerint a maximum határidőket tartani fogják.
Egyelőre várjuk az első bírálati eredményeket az új rendszerrel,tapasztalat még nincs sajna.
Sziasztok!
Szintén hasonló cipőben... Nálunk egy héten belül jár le a 30 napos bírálati határidő, és a központi számon csak annyit tudnak mondani, hogy folyamatban van, várjak türelemmel. Ezt meg is tenném, ha látnék bármi garanciát arra, hogy a 30. napig meglesz a bírálat, de a hozzászólásaitokat olvasva egyre jobban kezdem elveszíteni a bizalmam ebben, és attól tartok, hogy hiába várok, mert nem fogják tartani a 30 napot sem. Lehet, hogy jobban járnánk, ha keresnénk egy normál banki hitelt, és hagynánk a fundamentával való bajlódást! Mindenesetre szívesen venném, ha megírnátok, hogy meglett-e a bírálatotok eredménye 11.20-ig.
Köszönöm.
További ajánlott fórumok:
- Mi a teendő Fundamenta, Lakáskassza lejárata esetén?
- OTP lakástakarék és Fundamenta lakástakarék. Vélemények, tapasztalatok? Melyiket válasszam?
- Van itt valaki, aki a Fundamentánál dolgozik ügyintézőként?
- Mennyi a Fundamenta hitelelbírálási idő?
- Valaki megtudja mondani mikor lehet felvenni a fundamentát?
- Férjemmel 2008-ban fundamentával kombinált hitelt vettünk fel. Ezzel kapcsolatban tudnátok válaszolni kérdésemre?