Fundamenta, tapasztalatok? (beszélgetős fórum)
tudod, már-már piedesztára is emelném a fundamentát és a hősies dolgozóit az írásod alapján, csak az a bajom ezzel, hogy sok-sok pénzem, sok átdolgozott éjszakám eredménye veszik a semmibe miattatok.
Annyit nem mondott eddig egyetlen fundamentás sem, hogy bocs, ezt elb*tuk - milliárdos, több éves előkészítés ide vagy oda..
Ami pedig az "Akit kár ér Ügyfélként neki fel nem róható okokból" mondatodat illeti - hacsak tisztességben és korrektségben nem áll a fundamenta magasan a legtöbb magyarországi szolgáltató felett- azt sejteti, hogy a felelősség alól is kibújtok...
Az üzletkötőkkel kapcsolatosan: igenis tudnak tenni a bizalmi kapcsolatok fenntartásáért a munkájuk minden egyes percében: korrekt és teljes körű tájékoztatás nyújtásával, megfelelő és folyamatos kommunikációval és rendszeres tájékoztatással az ügymenetünk aktuális állásáról.
Ezek közül egyik sem volt meg..
Lehet hogy ezen a területes is fejleszthetne a fundamenta - persze nem a mostani it fejlesztések színvonalán.
És hidd el, hogy senki nem a fundamenta jó szándékát vitatja, csupán az általa nyújtott TELJESÍTMÉNY ELÉGTELEN.
Az új rendszer bevezetését évek óta készítik elő,milliárdos költséggel.
A tesztelése nagyon régóta megy,de csak élesben jönnek elő a hibák sajna.
Minden dolgozó azon van,hogy haladjanak a dolgok,manuálisan generálnak dokumentumokat,amikat automatikusan kéne a rendszernek.
(Dolgoznak éjjel és hétvégén is. Olyanok is,akiknek egyáltalán nem ez a feladatuk,a központban segítenek.)
Az üzletkötők nem tudnak mást mondani sajna,mint amit az Ügyfelek megtudnak a központi számon.
(Ráadásul őket veszik fel legkésőbb,mert az Ügyfelet kapcsolják előbb. Amíg várakozik Ügyfél,az üzletkötő még tovább...)
Tudom nem vigasztalja azokat akik szorult helyzetben vannak,de senki nem gondolhatja komolyan,hogy a mostani helyzetnek bárki örül,és ölbe tett kézzel nézik az érintettek...!
(Pláne az üzletkötők,akik abból élnek hogy rendben elvégzik a munkát amit ígértek,és tovább ajánlják őket. Régi bizalmi kapcsolatok inognak meg sajnos a mostani helyzet miatt,miközben semmit nem tudnak tenni...) Akit kár ér Ügyfélként neki fel nem róható okokból,nyilván kártérítés illeti meg.
mindenképpen hívd fel őket. A
én a 06-1-4118181 számot hívtam és a 4,2,1 mellékeket választottam
hidd el: attól, hogy beszéltünk velük jó néhányszor, sajnos egy milliméterrel sem vagyunk előrébb. Szinte fölösleges az ügyintézőre várni, mert nem tesz többet érted, mintha egy automata menü előre felvett válaszait hallgatnád.
holnap beszélek egy ügyvéddel.
az adásvételi szerződés megkötésekor a tulajdonjogunk széljegyre került - ez akkor kerül bejegyzésre, amikor az adásvételt intéző ügyvéd jelzi a földhivatalnak, hogy a teljes vételárat kifizettük az eladónak. A fundamenta jelzálogjoga szintén széljegyre került - gondolom a folyósítás után kerül bejegyzésre.
A mi fundamentás tanácsadónk meg sem említette, hogy a földhivatali bejegyzést én is intézhetem, így sajnos a fundamenta rendezte - csak még ült 1 hónapig előtte a beküldött papírokon. Én már egy hónapja elintéztem volna, ha tudok róla hogy én is megtehetem.
Komolyan mondom, hogy ha nem utalnak a szerződésben foglalt határidőig én nem hagyom annyiban. Holnap hívom az ügyvédet. Amit ezek művelnek, az felháborító!
ma 1 óránkba került, hogy beszéljünk valakivel.
és igen! háromszor átkapcsoltak és persze mindig türelmet kérnek...Nálam elfogyott
EZek nem normálisak!
2016.10.26-án beküldtük az összes dokumentumot, ami a folyósításhoz szükséges - egyedül annyit kellett csinálniuk, hogy a földhivatalba beküldik a bejegyzési kérelmüket. Ehhez képest 2 napja küldték be a kérelmet, mi meg nézegetjük, hogy széljegyen vannak -e már!
Hurrá! széljegyen vannak - ma újabb 1 órás ügyfélszolgálatos telefonálás hogy szóljunk, hogy lekérhetik a tulajdoni lapot, széljegyen vannak!
..majd 2 nap múlva lekérik - mondja az ügyfélszolgálatos...aztán 15 napon belül folyósítanak.
11.30-án legkésőbb fizetnünk kell - de ez ott senkit nem érdekel..
fundamentás üzletkötő szintén nem tud mit csinálni.
ezt nem szabad hagyni.
leszarom a rendszert és hogy mennyire jó lesz egyszer, ha közben ennyire béna fa***szok és én ezzel majdnem 5 millió Ft-ot bukhatok.
Kurv**ra nem vígasztal a hazudozásuk.
Az ügyintéző csak pingvinezik, a telefonos ügyfélszolgálaton ülő cerkóf majmok nem tudnak semmit mondani, maximum panaszt tehet. Kösz baz***meg...
Egy teljesen átlagos szolgáltató AZUTÁN szokott (tapasztalatom szerint) teljesen új it rendszert bevezetni, amikor már tesztelték, ellenőrizték és rendben találták. Az éles használatot is külön tesztelik egy kis létszámú csoportban - minden segítséget megadva, hogy ebből az ügyfél semmit ne vegyen észre.
Ha mindezek után flottul használható a rendszer akkor vezetik be élesben a teljes szervezetben.
Mint már többször írtam, az üzletkötő tájékoztatása hiányos és felszínes volt!
Ha az eladóm nem megértő és nem várja meg türelmesen, amíg a fundamenta kivakarja magát ebből a nyögvenyelős fejlesztésből és végre folyósít, akkor elveszítjük a lakást, amit meg akarunk venni és elvesztjük a foglalónkat is . Ez számomra NEM EGY APRÓ GOND.
A fundamentás üzletkötő tanácsa és útmutatása alapján határoztuk meg a szerződésben a határidőket, nem saját kútfőből.
Nem tudom, hogy mit lehet az üzletkötővel személyesen,papír alapon elintézni, amikor ő is a telefonos ügyfélszolgálathoz irányított és széttárta a kezét. Ennyi volt a segítség.
Szóval így vagy úgy de számomra ez az ügymenet semmilyen módon nem elfogadható és hidd el, hogy hasonló cipőben járva egyetlen ember sem ülne a fenekén nyugodtan mosolyogva, hálával és megértéssel a szívében, amiért ilyen csodás intézmény becses ügyfele lehet, mint a fundamenta!!
Nem hihetetlen, csak arról van szó, hogy teljesen átáll a számítógépes rendszer! Igazából ezért vannak a csúszások, mivel teljesen új szoftver, amit tesztelni és ellenőrizni kell. Valóban gondot okoz egy olyan ügymenet, ahol a vevő 90 napot vállalt, és emiatt nem tud teljesíteni:( Ez gond, de Fundamenta is sürget mindent, mivel számukra is egy nagyon nagy kiesés!
Csak informálisan közlöm, hogy kb dec 15-re jön rendbe a rendszerük, de részlegesen addig is meg tudnak oldani mindent. Ez most egy apró gond, de még attól is a Fundamenta a legjobb! ..és akik ebbe a periódusba esnek bele, szerintem keressék fel a személyes üzletkötőt, mivel papír alapon el tudják intézni.
Csak mint tanács mondtam, én nem vagyok üzletkötő!:-)
Sziasztok!
Nekem jött válasz az október 20.-án befogadott kérelmemre!
Hiánypótlást kérnek! MOST! A 34. napon!!! (Telefonon azt mondták, mikor a napokban érdeklődtem, hogy minden rendben van, már csak a bírálat van hátra)
Illetve közölték, hogy az igényelni kívánt 12 millióról ne is álmodjak, helyette 10-et adnak! Hogy miért? Azt a franctudjamelyik törvény miatt nem mondhatják el!
Jövő héten megkapjuk a levelet, amiben részletesen le lesz írva minden! Köszi!!
1. honnan szerzek felesleges 2 milliót?
2. ha beadom az iratot, amivel pótolni tudom a "hiányt", akkor megint várjak 34 napot, mire közölnek bármit is?!
3. miért küldték ki a tájékoztatót, hogy mennyit fogok fizetni, ha az valójában nem is úgy lesz? Akkor miért nem tudták közölni, hogy Te barom, nem vehetsz fel annyit!?
Remélem ti nagyobb szerencsével jártok.. !
Én nem érzem hogy az én, mit ügyfél érdekét szolgálja, ami (most) a fundamentánál zajlik.
Ugyanis: ha 3 hétre leállnak az adminisztrációval, amiről az ügyfél persze nem tudhat és mivel nem tud róla, így nem is tudja belekalkulálni ezt a plusz időt az ügymenetébe! A fundamentás üzletkötők felszínes/időnként nem a valóságnak megfelelő/ tájékoztatása és a fundamenta teljesen dilettáns folyamatszervezése révén nagyon sok ember veszíthet nagyon sok millió forintot!
EZ NEM TÜRELEM kérdése!!! Tényleg ez lenne a megoldás, hogy jön a fundamenta és annyit mond hogy legyek türelmes???? Ez egyszerűen hihetetlen!!
Nekünk az lenne az érdekünk, hogy ne veszítsünk el több milliónyi foglalót, lakást és ne kapjunk agyvérzést.
Helyette kapjunk konkrét információkat, ne csak ígérgetést és veítítést.
Mivel november 7 már rég elmúlt és pár nap leállást nem tarthat ennyi ideig behozni, valami nagyon nagy gond lehet a háttérben.
Egyik belső forrásból hallottam, hogy a mai napig mindent manuálisan csinálnak, mert nem megy a rendszer. Ez semmi jót nem jelent számunkra...
Kedves Mindenki!
Igaz a Fundamenta-nál IT fejlesztés/átállás van, ami múlt hónap 17.-ével indult és nov.7.-éig tartott. Sajnos az addig összegyűlt szerződéseket, kifizetési feltételeket, nem tudták rögzíteni. De most viszont gőzerővel dolgoznak, hogy utolérjék magukat!A fejlesztésre szükség volt a Ti és leendő ügyfelek érdekében!! Mindenkinek egy picike türelemmel kell lennie, mivel mást jelen esetben nem tudunk tenni! Ott is emberek dolgoznak, nem is akár mennyit!! .és mindezt az ügyfél érdekében!!!
Ezt nekem is eljátszották, hogy vadidegen ember anyagait kaptam meg...
Ha a határidőt nem tudjuk tartani, akkor szerződésmódosítás kell, ami megintcsak súlyos pénzek az ügyvédnél és az eladó beleegyezése is kellene fog...
Ilyen esetben nem tudom, hogy bukhatjuk-e a foglalót, ha igen, az nagyon nagy baj.
Viszont ha amúgy is szerződésmódosítás kell, akkor a Fundamentát biztos, hogy lecserélem egy másik bankra, akinek érdeke, hogy hitelt adjon nekem és pénzt keressen rajtam... Ez az egész fundamenta és a "személyi bankárai" egy csaló, hazug banda, akiket sza**rá kéne perelni.
akár a fundamenta is tanulhatna (ha akarna) ebből a panaszáradatból.
Nekem a korrekt tájékoztatás és a kapcsolattartás hiányzik, mert: jön egy üzletkötő, leszerződsz vele, mond ezt-azt - ennek ugye nincs nyoma, aztán amikor már szeretnél pénzhez jutni a gyűjtögetés után, akkor bekerülsz egy nagy kalapba a többi ügyféllel együtt és nincs aki motivált lenne az ügyed intézésében. Ha lenne valaki, akinek - rajtad kívül- fontos a hiteled rendben és időben történő folyósítása, akkor az esetek többségében gördülékenyebben történne a hitelezés.
ÉN már inkább az eladóval próbálok egyezkedni - kérni, hogy legyen megértő és türelmes, mivel a fundamentánál csak érdektelenséggel és nemtörődömséggel találkoztam... Sok rosszat hallottam másoktól már a fundamentától, jobban kellett volna ezekre a tapasztalatokra figyelnem, mert sajnos most a saját bőrömön érzem. Tehetetlennek érzem magam :(
Üdv Mndenkinek!
Csatlakozom az elégedettlen, csalódott ügyfelek táborához! 2016. szeptember 6-án szerződtünk, másnap földhivatal, szept. 26-án értékbecslő...mindent pikk-pakk teljesítettünk, amit kért a személyi bankár. Az ő tanácsára tettük a szerződésben a fizetési hatridőt november 15-re. Hetente hívogattam minden ok-e? Kell- valami? azt mondta minden ok, rendben lesz és megkapjuk a pénzt nov. 15-re....Két hete felhívtuk a központi számot ahol mondták, hogy esélytelen a pénz kiutalása nov. 15-ig mert még a bírálat tart, meg amúgy is rendszer átállás történt...erről a személyi bankár egy szót sem szólt!!! kiderült, hogy október 20-ig ült a papírokon, késve adta be őket, pedig hetekkel előtte megvolt minden. A bírálati határidő letelt november 18-án...azóta is semmi!!!! nem tudnak semmit mondani, csak hogy folyamatban van! Az a szerencse, hoy az eladó nagyon korrekten áll hozzá! De ez idegörlő! Össze kellene fogni és együttesen fellépni, mert itt ahogy látom többen küzdenek ezzel a problémával! Én már a 2. panaszlevelet írtam meg! Nem tudom mikor lesz ebből végre pénz! Ja és a tájékozató anyagunkban egy vadidegen ember személyes adatai voltak belekeverve!!!!!!
Én is segítséget kérnék. Nálam az a helyzet a következő. Vásároltunk egy lakást párommal.
Az ingatlanos cég és a fundamentás ügyintézőnk ugyan az. A lakás, amit kinéztünk a rendelkezésre álló információk alapján le is foglalóztunk (800000ft), majd rá egy hétre kiderült, hogy a lakás két helyrajzi számmal rendelkezik (két lakás lett összeépítve és felújítva hivatalos engedélyekkel és terv dokumentációval csak a tulajdonos nem rakatta egy helyrajzi számra). Először fen akadtunk, rajta de mivel beleszeretünk a lakásba és a fundás üzletkötő tanácsára nem foglalkoztunk a dologgal. Igen ám de utána jöttek ám a dolgok sorban , egy részt dupla költségek (amit morgolódás után lenyeltem) másrészt az ügyintézésünk nagyon elhúzódott. Természetesen a két helyrajzi számot nem tudták sok helyen kezelni és sora dobta vissza a papírokat a fundamenta hogy így vagy úgy nem megfelelő.
Ez után jött a fekete leves, lejárt a határideje az eladóval kötött szerződésünknek (Infó 4000000ft önrész és 3200000ft fundás hitel, amiben van 3 évnyi megtakarításunk havi 20000ft-tal és egy ével korában vettük igénybe mielőtt lejárt volna a négy év).
Mivel a fundamenta még nem utalt és veszélybe került mind a foglalónk és agy anblok már nem is tom menyi pénz amit az ügymenetre költöttünk , családi segítséggel kifizettük az eladót és megegyeztük a fundamentával hogy majd a mi számlánkra utal.
A hosszú felvezetés után a jelenlegi probléma. Most ott tartunk, hogy már minden rendbe van, csak a lakásra kötött biztosítással nem stimmel valami, vagyis a valami a két helyrajzi szám és a jelzálogjog bejegyzést nem tudja egyeztetni a fundamenta és a biztosító (Generali), de a szerződésbe foglalt 6 hónapos ügyintézési idő December 20-án le fog járni.
Kérdésem hogy most mit csináljak????
A tanácsotokat előre is köszönöm.
További ajánlott fórumok:
- Mi a teendő Fundamenta, Lakáskassza lejárata esetén?
- OTP lakástakarék és Fundamenta lakástakarék. Vélemények, tapasztalatok? Melyiket válasszam?
- Van itt valaki, aki a Fundamentánál dolgozik ügyintézőként?
- Mennyi a Fundamenta hitelelbírálási idő?
- Valaki megtudja mondani mikor lehet felvenni a fundamentát?
- Férjemmel 2008-ban fundamentával kombinált hitelt vettünk fel. Ezzel kapcsolatban tudnátok válaszolni kérdésemre?