Fundamenta, tapasztalatok? (beszélgetős fórum)
Kedves Gedó!
20% önerő a nagyobb városokban, településeken többnyire elegendő.
A második kategória a 24%.
Kisebb településen ez mehet feljebb.
(Erről a dolgozóknak listája van, pontosan megmondható, hol-mennyi.)
Viszont az értékbecslés és a vételár közül a kisebből lesz kiszámítva a %.
A jövedelem a terhelhetőséget nem befolyásolja.
Sziasztok,
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valaki tud nekem tanácsot adni. Apósom adószámával párom fizetett fundamentát. Tehát apósom volt a kedvezményezett, párom a szerződő fél. Azonban sajnos apósom váratlanul meghalt, és én most azt olvastam több helyen hogy ilyenkor elesünk az állami támogatástól és a kamattól is. Mivel 2014 óta fizettük, ezért az állami támogatás kamatokkal együtt kb 600 ezer forint lenne.
Az a kérdés hogy a fundamentát páromnak kell értesíteni apósom haláláról? Esetleg van el lehetőség arra ha most vennénk lakást gyorsan akkor még valahogyan be lehetne számítani?
Köszi előre is a választ
Kedves Stanleyg!
A 0610118181-es számon tudod biztosan megtudni.
Sziasztok! Fundamentánál szerintetek efogadják úgy a számlàt, amivel igazolnom kell a felújítást, hogy a vállalkozó annyit írt rá a számlára hogy: "Gipszkartonszerelés".
Nem részletezte csavarra pontosanx hanem csak ennyi van rajta, meg a szokásos dolgok természetesen.
Illetőleg érdeklődnék hogy a magánszemély adószámát is fel kell e tüntetni a számlán. Mármint akinek a nevére lett kiállítva.
Előre is köszönöm.
Érdekes lesz az elkövetkezendő időszak.
A régi devizások, a változó kamatozású hitelesek bajban lesznek sajna.
Akit érint keressen, és igyekszem segíteni! :)
Kedves Anyci77!
Mi ezzel a probléma?
Lejárt a fizetési határidő?
Kedves Abri!
Örülök hogy megoldódott a lényeg! :)
Sajna vannak nem a helyzet magaslatán lévő dolgozók (mint minden munkahelyen), sőt(!) nagyobb pénzintézeteknél is (el sem hiszik sokan).
Az általános szerződési feltételek tartalmazza a "dolgokat" melyekről írtam, amit kötelezően meg kellett (volna) kapnod, de nem csodálkoznék ha a dolgozó kihagyta volna.
Sebaj, tényleg több forrásból gyorsan infóhoz lehet jutni (e-mail, e-banking felület a honlapon, call center telefonon).
Ha felújításra kérted a kiutalást (a leírásodból arra tippelek, nem írtad), akkor a számlák szólhatnak a felmondási nyilatkozat beérkezésétől/rögzítésétől kezdve az összeg a számládra érkezése utáni 120 napig.
(Általában lehet 1-2 hónap póthatáridőt kérni, de kommunikálni/jelezni kell!)
Szia Firpo!
Megvan az összes papírom amit kaptam, de tényleg nincs rajta a lejárat dátuma. Azt hittem ha lejár kapok egy összesítőt, és megírják mi a teendő, mikor utalják a pénzt, mikortól lehet számlákat gyűjteni.
Mivel ez nem történt meg még egy hónap levonásra került, szóval nincs elmaradásom, a bank átutalta mindig.
Én nem tudtam,hogy kell felmondási nyilatkozatot küldeni, az irodájukban az ügyintéző kitöltötte és feladtam.
Ma megjött a pénz, úgyhogy minden rendben, áprilishoz képest kicsit csúszott. Elég nehéz szakembert kapni, és ha nem tudom mikor kapok pénz, mikortól fogadják el a számlát, nehéz összehozni a felújítást.
Most már csak azon kell izgulni, hogy a számlák jók legyenek és elfogadják őket.
A kiutalást követően végülis 180 nap van a számlák megszerzésére és a beküldésre?
Kedves Abri!
A "semmilyen papír" fura, hiszen azon amit aláírtál kötéskor, ott látszik, a visszaigazoló levelen amit 30 napon belül kaptál kötés után, szintén.
Persze ezekre kevesen emlékeznek, illetve tarják meg.
Ha "fel kellett mondani", akkor minden bizonnyal maradt ki részlet, vagy csúszott el.
(Ez tolhatja el a kiutalást sajna.)
Telefonon biztos hogy lehet infót kérni (van hogy 10-15 perc is sajnos), mivel napi szinten egyeztetek ugyanazon a vonalon több ügyben.
Az igaz, hogy nem mindig vannak a helyzet magaslatán az ott dolgozók, de ilyen egyszerű esetben azért tudnak pontos tanácsot adni.
A leírásod alapján ezt javaslom, mert ha 90 nap után nem jött meg az összeg, akkor valami hiányzik.
(Nem stimmel az aláírás, nem érkezett be minden szükséges dokumentum, stb.)
Se telefonon, se emailben nem tudtam intézni, úgy válaszolnak, mintha nem is értenék mit kérdezek. Én bementem a közeli város irodájába, és ott tudott segíteni az ügyintéző.
Nekem április 12-én volt az utolsó levonás, de mivel semmilyen papíron nem találtam, hogy mikor jár le, ezért nem mondtam le a csoportos beszedési megbízást. Így még májusban is levonták a pénzt.
Ezután mentem el az irodájukba, ahol az ügyintéző tájékoztatott, hogy fel kell mondani a szerződést, ezt el is készítette, elküldtük. Azt mondta, hogy júniusban már lehet gyűjteni a számlákat. Jóval később kaptam levelet a Fundamentától miszerint a felmondási nyilatkozat beérkezését követően (2020.05.29.) lehet számlát gyűjteni, és a kifizetés után 180 napon belül szükséges benyújtani a számlákat és a számlaösszesítőt.
Augusztus vége van, de még nem kaptam pénzt.
Kedves Sany3!
Lásd Magdicának írt válaszom.
Kedves Magdica!
A papírokkal biztosan nincs minden rendben sajna, mivel törvényben (napra pontosan) meghatározott, hogy meddig kell kiutalni az összeget, amennyiben igen.
Mindenképpen a Call Centerrel való egyeztetést javaslom. 0614118181
Az utóbbi időben jellemző, hogy nem tájékoztatták az Ügyfeleket azon MNB-s szabályról, miszerint kötelező átvilágítani az Ügyfeleket.
Ez egy "Kiegészítő azonosítási lap beküldése kitöltve-aláírva, valamint a személyi igazolvány mindkét oldalának, valamint a lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldalának másolata a kiutalási dokumentumokon felül.
Szia!
Mi magunk is hasonló cipőben járunk. Ezerszer hívtuk már őket, és mindig megy a hitegetés, ígérgetés, de semmi konkrétumot (mondjuk egy végső dátumot) nem tudnak mondani. A papírokkal minden rendben, mégsem tudják megmondani, hogy mikor lesz a kifizetés. Felháborító, hogy ilyen egyáltalán létezhet, hogy évekig fizeted a megtakarítást, aztán nem tudnak egy dátumot mondani, hogy mégis mikor fogod visszakapni a pénzedet. Majd, valamikor. Az egyik ügyintéző azt mondja, hogy 3 nap, a másik 5, a harmadik 4, a negyedik, hogy pár napon belül megtörténHET a kifizetés.
Szerintem egyébként az ügyfélszolgálatosoknak a világon semmi ráhatása nincs a dologra. Én úgy gondolom, hogy a fejük felett döntenek mindenről, függetlenül attól, hogy hány ügyintéző "sürgette meg" az ügyet, hányszor.
Olvasgatva a fórumot 1000+1 a miénkhez hasonló negatív tapasztalat van. Érthetetlen, hogy hogy a fenébe nem büntette még meg őket valamelyik hatóság.
Sziasztok!
Lejárt a fundamenta megtakarításom Már kb 1,5 hónapja kiutalható az összeg ( minden rendben van a papírokal)a pénz viszont a mai napig nem érkezett meg. Számtalan telefon számtalan ígéret és semmi sem történik. Valakinek esetleg van hasonló problémája és ha igen mit lehet ilyenkor tenni? Hová fordulhatok ezzel a problémámmal? Előre is köszönöm szépen a segítséget :) szép napot Mindenkinek
A központi számon meg tudják mondani, mikorra várható/mikor adták postára.
Érdemes utána kérdezni! :)
Kedves Abri!
A posta működik lassan, ha valóban a májusi volt az utolsó megtakarítási hónap, akkor június folyamán meg kell érkeznie az értesítőnek.
Amennyiben elfogadjátok (válaszoltok) a kiutalási időpontot, akkor ettől a hónaptól már kelteződhetnek a számlák 1-jétől.
Kedves Picman!
061-411-8181
Kb. 10 perc alatt választ kapsz.
Naprakészen látják a dolgokat ott.
Kedves Firpo!
Lejárt a 4 éves megtakarításunk, teraszfelújításba szeretnénk kezdeni. Máj. 12-én emelték le utoljára az összeget, de még semmi papírt, elszámolást nem kaptunk, hogy mikortól lehet számlát gyűjteni és mennyi az összeg.
Hogy szokott ez lenni?
Köszönöm ha válaszolsz!
Sziasztok!
Van köztetek olyan, aki belelát a funda rendszerébe?
Beadtam egy nyilatkozatot és kivancsi lennék, hogy elfogadták-e. Tudom, hogy 30 napjuk van a válaszra,nem is sürgetni akarnám, csak nem 30 nap múlva szeretnék szembesülni vele, hogy valami rossz/hibás.
Köszi :)
A cég zavartalanul működik tovább a tapasztalataim szerint, és nem is szigorította lehetetlenre a hitelfelvétel feltételeit, mint a legtöbb bank jelenleg.
Érdemes itt próbálkozni most is. :)
Kedves Dóri185!
Ahonnan az ellátást kapja Anyuka, attól a hatóságtól szükséges beszerezni egy friss igazolást.
Kedves Firpo!
Felújításra szeretnék fundamenta megtakarítást fel venni. Én vagyok a ház tulajdonosa, édesanyám a haszonélvező. Ő rokkant nyugdíjas. Határozat van róla hogy felülvizsgálata nem szükséges, tehát véglegesített. Ez a komplex minősítés 2018 szeptemberében készült. Mivel véglegesített így ezen időpont óta ő nem volt felülvizsgálaton, hiszen nem is kellett mennie. A fundamenta viszont nem fogad el 12 hónapnál régebbi ilyen papírt. A kérdésem az lenne hogy tényleg nem fogadják el? És ha nem, akkor tudna e nekem abban segíteni hogy honnan lehet ilyen komplex minősítésről frissebb iratot “szerezni”?
Előre is köszönöm a választ!
Kedves Mindenki!
Aki nem kíván élni a hiteltörlesztési moratóriummal, hogy ne keletkezzen plusz költsége a futamidőn túl, annak erről nyilatkoznia szükséges.
E-bankig felületen a honlapon, vagy a Call Centeren keresztül lehet megtenni. :)
Kedves Dodaro!
Egyeztetni kell a központi számon (0614118181), általában lehet kérni haladékot.
30 napot biztosan.
További ajánlott fórumok:
- Mi a teendő Fundamenta, Lakáskassza lejárata esetén?
- OTP lakástakarék és Fundamenta lakástakarék. Vélemények, tapasztalatok? Melyiket válasszam?
- Van itt valaki, aki a Fundamentánál dolgozik ügyintézőként?
- Mennyi a Fundamenta hitelelbírálási idő?
- Valaki megtudja mondani mikor lehet felvenni a fundamentát?
- Férjemmel 2008-ban fundamentával kombinált hitelt vettünk fel. Ezzel kapcsolatban tudnátok válaszolni kérdésemre?