Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után (beszélgetés)
Az tény, hogy E5 nyek abban különleges, hogy alapból B2 körüli szintről indulnak, ahonnét a C1 már nem akkora lépés, mint nulláról két B2, ezt akartad kb mondani, gondolom.
Egyetértek. Nem robotok ezek a fiatalok. Hajlamosak a maximalizmusra de normális gyerekek. A dolgok nekik sem hullanak az ölükbe.
[link]
ez a PPK tájékoztatója, már meg kellett kapniuk a levelet eszerint. Mindjárt megnézem a Ti karotokat.
Az eredeti hozzászólás a két C1 elérése közti különbséget hangsúlyozta, mert szerintem az egyiket könnyedén megcsinálják a másikhoz képest.
Hát aktiválni kell hozzá a félévét, hogy lássa.
Csak azt hangsúlyoznám, hogy nekik sem a gimibe beiratkozásért cserébe adják. Én látom mögötte a diák részéről a munkát, a szülőt,stb. És látok sajna kiválogatott gyereket teljesen elkallódni, zsákutcába futni.
Részemről teljes elismerés annak, aki 2db C1-et behúz.
Ugye mindketten ugyanazokról a gyerekekről beszélünk, akiket kimazsoláztak a legjobb eredményt nyolcadikosok közül, akik egyáltalán mertek jelentkezni? Tudtommal meg is van nekik érettségire, talán egy-két "renitenst" kivéve :)
Látod, ezt nem tudom. Az azért csúnya lenne, ha tényleg ilyen szándék vezérelne ráadásul több tanárt!
A Toldyban az első nyelv eleve véget ér 5 év után, így 11.végén osztályozó nélkül mindenki érettségizik nyelvből.
C1 a 2.nyelvből "kis güzülést" igényel?? Nem is értem miért nincs meg érettségire mindenkinek:-)
Én a képesség és lehetőség tökéletes összhangjának mondanám a 2db C1-et. Még az átlagos honi nyelvoktatás színvonalától eltekintve is..
És szerinted bevallanák, ha ne adja ég valójában bukás lenne az ötlet...
Hátha Virgilusnak van jobb ötlete. Bár általában a Neptun-belépő a diák neve és a jelszó a születési dátuma pontok nélkül, amit azonnal meg kell változtatni az első belépéskor. Valami tájékoztatót azért csak küldenek majd, de ha nem szerződtek még, akkor korai is lenne (szerintem). Arról nincs valami levél, hogy mikor és hogyan létesítenek hallgatói jogviszonyt? Hallgatói jogviszony létrejötte előtt furcsa is lenne, ha be tudnának lépni a Neptunba.
Nem tudnak róla, hogy kaptak volna bármit.
Ezt nem vitatom. Szerencsére, még ez se feltétlenül predesztinálja a bukást.
Neptunban biztos. Kaptak hozzáférést?
Szimpatikus, hogy nem halogatták, időben lehet tervezni. A vidékieknél ez pénzben is elég nagy megtakarítást jelent, mert addig nem kell albérletet fizetni. Bár az egyetem egyik varázsa éppen a társaság, a kapcsolatépítés, illetve az önállósodás - nem bulizók számára is, gondolom.
Szerintem ez lehetne mindenhol a normális hozzáállás :)
Ez mindkettő tényleg szivatós, ha az órákon nem foglalkoztak ezekkel és csak pár hét lett volna, otthoni önálló készüléssel. Nem lehetetlen, de teperős. Mondjuk a bukás veszélye nem állt fenn. Brahiból megcsinálhatták volna egy lazább készüléssel. Nyilván nem mindenáron az ötöst kitűzve célul. Ezt is kell egy picit még gyakorolni. De majd ott lesz rá az egyetem :)
Sajnos az itteni kísérletet túlságosan átszövi és dominálja a magaspolitika.
Érdekes cikk. Külföldön nagyon sok egyetem működik abban a formában, ahogy a Corvinust próbálják átalakítani. Szóval ez nem ördögtől való és még be is jöhet, ha jól csinálják.
Oh. Köszi. Szólok majd a gyereknek, hogy ideje lenne bekukkantani. Szerintem eszébe se jutott még ránézni. Apropó hol, milyen felületen lehet?
Fazekas? Jól zeszik, hogy segítik a diákjaikat.
A 4+1 rendszerű képzés nagyon változstos. Több verziója van (kezdőről vagy haladó szintről induló, nulladikban egy nyelvre fókuszáló vagy megosztott)
És ez lehetőséget ad a suliknak a minimumon (osztály minimum 60%-a érje el a B2-t) mesdze szigorúbb követelmények kidolgozására.
Gólyák figyelmébe: az ELTE-n már lehet jelentkezni a kurzusokra! (Gondolom, máshol is.) Az előadásokat mindent távolléti formában hirdették meg, a gyakorlatokat fele így, fele úgy, de külföldiek és vidékiek kérhetnek engedélyt teljes távolléti oktatásra.
Nálunk társtud. osztályról van szó, ahol nem kimeneti követelmény a nyelvvizsga, de mivel a továbbtanulás miatt mindenkinek szüksége van minimum egyre, így - többnyire angolból - általában megcsinálják az előrehozott érettségit is. És ez általában emelt. A tanárok támogatják, illetve eleve olyan a nyelvi csoportbeosztás, hogy erre készülnek.
A latinban is amúgy ez a nehézség, mert a nyelvtant nem akkora kunszt megtanulni, fiam már kb mehetne is, ami ezt a részt illeti, fordítani is tud (szótárral kell), viszont nagyon mélyen tudni kell a kultúrtörit. Lányomnál ez a mázli, hogy ő a görög meg a római regéket olvassa ovis kora óta önként és dalolva.
VMG sem bátorít rá, sőt, de azért az osztályozó nem szivatós. Legalábbis a nem nyekeseknél. A nyekeseknél biztosan inkább az, de ők nem is nagyon szokták bevállalni. Angolból nagyon sokan mennek, inkább több, mint kevesebb sikerrel, fiam nem ment, mert szerette az angolórát, egyik kedvence volt, nem akarta elhagyni a tanárt sem.
Gondolom, talán attól tartottak, hogy tömegesen leadják a sikeres érettségi után a nyelvi órákat.
Itt a szívást hosszas könyörgés után az osztályzóvizsga előtt közvetlenül kiadott idegen nyelvű kötelező olvasmánylista mérete jelentette. Nem akartak a németesek egész téli szünetben a Faust-hoz hasonló könnyed olvasmányokkal kelni-feküdni.
Angolból pl. volt olyan feladat, hogy húzni kellett egy képet, a rajta levő királyt felismerni és beszélni a tetteiről, koráról. Azaz kb. célnyelvi szivilizációt. (pedig ilyen órájuk nem is volt.)
Olvasnivaló a BCE-ről. [link]
Pár részlet:
...Nem volt olyan, a helyzetből adódó, parancsoló kényszer, amely a Corvinust mint állami egyetemet magánegyetemmé szervezze, az elhatározás a politika műhelyeiben született...a korábbi tömegképzés helyett elitképzést akarnak. Azelőtt az egyetem hallgatóinak nagyjából a 60 százaléka lehetett tandíjmentes, az új Corvinus vezetése ezt a számot 40 százalékra kívánja csökkenteni...a hallgatás nem tett jót az egyetem hírének, azt is tapasztaltuk, hogy a középiskolásokat a felvételre előkészítő tanárok egy része a korábbi egyértelmű ajánlás helyett már kétségeit fejezte ki az egyetem jövőjét illetően. A 2020. tavaszi adatok szerint a hasonló profilú fővárosi egyetemekhez képest a jelentkezések aránya visszaesett. A szülők és maguk a pályaválasztó diákok is kissé elbizonytalanodtak a hírek hallatán.
Furcsa, vajon miért alakulhatott ki ilyen hangulat emiatt?
Azért C1-et megugrani nem akkora kunszt, amikor B2 körüli szinttel veszik fel őket az egyik nyelvből. A másik már inkább igényel egy kis güzülést is - ha valaki teljesen nulláról indul - mivel más tárgyak is vannak, amikkel haladni kell.
További ajánlott fórumok: