Érdemes a kereskedelemben állást keresni? (beszélgetős fórum)
Ez nem most karácsony előtt volt egy Rossman-ben?
Mert ha igen, akkor ott voltam:DDDD
Még egyszer leírom!:D
A kereskedelembe dolgozók egymással viselkednek primitív módom, nem a vevőkkel!
A szakmai tudásukat nem minősítettem. Ahhoz nem értek.
Ezt azért mertem leírni, mert több ismerősöm dolgozott CBA-ba, sparba, tescóba, Lidl-ben, és mind ezt mondják.
Akik maguktól jöttek el, azok azt mondták, hogy azért nem maradnak tovább, mert a közvetlen kollégák és a főnökök is primitívek. Nem elég, hogy alul vannak fizetve, de el kell viselniük az örökös csesztetést, trágár beszédet, mert a főnökök azt gondolják, hogy így meg tudják félemlíteni annyira a beosztottakat, hogy jobban dolgozik. A kollégák meg a fene tudja miért, hiszen a furkálásért nem jár sem fizetés emelés, sem prémium.
Akiket elküldtek, azok meg azt mesélik, hogy valamelyik kolléga alájuk tett.
Ha egy emberrel történik ez, akkor azt mondom, hogy ő a bunkó és a hülye, nem akar dolgozni, stb., de nem egy ember mesélte ezt, hanem több és különböző korosztályból.
A sógornőm pl. a fene tudja, hogy miért, de imádja a kereskedelmet. Dolgozott már az összes helyen, amit felsoroltam, még azzal sem tudták a kedvét szegni, hogy alul fizették, de a kollégák viselkedése igen. Persze maradt a kereskedelembe, de egy heteshez ment dolgozni, ahol már több, mint 5 éve van és nagyon jól keres, normálisak a kollégák is.
Ez csak 1 példa, de van több ismerősöm, akik a lidl-s cikk után is azt mondták, hogy nincs az a pénz, amiért visszamennének oda dolgozni.
Tehát, még egyszer: nem a vevő-kereskedő, és nem a szakmai tudást minősítettem!
Jesszus.
Még jó, hogy nem cipőboltba ment biztiőrnek.
Minket mindenki körberöhög mikor felvételkor elmondjuk hogy nehéz fizikai munka a miénk.
Aztán porzik az út utánuk úgy menekülnek. Pedig akkor még áruhoz nem is nyúlnak, csak látják egy-két napig belülről a dolgokat.
érdekes, velem mindig tök kedvesek az otp-ben.
boltban egyszer volt, h rámszólt a biztiőr, h ne szagolgassam a parfümöket...mondom neki, jó, de akkor honnan tudjam, milyen az illata? ott is hagytam.
Itt az otp maga a katasztrófa.
Ridegek, semmi tájékoztatási hajlam, semmi segítôkeszség, pedig csak lézeng egy-egy ügyfél.
A BB bank személyzete barátságos, segítôkész, türelmes, bármit kérdezhet az ember tôlük.
Valószínű a több mázsa áru mozgatása miatt van az hogy csak fiatalokat vesznek fel. Ők még jobban bírják a szervezetük legalábbis.
Bár amennyi tápos van a 20on évesek között is...
A kassza és a front office csendes gyilkosokat nevel... :D
Azzal szoktam magam lenyugtatni időnként amikor jön egy "kedves" ügyfél hogy miként kínoznám halálra. Így túl lehet lépni és a következő ügyfelet mosollyal fogadni :)
Ja én a magenta színű szolgáltatónál dolgozom :D
A nálunkot úgy értettem, hogy nálunk a városban (ez aldi és lidl is, utobbiban van ismerős ő mondta)
Ezt én is hallottam valakitől.
A tied milyen szféra?
"Azt csak egy darabig hiszed hogy jó lesz. Utána megutálod az emberi fajt mint a sz..rt.. '
És milyen igaz...
Én is lelkesen kezdtem, de a hatszázadik bunkó, nemtörődöm vevő után elegem lett, és baromira semmi kedvem nem volt már senkivel jópofizni. Sőt, egy idő után tömegiszonyom lett, menekültem az emberek elől. Pedig sose volt bajom a nyüzsgéssel, szeretem, de annak idején mégis folyton rámtört a menekülhetnék, ha egyedül voltam.
Hát igen nem mindegy hogy hol. Az élelmiszer vegyiáru az egy katasztrófa...
Ar ruházat-kiegészítő egy fokkal jobb, talán az ajándék és háztartási boltok nyugisabbak.
A műszaki áruházak káosz ahhoz 5 évig volt ugye szerencsém. De ahány helyen dolgoztam én már mindig kifogtam a hülyéket XD
A mostani vezetőm kivételes eset.
Nekem a banki dolgozókkal alapvetően jó tapasztalataim vannak, háttérinfók ismerete nélkül, ha csupán a kommunikációra, szolgálatkészségre gondolok. Visszaemlékezve, amíg az adott terméket nem ismertem, kérdeztem butaságokat, de mindig türelmesen, kedvesen válaszolgattak, bármiben segítenek. Ha valami nem tetszik, rendszerszintű hiba, úgymint alacsony betéti kamat, kezelési költségek, legutóbb aláírásminta ismétlése, meghatalmazáshoz ragaszkodás stb., ezekről nem ők tehetnek. Többen adtak névjegykártyát, hogy telefonálhatok, emailt írhatok, utóbbi lehetőséggel éltem már.
Nyilván náluk is lehetnek belső, személyi ellentétek, viszálykodás, még nem észleltem jeleit.
Amúgy érdekes, hogy éppen CBA-t említettél negatív példának, mert ez az üzletlánc nálunk sem örvendett népszerűségnek. Múlt időben írom, mert már bezárt. Dolgozók fáradtnak, túlterheltnek tűntek, amit más boltnál nem tapasztaltam, pedig a munka jellege hasonló.
Kirakat. Hát pont annyi eszük van, mint a próbababáknak.
De bammeg, aki oda bemegy, a pénzügyeit bízza rájuk. Mégis mi a megoldás? Mindig fiókvezetőt sem lehet kérni.
Hogy mennyit keres az függ a cégtől, esetenként a bolt forgalmától...
A munkáról: általában rengeteg fizikai munka, emellett papírmunka, vevőkiszolgálás, reklamációkezelés. Aztán ott a csapatod, mindig van valakinek nyűgje, motiváld őket, építs összetartó csapatot belőlük... Hozd a céges elvárásokat, mindig vedd fel a telefont, szabadnap alig, fizetés nem arányos az elvégzett munkával. Ez a munka pszichésen és fizikailag is megterhelő, így pihenni, lazítani sem egyszerű.
De basszus, velük találkoznak az ügyfelek.
Mondjuk nekem egy szavam sincs ellenük, az én ügyintézöm jó. :)
Na ez azért nincs így,de azért köszi,hogy lebunkózol minket :)
Nekem is van akiket nem nagyon bírok,pl.az ügyintézők a különféle hivatalokban,meg a bankokban,na ott sok a bunki,tisztelet a kivételnek :)
Ugyanazon áruház, de egymástól néhányszáz méterre.
Az egyikben szinte megfagy a levegô, amikor az ember bemegy.
A másikban kedvesek, barátságosak, mosolyognak, üdvözölnek, szépen beszélnek.
Igaz, a fônökasszony is egy igazi bûbáj, aki megkérdezi, "hogy van, segíthetek," stb.
Amikor betegség, haláleset miatt nem láttak hetekig, hiányoltak, részvétet nyilvánítottak.
Elvétve van ilyen is.
Nem fognak felvenni mert 35 fölött kizáró ok...
Ezt nálunk nyíltan közölték
És, hogy a kérdésre is válaszoljak:D
Volt egy Lidl-s cikk, amibe írtak a fizetésekről, ami több, mint sok pl. banki dolgozó bére. Én személy szerint gondolkodok rajta, hogy elvégzek egy kereskedelmi OKJ-s képzést, mert ha esetleg megszűnne a melóm és nem vennének már fel ebbe a szférába (a korom miatt), akkor lehet kénytelen leszek kereskedelembe elhelyezkedni, és ahhoz jó ha van ilyenje az embernek.
A legjobban fizető hely a tudomásom szerint az Aldi, utána a Lidl.
Ja, én vezető nem lennék, de a saját szakmámba sem szeretek az lenni....
Majdnem mindenhol....
Nálunk nincs pl.
Nálunk ha nem készülünk el valamivel, akkor nem kapunk jutalmat, de direktbe senki nem anyáz a másikkal.
Én bankos vagyok, ahogy itt már többen is célozgattak rá.
Nem pultban ülök, hanem a banki szoftverfejlesztésen.
A banki szférában csak 3 helyen dolgoztam, és bár az egyik bankot nem nagyon szerettem, de ott sem volt ordibálás, anyázás, de volt furkálás, azaz nem is igazán az, mert ez csak ellenem irányult 2-3 fiatal lány részéről, de mással bűbájosak voltak.
A másik 2 helyemen minden OK volt.
A jelenlegi főnököm szinte elnézést kér, ha meg kér munkával kapcsolatban bármire:D Volt egy kollegina, aki szeret mások alá tenni, de ő, pont ezért már nem dolgozik nálunk.
A bankokban inkább az a gond, hogy szakmailag nem felkészült sok ember.
További ajánlott fórumok:
- Hátrány úgy állást keresni, hogy közben főiskolára járok, persze levelezőre?
- Tudtok Nekem olyan oldalt ajánlani, ahol 2 felnőtt és 1 gyermek részére tudok keresni jó árban szállást a Balatonnál?
- Valaki meg tudná adni azt a weboldal cimet, ahol a közigazgatásban lehet állást keresni?
- Melyik kereskedelmi egységben érdemes vezetőként dolgozni?
- Mennyit lehet keresni egy multi cégnél diplomával, pl. kereskedelmi ügyintézőként?
- Hogyan lehet gyakornoki állást keresni?