Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Első osztályban kötelező olvasmány?!+olvasó napló írás fórum

Első osztályban kötelező olvasmány?!+olvasó napló írás (beszélgetős fórum)


1 2 3
2011. febr. 18. 12:27

Sziasztok!

Elsős vagy második osztályos kisgyermekes anyukát keresnék.

Az ELTE-n tanulok gyermeklélektant, és az egyik szemináriumi feladatunk egy ennyi idős gyerkőc anyukájával való beszélgetés lenne, hogy jobban megismerjük az ennyi idős gyerekek világát, illetve néhány alkalommal a kisgyerekkel is foglalkoznék (rajzolnánk, színeznénk, játszanánk). Mivel Budapesten tanulok, budapesti, vagy környéki anyukák jelentkezését várnám :)

Érdeklődni itt tudsz privát üzenetben ! Szép napot Nektek!

Ági

2010. jún. 4. 15:42
Én ugyan ilyet még nem is hallottam .
69. misz
2009. aug. 12. 22:37
Az eszem megáll és ácsorog! Hogy egyes iskolákban miket kérnek! Én tanítónéni vagyok, de 1. osztályban 90 oldal! Szegénykém, ha el is olvassa, tuti nem ért belőle semmit. Az írásbeli fogalmazás pedig 3. osztályos anyag.
2009. jún. 25. 22:13

Még eszembe jutott valami a suli előtti olvasással kapcsolatban, így utólag nevetgélek rajta.


Az én időmben is volt iskola érettségi felmérés, vagy mi. Kijött az oviba egy csapat ember, hosszú asztalnál ültek és minden gyereknek ki kellett mennie hozzájuk és elvégezni valami feladatot. Nekem egy házikót kellett rajzolnom. Elkezdtem bal kézzel....a bizottság feljegyezte, hogy bal kezes, majd átvettem a ceruzát a jobb kezembe és befejeztem a házikót. Ezzel a kéz cserével nagyon összezavartam mindenkit, azon nyomban elküldtek pszihológushoz, hogy döntse ő el, hogy mehetek e iskolába. Senkit nem érdekelt, hogy tudok olvasni, írni(mind a két kezemmel)!

2009. jún. 25. 12:51
nálunk nincs légkondi, mert én sem szeretem, de a gyerekek bírják,mert őket nem üti ki ez a meleg. Én meg az előbb terigettem a ruhákat,és felforrt az agyam:)
66. b2d0b7d91e (válaszként erre: 62. - Ece2190f49)
2009. jún. 25. 12:41

Szia Marus:))

Köszi jól vagyok! Itt is meleg van és elég nyomasztó frontok járnak erre:)

Utálom a légkondit, így miattam mindenki izzad:))


Biztos nem lesz semmi hátránya ebből! Legalább nem fogják rögtön elsőben nyúzni, így ő még pihenhet:)

2009. jún. 25. 12:35
hazamentem, boszifalvára, ott keress
64. ece2190f49 (válaszként erre: 61. - H.Ancsi)
2009. jún. 25. 12:34
mennyire vagy szétszórt,elég a gereblye,vagy lapát kell?:))
63. ece2190f49 (válaszként erre: 61. - H.Ancsi)
2009. jún. 25. 12:33
itt,itt vagy. ott, meg ott vagy. Itt nem ott vagy, ott meg nem vagy itt...érted?
62. ece2190f49 (válaszként erre: 57. - B2d0b7d91e)
2009. jún. 25. 12:32

Szia fegu!:))

Remélem hogy Hanna is megúsza ennyivel hogy unatkozni fog:)

Hogy vagy? Mizujs?

itt olyan meleg van hogy ki lehet purcanni:)

61. H.Ancsi (válaszként erre: 60. - Ece2190f49)
2009. jún. 25. 12:31
jó lenne, mert nekem nem nagyon sikerül:) most sem tudom, itt vagyok, vagy ott:)
60. ece2190f49 (válaszként erre: 59. - H.Ancsi)
2009. jún. 25. 12:30
össze szedegetünk jó?
59. H.Ancsi (válaszként erre: 58. - H.Ancsi)
2009. jún. 25. 11:08

na ezt meg nem erre a fórumra akartam irni::))))

kicsit szétszórt vagyok, vagy nem?

58. H.Ancsi (válaszként erre: 52. - Ece2190f49)
2009. jún. 25. 10:57
az a vicces,hogy elmentem néhány próbájukra, és láttam,hogy kifejezetten élvezi. A tanár meg egyenesen imádta, és azt mondta,hogy kifejezetten tehetséges. Két baj volt, szerintem, az egyik nagyon drukkos a fellépések előtt, a másik szerintem most éppen "ciki" igy 11 évesen.Na mindegy. Év elején beiratkozott a suliba kosarazni, mert jó magas a lelkem, a labdát is szereti, de abból állt az edzés, hogy bedobták a labdát, oszt játszatok, mivel ő volt a legkisebb leginkább csak ácsorgott. Szóval semmi értelme nem volt. Nagyon szereti viszont a vizet, csak sajna a közelünkben nincs olyan hely, ahova rendszeresen tudnám vinni, például a műugrás nagyon izgatja.
57. b2d0b7d91e (válaszként erre: 54. - Ece2190f49)
2009. jún. 25. 10:56

Nekem nem volt gondom ezzel.

A tesóm 1 évvel idősebb nálam, így 1 évvel előbb kezdet suliba járni, mint én. Mindent megtanultam vele, így amikor én kezdtem következő évben az elsőt, már mindent tudtam. Nekem kicsit rossz volt, mert halálra untam az órákat, de a tanárokat nem zavarta:)

56. 01c8755c79 (válaszként erre: 51. - H.Ancsi)
2009. jún. 25. 10:51

Én a fiammal voltam így. Gyönyörűen olvasott, gyönyörűen mondott verset... és közölte, hogy utál olvasni... és nem is volt hajlandó kinyitni egy könvet sem.

Nagyon sokat beszélgettünk az olvasás gyönyörűségeiről... a világokról, amibe elkalandozhatunk, amit különben nem ismerhetünk meg. És persze megmondtam, hogy óriási szomorúság nekem, hogy ezeket a kincseket nem oszthatom meg vele. Aztán egyszer csak (5. osztályban) kiderült, hogy nagyon vonzódik a történelem iránt... Először a Benedek Elek történelmi sorozatából a Honfoglalás témájút olvasta el(jó nagy képek vannak benn)... és mindjárt utána jött Attila a farkaskölyök, nah azt egy csodaként élte meg... aztán ki is derült, hgy ez a könyv egy trilógia 1. könyve, így gyorsan megvettük a következő kettőt. Attól fogva sínen van olvasásilag, de még mindig csak történelmi témájú könyveket rakok oda. Olyant amiről tudom, hogy már hallott, tanult...

De alsóban szabályosan könnyeket hullattam, amikor arra gondoltam, hogy ilyen adottságokkal nem tudok olvasni szerető embert nevelni belőle.


Szóval nyugi... türelem... beszélgetés... közös olvasgatás... meglesz az. :o)

2009. jún. 25. 10:48

Ráadásul ugye, pl.ha nyomtattottan ír, akkor leír bármit, ami eszébe jut fordítva. Tehát leírja nyomtatottan helyesen is, de a szót hátulról kezdve is leírja, ráadásul a betűket is,minth a szó tükörképe lenne amit leír.

nem tudom lehet e így érteni mi a lényeg.

2009. jún. 25. 10:44
a lányom hanna, már közel egy éve folyékonyan olvas,hibbátlanul, írni is tud, és profin összead-kivon 20-ig. És most lesz elsős. Nem lesz ez baj a suliban?
2009. jún. 25. 10:43
jut eszembe...
2009. jún. 25. 10:42
hát van ilyen,lehet hogy ő inkább sportolni, mozogni, kreatívkodni szeret nem?
51. H.Ancsi (válaszként erre: 50. - Ece2190f49)
2009. jún. 25. 10:40

akkor ők olvasómanók:) nekem a legnagyobb bánatom,hogy Bence utál olvasni, már mindenfélével próbálkoztam, de semmi nem köti le, a kötelezőket nagy kinnal elolvassa, de ennyi. Érdekes, hogy mégis hibátlanul, gyönyörűen olvas.


Ötlet, hogy lehetne vele megszerettetni?

50. ece2190f49 (válaszként erre: 49. - H.Ancsi)
2009. jún. 25. 08:52

önnálóan döntött úgy annyit olvas,én 2 oldalt akartam. Reggel elolvasott 2 oldalt,aztán ment játszani,megint olvasott,...estére megvolt az első fejezet.

A páromnak a nagylánya imád olvasni. Mióta szünet van 6 könyvet olvasott ki 80-100 oldalas könyvet. Van itthon rengeteg könyv,minden héten veszek minden gyereknek 2-3 könyvet.

49. H.Ancsi (válaszként erre: 48. - Ece2190f49)
2009. jún. 25. 08:46
Nekünk még most 3.-ban is mindig azt mondogatta a tanító néni, hogy soha nem olvassanak egyszerre sokat, mert az a típusu gyerek, aki nem egy született olvasómanó, meg fogja utálni, mindig csak annyit, amennyit neki van kedve. Viszont fontos,hogy kérdezzünk vissza /szövegértés!/, és beszélgessünk arról, amit ő olvasott egyedül.
2009. jún. 25. 07:47
Tegnap elolvastuk az első fejezetett,ami 12 oldal:)
47. b2d0b7d91e (válaszként erre: 43. - Ece2190f49)
2009. jún. 24. 12:26

Olvass neki kevesebbet elsőre, azt foglalja össze. Nyugodtan segíthetsz neki. A legtöbb tanítónéni tisztában van vele, hogy az elsőnél, vagy akármelyiknél szülői segítség is szükséges:)

A gyerek csak így tanulja meg, és így szereti meg.

Ha kínlódásból áll csak a tanulás, akkor azon nincs mit szeretni.:)

46. 01c8755c79 (válaszként erre: 43. - Ece2190f49)
2009. jún. 24. 10:42

... miért baj az, hogy nagyrészt anya csinálta? Hogyan tanulja meg, ha nem ülsz mellé, és nem csináljátok együtt végesvégig? Az, hogy ebből mennyi lesz a Te munkád és mennyi a gyermeké, ez menet közben alakul ki... lehet, hogy először 95 % a Tiéd, és 5 % a gyereké, de ez az arány mindig jobb lesz.:o)

Amikor feladják, hogy írj házidolgozatot ebből és ebből. Mi is az a házidolgozat? Hogyan rakom össze? Hogyan válogatom hozzá a könyveket... hogyan olvasom át, gyűjtöm ki belőle a témával kapcsolatosan számomra fontosat? ...és igen, illik a végére irodalomjegyzéket is tenni. Nálunk ez arról szólt az első egy-két alkalommal, hogy ültem mellette és olvastuk együtt... együtt gyűjtöttük ki az anyagot... együtt gyúrtuk kerek egésszé... együtt találtuk ki, hogy mit lehet képpel is színesíteni... blablabla.... ez volt 7. 8. osztályban... és gimnáziumra a lányom olyan házidolgozatokat ír, hogy egyetemista megirigyelhetné. De ehhez meg kellett tanulni, tanítani... és ezt sajnabajna az iskolában nem nagyon teszik meg.

45. 01c8755c79 (válaszként erre: 43. - Ece2190f49)
2009. jún. 24. 10:34

Nem csalás, ha megtanítod a gyerekedet értőn olvasni! Lánykám amióta megtanult olvasni, minden betűt elolvas, amibe belefut, vele nem volt gond.

A fiammal vért izzadtam, 4. osztályban a Pál utcai fiúkat úgy olvastuk, hogy 3 oldalt ő, 3 oldalt én, persze hangosan... nah az utolsó 20 oldalt ő olvasta rohamtempóban végig annyira tetszett neki. Ez volt 4. osztályban, és persze az előző években is. Másodikban a Bambit anyuval olvasták így felváltva. Minden oldal után megbeszélve, hogy mit olvastak. Ilyen apróságoknak rengeteg új szó van egy-egy oldalon, tehát fontos az átbeszélés.

6. osztály év végére jutott el odáig, hogy szeret olvasni, és falja a könyveket. De addig sok-sok türelem, és sok-sok beszélgetés volt az olvasás gyönyörűségeiről.

Ez csak egy ötlet volt... hogy ez se csalás... és így is lehet olvasni szerető, irodalmat értő ifjú embert nevelni. :o)

2009. jún. 23. 18:21
Sajnos iszonyúak a normál általánosban is a követelmények, én nagyon sajnálom a mostani gyerekeket! Ezért nem szeretnek és nem tudnak olvasni, mert olyan rohamtempót diktálnak szerencsétleneknek! Nekünk is volt elsőtől kötelezőnk! Persze, nem olvasta el....most, 3.ban pl. környezetből az összes emberi csont nevét meg kellett tanulni!
43. ece2190f49 (válaszként erre: 41. - Sylvia81)
2009. jún. 23. 18:17

nem zsenkiképzős,szerencsére. Itt már első osztály félévénél szövegértésből értékelték őket,és mihelyst megtanulák az abc-t,egyől szöveges feladatok, szövegértés,stb.

Szokott lenni olyan feladat, hogy kapnak egy nagyon rosszul leírt mondatott azt helyesen le kell írni,csóri gyerek ép hogy a betűket tudta, de egyből a helyesírásra gyúrtak.

Amúgy ma tettem vele 1 próbát. Elolvastunk 2 oldalt a kötelező olvasmányból, és jött az hogy mit jegyzett meg, semmit az ég világon. Semmit.

Gőzöm sincs hogy fogjuk megcsinálni. Ötletem, lenne, de nem akarom "csalásra" buzdítani, mert egyrészt rászokik, másrészt, nem akarom hogy ki kotyogja a tanítónéninek hogy nagyrészt anya csinálta. Aztszeretném,ha önnálóan csinálná, én csak mellette lennék, és segítenék ha elakad.

42. ece2190f49 (válaszként erre: 40. - Vvicus)
2009. jún. 23. 18:10
próbálom beosztani az időmet, úgy hogy mindenkinek jó legyen, több-kevesebb sikerrel.
1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook