Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Általános iskola- kis- vagy nagy osztálylétszám? fórum

Általános iskola- kis- vagy nagy osztálylétszám? (beszélgetős fórum)


1 2 3
36. ba3baaabe6 (válaszként erre: 34. - A0c1361e44)
2014. máj. 2. 17:08
A nagy büdös körülményeskedésées nagy semmiben , amit a tapasztalatlan pedagógus előad,a gyerekek el tudnak fáradni, mivel nem tudják, minek is kell igazából megfelelniük.
35. trapiti (válaszként erre: 33. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 17:06
22 gyerek jár az ovijukba, ez egyáltalán nem nagy létszám. Az osztályban meg 9-en vannak, ami normálisan egy gyógyped. osztály létszáma Magyarországon, mégsem tudják tanítani őket. Itt nem a létszám a probléma. Ezért írtam, hogy el kell szerintem dönteni, akarja-e a szülő hogy tanuljon a gyereke. Ha akarja, el kell jönni, ha meg nem akkor maradni.
2014. máj. 2. 17:05

A cím szól az osztálylétszámról. Gondolom erre utaltak néhányan.


Trapiti leírta a teendőt. Másik iskola, ha azt akarjátok, hogy a gyerek tanuljon/tudjon is valamit, ne csak elvégezze az iskolát, mert ugyan a verstanulással könnyen lehet jó jegyeket szerezni, ami javítja az átlagot, de később középiskolában a hiányos tudás miatt gondjai lehetnek.

Itt nem az igazgatóval és a tanárokkal kell beszélgetni, hanem a gyereket kell átíratni egy nektek megfelelő színvonalú iskolába.


Amit nem értek:"A napköziben pihennek, mert nagyon elfáradnak délelőtt az órákon"

Ha nem csinálnak semmit a tanítási órákon, akkor ugyan miben fáradnak el? Ha csak verset tanulnak magyar órán, akkor milyen hiányosságokat kellene pótolni? A napközi nem pihenésre van, hanem arra, hogy a leckét megírja a gyerek, így nem kellene még otthon is ezzel foglalkozni, hanem pihenhetne.



Önkormányzatnál jártatok már? Lehet ott kellene panaszt tenni az egész iskolára és persze nem csak nektek, hanem mindenkinek, hiszen akinek a gyereke tovább akar tanulni, annak fontos, hogy az alapképzés teljes legyen.

33. ba3baaabe6 (válaszként erre: 32. - Trapiti)
2014. máj. 2. 17:00

mer óvodai nagy létszám is benne volt a kérdésben

azért mertem írni, bocs, ha zavartam az egód

32. trapiti (válaszként erre: 30. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 16:59
Ez most hogy jön ide?
31. ba3baaabe6 (válaszként erre: 30. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 16:56
Remélem, senkinek nem az jött le, hogy én a végzettségem miatt jobban tudom. Nem amiatt, hanem mert ismerem a fiam. Az iskolába való jelentkezési időben ki is derült, hogy a gyerek alkalmas. De nem fog menni.
30. ba3baaabe6 (válaszként erre: 29. - Trapiti)
2014. máj. 2. 16:53

Jó, nekem iks. De most írjam meg nektek, hogy a fiamra azt mondták 3 lvesen, hogy autista, s vihettem pszichológushoz, miközben tudtam, hogy nem az. Olyan eüs vagyok, aki tudná. Na mind1.

Nem volt az, de elvittük, megállapítottuk, ok. Most meg, hogy nem iskolaértett, mer nem rajzol. A feladatlapokat HIBÁTLANUL megoldja, IQ-ja igen magas, de fest, nem rajzol.

29. trapiti (válaszként erre: 17. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 16:50

A fórumindítónak nem a nagy osztálylétszámmal van a gondja, hanem azzal, hogy a kevés gyerekkel sem foglalkoznak normálisan.

Amúgy az egész magyar iskolarendszerről megvan a véleményem, óvodába otthon járt a lányom, de szerencsére már nem vagyunk az országban.

A viszonyokkal tisztában vagyok, de akkor is azt gondolom, hogy inkább 30-as osztály normális tanárral, mint 8-10-es osztály ahol nem tanulnak semmit, mert így garantáltan nem fog tudni továbbtanulni. A 30-as osztályban azért akinek megvan a szándéka és a képessége az tud tanulni, még ha nem is ideális... én 39-es első osztályban kezdtem, és sosem jártam 34 alatti létszámú osztályba, mégis tanultam... nyilván az ideális a normális tanító kis osztályban, de a kérdés itt már régen nem ez.

Hatodikban már sokminden eldől, nagyon nehéz a hiáyosságokat pótolni. A jobb általános iskolákból is kimazsolázzák a jó képességű gyerekeket a 8 és 6 osztályos gimik, aki ennyire gyatra általánosba jár nyolcadikig, az semmit nem fog tudni tanulni... ezért írtam, hogy el kell dönteni, mi a fontos... ha a gyerek tanulmányai, akkor áldozatot kell hozni, és eljönni onnét vagy elhozni a gyereket. Akár úgy is, hogy ismételje a hatodikat egy normális iskolába (már ha hajlandó egyáltalán átvenni ilyen suliból a lemaradásokkal küzdő gyereket...) Én csak azt nem értem, hogyan nézhette el ezt a szülő 6 éven át... mert nyilván nem új keletű a probléma.

28. moonlight13 (válaszként erre: 26. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 16:22

Rajzolni az én gyerekem is világ életében utált! :) Sokáig azt hittem, nem is tud! Már gimis volt, amikor egy portréval állított haza. Kérdeztem, hogy ki rajzolta. Erre közölte, hogy ő. Egyébként egy ismert ember volt a képen, és felismerhető volt az arc, teljes fény- árnyék hatásokkal.

"Te így tudsz rajzolni?"- kérdeztem.

Persze, hogy tudok, csak utálok. - mondta :)

27. moonlight13 (válaszként erre: 26. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 16:19
:( Húú! Nem semmi! Elég elkeserítő! Akkor ezek szerint minden a szülőkre hárul késő este?
26. ba3baaabe6 (válaszként erre: 24. - Moonlight13)
2014. máj. 2. 16:18
Nem tudom, nem vagyok pedagógus. Szerintem az is, mert nem tudja megismerni az ofő a gyermeket, s nem is tudja, mit kezdjen vele. Nálunk, itt marhavidéken (Pest megye), nem tudott egyik sem-3 kivétellel-cipőfűzőt kötni, meg ceruzával rajzolni. Most akkor kérdem én, ha egy óvodai csoportból 3 iskolaalkalmas, 21 nem, az kinek a hibája?
25. moonlight13 (válaszként erre: 22. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 16:17

Az esetleges évismétléseknek nem az esetleg az oka, hogy nem minden gyerekkel foglalkoznak otthon pluszban a szülők?

Azért az én tapasztalatom az volt, hogy alsóban a szülőknek is kell még otthon segíteni a tanulásban.

24. moonlight13 (válaszként erre: 22. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 16:15

És szerinted az évismétlések oka a magas osztálylétszám? Azért itt Pesten is vannak, akik évet ismételnek.

De mondom, én csak az itteni helyzetet látom, a Tiéteket csak az itt írtakból olvasom.

23. moonlight13 (válaszként erre: 19. - Simóca)
2014. máj. 2. 16:13

Nem irigylem a helyzeted! :(

Én Pesten élek, tehát itt más a helyzet. Nyilván a szülők egy része tanult esténként (én is) a gyermekével, mivel kevés volt a napköziben a "tanulás", de azért az mégis más, mint a teljes anyagot leadni otthon a gyerekeknek minden tantárgyból! :(

22. ba3baaabe6 (válaszként erre: 21. - Moonlight13)
2014. máj. 2. 16:13
Én sajnos tapasztaltam, hogy nagy létszámnál, bármilyen odaadó is a pedagógus, lesznek ismétlők, elsőben. A gyereknek hihetetlen trauma.
21. moonlight13 (válaszként erre: 20. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 16:11

Nem tudom sajnos. Mondjuk néha láttam olyan pedagógust, aki mivel érdekesen adta le az órákat, mindenk diákja élvezettel figyelt, és még tanulták is a tantárgyát.

Talán így.. de sajnos az ilyenek ma már ritkák, mint a fehér holló.

20. ba3baaabe6 (válaszként erre: 18. - Moonlight13)
2014. máj. 2. 16:07

Hogy?

Az óvodásokkal valóban elbírnak, nem vitatom, de az iskolásokkal????

19. Simóca (válaszként erre: 17. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 16:07

A privinek is örülök :)

Az egész oviba jár 22 gyerek, egy vegyes csoport van... nem igazán tudom összehasonlítani más ovival. Igazából őt már -ismerve az iskolát- készítem fel. 5 éves, összead, kivon, érti az osztás lényegét, a szorzást... a betűket utálja, de még egy évig ovis lesz, addig megtanítom olvasni. Előre kell gondolkodnom, építkeznem...aztán az sem biztos, hogy ez jó.

18. moonlight13 (válaszként erre: 17. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 16:05

Szerintem 26 fős óvodai csoportok mindig is voltak, a 36 fős iskolai osztály némileg soknak tűnik! Nálunk 30-32 fő volt általában egy osztályban régebben.

De talán még mindig jobb lenne egy nagyobb létszámú osztály egy-két normális pedagógussal, mint így!

17. ba3baaabe6 (válaszként erre: 14. - Trapiti)
2014. máj. 2. 15:42

Nem tudom, hol laktok, én vidéken, bár nem annyira nagyon vidék, mindössze Pest megye.

Vannak 36 fős osztályok, és 26 fős óvodai csoportok- 1 óvónővel, 1 dajkával. Merem feltételezni, hogy nem tudnak, ha akarnak sem, ideális módon bánni a gyerkőcökkel.

Saját gyermekemen tapasztalom, de itt nem írnám le, max. priviben.

16. ba3baaabe6 (válaszként erre: 15. - Moonlight13)
2014. máj. 2. 15:38
Nem olvastam, de itt vidéken van ilyen. Mióta mindent összevontak, főképp. S nem előnyös.
15. moonlight13 (válaszként erre: 13. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 15:34
Te hol olvastál itt magas osztálylétszámot? Nem értem!
14. trapiti (válaszként erre: 13. - Ba3baaabe6)
2014. máj. 2. 13:05

Mondjuk az itt leírtaknál a magas osztálylétszám + kompetens pedagógusok azért jobb kombináció lenne. Hiába vannak kevesen, ha nem csinálnak semmit...

De szerintem itt nem is az osztály létszámával van a gond.

2014. máj. 2. 13:03
Magas osztálylétszámnál szinte lehetetlen az, hogy a pedagógus a képességeknek megfelelően foglalkozzon a gyerkőcökkel, tehát nem jó.
12. trapiti (válaszként erre: 8. - Simóca)
2014. máj. 2. 13:02

Hát, sok választásotok nincs... elsősorban azt kell eldönteni, mennyire fontos, hogy a gyerek tanuljon, mert így ebben az iskolában nem fog nyilván (és szerintem ezen nem fogtok tudni változtatni). Szóval, ha hajlandóak vagytok áldozatot hozni, akkor be kell vinni a városba iskolába, akár úgy hogy bejárjon, akár kollégiumba. Esetleg valamelyikőtöknek le kell adni a munkából, és otthon tanítani magántanulóként, bár ez minimum teljes embert kíván és nem is minden szülő alkalmas rá.

Egy biztos, ha nem kerül a gyerek olyan iskolába ahol tanul is, akkor a jövője van veszélyben :(

11. moonlight13 (válaszként erre: 10. - Simóca)
2014. máj. 2. 11:52
Ezek szerint ismerik az iskolátok színvonalát! :(
10. Simóca (válaszként erre: 9. - Moonlight13)
2014. máj. 2. 11:49
Ez a jövő titka! Amúgy felvételivel ide-oda bejutnak a gyerekek, aztán kezdődik az új tortúra... bukdácsolás, különórák... a hiányt pótolni kell. Az egyik városi középiskolából üzentek, hogy innen ne is menjenek gyerekek felvételizni... :(
9. moonlight13 (válaszként erre: 8. - Simóca)
2014. máj. 2. 11:05
:( Ez így nehéz lesz! És ott hová lehet menni továbbtanulni? Illetve, ha nem tanítják meg őket rendesen, hová veszik fel később a gyerekeket?
2014. máj. 2. 09:40
Az igazgatónő a legrosszabb... kedves, mosolygós. Elmész, elmondod a gondodat, megbeszélitek, "megérti"... aztán elmondja, hogy ő és a kollégái mindent megtesznek a gyermekedért, csak annak javát szolgáják, ő nem hiszi, hogy itt nagy gond van, okosak ezek a gyerekek, nincsen semmi komoly probléma, csak nagyon aggódsz... és mindnen megy tovább. A tanárok az igazgatónőn röhögnek, nagy szakmai féltékenységek, rivalizáció folyik, a gyerekek előtt. Ez egy kicsi iskola (nincs már több 60 gyereknél 8 évfolyamon), távol mindentől... én így, ahogy leírtam és végiggondoltam, azt hiszem, mindent meg lehet tenni benne... :(
7. moonlight13 (válaszként erre: 6. - Simóca)
2014. máj. 1. 20:15
és az igazgató nem tudja ezt?
1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook