Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Diéta & Fitness témák » Alkalmas számodra a szénhidrátszegény étrend? cikk

Alkalmas számodra a szénhidrátszegény étrend?


Senki számára nem meglepő már, ha azt hallja, hogy nem mindenfajta diéta felel meg mindenkinek. Bár a "lowcarb diéta" elnevezés számos szénhidrátkorlátozáson alapuló módszert magába foglal, ez sem alkalmazható bárki által.


Íme néhány átgondolnivaló, mielőtt a korlátozott szénhidráttal járó étkezési módot választod.

A diétás háttér

Érdemes átvizsgálni, hogy milyen diétákat próbáltál már eddig. Milyen tapasztalataid voltak ezekkel kapcsolatban? Miért nem tartottál ki mellettük?


Pontosabban:

- Mik a tapasztalataid a magas szénhidráttartalmú diétákkal? (Ide tartoznak a zsírmentes, zsírszegény és kalóriaszámlálós diéták.) Jól érezted magad közben, energikus voltál stb? Vagy inkább éhesnek, ingerlékenynek, az "evés megszállottjának" érezted magad?

- Vannak-e korábbi tapasztalataid a lowcarb diétákkal? Az első hetek kellemetlenségeitől eltekintve hogy érezted magad a diéta során mind mentálisan, mind fizikálisan?


Ha mindkét módszerrel kapcsolatban negatív tapasztalataid vannak, akkor legfőképp a mérsékelt

szénhidráttartalmú diéták felelnek meg a számodra, mint például az Atkins fenntartó szakasza, vagy a South Beach diéta.


Étel és evési szokások

A következők közül van amelyik ismerősen hangzik a számodra?

- Az étkezés befejezése után hamarosan újra kedvet kapsz az evéshez?

- Késztetést érzel az evésre egész nap, függetlenük az étkezési időktől illetve az éhségedtől?

- Kimerültnek, szétszórtnak érzed magad, nehezebb koncentrálnod, ha a főétkezések között nem nassolsz valamit?

- Gyakran érzed magad lustának evés után, legfőképp ha az étkezés sok cukrot és keményítőt tartalmazott?

Ezek a tulajdonságok olyan emberekre jellemzőek, akik szénhidrát-érzékenyek.


Egészségügyi háttér

- Cukorbetegség: Sok cukorbeteg számára nyújtanak segítséget a csökkentett szénhidráttartalmú diéták.

- Jelentős túlsúllyal rendelkezel, különösen a hasadon (alma alak)?

Minél nagyobb a túlsúlyod, annál valószínűbb, hogy inzulin rezisztancia problémája áll fenn - ez egy jel, miszerint a csökkentett szénhidrátmennyiség a diétában segítségedre lehet.

Az inzulin rezisztancia további jelei:

- magas vérnyomás,

- magas vércukorszint,

- magas trigliceridek,

- PCO ("krónikus nem ovulálási szindróma")


Családi háttér

Ha bárki a családodban cukorbeteg, vagy a fenti tünetek valamelyikével rendelkezik, az is egy potenciális jel lehet.

Általában a közvetlen családtagok esetében jelentős, de a kiterjedtebb családi genetika is befolyással bír. Ez esetben az ellenőrzött szénhidráttartalmú diéta pozitív lépés lehet a számodra.


A legfontosabb faktor

Nem számít milyen diétát fejezel be, a legfontosabb kérdés amit fel kell magadnak tenned: "Mit szándékozom tenni annak érdekében, hogy tartós (!), végleges(!) változást hozzon ez a diéta az életembe?" Minden információ, tipp, recept rendelkezésre áll, hogy segítsen neked, de ha mélyen belül nem állsz készen az igazi változtatásra, akkor a világ egyetlen diétájának hatása sem fog sokáig tartani.


Forrás: http://lowcarbdiets.about.com/

Mivel az anyagot angolból fordítottam, az esetleges hibákért felelősséget nem tudok vállalni. Orvosi kérdésekben feltétlenül kérd ki háziorvosod tanácsait!




Írta: Hoxa, 2006. március 10. 15:44
Fórumozz a témáról: Alkalmas számodra a szénhidrátszegény étrend? fórum (eddig 48 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2018, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Sitemap | Facebook