Jól tettem, hogy panaszt tettem a pénztárosra? (beszélgetés)
Olyan helyen tökéletes, ahol a mérés korábban történik, a pultnál. Akkor már vonalkódokkal mész pénztárhoz.
Esetleg még, ha nem lemérős, hanem darabáras.
Az édeset, sósat szoktam egybe tenni, mert átlátszó a zacskó, látja mi van benne, ezeket nem kell mérni.
Előre szólok így is, hogy pl. 3 ilyen, 2 db olyan kifli van benne.
Sosem morogtak még.
Azt én úgy oldom meg,ha elfelejtek zacskót vinni, hogy a pénztárig egybeteszem, a szalagra meg külön rakom ki, hiszen egyértelmű neki külön kell mérni. Nem kell ehhez egyetemet sem végezni.
Megteheted azt is, sosem morogtak még érte, hogy üres dobozba teszem, amiben már nincs árú.
Eszembe nem jutna különféléket egybe tenni. Még pékárut sem. És nem, nem azért mert én olyan faszacsaj vagyok hanem épphogy a pénztárosnak egyértelmű legyen.
De itt annyian teszik, hogy legközelebb kipróbálom.
"Amikor a zöldségeket kellett lemérnie, ráncigálta a zacskót, kérdezte mi van benne,retek. Mondtam igen. Aztán látta, hogy cékla is volt, aszondja, hát ezt kérdeztem, de elég mérgesen. Aztán örültem, h méltóztatott kiszolgálni. Felettes szerint nem az én dolgom, hogy elmondham, mi van a zacsiban, neki kell."
Itt írtad a valódi történést. Főnökének ugyanezt panaszoltad? Hogy nem jelezted a kétféle árut, sőt konkrét rákérdezésre sem mondtad meg. Tényleg mennyire külónbözőek vagyunk, én pl. azonnal elsüllyedtem volna, sűrű bocsanatkérések közepette. Inkább szégyent éreznék, mint haragot.
Nagyon egyszerűen megfogalmazva:
Te (is) hibás voltál ebben az esetben.
De akkor sincs joga a pénztárosnak, hogy veled/bárkivel bunkó legyen. (Kibővítve: senkinek sincs "joga", hogy a másik emberrel udvariatlanul viselkedjen/ bunkó legyen.)
DE. Bár a pénztáros viselkedése nem volt szép, de emberből vagyunk, időnként előfordul, hogy elszakad a cérna. Ha ezt a viselkedést sorozatosan tapasztalod, akkor neki, és ott helyben szóvá teheted, ha úgy gondolod, de a főnökének telefonon bepanaszolni, szinte felesleges volt.
Te megnyugodtál tőle? Jobban érezd magad? A probléma megoldódik?
(Szerintem mindhárom kérdésre nem a válasz, hiszen egy fórumot indítottál erről.)
Lopni akartál? És amikor lebuksz, te háborogsz?
A legjobb védekezés a támadás...
Szerintem te vagy a bunkó és nem a pénztáros, bár ő nem írt ide (nem tudhatom, hogy ő tud e írni és fogalmazni).
Neked, nem sikerült 1 értelmes mondatot sem leírnod, amikor kettőt próbáltál írni, akkor sem sikeredett értelmesre.
Te tényleg azt figyeled, hogy az utánad jövővel kedvesebb e? Ha kedvesebb, akkor az nem azért van mert ő a bunkó, hanem azért, mert te bunkón állsz hozzá, másik pedig nem.
Remélem a főnöke nem rúgja ki miattad! Gondolom simán tudnál aludni akkor is, ha kirúgná, mert végre elértél volna valamit az életedben és egy kicsit sem zavarna, hogy azt úgy, hogy mást meg esetleg tönkre teszel...
Itt a Sparban barna papírzacskók vannak, közepén celofáncsíkkal. Max. annxi látható, hogy többféle van benne, de hogy mennyi, az nem.
Emlékszem, covid alatt az volt gyenge pont, hogy az "enyémet ne fogdossa, ne bontogassa" 😀
Ha úgy érezted, hogy be kell jelentened, akkor jól tetted. Te voltál az adott helyzetben, te érezted. Ha én úgy érzem, hogy valahol sértően viselkedik valaki vagy nem megy olajozottan a rendszer (lásd SZTK-s viszonyok), akkor én is panaszt teszek. - Épp most fogok az ANTSZ-nek írni és az önkormányzatnak a hosszú bekerülési idő miatt. -
Azt meg, hogy 1 zacskóba tetted a 2 féle zöldséget jól tetted, maradj is környezettudatos. Utálom amikor az emberek megjátsszák a főemlőst és külön csomagolgatnak mindent, aztán mehet minden a szemétbe a nélkül, hogy az újra használnák. Én mindig viszek magammal zacskót és addig használom őket, amíg tönkre nem mennek. Amikor már tré állapotban vannak, akkor szemetes zacskó lesz belőlük.
Én is így járok.
Ha 2 különböző dolgot egy zacsiba is teszek mindig rákérdezek, nyilván egy darab árusnál egyáltalán nem okoz gondot, mérős cuccnál csak olyat teszek egybe ami egy áron van, de azt is csak piacon vagy kisboltban ahol nem kavarom össze a nyilvántartó rendszerüket a "hülyeségemmel".
Lehet venni újrahasználható zacskót, ami tulajdonképpen sűrű szövésű háló. Igaz, ez is műanyag, enyémek kb. 2 évesek, semmi baja, mosható. Átlátszó, így nem kell a pénztárosnak bontogatnia, grammnyi súlya sincs.
Meg aztán van, amit nem muszáj zacskóba tenni, pl. banán, fej káposzta, ezek otthon úgyis " hámozva" lesznek.
Erre nyomtam egy szívet.
Belefulladunk a műanyagokba. Ez a módszer, amiről írsz, jó megoldás. Csökkenti a felesleges zacskóhasználatot, és ebben a formában teljes mértékben elfogadható módszer szerintem is.
Mondjuk ez csak akkor működik, ha a vásárló méri le, és címkézi fel az árut.
Amikor a pénztáros keresi ki a kódot, akkor okozhat bökkenőt, ha egy zacskóban többféle termék van. Ilyenkor neki kell különválasztani a fajtákat. Láttam már erre is példát, nem is egyszer. Szépen sorban lemérte az árut, és visszatette a zacskóba. Szó nélkül.
Ahogy mások vagyunk mi, vásárlók, ugyanúgy mások a pénztárosok. Nem szeretnék a helyükben lenni. Ahány háklis vásárló van, nem csoda, ha ők sem tudnak mindig mosolyogni.
Ezzel együtt én is fizettem már "bunkó" pénztárosnál.
Magamban elkönyveltem, aztán kész. Eszemben sem volt jelentgetni.
További ajánlott fórumok:
- Kinek, hogy köszön a 3-4 éves gyereke, mondjuk egy pénztárosnak, ha épp odaérünk? Köszön egyáltalán?
- Miért állítják meg mindig a pénztárosok a szalagot?
- Szerintetek mennyit lehet keresni Pesten A Tescoban pénztárosként?
- Ki volt már tesztíráson Cora áruházban? Milyen feladatok vannak? Holnap reggel 10-re megyek tesztet írni. Pénztárosi állásra hívtak.
- Tescoban diákmunka pénztárosként...
- Mitől függ, hogy a Sparban a pénztáros ad-e 20%-os kuponokat vagy nem?