Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Hobbi & Otthon témák » A hal az egészség forrása cikk

A hal az egészség forrása


A halaknak alapvetően három csoportja van:édesvizi, tengeri és vándorló. A halak osztályozása szempontjából a fehér húsú halak gyengébb, a barna húsúak erősebb fűszerezést kívánnak.
A hal az egészség forrása

A halban levő eszenciális zsírsavak:Omega 3 és Omega 6. A hal ásványianyagokban:kalciumban, foszforban, szelénben,vasban, cinkben, és jódban, gazdag, valamint B-vitaminokat is tartalmaz.


Mindezek felelősek a szervezetben lévő hormonális egyensúly megtartásáért és a zsírraktározás szabályozásáért, így hatással vannak a testsúly alakulására, a rugalmas bőr fenntartására és az érzékelésre. Ezen kivül a hal növeli a hasznos koleszterin koncentrációját.


Milyen a friss hal?


Ha halas ételt készítünk, lehetőleg mindig élő hallal vagy frissen vásárolttal dolgozzunk, mert nagyon könnyen megromlik. A friss hal szeme telt, tiszta, tükröződő. Pikkelyei épek, kopoltyúja vörös vagy rózsaszín. De így is csak 2-4 napig tároljuk.


Árulkodó jelei, ha a szeme apadt, homályos, pikkelyei hiányos, lepedékesek vagy lazák, kopoltyúja szürkés, sárgás vagy barnás, és kellemetlen szagot áraszt. Ha a halhusa előkészítés során szétesik, akkor az azt jelenti, hogy a hal már öreg, vagy pedig túlpároltuk.


A gyorsfagyasztott halat mindig lassan nulla körüli hőmérsékleten engedjük ki, és azonnal dolgozzuk fel.


A hal és hagymaszagot úgy űzzük el, hogy sóval bedörzsöljük a kezünket, majd leöblítjük.


A halak mellé milyen bort kínáljunk?


A halas ételekhez általában fehérbort kínáljunk.

A hidegen tálalt főtt halhoz és a hideg halsalátához a mártástól függően tálaljuk a bort.

A semleges mártás a finomabb savtartalmú, üde fehérbort kedveli.

A dominánsabb mártásokhoz a savasabb, testesebb fehérbor dukál.


A füstölt halhoz leginkább a száraz, testes és harmónikus savú fehérbor illik.


A párolt halhoz lágy, illatos és üde fehérbort igyunk.


A halászlét és a halpörköltet testesebb fehérborral, vagy a fűszeres, de nem túl csersavdús vörösborral öblíthetjük le.


A sült halhoz testes fehérbort, illetve bársonyos és harmónikus vörösbort szervírozzunk.


A rántott hal tüzes és határozott savú fehérbort, valamint a karakteres, csersavdús vörösbort szereti.


A roston vagy nyárson sült halakhoz testes és harmónikus savú fehérbor dukál.




Írta: Rika1, 2008. január 26. 11:03
Fórumozz a témáról: A hal az egészség forrása fórum (eddig 50 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook