Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok fórum

A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... ❯❯
4265. virgilius (válaszként erre: 4264. - C6b27363e5)
2011. máj. 25. 09:57
Na, mi a baj megint? :) Szerintem eltúlzod, Hangyi, azért mert épp rosszabb jegyet kapott, még nem feltétlenül "ront". Jól érzi magát még mindig az új suliban egyébként?
2011. máj. 25. 09:56
Tegnap nagyon mérges voltam Ricsi mert minden hülyeségre van esze de amire meg kel azt nem
2011. máj. 24. 15:29
Nem tudom hogy mi lesz de Ricsi nagyon sokat ront
2011. máj. 23. 20:03

a kirándulás jó volt

Másnap Szombaton majálison voltunk nagyon jó volt Ricsit be nevezte az apja íjászversenyre és 3 hehezet lett .Egész napos program volt nagyon jó éreztük magunkat .

Vasárnap eszen színházba voltunk a müzlikel meséket néztük meg nagyon jó volt .

2011. máj. 19. 11:05
Sziasztok holnap megyünk Ricsi osztályával kirándulni Visegrádra
2011. máj. 18. 12:46

A matematika furcsa tantárgy - pszichológiai szempontból. Úgy tűnik, élesen két táborra osztja az embereket: mint ahogy vannak, akik a macskákat szeretik, és vannak, akik a kutyákat, ugyanígy van, aki képes matematikával foglalkozni, és van, aki nem (vagy legalábbis azt hiszi, hogy nem!).


Richard Skemp

Richard R. Skemp


A matematika tanulásával foglalkozó könyvek közül számomra a legérdekesebb Richard R. Skemp tanulmánya. A szerző egy személyben matematikus és pszichológus, ráadásul mindkét tárgy tanításában is jártas. Ezért tudja annyira közérthetően bemutatni a matematika tanulás során lejátszódó gondolkodási folyamatokat, a hibákat és tévhiteket.


A papagáj is beszél?


Mikor mondhatjuk, hogy beszélünk egy nyelvet?


Ugye Ön is őriz kedves emlékeket gyermeke beszélni tanulásáról? Milyen öröm volt minden új szó! De végiggondolta-e valaha, hogy minden szó kimondását mennyi tapasztalatnak kellett megelőznie? Hányszor vette gyermeke kézbe a játékait, hányszor hallotta a nevüket, míg rájött, hogy a kerek guruló valami a labda, a puha, bolyhos izé az a maci? Egyre több dolgot tudott megnevezni, tudatában egyre több dolog kapcsolódott össze egy hangsorral, amit először csak megértett, aztán ő maga is kimondott.


Anya csak egy van?


Aztán még tovább haladt a tanulásban: "Anya" először csak egy konkrét személyt jelentett a számára, de később megtanulta, hogy mindenki anya, akinek gyermeke van. Sőt van kutya anya, fecske anya, cica anya - így lett a konkrétból általános fogalom.


Csak akkor mondhatjuk azt, hogy beszélünk egy nyelvet, ha minden szó egy fogalmat is jelent a számunkra. A mindennapi életben azzal is tisztában vagyunk, hogy kimondhatunk úgy egy szót, hogy tudjuk, hogy az valaminek a neve, de nem tudjuk, mi az a valami. Vagyis a fogalom és a fogalom jelölésére használt név között különbséget tudunk tenni! Ugyanahhoz a fogalomhoz más-más nyelven más-más név tartozik.


Szám és fogalom


A számok: matematikai fogalmak; a számjegyek tulajdonképpen a számok nevei.


Egész kicsi gyerekek nagyon ügyesen akár tízig is el tudnak számolni. Ekkor valójában csak úgy mondják egymás után a számok nevét, mintha egy mondókát mondanának. A számok neve mögött még nincs tényleges számfogalom.


Mese a juhászról


Ugyanakkor lehet "számolni" a számok nevének ismerete nélkül is, ahogy azt a következő, még a számok általános ismerete előtti időből származó példa is mutatja:


A gazda nyáját a juhász hajtotta ki a legelőre. Egyikük sem tudott számolni, nem tudta hány birka van a nyájban, de mindkettőnek tudnia kellett, hogy ugyanannyi állat térjen este haza, amennyi reggel elment. E célból reggel egy "rováspálcát" készítettek: egy boton minden birkának megfeleltettek egy rovást. A rováspálcát hosszában kettévágták, egyik fele a gazdánál maradt, másikat a juhász vitte magával. Este akkor volt minden rendben, ha minden rovásnak megfelelt egy birka.


Egyet neked, egyet nekem!


A számfogalom kialakításának alapja a megfeleltetések sokasága.


Hogy a fejlődés folyamatában pontosan mikor jutott el az emberiség az előbb leírt helyzettől - a megfeleltetéstől - a számlálásig, nem tudjuk. Azt sem tudjuk, hogy ez egy magányos zseni hirtelen belátásának az eredménye volt, vagy e felfedezés a világ különböző részein, különböző időkben újra és újra megismétlődött. Matematikai nyelven szólva ettől kezdve már nem két halmaz elemeit feleltetjük meg egymásnak. Az ismeretlen számú halmaz elemeihez sorban a számszavakat rendeljük hozzá - az utolsó kimondott szó a halmaz elemeinek a számossága.


A matematika nem mondóka


Azért írtam ezt le ilyen részletesen, hogy ráébresszem Önt arra, hogy a tanulás folyamatában gyermekének ugyanezt az utat kell megtennie! Amíg gyermeke nem rendelkezik biztos számfogalommal, számolni tudása csak látszólagos, valójában csak a számok neveit mondja fel!


Csak biztos számfogalom birtokában válnak érthetővé az alapműveletek - összeadás, kivonás, szorzás, osztás -, a törtek, a mérés, majd a felsőbb szintű matematika. Ne sajnálja az időt a minél több, minél változatosabb gyakorlásra!

2011. máj. 14. 08:01

sziasztok jó reggelt

sehol senki

jövő héten megyünk osztálykirándulásra Visszárádra

2011. máj. 10. 14:00

Tegnap úgy jött haza Ricsi hogy lelkendezett ötös ötös

- Mondom neki miből kaptad

-ötös

-Jó de miből

- Miből miből tesiből

-Ja mondom azt hitem matekból

ere azt a választ

- Hát múltkor már kaptam

4257. c6b27363e5 (válaszként erre: 4256. - Virgilius)
2011. máj. 9. 19:50
nagyon sajnálom
4256. virgilius (válaszként erre: 4254. - C6b27363e5)
2011. máj. 9. 15:06

Á, ne izgulj, amíg ő nem izgul. :) Enyémek nem izgulnak, úgyhogy én sem.

Földvárra tuti nem megyünk sajnos idén.

4255. c6b27363e5 (válaszként erre: 4253. - Virgilius)
2011. máj. 9. 14:58
A sakkozok döntése alapján maradunk Balaton földvárnál sakktáborba június 10 töl
2011. máj. 9. 14:56
Tudom de én is végig izgulóm hogy jól sikerül -e neki .tudom eszel nem segítek de akkor is jaj nekik s nekünk .
4253. virgilius (válaszként erre: 4252. - C6b27363e5)
2011. máj. 9. 14:10
Miért neked? :) A gyerkőcök írják, nem mi. ;)
2011. máj. 9. 13:47
sziasztok nemsokára éviig téma zárok jaj nekem
2011. máj. 6. 15:41
VÉGE A HÉTNEK HURRÁ
2011. máj. 4. 14:58
Ma mondják fel a verset nagyon izgulok remélem jól fog sikerülni
4249. c6b27363e5 (válaszként erre: 4248. - Alfoldi13)
2011. máj. 4. 14:57
Sajnos nem tudom mert rossz a gépem és anyuéknál szoktam nettezni itt nincs hang kártya sajnálom de ha hó lesz a gépünk ígérem meg fogom hallgatni
4248. alfoldi13
2011. máj. 3. 14:02
remélem meghallgattad Adri nagy dolgokról szóló versét/ mert a szerelem az egyik leg nagyobb dolog
4247. c6b27363e5 (válaszként erre: 4245. - Uracsvivi)
2011. máj. 3. 13:43
de klassz biztos élvezi
4246. uracsvivi
2011. máj. 3. 07:55
Nálunk is 11-én lesz az anyáknapja.
4245. uracsvivi (válaszként erre: 4241. - C6b27363e5)
2011. máj. 3. 07:52

Sziasztok! Matekból a törteknél tartunk

Olvasásból szózat,himnusz tanulása.A szózat végig.

NYelvtan ige

Környezet a felszíni formák


Ja és most nincs itthon Vivi erdei iskolában van,holnap délután jön haza.

2011. máj. 2. 13:36

sziasztok

Nagy basz van nálunk Gergőnek is Ricsinek is május 11-dikén van anyák napja 16:00 másiknak 17:00 és ugye Ricsi iskolája nem itt helybe van 15 km

4243. c6b27363e5 (válaszként erre: 4242. - Alfoldi13)
2011. ápr. 29. 19:15
azt mondják ha esik az eső jobb a kapás is
4242. alfoldi13 (válaszként erre: 4241. - C6b27363e5)
2011. ápr. 29. 19:09
látom nem számit ha esőt mondanak
2011. ápr. 29. 17:51

sziasztok

Nekünk hétvégére rengeteg tanulni való van

Matekból írásbeli összeadás

Olvasásból Arany János Mátyás anya kilenc versszak

olvasni Anyák napja

Nyelvtanból munkafüzetből van az ige ideje

Fogalmazás elbeszélés taglása

Környezet összefoglalás újabb dolgozat abból tanulni kell

szóval program sztornó

az apjával ment volna egész napra horgászni

vasárnap delelőt majális és itt délután táncolnak

2011. ápr. 27. 14:32
sziasztok
2011. ápr. 26. 11:28

Mindjárt kilencévesek vagyunk!

Itt vagy, a 9. év küszöbén! Mit várhatsz a következő évtől? Gyermeked sokkal összeszedettebbé fog válni, és a kezdeményezőkészsége is megnő – legalábbis akkor, ha valami nagyon érdekli.


A 9 évesek mér gyakran szeretnek egyedül lenni. Olvasnak, rajzolgatnak, zenét hallgatnak, korcsolyáznak, vagy pusztán csak álmodoznak. Ilyenkor fogalmazzák meg maguknak még pontosabban, hogy kik is ők valójában, ami nagyon fontos így a serdülőkor küszöbén.


A 9 évesek kedvenc időtöltései közt a sport és a szórakozás állnak a dobogós helyeken. Szociálisan egyre élénkebb gyermeked rengeteg időt fog eltölteni azzal, hogy kitárgyalja nagy „kedvenceit” (tévéműsorok, sportolók, színészek, dalok) a barátaival.


Nagy változások várnak gyermekedre. A teste kezd átalakulni, az iskola egyre nehezebb, a barátságok egyre szövevényesebbé válnak. Ezért aztán rendkívül fontos, hogy biztonságos, szerető környezetet biztosíts számára ebben az időszakban. Ez idő tájt kezdenek egyre hevesebbé válni vitáid gyermekeddel, mivel mind a ketten határozott elképzelésekkel rendelkeztek arról, mit is vártok el a másiktól.


Gyermeked már szeretne a nagyokkal együtt játszani (valószínűleg már ő is pont olyan nagynak érzi magát), de ugyanakkor időnként még előveszi a régi játékait és Anyuval meg Apuval akar lenni.


Lazíts a gyeplőn, mikor eléri ezt a kort. Állíts fel határokat, ez is szereteted egyik formája, és ragaszkodj hozzájuk. Ne bánj vele kisgyerekként, de úgy se, mintha sokkal idősebb lenne, stratégiád igazítsd az adott körülményekhez.


Mutass jó példát

Gyermeked viselkedésed minden egyes árnyalatát gondosan tanulmányozza – még azokat is, melyekre nem vagy büszke. Például, azt, amikor túl sok visszajárót kapsz, de nem szólsz a pénztárosnak. Vagy, amikor a boltban leveszel valamit a polcról, és végül mégse veszed meg, de nem viszed vissza a helyére. Ezek a dolgok apróságnak tűnnek, de nagyon jól tükrözik értékrendszered és személyiséged, miközben azt tanítják gyermekednek, mi helyes és mi nem.


Néhány további példa „jelentéktelennek” tűnő szokásainkra, melyeket nem szeretnénk gyermekünknél is viszont látni: halogatás, rumlizás (otthagyod a mosatlant a mosogatóban, nem ágyazol be), késés, gyorshajtás, és durva megjegyzések másokra.


A gyermekei előtt káromkodó szülőnek nehéz lesz megakadályozni, hogy gyermeke kerülje a csúnya szavak használatát. Az „azt csináld, amit mondok, és ne azt amit én csinálok” felszólítással nem jutsz messzire. Ráadásul a káromkodástól a gyerekek gyakran szorongani kezdenek. Ha még nem tetted, akkor itt az ideje leszámolni a káromkodással. Magyarázd el gyermekednek, miért ízléstelen, elfogadhatatlan.


Szétszórt vagy? Ha még nem tettél egy családi naptárat valami jól látható helyre, akkor tedd meg. Most, hogy gyermeked már jól tud írni, olvasni (és egyre nagyobb társadalmi életet él), nincs értelme egyedül cipelned a családi élet megtervezésének súlyát.


Ki neveli a gyereket? Az egészséges az lenne, ha nem csak te lennél az a valaki. Az idősebb testvérektől a gyerekek sokat tanulhatnak, különösen, ha nagyobb köztük a korkülönbség, mivel ilyenkor kisebb hangsúlyt kap a testvér harc. A nagyszülőkről se feledkezz meg.


Amennyiben a nagyiék távol élnek, bárki helyettesítheti őket, akiben megbízol. A tanárok, edzők, szomszédok mindannyian tovább színesíthetik gyermeked neveltetését. Érdemes valamilyen, felnőttek vezette, család orientált csoporthoz csatlakozni, például beállni cserkésznek, vagy belépni valamelyik sportklubba. Ma már az sem jelenthet akadályt, ha gyermeked mozgáskorlátozott, szellemileg korlátozott, számos speciális csoport áll az ő rendelkezésükre is.


Megfogadtad, sose fogsz úgy beszélni, mint az édesanyád. Aztán egyszer csak kicsúszik a szádon, hogy „Mert azt mondtam!” vagy, „Azért, mert az anyád vagyok!” Ezek a mondatok ritkán érik el a kívánt hatást – viszont jobban érzed magad tőlük. Egyébként nincs is velük semmi gond, hébe-hóba. Mint édesanyád is oly sokszor mondta, „Anyaként te diktálod a szabályokat.”

2011. ápr. 26. 11:26

A gyurma és a húsvét


Kedves Kisjuhászné Móczó Anett!


Az ötvenes években Amerikában élt egy ember, bizonyos Mr. McVicker, aki tapétákhoz készített tisztítószereket. Akkoriban a legtöbben fával és szénnel fűtöttek, így a lakások levegője is füstösebb volt, a korom pedig lerakódott a falon. Mr. McVicker kifejlesztett egy ragacsot, amit a tapétához nyomogatva leszedte a kormot.


Gáz van!


Csakhogy egyre többen tértek át gázra, vagy központi fűtésre, így egyre kevesebb embernek volt szüksége erre a ragacsra. A cég kis híján csődbe ment.


Új lehetőségek


Mr. McVicker sógornője óvónő volt. A nyári takarításból maradt egy vödör ebből a ragacsból. Úgy gondolta, hogy az oviban még jó lesz, ezért bevitte a munkahelyére. Mivel a szer teljesen veszélytelen, méreganyagokat nem tartalmaz, ezért nem dugta a többi tisztítószer közé, csak letette a szobában, hogy majd hamarosan elpakolja. Nemsokára azt vette észre, hogy az anyaggal a gyerekek játszanak, emberalakokat, állatokat formáznak belőle.


Play-Doh, a szuperpuha gyurma


A tapétatisztító ragacs így alakult át a gyerekek által kedvelt gyurmává. A Play-Doh gyurma azóta is a gyerekek egyik legkedvesebb játéka.


Miért érdekes ez?


A húsvét az újrakezdés, és az újjászületés ünnepe is, ez a történet pedig éppen erről szól.


Vannak az életben olyan napok, hetek, hónapok, amikor azt érezzük, hogy semmi sem sikerül, senkinek sincs szüksége ránk, nem vagyunk jók semmire.


Lehet, hogy vannak gondok az életünkben, lehet, hogy valamiben sikertelenek vagyunk, esetleg kudarcaink voltak, de mindig létezik egy másik út, létezik valamilyen más lehetőség, valami, amiben sikeressé válhatunk. Csak körül kell néznünk, és meg kell találnunk a megoldást.


Fel a fejjel!


Igen, ez nem mindig könnyű. De egy biztos: lehorgasztott fejjel nagyon nehéz megtalálni a kivezető utat. Szóval: fel a fejjel!

2011. ápr. 26. 11:25

sziasztok

Hogy telt a tavaszi szünet ?

2011. ápr. 21. 18:29
Sziasztok végre tavaszi szünet van kicsit kifúják magukat a gyerekek
❮❮ ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook