A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok (beszélgetős fórum)
Mesét kérek
Kérem, várom, követelem,
üljön le apukám velem!
Legózzunk, vagy lovat fessünk,
olvasgassunk, beszélgessünk.
Azt is kérem, követelem,
üljön le anyukám velem!
Kérdezgetném erről- arról,
napsütésről, hóvárról.
Meguntam az összes tévét,
játsszunk inkább mindenfélét!
Kockát, malmot, mint ők régen,
focizzunk az utcavégen!
Mesét kérek itt az ágyban,
ma este is arra vágytam.
Könyvből szép a mese este,
nem mobilon, esemesbe!
Nagy Bandó András
Vakáció van!
Vakáció van! Ez aztán a minden,
Szünidő van! Suli, pedig nincsen.
Eldobjuk a táskát, tollat,
Strandolni fogunk, nagyokat.
Felírtuk: ió, ció, áció, káció,
Hurrá! Végre! Itt a vakáció!
Eldobtuk a táskát, tollat,
Kirándulni fogunk, sokat.
Az iskolában megtanultuk, amit kell,
Most már vígan búcsúzunk - el.
Két hónapra elválik a sok-sok barát,
Mindenki másutt tölti a boldog nyarát.
Kirándulunk erre-arra,
Hisz két hónapra, bezárul az iskola.
Azért gondolunk a barátokra,
S a kedves, szeretett tanárokra.
Minden gyerek másutt, másként tölti a nyarát,
De - Nem felejtik egymást, s az iskolát.
Reméljük, hogy balesetmentes lesz e nyár,
Mert az iskola, mindenkit, egészségesen visszavár!
sziasztok
Ma ovisok mennek az 1-3 órára a nagy fiamékhoz de a kicsi mondta hogy ö hozzájuk is be lehet menni .
Sziasztok remélem mindenkinek jól telt az ünnepek
Holnap kezdődik a suli
Szilveszter éjjelén válassz egy csillagot,
Ha bármi bánt neki elmondhatod!
Meggyógyítja szívedet,
Kívánom tegye szebbé 2012-es évedet!!
BUÉK!!!
Köszöntök minden kedves Olvasót, Érdeklődőt, Szülőket, Kollégákat!
Pályámat gyógypedagógusként kezdtem, iskolában tanítottam. A tanítás és a gyermekek szeretete, a feléjük fordulás, megértésük igénye ebből a korszakból származik. Életadó korszak volt ez, ekkor születtek meg gyermekeink. Hálásak vagyunk értük, nagyon sok mindenre "megtanítottak" bennünket, és ez a folyamat megállíthatatlan. . . . Az egyetemi éveket is "együtt tanultuk" végig. (ELTE, pszichológia szak, 1990) Amikor óvodába kerültek -talán nem véletlenül -, óvodapszichológusként kezdtem dolgozni Csepelen, a Nevelési Tanácsadóban. A gyermekekkel és az óvónőkkel, valamint egyik Lélek-Mesteremmel, Porkoláb Kati nénivel végzett együtt munkálkodás "töltötte meg élettel" a pedagógiai szakpszichológusi tanulmányaimat (1993).
Az óvodapszichológia azóta is szakmai pályám egyik gyöngyszeme. Itt, az óvodai mindennapokban született meg az a terápiás forma, amit én Szocioemocionális Pedagógiai Terápiának (SZPT) neveztem el, s ami a képzeletet hívja segítségül a saját, belső, erősítő és gyógyító folyamatok beindításához. Ebből a munkából születtek meg a doktori disszertációk témái is. (ELTE, 1996, és DE, 2006) Mindeközben nagy segítségemre voltak ebben a munkában a terápiás megközelítések (hipnózis, autogén tréning, pszichodráma), valamint a klinikusi és pszichoterapeuta képzés elmét és lelket megmozgató tanulmányai. A másik „örök szerelem” a munka területén: a megéltek, a megtapasztaltak, a megtanultak átadása. Lett légyen ez egy egyetemi katedra (Zsámbékon, vagy az Iparművészeti Egyetemen (MOME), vagy akár a Nyugatmagyarországi Egyetemen, jelenleg a Semmelweis Egyetemen), konferencia, tanfolyam vagy beszélgetés, minden pillanat fontos, amiben Mások megajándékoznak érzéseikkel, gondolataikkal, és amiben átadhatom mindazt, amire a Másoknak szükségük van. Odafordulást, meghallgatást, tudást, hitből fakadó reményt…
Varázsjátékok I. - Mozgás a képzelet szárnyán
Varázsjátékok sorozat köteteit az óvodás-, és kisiskolás korú gyermekeknek, a leendő és a hivatásukat gyakorló szülőknek, és nem utolsó sorban az e korosztállyal foglalkozó szakembereknek, pedagógusoknak, pszichológusoknak ajánljuk.
A Mozgás a képzelet szárnyán című kötetben található fantáziajátékok megmozgatják a gyermekek belső erőit, magával ragadó módon segítik őket önmaguk megismerése, elfogadása, értékelése felé, harmonikusabb, nyugodtabb kapcsolatot segítenek kialakítani az őket körülvevőkkel. A játékok az érzelmi és a szociális intelligenciát formálják, gazdagítják, energiabázist teremtenek az értelmi fejlődéshez.
A könyv egy ötkötetes sorozat első darabja, mely Klaus W. Vopel ötlete alapján született meg, akinek képzeletjátékait az óvónőkkel és agyermekekkel együtt adaptáltam. Több, mint tíz éve szülők, pedagógusok, pszichológusok játsszák ezeket a játékokat, és biztatják a gyermekeket élményeik megosztására és lerajzolására. A kötetben található fantáziajátékok örömteli és tartalmas családi együttléteket jelenthetnek, de kitűnően alkalmazható egyéni és kiscsoportos terápiás foglalkozások keretében és az óvodai csoportokban egyaránt.
Dr. Kígyós Éva gyermek-pszichoterapeuta így ír a kötetekről:
"Régóta nélkülözi a pedagógiai irodalom azt a szemléletet, amit ez a mű képvisel. Varázsos játékaival olyan fejlesztő módszert kínál, amivel nem erőltetni akarja a gyerekeket az elérendő célok felé, hanem kreatív képzeletükre épít. Megteremti evvel azt a lehetőséget, hogy óvodások, kisiskolások saját fejlettségi szintjük alapján, egyéni úton haladjanak, és képességeiken túl egész személyiségük egészségesen érlelődjön. Ajánlom ezt a könyvet azoknak az óvónőknek, pedagógusoknak és szülőknek, akik már felismerték, hogy többet és jobbat tudnak adni a gyerekeknek, ha nem csak az intellektusukat szólítják meg. "
Varázsjátékok II. - A fantázia tengerén
A fantázia tengerén című kötetet ajánlom mindazoknak, akik szeretnék a gyermekek csodálatos képzeletvilágát megmozgatni, segítségül hívni annak rugalmasságát, eredetiségét, a múltat a jelennel és a jövővel összekapcsoló erejét, humorát. A képzelet világában mindent lehet, a "józan ész logikáját" felváltja az újat, olykor egészen különleges egységet teremtő "gondolati szabadság".
Olyan játékokat találnak a kötetben, melyek ismerősek is lehetnek, óvodában, otthon is játszhatóak: pl. Rejtvényeket, melyekben a gyermekek bármivé változhatnak, de lehetőségük van arra is, hogy a felkínált szimbólum szárnyán utazzanak. Mindeközben megélhetik önmaguk jóságát, szerethetőségét, elfogadhatóságát, amivel belső erőt gyűjthetnek a mindennapi élet rájuk szabta nehézségeivel való megküzdéshez.
Varázsjátékok III. - Égig emelő légzés
Az "Égig emelő légzés" című kötet, a mozgásjátékok (I. kötet: Mozgás a képzelet szárnyán), és a fantáziajátékok (II. kötet: A fantázia tengerén) után most a légzést hívja segítségül, hogy a levegő és a képzelet könnyedségével adjon lehetőséget a gyermekeknek új utakat bejárni, erőt gyűjteni, saját magukat megismerni, és odafordulni a másikhoz. A játékok jól köthetők az anyanyelvi kezdeményezésekhez, a logopédiai munkában a helyes levegővétel ritmusának kialakításához, a különboző hangok gyakorlásához. Találhatunk a kötetben "téli, tavaszi és minden évszakos" játékokat, olyanokat, amik összekötik az eget a földdel. Az óvodás korban ez az egyik legfontosabb "életfeladat".
Varázsjátékok IV. A szív érintése
A Varázsjátékok IV. kötete az érintés tiszta szívű világába vezeti el az olvasót, és a játszó gyermekeket. A gyengéd, tapintatos, óvatos, finom érintés megváltoztatja a kapcsolatokat, az érzéseket, lehetővé teszi az egymás felé fordulást, a tartalommal, varázslattal teli érintést. Minden tiszta érintés gyógyít. Minden szép érintés feleslegessé tesz egy agresszív odakapást, marást, csípést. . . .
A könyv játékai segítik a rég elfeledett érintés-kultúra kialakítását, a kapcsolatok mélyebbé, szeretet-kifejezőbbé válását.
én se gondoltam
Gyerek Bibliát kapót karácsonyra
igen nekem is
fiú gyereknek mit lehet adni ilyen alkalomra
További ajánlott fórumok:
- Miért nem tudja elsős gyermekem a számokat?
- Légcsőszűkületes a gyermekem
- Egyedül fogom felnevelni születendő gyermekem
- Gyermekem sokszor elesik, megbotlik az utóbbi időben. Van valakinek hasonló tapasztalata?
- Alvajáró a gyermekem, kinek mi a tapasztalata, kinövi vagy ilyen marad?
- Óvodás lett a gyermekem - tapasztalatok, kérdések, megoldások