A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok (beszélgetős fórum)
Szerintem már csak kéttannyelvű általános iskoláknak és középiskoláknak kellene lenniük. Ez a nyelvtanulás leghatékonyabb formája.
Magyarország annyira el van maradva nyelvtudás terén, hogy másképp nem hiszem, hogy a felzárkózhatnák a környező országok szintjére. Egyébként az iskolák többségében (tisztelet a kivételeknek) még mindig nulla a nyelv oktatás. Ez szörnyű!
Sziasztok! Régen jártam erre:-)
Az angol tanulással kapcsolatban osztom Virgilius véleményét, első osztályban az legyen a legfontosabb, hogy a magyar alapokat megtanulja becsületesen a gyerek, a nyelvtanulás ráér később is. Annyi mindennel kell megküzdenie egy elsős gyerkőcnek, hogy én semmiképpen nem tetézném még egy idegen nyelvvel is a dolgot.
A tavaszi szünetet már mi is várjuk nagyon:-)
Sziasztok túl vagyunk ezen adatot vettek csak fel és a határozatot másolták le hogy felvették aztán viszlát .
Tegnap Ricsi sírva jött haza de igazábol csak annyi volt hogy fáradt azt veszem észre azt hiszem jó lesz ha jön a tavaszi szünet végre .
Nem kell velük foglalkozni.
Én is először lelkiismeret-furdalással mentem be hogy csak nem ide íratom be a fiam, hanem a másik iskolába, de nem érdekel.
Mikor megláttam hogy a tanárok még mindig ugyanazok mint anno voltak az iskolámban, akkor egyből eldöntöttem hogy a másik suli kell. Azokból a tanárokból egy életre elég volt, nem akarom hogy a gyerekem életét is megkeserítsék.
Be kel mennem a suliba mert nem ide helyi iskolába iratom a gyerekem s jelentenem kell .
Az elszomorító hogy itt ahol lakunk az iskola még mindig azon az állásponton van hogy ez csak szülök hisztije és hogy divatólasból viszik el a gyereket nem pedig mögé néznek a dolgoknak .Mert tudok egy két anyukát kinek nincs autója és nem azért vitte el mint én is innen a gyerekét mert divatozni akart ,nekem is könnyebb volna mert nem nem 6:30 kor kéne kelnünk hanem később és kényelmesen biciklivel mennék nem tenném ki a gyerekem a buszozás fáradalmainak .De kéntelen vagyok mert ide ebe az iskolába nem akarom íratni nem akarom hogy idegbolond legyen a gyerekemből.
Nagyon sok gyereket visznek el idén
Ebbe nagy igazság van.
Ma mikor kérdezték, nem is mertem rá igent mondani.
A legfőbb ami a fiamnak tetszik jelenleg az az; hogy a kis barátjai közül 6-an ebbe az iskolába lettek beíratva.
Már csak 1 a kérdés: legyen e angol nyelvi osztályba elsőtől. Ha igen, akkor heti kétszer van angol az 5. órában. Illetve negyediktől emelt szintű nyelvi osztály lesznek.
De volt, csak későn értesítettek mindenkit az oviban. Még csütörtökön volt.
A "régies" iskolába volt szerdán és csütörtökön, oda el is mentem a fiammal.
A végén beírattam az "új" iskolába és eminnen kiírattam gyorsan még.
De holnap mehetek vissza, mert minden papír megvan csinálva és aláírtam, csak a diákigazolványra a pénzt nem kérték el. Nekem meg ki is ment a fejemből.
Ha a levél nem olvasható, kattintson ide!
Játékötletek a kéz-szem-beszéd koordinációjának fejlesztéséhez
Kedves Kisjuhászné Móczó Anett!
Mára olyan gyakorlatokkal készültem, melyek segítségével a látásérzék és a fogalomérzék közötti kapcsolatot fejleszthetjük.
1.
- Csináljunk egy kupacot kétféle anyagból: például bab és kukorica szemekből, piros és kék gyöngyökből stb. Kérjük meg a gyermeket, hogy becsülje meg, hány szem (vagy gyöngy) van összesen a kupacban.
- Most válogassa külön őket, és becsülje meg külön a bab illetve a kukorica szemek (kék és piros gyöngyök stb.) számát.
- Végül számolja meg mindkettőt külön-külön.
- A kukoricából és a babból végül finom salátát készíthetünk! :)
Kattintson ide a receptért!
2.
- Egy más alkalommal számolja meg az összesített kupacot, és csak azután ossza őket két halomba.
- Ezután becsülje meg hány szem van az egyik halomban, majd számolja meg a másikat és helyesbítse a becslését az összmennyiség ismeretében.
- Nehezíthetjük úgy a feladatot, hogy megszámoljuk az egy halomban lévő szemeket, majd három részre osztjuk a kupacot ( bab, kukorica, borsó; piros, kék, zöld gyöngy stb.) Egyet megbecsülünk, a másik kettőt megszámoljuk. A becslést a két megszámlált rész illetve az összmennyiség ismeretében kell helyesbíteni.
A feladatot sokféle változatban végezhetjük. A lényege mindig az, hogy egy ismert számú halmazból indulunk ki, amelyet részekre osztunk. A részek közül egy megszámolatlan marad, melyet a többiek ismeretében kell kiszámolni.
Egységek, tízesek és százasok
A számolási zavarral küzdők nehezen értik meg, hogy hogyan is formálódnak az egységek, a tízesek, a százasok, illetve hogyan állnak össze a több számjegyű számok, hogyan kell leírni őket.
- A konyhában vízzel, az udvaron homokkal illusztrálhatjuk, gyakorolhatjuk a számjegy-átvitel alapelvét centiliteres, decis és literes mérőedényekkel – gyakorlatilag a vizet illetve a homokot töltögetve pohárba, kancsóba, vödörbe.
- Ha ezt megértették, a színesrúd készlet segítségével gyakorolhatjuk szemléletesen az egység fogalmát, az átváltásokat.
- Gyakorolhatjuk az átváltást a távolság felosztásával is. Először egy nagyobb egységet bontunk alkotórészeire, majd megfordítva, a kicsikből rakjuk ki a nagyobbat.
Na adja fel!
Lehet, hogy Ön most úgy érzi, hogy megcsömörlik a sok gyakorlattól, amik közül több is ugyanazt mondja, csak egy másik formában. Ez bizony igaz is, de az ismétlés erősíti az akaratot és fejleszti az emlékezetet, amelyre nagy szüksége van a számolási zavarral küzdőknek. Próbálja bevetni fantáziáját és képzelőerejét, hogy a sok ismétlésben is meglepetést, érdekességet, kihívást találhassanak! Csak sok gyakorlással fejlesztheti gyermeke számolási képességet, emelheti tovább jártassággá és készséggé!
Saláta és bab
Recept
Egy finom, gyorsan elkészíthető saláta kukoricából és babból.
0,5 dl olivaolaj
0,5 dl balzsamecet
2 evőkanál méz
1 evőkanál dijoni mustár
fél kiskanál só
fél kiskanál chilipor
1 kg paradicsom, összevágva, lecsepegtetve
90 dkg fekete bab, leöblítve, lecsepegtetve
35 dkg kukorica, lecsepegtetve,
fél fej vöröshagyma apróra vágva
apróra vágott bazsalikom ízlés szerint
Egy nagy tálban addig keverjük az olivaolajat, az ecetet, a mézet, a mustárt a sót és a chilit, amíg sűrűvé válik. Adjuk hozzá a paradicsomot, a babot, a kukoricát és a hagymát, és alaposan keverjük össze.
Fedjük le, és legalább egy óráig hűtsük. Tálalás előtt szórjuk meg a bazsalikommal.
Sziasztok
Nincs nyílt nap ezekben az iskolába ?Megkönnyítőné a döntésedet
Egyenlőre nincs velük gond.
Ma mint kiderült, a hétfő óta beíratott gyerekek 37 fő, és ebből 3 a kisebbségi.
Ha ez így lesz, az nagyon jó arány lesz.
A fiam kimondottan eddig még semmi iránt nem elfogult iskolát illetőleg. Egy neki a lényeg: ovis csoporttársa legyen neki az iskolában.
Elsőtől lehet angol nyelvi tagozatos is, ami azt jelenti hogy vége a 4 órának, a többiek vagy mennek ebédelni vagy haza, az angolosok meg maradnak 5. órában, heti kétszer.
Kimondott értékelés elsőben még nincs, csak összegezik hogy mi van minden hónap végén.
Ki is lehet venni a gyereket ha nem megy neki, de akkor is marad a többivel a csoportba csak angolra nem jár akkor. Ezek a gyerekek akik elsőtől angoloznak, 4.-től emelt szinten tanulják, akik nem járnak erre, azok kezdőként vannak angolozni.
Van foci, kézművesség, karate, matematika és rajz szakkör.
Kötelező foglalkozás a silver tánciskola keretében a társas tánc, amin zenére táncolnak szambát és hasonlóakat.
Az túl sok.
Tagozatok, irányultságok milyenek egyikben illetve a másikban? És a gyerkőc mi iránt érdeklődik jobban?
Ez az új iskola.
A régiesben átlag 28-35 közötti létszám van minden évben. Idén tuti 30 fölött lesz.
A mostani 1. osztály 18 illetve 19 főből áll.
a 2. osztály 25 és 28
a 3. osztály 22 és 23
a 4. osztály 19 és 19
Jól érzékelem, hogy Téged is a tanítóbácsi meg az új suli felé húz a szíved? :)
Az azért elég furcsa, hogy nem mennek ki az udvarra sose. nehéz lehet úgy fegyelmezni. Az osztálylétszámok milyenek egyébként?
Beszéltem a tanító bácsival. Nagyon aranyos, kedves. Állítólag mások szerint (akiknek már járt oda gyereke az iskolába) nagyon megbízható és jó mindkettő tanító.
Félek hogy elcseszem a döntést az iskolával kapcsolatban.
Egy pozitívum hogy nem kell vagy 1000m-re elgyalogolniuk a gyerekeknek ebédnél a régi iskolát illetőleg, meg az hogy ott minden szünetben lemehetnek az udvarra.
Az új iskolába az alsósok hátsó bejáraton közlekednek, a felsősökkel nem is vannak nagyon kapcsolatban. Viszont el kell járniuk ebédelni és vissza nap mint nap. De a szünetekben a gyerekek nem mennek le az udvarra, hanem fenn vannak a folyosón illetve a tanteremben a tanító nénivel/bácsival.
A másik az h épp mikor jöttem el, ment 2 csoporttársa a fiamnak anyukájával együtt hogy beiratkoznak épp az (új) iskolába. Az is egy szempont hogy eddig velük együtt 5 gyereket tudok akik az "új" iskolába mennek.
Sziasztok.
Ti mi alapján választottatok iskolát a gyerkőcöknek?
Itt 2 iskola van:
egyik: két osztály indul, más-más helyen. Mindkettőnél a tanítónéni 45-50 év közötti, a régi, klasszikus vagy 15 éve használt könyvekből tanítanak, amik mint a régi könyvek nehezek. Az iskola a régi padokkal, kinézettel, felszereltséggel együtt, és csak magyar gyerekek járnak oda az iskola igazgató kikötése miatt. Ebédelni és a napközibe is a gyerekek egy helyen vannak. 1-2.-ba egy tanítónéni van, 3.-4-be megint másik lesz.
Másik: két osztály egy helyen. Egyik tanítónéni kb 40 éves, a tanítóbácsi 33 éves. Az iskola modern, korszerű, egybe van a felsősökkel, csak az alsósok külön bejáraton járnak, elkülönítve némiképp a nagyoktól. Ide jár kisebbségi gyerek is. Nem mondom hogy a tanulók fele kisebbség, de majdnem így van. A tankönyvek modernek, gyerek centruikusak, könnyűek.
A két iskola kb ugyanannyi távolságra van egymással.
Szerintetek melyik iskolát válasszam?
Fiam van.
sziasztok
Minden rendben nálunk csak nem jó a számítógépünk megint ezért jövök ritkán .
További ajánlott fórumok:
- Miért nem tudja elsős gyermekem a számokat?
- Légcsőszűkületes a gyermekem
- Egyedül fogom felnevelni születendő gyermekem
- Gyermekem sokszor elesik, megbotlik az utóbbi időben. Van valakinek hasonló tapasztalata?
- Alvajáró a gyermekem, kinek mi a tapasztalata, kinövi vagy ilyen marad?
- Óvodás lett a gyermekem - tapasztalatok, kérdések, megoldások