14 hónapos kisfiúnknál szeretnénk elkezdeni az angol tanítást-tanárhoz hordanánk, másik 2 babával egyszerre. Szerintetek jó ötlet? (tudásbázis kérdés)
ha egy haz arat fizetted ki az angolra, akkor megerte, maskepp nem csinaltad volna
En megis azt mondom, hogy a 14 honapos gyerek eloszor tanuljon megy beszelni, aztan jatszani s utana angolul. S meg az is lehet hogy annak a gyereknek sincs nyelverzeke mint valoszino neked is es sok masnak
Jó neked!! Én baromira küzdöttem a nyelvvizsga papíromért, és nem mondom hogy tudok/értek angolul. Vérrel és verejtékkel sikerült megszereznem. Ettől szeretném megkímélni a fiamat!
Arról nem is beszélve, hogyha összeszámolom mennyit fizettem ezért...hát egy igen komoly autó (szalonból) vagy ház árát fizettem érte:((, plussz még csak nem is élvezetm, csak kellett.
engem is izgat a téma,de nem igazán hiszek benne hogy taníthatom én is eredményesen.talán a memóriáját teszteltem.doron tanfolyamok felénk is vannak,de nem vettem a fáradságot hogy elvigyem a fiam.mert terhesen nem akartam fáradni,mostmár ovis.a kicsi 8 hónapos,őt is lehetne.mostmár jobban izgat,hogy elmenjek dolgozni,ráér még a nyelvtanulásra.
egyébként a gimis heti 2 órás angoltanulás után 4 évet kihagyva, az egyetemen kényszerültem rá a nyelvtanulásra, mert kellett a nyelvvizsga.vizsgaidőszak után, febr1-jén neki ültem és máj4-én szakmai kf.nyelvvizsgát tettem angolból.szóval abban bízok nekik is könnyen megy majd a nyelvtanulás a későbbiekben is.
Azért valamilyen szinten kell "nyelvészkedni" a gyerekkel is, amikor kijavítjuk a hibáját.
Például a nákolás esetében az "olvasnák" alak nem önmagában helytelen, csak akkor válik azzá, ha rosszul, helytelen szövegkörnyezetben használja (az "olvasnék" helyett). Ha rosszul használja, nem elég kijavítani, néhány szóval indokolni is célszerű, főleg, ha már kicsit nagyobb a gyerek (3 éves kora körül úgyis mindig mindenre rákérdez, hogy "miért?").
Az anyanyelvtanulás azért másabb az idegen nyelv tanulásánál, mert sokkal hosszabb idő alatt van lehetőségünk megtanulni. Egy gyerek 1-2 évesen kezd beszélni, aztán bekerül az iskolába, de csak a 3.-4. osztály körül, kb. 10 éves korára birtokolja a nyelvet többé-kevésbé. Ez 8 év. Másrészt sokkal többször van alkalmunk az anyanyelvet használni, mindenkivel beszélhet magyarul a gyerek, míg idegen nyelv esetén jó esetben 1-2 emberrel, akik nem feltétlenül vannak mindig mellette.
Ezért gondolom, hogy idegen nyelvet hatékonyabb célzottan tanítani (tehát kicsit nagyobb gyereknek, aki már az anyanyelve szabályait alapvetően ismeri), és nem fizetni nyelvtanárt 8-9 évig.
Bár most olvasom, hogy ez a babaoktatás is 7 évig tart. Nekem hókuszpókusznak tűnik azok alapján, amiket eddig írtatok itt róla.
Ebben a pici korban, sőt születés után az a meghatározó, hogy milyen HANGOKAT hall a gyerek. Minden nyelvnek más a hangkészlete: aki csak a magyart hallja, annak a kiejtéssel lesznek majd problémái az idegen nyelvnél. Tehát: ha sok anyanyelvi angol, német, francia, urdu stb. beszédet hall, sokféle hangot fog felismerni és ő maga is kiejteni.
Bár ehhez azt hiszem, elég "anyanyelvi" kazettákat betenni a babának.
(Más kérdés, hogy HÁNY hang fér be a készletébe, mennyi az, ami még nem zavarodik össze)
A legjobb az lenne, ha otthon hallaná a magyar és az angol nyelvet, nem lenne elég az angol tanár - szerintem.
Én terveim szerint úgy fogom alakítani, h egyik héten aglolul fogunk beszélni, másik héten magyarul. Így biztos lesz az eredmény. Viszont még várok a babával.
...és a módszer lényegéről ezt találtam:
A Helen Doron Early English-t több százezer kis és nagy gyermek tanulja világszerte 1985 óta. A módszer játékos és nagyon hatékony. Azon az elven alapul, ahogy egy gyermek természetes körülmények között a saját anyanyelvét tanulja, azaz a szavakat, mondatokat sokszor hallja és közben sok pozitív megerősítést kap.
Összesen 7 évnyi angol nyelvtanfolyamot kínálunk a gyermekek számára: 5 évig az angol beszélt nyelvet tanítjuk kisgyermekek számára, majd 2 évig beszélni, olvasni és írni tanítjuk a nagyobbakat. A program mindent magában foglal, amire a gyermeknek szüksége van ahhoz, hogy angolul beszéljen: anyanyelvi kiejtés, nyelvtan és szókincs.
(remélem nem minősül reklámnak, mert nagyon nem annak szánom!!! csak, hogy mit takar a módszer)
Úgy ahogy az anyanyalevét. Először a babák csak próbálgatják a hangjukat pl: ma-ma. Erre a környezet elkezd örvendezni, és ők-mi tulajdonítunk neki jelentést. Mivel ezt sokszor tesszük a gyerek összekapcsolja. (szóval azt csinálom ma-ma erre a legkedvesebb személy számomra szélesen vigyorog és ugrik)
Mivel ebben a módszerben a mondókákat, dalokat többnyire mozgás kíséri ott is működik ez a kapcsolat.(gondolom/olvastam én, mert mi még nem járunk angolozni)
De szerintem ez egy kisgyerek "tanításánál" máshogy működik (most csak magyar nyelvre gondolok).
Pl: ha a gyerekem elkezd suk-sükölni, nákozni, akkor nem kezdem el neki magyarázni, hogy ez miért nem helyes, hanem kijavítom, ahányszor csak kell. Ez nem nyelvtan, hanem szülői hozzállás (tudás?) kérdése.
...és továbbra is felsóhajtok, ha az én angolommal csak ilyen hibák lennének...
nem tudom elképzelni,hogy működik és használható nyelvtudás lesz belőle.
azt tény, hogy 2,5 éves fiam mindent megjegyez amit párszor hall.én is tanítottam neki két német mondókát.szépen elmondja, de hogy mit jelent arról gőze sincs.nem tudom hogyan tudná pl.a Kuh vagy a Futter szavakat átültetni későbbi beszédébe...