Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Tudásbázis - Milyen az endometriózis diéta?Ismeri valaki?

Kategória: Összes fórumtéma » Diéta & fitness » Egyéb diétás témák


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!

5. Eusc2017-09-21 22:45
Sziasztok! Elég sok helyen olvastam, hogy tilos a glutén, a vörös hús, a koffein és a cukor.Ja, meg a szója. Hát nagy pofon ez annak, aki péksüteményeken él és utál főzni (meg ideje sincs). Eddig semmilyen diétát nem tartottam, de a fájdalmaim már nagyon-nagyon erőssé és mindennapossá váltak, az emésztésem pedig katasztrofális lett (2 hét hasmenés,székrekedés,megint hasmenés, szüntelenül iszonyatos fájdalmakkal). Kiderült, hogy laktóz intoleráns vagyok. No, jött a laktózmentes diéta. Naná, hogy semmi változás, 2 évig kínlódtam így, átestem egy csomó vizsgálaton (nem kellemeseken), majd közölték,hogy nincs semmi bajom. Ez "valami irritábilis...dolog". Köszi.Mindenféle étrendkiegészítőket kezdtem szedni, gyógyteáztam, probiotikumoztam stb. Mindhiába. Végső elkeseredésemben rendeltem egy rostport, ami állítólag "csodát tett" a használóival. (Azóta persze végre találtam egy nem kretén nőgyógyászt, aki megállapította, hogy durva endom van.)Na, én már nem is mertem csodára várni, csak egy picike kis enyhülésre. És 3 hét után ledöbbentem, hogy csökkent a fájdalom, jobb lett az emésztésem, de még az arcbőröm sem volt olyan ragyás,mint egy hormonzavaros pubinak. Ha valakit érdekel, priviben megírom,hogy mi a por, de itt kiírni nem akarom,mert nem tudom,hogy egyáltalán szabad-e.
Szóval nekem sokat segített a rost, persze csak ha sokat ittam. A sok víz egyébként is segít, ennek ellenére még mindig sokszor elfelejtek inni :( Főellenségem az egyik kedvenc italom, a kóla lett :(
Most megpróbálok kidolgozni egy egészségesebb étrendet ("az életminőségem javításáért bármit" jeligére), ami kb. beleilleszthető a Dr. Seckin-féle endodiet-be, de mégsem túlságosan radikális.
Tényleg vannak olyanok, akiknek segített a diéta?

4. CsillagTM2012-11-01 15:36
valakinek azóta friss infó/tapasztalat?...


3. venusz20002011-08-13 14:39
Köszönöm ezt a gyors és részletes választ.Az elhatározással nincs baj,és úgy látom a betartással sem lesz baj!Ugyanis 2 éve IR miatt diétát tartok(SZIGORÚAN)Azóta egy morzsányi sem ment le a torkomon a tiltott dolgokból!pl:cukor ,fehér liszt...stb.De már előtte nem használtam E-s dolgokat semmit.Egy éve semmi húst nem eszek,se halat,se tojást.És nem is hiányzik!Állati eredetűt csak joghurtot és sajtot eszek.A gabonák rendben,kipipálva:)Magok,gyümölcsök,zöldségek oké!Teljes kiőrlésű dolgok oké!Kenyeret egyáltalán nem eszek!

Két gond van akkor már csak,a sajt és a kávé:(

2. KisManka2011-08-13 14:07
Szia!
Nekem ez van, az Arwen-es Tünde küldte el nekem.
Szerintem nagy elhatározás kell, hogy mindent betartsál belőle.
Én részemről kerülöm a húsokat, a tejtermékeket, tojást, szóval minden olyat, amelynek lehet hormontartalma.
Ugyanakkor az orvosom szerint nincs bizonyított kapcsolat az étkezés és az endo között.
Remélem tudtam segíteni!

Mit együnk? (II.) – napi 3x-i étkezéssel, lehetőleg főtt étel (saját készítésű)
hidegen préselt, üveg palackos olajok, olívabogyó, olívaolaj, kukoricaolaj, natúr szezámolaj, szezámmag, napraforgó mag, mandula, lenmag, halolaj, tökmag, dió, hínár, alga – hetente 2x (wakame, areme, kombu – utóbbiból bélyegnyit naponta: B12, jód, kalcium, magnézium, vas, vitaminok), mogyoró, ligetszépe olaj, agar-agar alga (zselésítésre használható)

szálka mentes fehér húsú halak: hetente 2x

ételízesítésre: tengeri só, szójaszósz, friss zöld fűszerek évszaknak megfelelően, egyéb kímélő makrobiotikus ízesítők (még a fahéj, gyömbér, vanília stb.)

szemes gabonafélék: barna rizs – egyedi fehérje komplexum, foszfor, vas és magnézium tartalma magas (napi többszöri fogyasztásra ajánlott a kerekszemű barna rizs), zab, növényi csírák, hajdina, köles, kukorica, árpagyöngy, quinoa, csicseriborsó, kuszkusz, bulgur (fehérjét, valamint bio fehérjét is tartalmaznak) stb.

rostos növények, termények: bab (azuki bab: fehérje és vastartalma magas, hetente 3-4x), borsó, lencse (ezek mind fehérjét is tartalmaznak), sütőtök félék, káposzta, kelkáposzta, kelbimbó, brokkoli (vas tartalma magas) stb., honlapnak megfelelően, valamint gombák (shitake és egyéb)

magvak (önmagunk által készített müzlik kevés vegyszermentes mazsolával): frissen pirított magvak (só nélkül)

ajánlott: miso leves (barna rizses, árpás), egyéb megfelelően elkészített zöldséglevesek
kenyerek: teljes kiőrlésű tönkölybúza – főként élesztő mentesek – kenyérfogyasztás először összesen hetente 2-3 szelet kenyérre kell csökkenteni, majd 2 hetente 1x fogyasztható, ha lisztes makrobiotikus sütemény kerül fogyasztásra, akkor nem lehet mellette bevinni
lisztes makrobiotikus pékáru fogyasztása 2 hetente 1x

gyümölcsök: bogyós gyümölcsök, alma, sárgabarack, őszibarack stb. évszaknak megfelelően heti 2 alkalommal összesen (kevés, 20-30 dkg)

édesítésre: rizsszirup (főként), árpamaláta szirup, tönköly maláta szirup (mindegyikből nagyon keveset)

folyadék: ozmózisvíz (vagy ásványvíz), zöld vagy pirított zöld teák (bancha, hojicha, kukicha), ritkán vagy főzéshez használni 100 %-os szűretlen bio almalé (cukor és édesítés mentes); kalciumforrás: szezámmag (Tahini krém), lucernacsíra, zöldségek

édesség: főként édes zöldségekből, kölesből, kukoricadarából (gesztenye, sütőtök félék, édes káposzta vagy amazake rizspuding), lekvár: cukor mentes szilvalekvár (bio), kevés friss kicsavart citromlét használhatunk ízesítésre, kuzu – bio fehérje sűrítésre

szója: tofu (2 hetente 1x), tempeh (hetente 1x), valamint szejtán (nagy mennyiségű fehérjét tartalmaznak)

(Medi-line Kft. – XIII., Csizma u., Herbaház – X., Százados u., Diótörő Kft. – XIII., Váci út, biopiac - Csörsz u., biobolt – Mamut, itt be lehet vásárolni, megtalálhatók az interneten is.)

Mit NE együnk?
kerülendő olajok, húsok zsírok:
állati zsiradékok, szalonnák, töpörtyűk, vörös húsok, nyúlhús stb., különféle hurka és kolbász jellegű készítmények, szalámik, továbbá a disznósajt és belsőségek fogyasztása, valamint húslevesek, kocsonyák stb.; pogácsából préselt másodlagos olajszármazékok;
kakaóbab minden formája, csokoládé (étcsokoládé is), sajtok (lágy és krémsajtok, valamint vajkrémek is);
TOJÁS, hidrogénezett margarinok és vajak, növényi olajok; előre elkészített félkész és gyorsfagyasztott ételek, gyorsételek; bő olajban sült ételek; ételízesítők és társaik

Kerülendők a cukrásztermékek, a ropi és az extrudált termékek, továbbá fehér lisztek, fehér rizs, méz, répa-, szőlő, nádcukor, valamint az összes típusú barna cukor, pudingok, étkezési keményítők és a mák (félévente 1x), édesnemes pirospaprika (2 havonta 1x) bors, a csípős, erőteljes fűszerek.

Kerülendő a gyümölcsök közül: szőlő, kiwi, banán és az avokádó, valamint a citrusfélék.

Tilos a burgonya minden formája! Tilos: coffein tartalmú folyadékok, valamint diabetikus édesítőszerek (azaz a cukoralkoholok), minden típusú alkoholos ital! Tilos a dohányzás! Tilosak a tejtermékek és a húsok!
1

1. venusz20002011-08-13 13:29
Milyen az endometriózis diéta?Ismeri valaki?